(EI ENÄÄ korkeet) tyhjäkäynnin kierrokset..
Heei..K.puska kirjoitti:omassa 500sec ei kierrokset laskeneet/venttiili oli puhdas.. ja silti kiertää 1200rpm. (myyjä oli ottanut alipaine säätimen letkun irti virran jakajalta-> kiekat 600rpm ja kun laittoi alipaine letkun takas virranjakajan motikkaan nousee kiekat..
Meneekö virranjakajalle joku letku vai..???
Nimittäin tässä kun kuulostelin niin juuri siitä v.jakajan motikan kohdilta olen kuulevinani voimakasta suhinaa.. voisiko olla vuoto..? (Yritin tähyillä sinne mut en nähny siellä minkäännäköstä letkua.. )
Mistä vuosimallista alkaen sytytys säätyy boksilla?
Itsellä on se -87 420 sel ja se käy sen 500-600 rpm vaikka ottaa lisäilmaluistin piuhan irti.
Kuuluuko se luistiin tulevien letkujen välissä oleva tappi olla "tappi" vai pitäisikö siinä välissä kulkea ilmaa. Siis virrata koko ajan vähän luistin ohi?
Toivottavasti ymmärsitte mitä koitan esittää
Itsellä on se -87 420 sel ja se käy sen 500-600 rpm vaikka ottaa lisäilmaluistin piuhan irti.
Kuuluuko se luistiin tulevien letkujen välissä oleva tappi olla "tappi" vai pitäisikö siinä välissä kulkea ilmaa. Siis virrata koko ajan vähän luistin ohi?
Toivottavasti ymmärsitte mitä koitan esittää
S204 220cdi -10 amg styling
Mielenkiintone juttu..jaki kirjoitti:Mistä vuosimallista alkaen sytytys säätyy boksilla?
Itsellä on se -87 420 sel ja se käy sen 500-600 rpm vaikka ottaa lisäilmaluistin piuhan irti.
Kuuluuko se luistiin tulevien letkujen välissä oleva tappi olla "tappi" vai pitäisikö siinä välissä kulkea ilmaa. Siis virrata koko ajan vähän luistin ohi?
Toivottavasti ymmärsitte mitä koitan esittää
Joo, tarkoitat siis tuota kuvassa oikealla näkyvää alle sentin paksuista
"tappia"/letkua
http://s130.photobucket.com/albums/p269 ... one010.jpg
Olin ainaki ite kattovinani että se on "letku" eli sieltä menis aavistuksen verran ilmaa tosiaan "ohi"... miks ihmeessä siinä ny pelkkä tappi sitte ois..(?)
Luulisin että -85 vuodesta ois vaihtunu toi sytytyshomma, kun sillon tuli kait paljon muutoksia..
Viisaampien vastauksia odotellessa..
Täytyykin testata miten vaikuttaa jos pistän sen pikkuletkun/"tikun" tukkoon..jaki kirjoitti:Käytin illalla sen luistin irti ja ne letkun pätkät tuli mukana. Irroitin ne siitä luistista ja niiden välissä oli kuin tikkarin tikku mutta se oli toisesta päästä lintassa eli aivan tukossa. Oli sen näköinen tappi ettei sitä ollu lintattu jälkikäteen.
Vai osaako joku sanoa jo nyt..????!!!
Se tikku on pelkkä tulppa.500sel kirjoitti:Täytyykin testata miten vaikuttaa jos pistän sen pikkuletkun/"tikun" tukkoon..jaki kirjoitti:Käytin illalla sen luistin irti ja ne letkun pätkät tuli mukana. Irroitin ne siitä luistista ja niiden välissä oli kuin tikkarin tikku mutta se oli toisesta päästä lintassa eli aivan tukossa. Oli sen näköinen tappi ettei sitä ollu lintattu jälkikäteen.
Vai osaako joku sanoa jo nyt..????!!!
Ai-jaaha, mikä lie sitten merkitykseltään..HVM kirjoitti:Se tikku on pelkkä tulppa.500sel kirjoitti:Täytyykin testata miten vaikuttaa jos pistän sen pikkuletkun/"tikun" tukkoon..jaki kirjoitti:Käytin illalla sen luistin irti ja ne letkun pätkät tuli mukana. Irroitin ne siitä luistista ja niiden välissä oli kuin tikkarin tikku mutta se oli toisesta päästä lintassa eli aivan tukossa. Oli sen näköinen tappi ettei sitä ollu lintattu jälkikäteen.
Vai osaako joku sanoa jo nyt..????!!!
No itellä asettu joutokäynnnin heijaaminen samalla kun uusin sytkäboksin. Eipä ole sen perään pelleillyt...500sel kirjoitti:Heeii..
Esittäkää ny ees jonkinmoisia vinkkejä..!??
*koputtaa puuta*
Käväse joskus jossain isommassa miitissä, niin vaihellaan osia ja ihmetellään. Kaitpa se vika löytyy jos kunnossa olevasta autosta vaihtaa palikan kerrallaan.
Huh.. tuota en viittis lähtee kokeilemaan.. Ihan senki perusteella kun on lukenu tota zum teufel juttua..HVM kirjoitti:uusin sytkäboksin.500sel kirjoitti:Heeii..
Esittäkää ny ees jonkinmoisia vinkkejä..!??
Mutta ajattelin kyllä nuo boksin liittimet irrottaa ja putsata niinkuin
suosittelit kaikkia tekemään tuossa topiikissa, ettei vaan..
Lähteekö ne muuten vaan vetämällä irti..
Virranjakan kannen ajattelin myös pyyhkästä tarkkaan päältäpäin, on aika pölynen.. sisäpuolelta en koska en uskalla käyä aukomaan kun rikon kuitenkin jonku 2000euron osan samalla..
Alipaine vuotoa joku ehdotteli.. tiiä sitte..
No kaikkihan ne voi vaikuttaa, koska kaikki konehuoneen alipaine on peräisin imusarjalta. Alipainevuoto imusarjalla kierrokset nousee. Niitä putkiahan ei ole ainakaan minun autossani kuin noin 50-307.500sel kirjoitti:Nii minkäs verran noita alipaine letkuja noin suurinpiirtein on, jotka vaikuttaa tuohon tyhjäkäyntiin..?
Ja onko joku tietty letku joka vuotaa todennäköisimmin..??
Ei tietoa, ei taitoa..
Ootko sie nyt sitä eetteriä sinne roiskinu?
Joo ilmaa menee niistä, eli on alipaine.HVM kirjoitti:Kuvassa näkyy tuommoset "common rail" putket kummassakin kannessa. Niistä on oksat suuttimille. En tiijä sitten mitä niistä menee tai tulee, ei ainakaan bensaa.Mika.T kirjoitti:Ei kait siine suuttimille mitään alipaineletkuja mene
Lie kai tarkoitus tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla parantaa bensan sekoittumista ilmaan.
Eli ilmaa menee noitten letkujen kautta suuttimien juureen
Yahoooo..! Uskomatonta mutta totta, luistista se oli loppupelissä kiinni kuitenkin. Nyt ne kierrokset on laskeneet jo 600-700, Kuluneella viikolla annoin likoa sen bensassa noin 5 vrk, lisäksi akkulaturilla naputtelin joka ilta, eilen ja toissa päivänä käytin lisäksi: crc bräkleeniä, crc MoS2 irrotusöljyä(irroittaa/voitelee) sekä aseöljyä.. ja aluksihan olin käyttänyt myös 5-56:sta..
Pohdintaa..: bensassa liottelu ei näkynyt tuovan paljoa tulosta ei liioin 5-56, vaan vasta kun laittoi bräkleeniä niin tuli selvästi likahiutaleita pois.. myös MoS2 varmaankin autto koska kun suihkutti sillä luistin täyteen ja laski nesteet pois se oli liki mustaa.. saattoi tietysti olla että löpössä liottelu teki lian helpommin irtoovaksi.. Tökin sinne sisään myös pienellä taipuisalla muovi pillillä ja niinkin näytti lika hyvin lähtevän.. Lopuksi voitelin tolla aseöljyllä..
Naputtelin luistia virralla myös samalla kun liotin sitä noissa nesteissä..
Tämä taitaa olla jo ainaki neljäs 126 täälä jossa tuo sama ongelma on hävinnyt samalla tavalla, joten jos se jotakuta vaivaa niin suosittelen lämpimästi tätä toimenpidettä..
Pitkään siinä meni mutta kannatti..
Mahti kiitokset kaikille neuvoneille, jotka antoivat mahtavia
Eipähän tarttenu lähtee metästämään ilmavuotoja tai uutta luistia ja säästyi selvää rahaa..!!
Pohdintaa..: bensassa liottelu ei näkynyt tuovan paljoa tulosta ei liioin 5-56, vaan vasta kun laittoi bräkleeniä niin tuli selvästi likahiutaleita pois.. myös MoS2 varmaankin autto koska kun suihkutti sillä luistin täyteen ja laski nesteet pois se oli liki mustaa.. saattoi tietysti olla että löpössä liottelu teki lian helpommin irtoovaksi.. Tökin sinne sisään myös pienellä taipuisalla muovi pillillä ja niinkin näytti lika hyvin lähtevän.. Lopuksi voitelin tolla aseöljyllä..
Naputtelin luistia virralla myös samalla kun liotin sitä noissa nesteissä..
Tämä taitaa olla jo ainaki neljäs 126 täälä jossa tuo sama ongelma on hävinnyt samalla tavalla, joten jos se jotakuta vaivaa niin suosittelen lämpimästi tätä toimenpidettä..
Pitkään siinä meni mutta kannatti..
Mahti kiitokset kaikille neuvoneille, jotka antoivat mahtavia
Eipähän tarttenu lähtee metästämään ilmavuotoja tai uutta luistia ja säästyi selvää rahaa..!!