kattoluukku ei lukitu oikeelle paikalleen
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: 16.2.2006 21:59
- Paikkakunta: Kangasala
kattoluukku ei lukitu oikeelle paikalleen
kattoluukku ei pysähty siihen kohtaan kun pitäis, vaan kun esim jos se on ihan auki, ja rupee laittamaan kiinni sitä, niin se menee eka ihan kiinni, ja siitä SUORAAN takareuna nousee ylös... joutuu sitten aina tarkasti ite säätään sen oikeeseen kohtaan, ettei takareuna olis yhtään ylhäällä tai muutenvaan vähän raollaan..
W124 200e '88 projekti auto
W204 220cdi '07
W204 220cdi '07
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Sanoisin moottorin vaihdon auttavan, kattoluukun moottorin , tai sitten purkaus / kasaus....olisiko jokin mickrokytkin pois hyvästä
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: 16.2.2006 21:59
- Paikkakunta: Kangasala
Kyllä tosiaan vaikuttais että"rajat" on pielessä. Vaikka tuo luukku on kaksitoiminen, niin eihän se oikeasti liiku kuin eteen ja taakse ja tuo kiinni-asento on siinä välissä. Eli nyppäät sitä rullaa vähän ulos päin ja käännät johonkin päin niin pysähtymiskohdan pitäisi muuttua. Sitten vaan etit oikean kohdan.HVM kirjoitti:Moottorissa on se valakonen naksuva rulla, veivaa sitä ja kokeile välillä. Laita alotuskohta muistiin
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: 16.2.2006 21:59
- Paikkakunta: Kangasala
Terve,
Kannattaa toki ensin kokeilla säätöä, niinkuin ehdoteltiinkin. Pysähtyykö luukku mihinkään muualle kuin ylä- ja taka-asentoihin? Jos ei, niin sitten säätäminen on tuskaa, koska stoppikohta saattaa olla jomman-kumman asennon takana.
Siellä voi myös olla joku paikka nyljääntynyt pilalle (vaijeri tai joku niistä kytkimistä). Omassakin on samaa vikaa. Kerran sain luukun säädettyä kohdalleen mutta seuraavalla ajolla oli jo pielessä. Olen miettinyt, josko viitsisi kokeeksi vaihtaa vaijerin mutta kun tuota on oppinut käyttämään, niin en ole viitsinyt alkaa ko. operaatioon.
t.
Risto
Kannattaa toki ensin kokeilla säätöä, niinkuin ehdoteltiinkin. Pysähtyykö luukku mihinkään muualle kuin ylä- ja taka-asentoihin? Jos ei, niin sitten säätäminen on tuskaa, koska stoppikohta saattaa olla jomman-kumman asennon takana.
Siellä voi myös olla joku paikka nyljääntynyt pilalle (vaijeri tai joku niistä kytkimistä). Omassakin on samaa vikaa. Kerran sain luukun säädettyä kohdalleen mutta seuraavalla ajolla oli jo pielessä. Olen miettinyt, josko viitsisi kokeeksi vaihtaa vaijerin mutta kun tuota on oppinut käyttämään, niin en ole viitsinyt alkaa ko. operaatioon.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Onko mitään käsitystä, että mikä tuommoisen 10cm "virheen" alunperin aiheuttaa? Jos luukun mekanismi ei ole ollu jonkun rempan takia auki tai irti, niin kuvittelis että joku vaijerin venyminen tms asia näkyis luukun aukeamisessa vain sentin pari.Tarmo kirjoitti:Just tänään säätelin omasta farkusta kattoluukun kohilleen kun pysähtyi ennen semmosen 10cm auki, minuutin parin homma.
Nuppi ylös pyörittelyä ja takas alas, tuolla kaavalla säätyi mulla.
Itse odottelen sitä päivää kun tuo sama säätö on edessä...
260E-A '90
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Miten kaukana se sun auto onMasaMbW124 kirjoitti:no pitääpi käydä kohta katsomassa... nyt kun vasen verhoilupahvi on valmiiksi jo irti
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
tota mulla ois kans kysyttävää tosta luukusta kun siinähän se kytkin sellanen että eteen taakse liike on kytkimessä eteen taakse ja ylös alas myös niinku ylös alas mutta tuo mun luukku tekee sen että eteen taakse kytkimellä kun ajaa eteen niin ei pysähy itekseen vaan jos painan kokoajan niin aukeaa ylös ja alas napista kun vetää niin menee ensin alas sitte taakse.. ehkä tyhymä kysymys mutta mikähän tän vois aiheuttaa?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Hyvällä tuurilla vain säätö pielessä. Huonommalla tuurilla joku osa (vaijerin pää, paikanhaistelijan hammasrattaita tai katkaisijoita ) rikki. Omassa on sama homma – en ole jaksanut purkaa, kun se kerran liikkuu.lowmans kirjoitti:tota mulla ois kans kysyttävää tosta luukusta kun siinähän se kytkin sellanen että eteen taakse liike on kytkimessä eteen taakse ja ylös alas myös niinku ylös alas mutta tuo mun luukku tekee sen että eteen taakse kytkimellä kun ajaa eteen niin ei pysähy itekseen vaan jos painan kokoajan niin aukeaa ylös ja alas napista kun vetää niin menee ensin alas sitte taakse.. ehkä tyhymä kysymys mutta mikähän tän vois aiheuttaa?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tuo vastaus on edelleen voimassaLucky-Dog kirjoitti:Sanoisin moottorin vaihdon auttavan, kattoluukun moottorin , tai sitten purkaus / kasaus....olisiko jokin mickrokytkin pois hyvästä
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Arvon kohtalotoverit, onko tuossa sähköluukun mekanismissa itsessään jotain hienosäätömahdollisuutta?
Ongelma on sellainen, että luukun toinen takakulma jää hiukan (muutaman millin) alemmaksi kuin toinen. Tämä tuntuu aiheuttavan ajossa hiukan suhinaa, ja ajoittaista veden tiputtelua.
Vedenpoistokanavat tuntuvat olevan auki, ja luukku liikkuu tosi sujuvasti ja äänettä kuten kait kuuluukin. Sadevesivuotoa ei sinällään paljoa ole, siihen tarvitaan juuri sopivanlaiset tuuli- ja sadeolosuhteet. Mutta jos tuonkin jollain ilveellä loppumaan saisi, en pistäisi pahaksikaan.
Ongelma on sellainen, että luukun toinen takakulma jää hiukan (muutaman millin) alemmaksi kuin toinen. Tämä tuntuu aiheuttavan ajossa hiukan suhinaa, ja ajoittaista veden tiputtelua.
Vedenpoistokanavat tuntuvat olevan auki, ja luukku liikkuu tosi sujuvasti ja äänettä kuten kait kuuluukin. Sadevesivuotoa ei sinällään paljoa ole, siihen tarvitaan juuri sopivanlaiset tuuli- ja sadeolosuhteet. Mutta jos tuonkin jollain ilveellä loppumaan saisi, en pistäisi pahaksikaan.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
No täytyypä kokeilla tuota ensin, kiitos vihjeestä.Tarmo kirjoitti:Yksi naksu säätörullasta voi auttaa... Omassa luukussa toinen puoli nousee karvan aikaisemmin ylös kuin toinen, eli pienestä kiinni.
Mihin suuntaan sitä luukun verhoilua tulee muuten repiä jos sen ehjänä haluaa saada pois?
Päämääränä olisi sopivan tilaisuuden tullen suorittaa perusteellinen luukun sisuskalujen puhdistus ja voitelu. Mutta kun tuo verhoilu toimii niin tehokkaana esirippuna kovan ihmisen ja haavoittuvan teknologian välillä, ettei joka läpeen ja niveleen ole saavutettavissa edes pikaista katsekontaktia, saati sitten hoitomahdollisuutta.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Mikäs JuMuS:n W-malli olikaa.
Ei koko verhoiluu tarttee ottaa pois.
Eiks siellä takakontin sivuverhoilus oo muoviin tehty jo luukun aihio,siinä iskarin yläpäään kohdalla ,(201) josta se valkone ratas näkyy.
Minulla luukun takalaita jää sulkemisen puoli milliä liian syvään ja se kyrsii .
Ei koko verhoiluu tarttee ottaa pois.
Eiks siellä takakontin sivuverhoilus oo muoviin tehty jo luukun aihio,siinä iskarin yläpäään kohdalla ,(201) josta se valkone ratas näkyy.
Minulla luukun takalaita jää sulkemisen puoli milliä liian syvään ja se kyrsii .
VALMET 5oo -69
Malli oli W124. Juu älä hätäile, meinasin sitä itse kattoluukkuun kiinnitettyä "kattoverhoilun" palasta irrotella, peräluukusta on tuo moottori rullineen bongattu jo aikapäiviä sitten... Ei ole vaan uskaltanut koskea koko mööpeliin kun kerran hyvin on toiminut.Logistiikkapäällikkö kirjoitti:Mikäs JuMuS:n W-malli olikaa.
Ei koko verhoiluu tarttee ottaa pois.
Eiks siellä takakontin sivuverhoilus oo muoviin tehty jo luukun aihio,siinä iskarin yläpäään kohdalla ,(201) josta se valkone ratas näkyy.
Minulla luukun takalaita jää sulkemisen puoli milliä liian syvään ja se kyrsii .
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Periaatteessa sen pitäisi lähteä, kun pikkuisen liikuttaa luukkua taaksepäin. Etureunassa pitäisi olla neljä klipsua, jotka irrottamalla (ilmeisesti alaspäin) etureuna saadaan irti. Sitten luukku taakse ja ujutetaan verhoilu poispoikkeen.JuMu S kirjoitti:Mihin suuntaan sitä luukun verhoilua tulee muuten repiä jos sen ehjänä haluaa saada pois?
Näin teoriassa. Omasta kerran yritin irrotella mutta homma tyssäsi heikkoihin leuanvetolihaksiin. Tuntui olevan sen verran piukassa, etten uskaltanut repiä. Pitänee joskus kokeilla uudelleen, kun edellisestä huollosta on varmaan jo aika kauan.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kaverin auton kattoluukku purettiin olikohan se nyt toissakesänä katkenneen nivelen takia totaalisen paloiksi ja em. ohjeen mukaisesti toimimalla verhoilu tosiaan lähti irti ja klipsitkin pysyivät jopa ehjänä melko hurjannäköisestä vetämisestä huolimatta.Roisto kirjoitti:Periaatteessa sen pitäisi lähteä, kun pikkuisen liikuttaa luukkua taaksepäin. Etureunassa pitäisi olla neljä klipsua, jotka irrottamalla (ilmeisesti alaspäin) etureuna saadaan irti. Sitten luukku taakse ja ujutetaan verhoilu poispoikkeen.
Näin teoriassa....
Mitään säätöruuvia kattoluukun mekanismissa ei muistaakseni ollut, lähinnä luukun asentoon voi vaikuttaa säätelemällä kattoluukun kiinnitystä niveliin nähden luukun takaosan osalta ja luukun etupäätä taasenkiristämällä/löysäämällä niitä alumiinilistoja, jotka näkyvät, kun luukun vetää taaksepäin auki, jos oikein muistan. Jos taas luukku kulkee vinossa ees-taassuunnassa, niin sitä voi säätää muuttamalla sen palikan kiinnitystä niveliin, johon vaijerin etupää tulee kiinni.JuMu S kirjoitti:...onko tuossa sähköluukun mekanismissa itsessään jotain hienosäätömahdollisuutta?
W124 200E -89
W124 200D T6 -87
W124 200D T6 -87
JuMu S kirjoitti:Päämääränä olisi sopivan tilaisuuden tullen suorittaa perusteellinen luukun sisuskalujen puhdistus ja voitelu. Mutta kun tuo verhoilu toimii niin tehokkaana esirippuna kovan ihmisen ja haavoittuvan teknologian välillä, ettei joka läpeen ja niveleen ole saavutettavissa edes pikaista katsekontaktia, saati sitten hoitomahdollisuutta.
No eilenpä tuli sitten kesäloman aikaan kattoluukun alkaneesta kolahtelusta synkentynein mielin käytyä käsiksi tuohon pelonsekaista kunnioitusta herättävään jämerään verhoilunpalaan, jonka taakse kätkeytyvistä kultamaista ja sadunomaisista maisemista ei aralla ensikertalaisella ole voinut olla mitään käsitystä.
Verhoilun irroitus tapahtui verrattain helpolla. Neljällä napsauksella muovitapit pois holkeistaan, ja jo liikkui verhoilu. Luukkua kun älysin ajaa taka-asentoon, niin yläkautta tapahtuva poisottokaan ei ollut takapuolen raapimista kummempi operaatio.
Verhoilun ollessa irti tuli luukkua ajeltua ihmetyksestä soikeana eteen ja taakse, ylös ja alas. Wyrthin mainiota HHS-ainetta tuli roiskittua valikoituihin kohteisiin, ja pumpulipuikolla puhdistuivat kaikki verhoilun paikallaan ollessa piiloutuvat koloset melko helposti.
Vaan jo alkoivat vastoinkäymiset. Aikani ihmettelin verhoilun yläpinnan peltilipareita, joiden kaiketi kuuluu puristua tilttikoneiston "ylätukivarsien" päissä olevien suksien väliin, right? Lähinnä mietin, miten nuo peltilipareet on ilman Uri Gellerin apua mahdollista saada osumaan oikeisiin kolosiinsa verhoilua sokkona taapäin työnnettäessä. Verhoilu meni kuitenkin paikoilleen samoin ponnistuksín kuin tuli poiskin. No ehkä ihan alussa vaati määrätietoisempaa otetta, mutta helpon tuntuisesti meni kuitenkin.
Kattoluukun huollon tuloksena ei luukun tilttitoiminto enää suostu toimimaan. Eteen/taakse tuo mielen sumentava ökyvaruste liukuu äänettömän tyylikkäästi, mutta ylöspäin napista painettaessa kuuluu jostain mekanismista vain vaimea "jumahdus". Verhoilun kun otin uudestaan pois, niin vertikaaliliikkeen lakko vaan jatkuu. Napista kun painaa ylös, niin luukku nousee ehkä millin ja nuo "takaylätukivarret" kolahtavat luukun sisäpintaan.
Mikäpä voisi olla vikana? Iltahämärissä ei ollut haluja alkaa systeemiä tuon enempää purkamaan, mutta täytyypä vkl aikana aiheeseen yrittää perehtyä.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
tulipa mieleen kun itellänikin joku pieni häirimön poikanen kattoluukussa. kakstoiminen normi. eli kun nostaa sen ylös-asentoon ja yrittää laskea normaalisti painamalla sitä nappia alaspäin niin mitään ei tapahdu. jos painaa sitä nappia niin että lähtee katto liukumaan taakseppäin niin sit se tulee alas ja toimii normaalisti? ärsyttäviä pikkuhäikkiä, mutta sallittakoot kun auto on 17-vuotta wanha
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Tulipahan muuten tuosta mieleen:
meikäläisellähän kaikki ikkunat ja kattoluukku menee kiinni, kun avainta pidetään kuskin ovessa sulkemisasennossa pohjassa pidempään.
Saisikohan tuollalailla laitettua sen kattoluukun "oikealle kohdalle" jonka jälkeen mahdollinen säätö.
Meneekös tuosta ovilukosta pielessä oleva kattoluukku kohilleen? Vai jatkaako matkaa??
meikäläisellähän kaikki ikkunat ja kattoluukku menee kiinni, kun avainta pidetään kuskin ovessa sulkemisasennossa pohjassa pidempään.
Saisikohan tuollalailla laitettua sen kattoluukun "oikealle kohdalle" jonka jälkeen mahdollinen säätö.
Meneekös tuosta ovilukosta pielessä oleva kattoluukku kohilleen? Vai jatkaako matkaa??
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
oho, onko tää ihan kaikissa w124:ssa vai onko tää lisävaruste? onkin hauskaa että näitä lisäominaisuuksia paljastuu koko ajan lisää vaikka yli vuoden jo tolla ajelludry kirjoitti:Tulipahan muuten tuosta mieleen:
meikäläisellähän kaikki ikkunat ja kattoluukku menee kiinni, kun avainta pidetään kuskin ovessa sulkemisasennossa pohjassa pidempään.
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Ei aivastustakaanBliz kirjoitti:oho, onko tää ihan kaikissa w124:ssa vai onko tää lisävaruste? onkin hauskaa että näitä lisäominaisuuksia paljastuu koko ajan lisää vaikka yli vuoden jo tolla ajelludry kirjoitti:Tulipahan muuten tuosta mieleen:
meikäläisellähän kaikki ikkunat ja kattoluukku menee kiinni, kun avainta pidetään kuskin ovessa sulkemisasennossa pohjassa pidempään.
edit: Oho, 2k meni rikki enkä ees huomannu
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203