200 CDI:n kierrosten "heijaaminen"
200 CDI:n kierrosten "heijaaminen"
Eli oireena kierrosten heijaaminen eritoten kylmänä, kyseessä 200 cdi automaatilla, ajettu päälle neljäsataa.
Automaatti laatikkoon 120tkm sitten vaihdettu turbiini uuteen. Satakunnan autotalossa auto kävi ja todettiin, että öljyt vaihtoon ja jonkun "venttiili hässäkän" puhdistus. Vikakoodeja ei ollut.
Heijaaminen lähes poistui, mutta ei kuitenkaan, eritoten kylmänä kierrokset seilaa n.100 kierrosta.
Autossa nykimisen huomaa vain jos kierrosten vaeltelu suurta, eli lähinnä sellaista pientä heijausta.
Onko kyseessä ominaisuus noille kilometreille vai onko vikaa jossakin esim EGR, imusarja.
Automaatti laatikkoon 120tkm sitten vaihdettu turbiini uuteen. Satakunnan autotalossa auto kävi ja todettiin, että öljyt vaihtoon ja jonkun "venttiili hässäkän" puhdistus. Vikakoodeja ei ollut.
Heijaaminen lähes poistui, mutta ei kuitenkaan, eritoten kylmänä kierrokset seilaa n.100 kierrosta.
Autossa nykimisen huomaa vain jos kierrosten vaeltelu suurta, eli lähinnä sellaista pientä heijausta.
Onko kyseessä ominaisuus noille kilometreille vai onko vikaa jossakin esim EGR, imusarja.
Ok!
Sellaisen käsityksen sain jostain aikaisemmista topikeista, että kylmänä saattaa tuota heijausta esiintyä.
Tänään auto taas heijasi
- lämmöt 60
- vaihde D
- ylämäki
Pitkään ei voi kerralla testata koska lämmöt nousevat nopeasti yli 80, mutta sellainen tuntuma olisi, että vaihtaessa pienemmälle heijaus pienenee /loppuu.
Toivottavasti vain ominaisuus.
Sellaisen käsityksen sain jostain aikaisemmista topikeista, että kylmänä saattaa tuota heijausta esiintyä.
Tänään auto taas heijasi
- lämmöt 60
- vaihde D
- ylämäki
Pitkään ei voi kerralla testata koska lämmöt nousevat nopeasti yli 80, mutta sellainen tuntuma olisi, että vaihtaessa pienemmälle heijaus pienenee /loppuu.
Toivottavasti vain ominaisuus.
CDI Vitossani on ollut tuota "heijaamista" pariinkin otteeseen ja ainakin siinä oli molemmillakertaa hajalla se commonrail painetunnistin/regulaattoori (tuo nimi nyt ensimmäisenä tuli muistoista pinnalle ) Mutta kyseisen muutamankympin mötikän tarkoitus on kuitenkin tasailla korkeapainepuolella sykäyksiä
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Olin molemmilla kerroilla rentoutumassa kahvikupin ääressä joten en valitettavasti tiedä miten asian totesivat Eikä tullut sitten kyseltyäkään asian perään (vahva mutu kuitenkin että veholla tiesivät oireiden kuvauksella missä vika ja uutta osaa kiinni senkummemmin testailematta, tämä tapahtui siis vuosina -01 ja -02 ja hommat meni takuuseen) -> sillähetkellä oli pääasia että tuli kuntoonkorento kirjoitti:Antoiko commonrail painetunnistin/regulaattoori vikakoodin vai todettiinko muuten vialliseksi.
Itsellä ei vikakoodia ollut ja jos ei anna vikakoodia niin tuonhan voisi vaihdattaa kun ei ole kalliskaan.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Heijaaminen on tarkentunut alkamaan 60 asteesta ja loppuu saavutettaessa normilämpö eli hitusen yli 80.
Automaattilodjuun laitettu Fortea tuubillinen, ei vaikutusta ainakaan vielä. Ensiviikolla menee öljyn vaihtoon, ropusta öljyt pois ja samanverran tilalle ja uusi Forte.
Varmaankin täytyy pyytää tarkistamaan EGR venttiili (ihan muutenkin) kun ne kuulemma likaantuvat paljosti, ja tutkimaan sitä kommonrailin anturia.
Automaattilodjuun laitettu Fortea tuubillinen, ei vaikutusta ainakaan vielä. Ensiviikolla menee öljyn vaihtoon, ropusta öljyt pois ja samanverran tilalle ja uusi Forte.
Varmaankin täytyy pyytää tarkistamaan EGR venttiili (ihan muutenkin) kun ne kuulemma likaantuvat paljosti, ja tutkimaan sitä kommonrailin anturia.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 25.4.2006 14:28
kovin on tutunkuuloista
Tervehdys,
Juu ei auta EGR:n vaihto. Itse kokeilin jo eikä vaikutusta. Samoin ei ole vaikutusta ilmamassamittarillakaan...
EGR oli kyllä täynnä sont.. joten kannatta kyllä kurkata.
Jatka vain niiden Common rail antureiden kanssa ja olisin henkilökohtaisesti kovin kiitollinen jos kertoisit kuinka kävi ).
On tätä ongelmaa jo kovasti aikaisemmin muillakin threadeillä käsitelty ilman ratkaisua...
Juu ei auta EGR:n vaihto. Itse kokeilin jo eikä vaikutusta. Samoin ei ole vaikutusta ilmamassamittarillakaan...
EGR oli kyllä täynnä sont.. joten kannatta kyllä kurkata.
Jatka vain niiden Common rail antureiden kanssa ja olisin henkilökohtaisesti kovin kiitollinen jos kertoisit kuinka kävi ).
On tätä ongelmaa jo kovasti aikaisemmin muillakin threadeillä käsitelty ilman ratkaisua...
.
No, valitettavasti luulen, ettette pääse siinä vaeltelussa puusta pitkään.
Se on ihan ominaisuus.
Vaeltelu on suurimmillaan juuri, kun moottori on saavuttamaisillaan normaalin käyntilämmön, jolloin ruiskutukseenkin liittyvät jututkin hiukka muuttuu.
Varsinaista tyhjäkäyntikierroslukua ei olekkaan.
On vaan haarukka, jonka sisällä kierroksia pidetään.
Vaeltelu johtuu muuttuvista rasituksista moottorin käydessä.
Siis esim. sähkölaitteista, rasituksista ja niiden kunnosta ja varaustilanteesta.
Koko ajan moottorinohjausjärjestelmä pyrkii säätämään ruiskutusta "aktiivisesti" mahdollisimman pienelle.
Se säätö ei ole "liukuva", vaan portaittainen, siihen ei ole varattu yhtään liikaa järjestelmän resursseja.
Tyhjäkäynti on saastenormituksen kannaltakin "huono juttu", kun parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen pitää kierrätys sulkea, ettei moottori nyt aivan kamalasti pikeentyisi.
Siinä nyt joitain asiaan liittyviä juttuja, toivottavasti selvensi asiaa.
Tietysti on eri asia, jos jotain on oikeasti rikki.
Sitten omia huomioita asiasta.
Auton omaan kierroslukumittaria katsomalla kierrokset vaeltaa runsaasti, mutta kun läppärin kanssa seuraa, niin vaeltaminen onkin huomattavasti pienempää.
Mitätöntä.
Perstuntumakin antaa nelipyttyisissä väärän kuvan, kun ne työtahdit tulee kuitenkin niin harvoin, että pienetkin poikkeamat tuntuu selvästi.
Itseasiassa kuusipyttyisissäkin on sama ilmiö, mutta niissä on jo niin paljon tasaisempi känti, ettei koko ilmiöön tule kiinnitettyä mitään huomiota.
Niissäkin tyhjäkäyntiä ohjataan aivan samalla tavalla ja vieläpä itse ohjelmanpätkäkin taitaa olla juuri sama.
Systeemihän toimii niin, ettei jokaiselle suuttimelle ole "omaa" ohjelmaa, vaan kaikki käyttää sitä yhtä ja samaa, joka on ainakn toimintapriaatteeltaan tarkalleen sama, olipa sylintereitä enemmän, tai vähemmän.
Tämä ko. aihe tuntuu seuraavan näitä "köyhemmille" tarkoitettuja nelipyttyisiä moottoreita.
No, valitettavasti luulen, ettette pääse siinä vaeltelussa puusta pitkään.
Se on ihan ominaisuus.
Vaeltelu on suurimmillaan juuri, kun moottori on saavuttamaisillaan normaalin käyntilämmön, jolloin ruiskutukseenkin liittyvät jututkin hiukka muuttuu.
Varsinaista tyhjäkäyntikierroslukua ei olekkaan.
On vaan haarukka, jonka sisällä kierroksia pidetään.
Vaeltelu johtuu muuttuvista rasituksista moottorin käydessä.
Siis esim. sähkölaitteista, rasituksista ja niiden kunnosta ja varaustilanteesta.
Koko ajan moottorinohjausjärjestelmä pyrkii säätämään ruiskutusta "aktiivisesti" mahdollisimman pienelle.
Se säätö ei ole "liukuva", vaan portaittainen, siihen ei ole varattu yhtään liikaa järjestelmän resursseja.
Tyhjäkäynti on saastenormituksen kannaltakin "huono juttu", kun parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen pitää kierrätys sulkea, ettei moottori nyt aivan kamalasti pikeentyisi.
Siinä nyt joitain asiaan liittyviä juttuja, toivottavasti selvensi asiaa.
Tietysti on eri asia, jos jotain on oikeasti rikki.
Sitten omia huomioita asiasta.
Auton omaan kierroslukumittaria katsomalla kierrokset vaeltaa runsaasti, mutta kun läppärin kanssa seuraa, niin vaeltaminen onkin huomattavasti pienempää.
Mitätöntä.
Perstuntumakin antaa nelipyttyisissä väärän kuvan, kun ne työtahdit tulee kuitenkin niin harvoin, että pienetkin poikkeamat tuntuu selvästi.
Itseasiassa kuusipyttyisissäkin on sama ilmiö, mutta niissä on jo niin paljon tasaisempi känti, ettei koko ilmiöön tule kiinnitettyä mitään huomiota.
Niissäkin tyhjäkäyntiä ohjataan aivan samalla tavalla ja vieläpä itse ohjelmanpätkäkin taitaa olla juuri sama.
Systeemihän toimii niin, ettei jokaiselle suuttimelle ole "omaa" ohjelmaa, vaan kaikki käyttää sitä yhtä ja samaa, joka on ainakn toimintapriaatteeltaan tarkalleen sama, olipa sylintereitä enemmän, tai vähemmän.
Tämä ko. aihe tuntuu seuraavan näitä "köyhemmille" tarkoitettuja nelipyttyisiä moottoreita.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 25.4.2006 14:28
Kiitos tuikku hyvästä vastauksesta. On se vika ennenkin löytynyt ihan allekirjoittaneen omasta päästä.
Koska pää on jo todistetusti umpipuuta ja paikoitellen ehkäpä lahokin niin ei vaan vielä voi luovuttaa... ei vaan voi.... ei millään
Minulla tuo vaeltelu on kierroslukumittarin mukaan noin 250 rpm ja "säätö" ylös ja alaspäin noin sekunnin kestoluokkaa. Esiintyy nopeudessa 60 kmh ja 80 kmh samalla tahdilla. Tämä ominaisuus on pahentunut pikku hiljalleen. Kun auton vaihdoin tätä ominaisuutta ei ollut lainkaan noin puoleen vuoteen. Ensi pakkasten ilmaantuessa se esiintyi vain aamulla aivan kylmällä moottoriilla heti liikkeelle lähtiessä. Nykyisin tätä esiintyy jo huomattavasti useammin joskus jopa puolilämpimällä moottorilla. Edellisessä vajaapyttyisessä tätä ominaisuutta ei ollut lainkaan.
Sitten kun tuosta köyhästä taitaa vielä olla moottorintyynykin uutta heikompana saa tuo alaraja mukavia efektejä aikaiseksi. mutta eipähän tule kyytiläiset kateelliseksi kun kyydistä pääsevät "nauttimaan"
Samoin tämän skitsofrenian sivuoire, joka esiintyy tyhjäkäynillä ärsyttää paikotellen esim. liikennenvaloissa. Kun autoa koittaa jarrulla nätisti paikallaan pitää niin auto loikkii eteenpäin kierrosten humpatessa tyhjäkäynnillä. Mutta oppiipahan tyhmemikin jättämään turvaväliä tai painamaan sitä jarrua kunnolla (kauanko muuten jälkihehku on kylmälle koneelle käytössä?)
Mutta toisaalta taas laturin vapaakytkinkin valittaa, joten voihan esim laturikin kuormittaa konetta epätasaisesti kuten esille jo otettiin. Joko jännitteensäätimen tai vapaakytkimen kautta. Taitaapa se vapaakytkin mennä vaihtoon seuraavaksi.
Eipä tuosta täydellistä tule. Onhan se sentään mersu. Eikä se voi olla rikki koska ei ole vikakoodia. Jos vielä vähän lisää itse kestää, niin jospa se vika ajamalla sieltä ulos lopulta tulisisi. Vaimokin jo nauraa kun ukko on aina niin hyvällä tuulella kun saa autonsa vikatilaan
Tuntuu kyllä tuota vaivaa olevan muillakin. Joten jospa se siis olisi lopulta ominaisuus. Optimistinä vain jaksaa odottaa, että ehkä jostain joku aiheuttaja sille ehkä jopa mahdollisesti joskus löytyisi ja saisi sen samallaiseksi kuin se oli vuosi sitten, ehkä vai humpasiko se jo silloin ?
Koska pää on jo todistetusti umpipuuta ja paikoitellen ehkäpä lahokin niin ei vaan vielä voi luovuttaa... ei vaan voi.... ei millään
Minulla tuo vaeltelu on kierroslukumittarin mukaan noin 250 rpm ja "säätö" ylös ja alaspäin noin sekunnin kestoluokkaa. Esiintyy nopeudessa 60 kmh ja 80 kmh samalla tahdilla. Tämä ominaisuus on pahentunut pikku hiljalleen. Kun auton vaihdoin tätä ominaisuutta ei ollut lainkaan noin puoleen vuoteen. Ensi pakkasten ilmaantuessa se esiintyi vain aamulla aivan kylmällä moottoriilla heti liikkeelle lähtiessä. Nykyisin tätä esiintyy jo huomattavasti useammin joskus jopa puolilämpimällä moottorilla. Edellisessä vajaapyttyisessä tätä ominaisuutta ei ollut lainkaan.
Sitten kun tuosta köyhästä taitaa vielä olla moottorintyynykin uutta heikompana saa tuo alaraja mukavia efektejä aikaiseksi. mutta eipähän tule kyytiläiset kateelliseksi kun kyydistä pääsevät "nauttimaan"
Samoin tämän skitsofrenian sivuoire, joka esiintyy tyhjäkäynillä ärsyttää paikotellen esim. liikennenvaloissa. Kun autoa koittaa jarrulla nätisti paikallaan pitää niin auto loikkii eteenpäin kierrosten humpatessa tyhjäkäynnillä. Mutta oppiipahan tyhmemikin jättämään turvaväliä tai painamaan sitä jarrua kunnolla (kauanko muuten jälkihehku on kylmälle koneelle käytössä?)
Mutta toisaalta taas laturin vapaakytkinkin valittaa, joten voihan esim laturikin kuormittaa konetta epätasaisesti kuten esille jo otettiin. Joko jännitteensäätimen tai vapaakytkimen kautta. Taitaapa se vapaakytkin mennä vaihtoon seuraavaksi.
Eipä tuosta täydellistä tule. Onhan se sentään mersu. Eikä se voi olla rikki koska ei ole vikakoodia. Jos vielä vähän lisää itse kestää, niin jospa se vika ajamalla sieltä ulos lopulta tulisisi. Vaimokin jo nauraa kun ukko on aina niin hyvällä tuulella kun saa autonsa vikatilaan
Tuntuu kyllä tuota vaivaa olevan muillakin. Joten jospa se siis olisi lopulta ominaisuus. Optimistinä vain jaksaa odottaa, että ehkä jostain joku aiheuttaja sille ehkä jopa mahdollisesti joskus löytyisi ja saisi sen samallaiseksi kuin se oli vuosi sitten, ehkä vai humpasiko se jo silloin ?
Noniin, automaattilodjusta liruteltu 3,5 litraa möhjäistä muljua poes ja uutta + fortea tilalle. Automaattiöljy oli kuulemma ollut kuin olisi enempikin ajeltu vaikka alle tuhat öljynvaihdosta.
EGR vena putsaatu korjaaja arveli, että se on vaihdettu joskus.
Heijaaminen jatkuu, mutta laatikkoon on tarkoitus vaihtaa öljyä ainakin kerran se ropullinen.
EGR vena putsaatu korjaaja arveli, että se on vaihdettu joskus.
Heijaaminen jatkuu, mutta laatikkoon on tarkoitus vaihtaa öljyä ainakin kerran se ropullinen.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Onko autoon vaihdettu jäähdytin silloin kun turbiini on vaihdettu
Noiden ongelmahan on se kun automaattivaihteiston öljynlauhdutin jäähdyttimessä alkaa vuotamaan ja glygoolit pääsee automaattivaihteistoon, jonka seurauksena nykimistä yms.
Voisiko tuo öljyn "sotkuisuus" johtu tuosta em. asiasta
Vehon takuuseen kenties ?
Noiden ongelmahan on se kun automaattivaihteiston öljynlauhdutin jäähdyttimessä alkaa vuotamaan ja glygoolit pääsee automaattivaihteistoon, jonka seurauksena nykimistä yms.
Voisiko tuo öljyn "sotkuisuus" johtu tuosta em. asiasta
Vehon takuuseen kenties ?
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 25.4.2006 14:28
Ikuinen optimismi palkitaan aina !
Nyt tuolla toisella foorumilla on otsikon "200CDI tyhjäkäynti ailahtelee" alla vastaavaa kuvausta kierrosten ailahtelusta joka ei johdu sähkövastuksesta
mahdolliset parannuskeinot, joilla on muilla tullut ehkä parannusta luulotautiongelmaan:
- Korkeapainepumpun tiivistesarja (15€)
- polttoaineen paineensäädin.
Ainakin minun tapaukseen tämä luulotauti alkaisi helpottamaan ja noita pitää testailla taas kun raksahommilta ehtii...
Nyt tuolla toisella foorumilla on otsikon "200CDI tyhjäkäynti ailahtelee" alla vastaavaa kuvausta kierrosten ailahtelusta joka ei johdu sähkövastuksesta
mahdolliset parannuskeinot, joilla on muilla tullut ehkä parannusta luulotautiongelmaan:
- Korkeapainepumpun tiivistesarja (15€)
- polttoaineen paineensäädin.
Ainakin minun tapaukseen tämä luulotauti alkaisi helpottamaan ja noita pitää testailla taas kun raksahommilta ehtii...
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 25.4.2006 14:28
Hyvä guru Aki P.
Toivotan Gurun tervetulleeksi saunomaan ja juhlistamaan merkittävää tapahtumaa perhepiirissäni.
Polttoainepaineenanturi, jonka armeliaasti järjestit kera uusien tiiviste renkaiden KL-varaosista 15,5€ täyttivät elämäni autuudella.
Kerrassaan uskomatonta. Aamulla pääsi työpaikalle ilman, että tuo tuttu humppaus asetti vitutuskäyrän heti aamuvarhaisesta kohdalleen.
Saattaahan se olla, että ominasuus on nyt piiloutunut tähän uskomattomaan väliaikaiseen autuudentunteeseen, mutta väittäisin ajossa tapahtuneen humppauksen lisäksi myös tyhjäkäynnin rauhoittuneen ja asettuvan aloilleen aikaisempaa nopeammin.
Todennäköisesti vika oli kuitenkin tänään poissa koska Raahen rautaruukin savupiipun lämpötila ylitti eilisen lämpötilan 2 asteella. Mutta tarkkaillaan kuitenkin oliko se nyt osaltani tässä.
Kuittaan vielä myöhemmin kun kylmempiä aamuja ilmenee miltä tilanne näyttää tiedoksi muille joita tämä ominaisuus haittaa...
Saunaa ja kaljaa on nyt heti tarjolla kuitenkin... Tule juomaan ennenkuin huomataan, ettei se ominaisuus johtunutkaan tästä. Sen jälkeen joudutaan kuitenkin taas saunomaan ja juomaan kaljaa ja miettimään uudellen mistä se ominaisuus voisi vielä johtua. Tämä tapahtunee viimeistään kun ulkolämpötila laskee sinne nollan lähelle...Tai tilapäisanturin MTBF aika ylittyy
Toivotan Gurun tervetulleeksi saunomaan ja juhlistamaan merkittävää tapahtumaa perhepiirissäni.
Polttoainepaineenanturi, jonka armeliaasti järjestit kera uusien tiiviste renkaiden KL-varaosista 15,5€ täyttivät elämäni autuudella.
Kerrassaan uskomatonta. Aamulla pääsi työpaikalle ilman, että tuo tuttu humppaus asetti vitutuskäyrän heti aamuvarhaisesta kohdalleen.
Saattaahan se olla, että ominasuus on nyt piiloutunut tähän uskomattomaan väliaikaiseen autuudentunteeseen, mutta väittäisin ajossa tapahtuneen humppauksen lisäksi myös tyhjäkäynnin rauhoittuneen ja asettuvan aloilleen aikaisempaa nopeammin.
Todennäköisesti vika oli kuitenkin tänään poissa koska Raahen rautaruukin savupiipun lämpötila ylitti eilisen lämpötilan 2 asteella. Mutta tarkkaillaan kuitenkin oliko se nyt osaltani tässä.
Kuittaan vielä myöhemmin kun kylmempiä aamuja ilmenee miltä tilanne näyttää tiedoksi muille joita tämä ominaisuus haittaa...
Saunaa ja kaljaa on nyt heti tarjolla kuitenkin... Tule juomaan ennenkuin huomataan, ettei se ominaisuus johtunutkaan tästä. Sen jälkeen joudutaan kuitenkin taas saunomaan ja juomaan kaljaa ja miettimään uudellen mistä se ominaisuus voisi vielä johtua. Tämä tapahtunee viimeistään kun ulkolämpötila laskee sinne nollan lähelle...Tai tilapäisanturin MTBF aika ylittyy
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 10.1.2012 1:02
Väyrynen
Itellä kierrokset heijaa sekä kylmänä että kuumana. Asettuu paikoilleen jos sievästi kaasupoljinta notkauttaa esim liikennevaloissa seistessä.
Kumpi näistä on nyt tämä mahdollinen "vaivan" aiheuttaja:
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 16961/7/15
vai
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 26447/7/15
...ja auto siis 09/98 E200 CDI Digituningin ohjelmalla ja manuaalilootalla.
edit: menipä väärälle osastolle.
Kumpi näistä on nyt tämä mahdollinen "vaivan" aiheuttaja:
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 16961/7/15
vai
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 26447/7/15
...ja auto siis 09/98 E200 CDI Digituningin ohjelmalla ja manuaalilootalla.
edit: menipä väärälle osastolle.
Re: Väyrynen
Ääni railipainesäätimelleEemeli200CDI kirjoitti:Kumpi näistä on nyt tämä mahdollinen "vaivan" aiheuttaja
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Re: Väyrynen
Itellä ihan samat ongelmat ja tullut siihen tulokseen, että se olisi tuo paineensäädin..Eemeli200CDI kirjoitti:Itellä kierrokset heijaa sekä kylmänä että kuumana. Asettuu paikoilleen jos sievästi kaasupoljinta notkauttaa esim liikennevaloissa seistessä.
Kumpi näistä on nyt tämä mahdollinen "vaivan" aiheuttaja:
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 16961/7/15
vai
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 26447/7/15
...ja auto siis 09/98 E200 CDI Digituningin ohjelmalla ja manuaalilootalla.
edit: menipä väärälle osastolle.
En vain ole vielä raaskinut ostaa ja kokeilla..
Kun saat omasi toimimaan, niin ilmoita ihmeessä. Jos itsekkin rohkaistuisi osia hankkimaan, kun ei tuo meinaa ilmankaan kuntoon tulla..
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 10.1.2012 1:02
Railsäädin
Noniin. Nyt on vaihdettu railpaineensäädin ja kierrosten heijaaminen loppui siihen paikkaan. Tilasin purkuosan, mutta näyttäs olevan kunnossa, koska vika katosi.
Hei.
Omassa CDI220 vm 2004 on sellainen "ominaisuus" että kierrokset nousevat vajaasta 800rpm vajaaseen 1000rpm, ikäänkuin ryyppy menisi päälle, tämä siis haalealla koneella. Ei siis ei heijaa vaan kierrokset vain nousevat ja jossain vaiheessa sitten laskevat. Kun kytkee ajovalot ja ilmastoinnin kokonaan pois niin kierrokset putoavat Vika vai ominaisuus?
Omassa CDI220 vm 2004 on sellainen "ominaisuus" että kierrokset nousevat vajaasta 800rpm vajaaseen 1000rpm, ikäänkuin ryyppy menisi päälle, tämä siis haalealla koneella. Ei siis ei heijaa vaan kierrokset vain nousevat ja jossain vaiheessa sitten laskevat. Kun kytkee ajovalot ja ilmastoinnin kokonaan pois niin kierrokset putoavat Vika vai ominaisuus?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Akku tarkistella ensimäisenäahonekal kirjoitti:Hei.
Omassa CDI220 vm 2004 on sellainen "ominaisuus" että kierrokset nousevat vajaasta 800rpm vajaaseen 1000rpm, ikäänkuin ryyppy menisi päälle, tämä siis haalealla koneella. Ei siis ei heijaa vaan kierrokset vain nousevat ja jossain vaiheessa sitten laskevat. Kun kytkee ajovalot ja ilmastoinnin kokonaan pois niin kierrokset putoavat Vika vai ominaisuus?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Paljonko terveellä akulla lepojännite? Entä akun latausjännite? Ilmeisesti mitataan suoraan akun navoilta?CDI203 kirjoitti:Akku tarkistella ensimäisenäahonekal kirjoitti:Hei.
Omassa CDI220 vm 2004 on sellainen "ominaisuus" että kierrokset nousevat vajaasta 800rpm vajaaseen 1000rpm, ikäänkuin ryyppy menisi päälle, tämä siis haalealla koneella. Ei siis ei heijaa vaan kierrokset vain nousevat ja jossain vaiheessa sitten laskevat. Kun kytkee ajovalot ja ilmastoinnin kokonaan pois niin kierrokset putoavat Vika vai ominaisuus?
No niin nyt mittailtu akun jännite eri tilanteissa:CDI203 kirjoitti:Akku tarkistella ensimäisenäahonekal kirjoitti:Hei.
Omassa CDI220 vm 2004 on sellainen "ominaisuus" että kierrokset nousevat vajaasta 800rpm vajaaseen 1000rpm, ikäänkuin ryyppy menisi päälle, tämä siis haalealla koneella. Ei siis ei heijaa vaan kierrokset vain nousevat ja jossain vaiheessa sitten laskevat. Kun kytkee ajovalot ja ilmastoinnin kokonaan pois niin kierrokset putoavat Vika vai ominaisuus?
-auto ei käynnissä valot pois 12,3v
-auto ei käynnissä valot päällä 11,5v
-auto käynnissä valot pois ja ilmastointi pois 14,3v
-auto käynnissä valot päälle ilmastointi pois 14,3v
-auto käynnissä valot ja ilmastointi päällä 13,7v
Akku on ilmeisesti pieni malli kun näytti sille että sinne mahtuu hivenen pitempi akku. Auto lähtee hyvin käyntiin eikä muutenkaan ongelmia ole ollut sähköjen suhteen, joskus kovilla pakkasilla kun käytti rest toimintoa oli kauppareissulla aikana tullut herja näytölle matalasta jännitteestä.
Mitäs mieltä raati on tuosta kierrosten noususta?
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 29.12.2012 18:39
Morons,
Meidän perheessä MB E 200cdi A -04
Heijaamista esiintyi mm. valoissa seistessä ja muutenkin tyhjäkäynnillä, ei huomannut ajossa heijaamista.
Kuitenkin asiaan, kyseinen heijaaminen loppui kun vaihdettiin laturi ja apulaitehihna rullineen kaikkineen. (laturin vaihtoon liittyy sitten ihan oma juttunsa)
Meidän perheessä MB E 200cdi A -04
Heijaamista esiintyi mm. valoissa seistessä ja muutenkin tyhjäkäynnillä, ei huomannut ajossa heijaamista.
Kuitenkin asiaan, kyseinen heijaaminen loppui kun vaihdettiin laturi ja apulaitehihna rullineen kaikkineen. (laturin vaihtoon liittyy sitten ihan oma juttunsa)