(EI ENÄÄ korkeet) tyhjäkäynnin kierrokset..

HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ei pidä, tai sitten oma auto on tieteellinen poikkeus.
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

K.puska kirjoitti:omassa 500sec ei kierrokset laskeneet/venttiili oli puhdas.. ja silti kiertää 1200rpm. (myyjä oli ottanut alipaine säätimen letkun irti virran jakajalta-> kiekat 600rpm ja kun laittoi alipaine letkun takas virranjakajan motikkaan nousee kiekat..
Heei.. :!:
Meneekö virranjakajalle joku letku vai..??? :!:
Nimittäin tässä kun kuulostelin niin juuri siitä v.jakajan motikan kohdilta olen kuulevinani voimakasta suhinaa.. voisiko olla vuoto..? (Yritin tähyillä sinne mut en nähny siellä minkäännäköstä letkua.. :roll: )
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

500sel kirjoitti:mut en nähny siellä minkäännäköstä letkua.. :roll: )
Uuvemmissa alipeinesäätö tapahtuu sytkäboksilla, ei siellä jakajalla mitään alipainesäätöä ole.
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Aha, okei.. mikä lie sitte suhissut sielä..

Oho, kolmas erä jo alkanut.. :!: ja nakkiin tulee.. :kele:
jaki
Viestit: 13
Liittynyt: 02.10.2005 16:28
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja jaki »

Mistä vuosimallista alkaen sytytys säätyy boksilla? :oops:
Itsellä on se -87 420 sel ja se käy sen 500-600 rpm vaikka ottaa lisäilmaluistin piuhan irti.
Kuuluuko se luistiin tulevien letkujen välissä oleva tappi olla "tappi" vai pitäisikö siinä välissä kulkea ilmaa. Siis virrata koko ajan vähän luistin ohi?

Toivottavasti ymmärsitte mitä koitan esittää :D
S204 220cdi -10 amg styling
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

jaki kirjoitti:Mistä vuosimallista alkaen sytytys säätyy boksilla? :oops:
Itsellä on se -87 420 sel ja se käy sen 500-600 rpm vaikka ottaa lisäilmaluistin piuhan irti.
Kuuluuko se luistiin tulevien letkujen välissä oleva tappi olla "tappi" vai pitäisikö siinä välissä kulkea ilmaa. Siis virrata koko ajan vähän luistin ohi?

Toivottavasti ymmärsitte mitä koitan esittää :D
Mielenkiintone juttu..
Joo, tarkoitat siis tuota kuvassa oikealla näkyvää alle sentin paksuista
"tappia"/letkua

http://s130.photobucket.com/albums/p269 ... one010.jpg


Olin ainaki ite kattovinani että se on "letku" eli sieltä menis aavistuksen verran ilmaa tosiaan "ohi"... :idea: miks ihmeessä siinä ny pelkkä tappi sitte ois..(?)

Luulisin että -85 vuodesta ois vaihtunu toi sytytyshomma, kun sillon tuli kait paljon muutoksia..

Viisaampien vastauksia odotellessa.. :roll:
jaki
Viestit: 13
Liittynyt: 02.10.2005 16:28
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja jaki »

Käytin illalla sen luistin irti ja ne letkun pätkät tuli mukana. Irroitin ne siitä luistista ja niiden välissä oli kuin tikkarin tikku mutta se oli toisesta päästä lintassa eli aivan tukossa. Oli sen näköinen tappi ettei sitä ollu lintattu jälkikäteen.
S204 220cdi -10 amg styling
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

tuo on vähän erilainen kun mun mötikkä mutta kyllä sen kuuluukin jäädä vähän raolleen kun on virraton.. luulisin :roll:
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

jaki kirjoitti:Käytin illalla sen luistin irti ja ne letkun pätkät tuli mukana. Irroitin ne siitä luistista ja niiden välissä oli kuin tikkarin tikku mutta se oli toisesta päästä lintassa eli aivan tukossa. Oli sen näköinen tappi ettei sitä ollu lintattu jälkikäteen.
Täytyykin testata miten vaikuttaa jos pistän sen pikkuletkun/"tikun" tukkoon.. :roll:

Vai osaako joku sanoa jo nyt..????!!!
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

500sel kirjoitti:
jaki kirjoitti:Käytin illalla sen luistin irti ja ne letkun pätkät tuli mukana. Irroitin ne siitä luistista ja niiden välissä oli kuin tikkarin tikku mutta se oli toisesta päästä lintassa eli aivan tukossa. Oli sen näköinen tappi ettei sitä ollu lintattu jälkikäteen.
Täytyykin testata miten vaikuttaa jos pistän sen pikkuletkun/"tikun" tukkoon.. :roll:

Vai osaako joku sanoa jo nyt..????!!!
Se tikku on pelkkä tulppa.
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

HVM kirjoitti:
500sel kirjoitti:
jaki kirjoitti:Käytin illalla sen luistin irti ja ne letkun pätkät tuli mukana. Irroitin ne siitä luistista ja niiden välissä oli kuin tikkarin tikku mutta se oli toisesta päästä lintassa eli aivan tukossa. Oli sen näköinen tappi ettei sitä ollu lintattu jälkikäteen.
Täytyykin testata miten vaikuttaa jos pistän sen pikkuletkun/"tikun" tukkoon.. :roll:

Vai osaako joku sanoa jo nyt..????!!!
Se tikku on pelkkä tulppa.
:idea: Ai-jaaha, mikä lie sitten merkitykseltään..
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

500sel kirjoitti: :idea: Ai-jaaha, mikä lie sitten merkitykseltään..
Käsittääkseni se jäykistää letkujen mutkan. :shock: Kun ei nyt valokuvamuisti pelaa, mutta jotain tuonne päin....
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

HVM kirjoitti:Käsittääkseni se jäykistää letkujen mutkan. :shock:
No jopa jotakin..


Mutta asiaan, eli vieläkin tuppaa käymään sielä 900 rpm..
Mikäs mahtais olla seuraava tutkittva kohde :?: jotta nuo kiekat sais putoomaan..? kun uskon että tuo luistia on jo tarpeeksi hoonattu..

:| :help: :help: :help:
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Heeii..
:(
Esittäkää ny ees jonkinmoisia vinkkejä..!??
:help:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

500sel kirjoitti:Heeii..
:(
Esittäkää ny ees jonkinmoisia vinkkejä..!??
:help:
No itellä asettu joutokäynnnin heijaaminen samalla kun uusin sytkäboksin. Eipä ole sen perään pelleillyt... :roll:

*koputtaa puuta*

Käväse joskus jossain isommassa miitissä, niin vaihellaan osia ja ihmetellään. Kaitpa se vika löytyy jos kunnossa olevasta autosta vaihtaa palikan kerrallaan. :idea:
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

HVM kirjoitti:
500sel kirjoitti:Heeii..
:(
Esittäkää ny ees jonkinmoisia vinkkejä..!??
:help:
uusin sytkäboksin.
Huh.. tuota en viittis lähtee kokeilemaan.. Ihan senki perusteella kun on lukenu tota zum teufel juttua.. :hang: :)

Mutta ajattelin kyllä nuo boksin liittimet irrottaa ja putsata niinkuin
suosittelit kaikkia tekemään tuossa topiikissa, ettei vaan..
Lähteekö ne muuten vaan vetämällä irti.. :?:

Virranjakan kannen ajattelin myös pyyhkästä tarkkaan päältäpäin, on aika pölynen.. sisäpuolelta en koska en uskalla käyä aukomaan kun rikon kuitenkin jonku 2000euron osan samalla.. :!: :huh:

Alipaine vuotoa joku ehdotteli.. tiiä sitte.. :roll:
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Nii minkäs verran noita alipaine letkuja noin suurinpiirtein on, jotka vaikuttaa tuohon tyhjäkäyntiin..?

Ja onko joku tietty letku joka vuotaa todennäköisimmin..??

Ei tietoa, ei taitoa..
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

500sel kirjoitti:Nii minkäs verran noita alipaine letkuja noin suurinpiirtein on, jotka vaikuttaa tuohon tyhjäkäyntiin..?

Ja onko joku tietty letku joka vuotaa todennäköisimmin..??

Ei tietoa, ei taitoa..
No kaikkihan ne voi vaikuttaa, koska kaikki konehuoneen alipaine on peräisin imusarjalta. Alipainevuoto imusarjalla :arrow: kierrokset nousee. Niitä putkiahan ei ole ainakaan minun autossani kuin noin 50-307. :roll:

Ootko sie nyt sitä eetteriä sinne roiskinu? :idea:
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

HVM kirjoitti:
noin 50-307.
:shock: :eec:

Mitä eetteriä..? Onks se jotai vuodon ilmasinta..?
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Yksi mahdollinen, ja ehkä todennäköinenkin vuotokohta on suuttimien juuret.
Tuossa lienee alipaineletkut, jotka menee suuttimien juuriin :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

500sel kirjoitti:
HVM kirjoitti:
noin 50-307.
:shock: :eec:

Mitä eetteriä..? Onks se jotai vuodon ilmasinta..?
No start-pilottia, aasinpotkua, millä nyt vaan vanhaa perkinssiä käyntiin ammutaan. :shock:
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Jani kirjoitti:Yksi mahdollinen, ja ehkä todennäköinenkin vuotokohta on suuttimien juuret.
Tuossa lienee alipaineletkut, jotka menee suuttimien juuriin :roll:
Täytyypä mulkoilla niitä ensitilassa.. :!:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei kait siine suuttimille mitään alipaineletkuja mene :shock:

Kannattaa putsata se virranjakajan kansi myös sisältä. Rapsutella kannen "koskettimet" puhtaiksi. Mutta älä katkaise sitä keskihiiltä. :D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mika.T kirjoitti:Ei kait siine suuttimille mitään alipaineletkuja mene :shock:
Kuvassa näkyy tuommoset "common rail" :lol: putket kummassakin kannessa. Niistä on oksat suuttimille. En tiijä sitten mitä niistä menee tai tulee, ei ainakaan bensaa. :shock:

Kuva
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Mika.T kirjoitti: Mutta älä katkaise sitä keskihiiltä. :D
Hyvä ku sanoit :idea: ,olin jo kaivanut pihdit valmiiks sitä varten.. :)

Saapa nähdä uskaltaako availla kantta.. :? Jotain hajoo kuiteski samalla, se on vissi.. :)
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Mika.T kirjoitti: Mutta älä katkaise sitä keskihiiltä. :D
Hyvä ku sanoit :idea: ,olin jo kaivanut pihdit valmiiks sitä varten.. :)

Saapa nähdä uskaltaako availla kantta.. :? Jotain hajoo kuiteski samalla, se on vissi.. :)

:arrow: Niitä mahdollisesti vuotavien letkujen sijaintia saa ehdotella..
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

HVM kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Ei kait siine suuttimille mitään alipaineletkuja mene :shock:
Kuvassa näkyy tuommoset "common rail" :lol: putket kummassakin kannessa. Niistä on oksat suuttimille. En tiijä sitten mitä niistä menee tai tulee, ei ainakaan bensaa. :shock:
Joo ilmaa menee niistä, eli on alipaine.
Lie kai tarkoitus tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla parantaa bensan sekoittumista ilmaan.
Eli ilmaa menee noitten letkujen kautta suuttimien juureen :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Yahoooo..! Uskomatonta mutta totta, luistista se oli loppupelissä kiinni kuitenkin. Nyt ne kierrokset on laskeneet jo 600-700, Kuluneella viikolla annoin likoa sen bensassa noin 5 vrk, lisäksi akkulaturilla naputtelin joka ilta, eilen ja toissa päivänä käytin lisäksi: crc bräkleeniä, crc MoS2 irrotusöljyä(irroittaa/voitelee) sekä aseöljyä.. ja aluksihan olin käyttänyt myös 5-56:sta..

Pohdintaa..: bensassa liottelu ei näkynyt tuovan paljoa tulosta ei liioin 5-56, vaan vasta kun laittoi bräkleeniä niin tuli selvästi likahiutaleita pois.. myös MoS2 varmaankin autto koska kun suihkutti sillä luistin täyteen ja laski nesteet pois se oli liki mustaa.. saattoi tietysti olla että löpössä liottelu teki lian helpommin irtoovaksi.. Tökin sinne sisään myös pienellä taipuisalla muovi pillillä ja niinkin näytti lika hyvin lähtevän.. Lopuksi voitelin tolla aseöljyllä..

Naputtelin luistia virralla myös samalla kun liotin sitä noissa nesteissä..

Tämä taitaa olla jo ainaki neljäs 126 täälä jossa tuo sama ongelma on hävinnyt samalla tavalla, joten jos se jotakuta vaivaa niin suosittelen lämpimästi tätä toimenpidettä.. :!:

Pitkään siinä meni mutta kannatti..

Mahti kiitokset kaikille neuvoneille, :!: jotka antoivat mahtavia :idea: :idea:

Eipähän tarttenu lähtee metästämään ilmavuotoja tai uutta luistia ja säästyi selvää rahaa..!!
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kiva että sait auton kuntoon. :D
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Oliskohan jossain hyvä kuva,mistä näkisi luisti paikan konehuoneessa.Minulla käy kovilla kierroksilla kone tyhjäkäynnilla ja aaaaauto on vm 87 560 SEL :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”