Öljynvaihtokin voi olla työlästä
Öljynvaihtokin voi olla työlästä
Mites muut matalalla autolla ajelevat hoitaa itse ölynvaihdon, pitäs tossa päivemmällä taas keksiä jotain taikatemppuja kun maavaraa on vain 9cm
Vaihtoehto A: nostat joka kulman yks kerralaan tiiliskivien päälle, ei kyllä taida riittää matalalle pesuvadille vieläkään ja sekin hidasta kun ei hallitunkki mahu alle, täytyy veivata veivitunkilla
Vaihtoehto B: kaivat pihaan syvän montun, muttei onnistu kun piha on asfalttia
Vaihtoehto C: on vielä mietinnässä
Viimeks tuli öljyt pihalle kun käytin vaitoehtoa D
Vaihtoehto A: nostat joka kulman yks kerralaan tiiliskivien päälle, ei kyllä taida riittää matalalle pesuvadille vieläkään ja sekin hidasta kun ei hallitunkki mahu alle, täytyy veivata veivitunkilla
Vaihtoehto B: kaivat pihaan syvän montun, muttei onnistu kun piha on asfalttia
Vaihtoehto C: on vielä mietinnässä
Viimeks tuli öljyt pihalle kun käytin vaitoehtoa D
Naapurit taas ihmettelee mitäs se sirkustirehtööri siellä säätää mutta niinhän se on aina ollu sama homma, ihmettelyä mahtuu maailmaan.veppe kirjoitti:Laita niitä tiiliskiviä vain tarpeeksi ja ajat niiden päälle Teet vaikka sellaisen 5 tiilen korkuisen pyramidin joka nurkalle, jotta nousee tarpeeksi korkealle
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Aja lankkujen päälle, tai tee puusta ajoluiskat.Mutta varovaisuutta, ennen kaikkee. Muutma viikko sit kuulin yhren auton kaatuneen ku lankut rengaspinoo vaste ja hupsista keikkaa, sit olikin heleeppo vaihtaa ko vasemmalla ovella Autö köllötteli. Oli kaveri iha tärissy kun säikähti si jälkeen päin.
VALMET 5oo -69
Mutta kun auton pitää olla tasasella, insinöörin taidot olis nyt poikaa, täytyy poistua takavasemmalle suunnitelemaan siitä se lähtee, hienoa lautaa on tallissa kyllä vähän reilu 100 m, muutama tiiliskivi, muutama alle satakilonen betonipaalu, joita käyttäävät junaradalla, joskos niistä sais jonkun kyhättyä, kymmenen minuutin öljynvaihto venyy viikonloppu rojektiksi, oluttakin meni kahdessa päivässä suunnittelun tiimoilta... eipäs maalailla piruja seinille vaan otetaan järki käteen ja lähetään hommiin
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Lainaus on hauskaa, tai poistin vain tarppeettomia sanoja. No tekaseppa muotti ja vala ajosillat ja sit kuvat tänne kaikkien ruodittavaks .Kuinka olisi PITÄNYT tehdä. Niin , onhan niitä öljynvaihtoja tulevaisuudessakn ja on siellä auton alla käyntiä muulloinkin. Maaseudulla melkkei joka talosse on sellane auton huolto pukki jossai pajan tahi korkaamotilan vieres. Että eikun vaan tekaseppa sellanen. Kyllä kannattaa.Benzo kirjoitti:... auton pitää olla tasasella...insinöörin taidot nyt poikaa.... täytyy takavasemmalle suunnitelemaan...siitä se lähtee... lautaa on tallissa kyllä vähän reilu 100 m...muutama alle satakilonen betonipaalu, joita käyttäävät junaradalla...niistä sais kyhättyä... viikonloppu rojekti vaan
VALMET 5oo -69
Kolmisenkymppiä maksaa noissa öljynvaihtoliikkeissä,ei paljoa ole kehdannut kerätä itelle jäteöljyä.
Paitsi vapunpäivänä vaihdoin 190 meseen ite öölit,kun satuin "saamaan" työmaalta ilmaseksi.
Tuokin vähän matala,mutta tälleen meni:
Eturenkaat ajetaan lautojen päälle.
Kuskin puoleine eturengas pois.
Halkaistu 10 kannu lattialle valmiiksi.
Puolen metrin jatkolla roppu pois.
Jne.
Aikaa meni vartti,kun kaikki tarpeet oli valmiina.Ja tässä auttoi suunnattomasti,että 2,5 d:ssä pohjaroppu on öljypohjan sivussa ,en tiiä miten sinulla,mutta jos on alaspäin,joutunee muokkaamaan valutusastiaa enemmän,mutta kyllä sen varmaan vanhasta öljykannusta saa tehtyä.
Paitsi vapunpäivänä vaihdoin 190 meseen ite öölit,kun satuin "saamaan" työmaalta ilmaseksi.
Tuokin vähän matala,mutta tälleen meni:
Eturenkaat ajetaan lautojen päälle.
Kuskin puoleine eturengas pois.
Halkaistu 10 kannu lattialle valmiiksi.
Puolen metrin jatkolla roppu pois.
Jne.
Aikaa meni vartti,kun kaikki tarpeet oli valmiina.Ja tässä auttoi suunnattomasti,että 2,5 d:ssä pohjaroppu on öljypohjan sivussa ,en tiiä miten sinulla,mutta jos on alaspäin,joutunee muokkaamaan valutusastiaa enemmän,mutta kyllä sen varmaan vanhasta öljykannusta saa tehtyä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Ei kannata nykyisillä öljynvaihtohinnoilla itse alkaa hikoilemaan. Viet korjaamolle vaihdettavaksi ja käyt itse kahvilla samaan aikaan.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Homma hoidettu, päädyin helpoimpaan ratkaisuun, en ruvennut hamuilemaan kuuta taivaalta, tai muotoilupalkintoa tunnustukseksi elämäntyöstä, kolme pitkää lautaa päällekkäin ajoluiskat hieman loiventaen, se sai kelvata mulle ja naapurille, mahtu pesuvati alle
Millasia imureita teillä on, jos vaikka hankkis kun rikastuu ja lakkaa köytymästä
Millasia imureita teillä on, jos vaikka hankkis kun rikastuu ja lakkaa köytymästä
Mites tollainen imuvaihtaja mahtaa poistaa mahdollisen "lietteen" öljypohjasta ? ainakin perinteisellä tavalla luulis sellaisen poistuvan.
Mulla ainakin poistuu vanhat öölit suht sukkelaan kun propun avaa...syynä tähän on Forten Motor Flush jota käytän öölin vaihdon yhteydessä.
Mulla ainakin poistuu vanhat öölit suht sukkelaan kun propun avaa...syynä tähän on Forten Motor Flush jota käytän öölin vaihdon yhteydessä.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Kyllä tuo oma, joka on siis semmonen "pillimallinen" imee aika hyvin kaikki pois, jäähän sinne toki ruokalusikallinen tai pari sinne pohjalle mutta jos omatunto soimaa niin voi vaikka joka toisen öljyvaihdon käydä nosturillaEzKo kirjoitti:Mites tollainen imuvaihtaja mahtaa poistaa mahdollisen "lietteen" öljypohjasta ? ainakin perinteisellä tavalla luulis sellaisen poistuvan.
-RIsto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Mittee työ mesovatte niitte vatiloitte kanssa.? Kato auto hiekalle, tai nurmikolle ei kuitenkaan asfaltille. Ja ei muuta kun kopeloimaan öljyroppu auki. Näin öljyt valuvat nätisti alas vaikka sillä yhdeksän sentin maavaralla. Lopuksi vain proppu paikalleen, viltterit kuntoon ja uuvet ölöjyt massiinaan.
Viksumpi kaveri tekee öljynvaihdon auringon paisteessa hiekkapihalla ja luo samalla puolisen neliötä uutta öljysoraa.
Viksumpi kaveri tekee öljynvaihdon auringon paisteessa hiekkapihalla ja luo samalla puolisen neliötä uutta öljysoraa.
BMW 318d -09
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Sanoppas osoite niin tulen vaihtamaan muutamaan rekkaan öljyt sinun pihalla ja voin samalla kaataa 400l lisää öljyä nurmikolleJ.T.S kirjoitti:Mittee työ mesovatte niitte vatiloitte kanssa.? Kato auto hiekalle, tai nurmikolle ei kuitenkaan asfaltille. Ja ei muuta kun kopeloimaan öljyroppu auki. Näin öljyt valuvat nätisti alas vaikka sillä yhdeksän sentin maavaralla. Lopuksi vain proppu paikalleen, viltterit kuntoon ja uuvet ölöjyt massiinaan.
Viksumpi kaveri tekee öljynvaihdon auringon paisteessa hiekkapihalla ja luo samalla puolisen neliötä uutta öljysoraa.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
No tuota tuota, jos pysytään tässävaiheessa vaikka ihan omilla tonteilla. Minulla kun on tuota ölöjyvä ihan omasta takkoo riittävästi.300 D farkku kirjoitti:...Sanoppas osoite niin tulen vaihtamaan muutamaan rekkaan öljyt sinun pihalla ja voin samalla kaataa 400l lisää öljyä nurmikolle
Tuo neljäsataa litraa on vähän tukeva satsi kerralla, mie voisin vaikkapa varastoida tuommosen määrän latoon odottamaan tulevia. Semmoinen jäteöljypoltin lämmityskattilaan voisi olla kiva, jos öljyä tulee tuollaisia määriä ja lämmölle on käyttöä..?
BMW 318d -09
Taas tuli eilispäivänä vaiheltua ite öljyjä,vaihteeksi tuohon satalankkuun.
Se kun tulee 25 € halvemmaksi kuin edullisimmassa alan liikkeessä.
Tiileri muuten kirjoitti w124 huolto-ohjeissa:
jos propun kanta on vähänkään huono,liipa laapa
No älä =
Se kun tulee 25 € halvemmaksi kuin edullisimmassa alan liikkeessä.
Tiileri muuten kirjoitti w124 huolto-ohjeissa:
jos propun kanta on vähänkään huono,liipa laapa
No älä =
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
No kun ei
Aikaisemmin liikkeessä vaihatettu öljyt,olivat saaneet propun siihen kuntoon,että normaali hylsy-irrotuksella meni lopullisen pyöreeksi,piti hitsata 13mm.lista avain ja katkaista.
Huomenna haen uuven.
24 h. montulla,ja vielä vähän tiputti öljyä ,kannattaa laskea vanhat ulos pitemmän kaavan mukaan .
Ja huom.aina pittää kaikki tehä ite .
Aikaisemmin liikkeessä vaihatettu öljyt,olivat saaneet propun siihen kuntoon,että normaali hylsy-irrotuksella meni lopullisen pyöreeksi,piti hitsata 13mm.lista avain ja katkaista.
Huomenna haen uuven.
24 h. montulla,ja vielä vähän tiputti öljyä ,kannattaa laskea vanhat ulos pitemmän kaavan mukaan .
Ja huom.aina pittää kaikki tehä ite .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Uusimmassa TM:ssä vertailtiin eri merkkien merkkihuoltoja. Eli nehän tekee niin, että laittavat niihin autoihin tietyt viat, teettävät normihuollon, jossa pitäisi ko. kohteet tarkistaa ja sitten pisteyttävät huollot sen mukaan, onko noita, yleensä ylimääräisiä, kohteita huomattu/korjattu. Ei ollut yllättäen kovin mairitteleva tulos minkään merkin osalta, vai kuinka usein TM:n vertailun voittaja saa vain 2 tähteä viidestä Volvo voitti, Mersu oli toinenkilander kirjoitti:
Ja huom.aina pittää kaikki tehä ite .
Monet kohdat jäivät monissa paikoissa täysin huomaamatta, kuten tyhjä varapyörä. Niin, kaikki pitäisi tehdä ite, jos haluaa auton pysyvän kunnossa Toisaalta, milloinkas olenkaan viimeksi tsekannut varapyörän kunnon
Just tuossa tarkistin (viime kesän lomien jäljiltä)... Nyt vaan on ongelma kun vararengas on aluvanteella ja kaikki muut peltivanteilla...veppe kirjoitti:...Toisaalta, milloinkas olenkaan viimeksi tsekannut varapyörän kunnon
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Ei ole tainnut kuitenkaan kovasti tullut tienestiä tuosta tekemättömästä työstä? Huoltoon jos sisältyy tietyt kohdat, niiden odotetaan myös toteutuvan. Kyllähän se nyt jokaista ketuttaa tyhjästä maksaa.veppe kirjoitti:Toisaalta, milloinkas olenkaan viimeksi tsekannut varapyörän kunnon
Viisi pulttia vaan lisää matkaan.dry kirjoitti:on ongelma
Niih...PK kirjoitti:Viisi pulttia vaan lisää matkaan.dry kirjoitti:on ongelma
BTW, eikös jossain ole ihan ojeetkin mitä kaikkea kuuluu missäkin huollossa tehdä? Muistan joskus lukeneeni braingearssien sivuilta jonkin tarkastus-PDF:n aiheesta...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203