OBD-mittaukset 200CDI vm.2002

Vastaa Viestiin
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Re: Carsoftin asennus ja käyttö

Viesti Kirjoittaja tuikku »

isk kirjoitti:
isk kirjoitti:
joselina kirjoitti:The diagnostic cable reports :> Wrong communication !
verify the cable connection at PC and vehicle side, repeat the diagnosis if nessary!
Sama vika rahikaisella. Ei auttanut COM-portin nopeuden kasvattaminen, nostin sitä pykälittäin suurimpaan asti. Asennus piti mennä ihan käsikirjoituksen mukaan. Testilautana vanha TP 600E + W2K.
No niin, lähtihän se toimimaan. Ei auttanut uudelleenasennuskaan, vaan raudan vaihto T22:een.

Mitä tämä tarkoittaa, puhukaa Suomea. :lol:
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 1015
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Re: Carsoftin asennus ja käyttö

Viesti Kirjoittaja isk »

tuikku kirjoitti:Mitä tämä tarkoittaa, puhukaa Suomea. :lol:
Tämä saattaa olla vähiten kryptinen asia tässä(kin) topikissa. 8) Kun tässä keskusteltiin Carsoftin asennuksesta ja käytöstä, niin kertoilen missä laitteistossa on toiminut.
Itselläni on pari vanhaa läppäriä, jotka soveltuvat tähän tarkoitukseen: Thinkpad 600E ja Thinkpad T22. Thinkpadeista T-sarjassa muistaakseni T30 asti löytyy sarjaportti, sitä uudemmissa ei enää ole. Tuosta 600E:stä oli tarkoitus tehdä Carsoft-laite, mutta harmi kyllä se ei nyt jostain syystä suostunut yhteistyöhön.

Ja lisäksi tarkoitus oli ilmoittautua Carsoft Owner-Clubiin. :hvm_asentaa:
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Spudenius
Viestit: 115
Liittynyt: 09.9.2006 18:30
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Kattelin alan kirjallisuutta ja +4,5 oli Wirallinen raja suuttimelle, raja nousi sitä mukaa kun tuli CDI2 ja CDIIV. Käytetään nyt alinta annettua.
Viimeksi muokannut Spudenius, 20.4.2007 6:49. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
joselina
Viestit: 58
Liittynyt: 10.7.2006 16:38
Paikkakunta: Uki

Diagnoosilista

Viesti Kirjoittaja joselina »

Täällä ollaan myös kuulolla listan suhteen.
JIs
Viestit: 40
Liittynyt: 01.4.2007 20:41

Carsoftiin jelppiä

Viesti Kirjoittaja JIs »

Spudenius kirjoitti:Palaako boksissa valot? Mistä sait ohjelmiston? Itse saan yhteyden melkein kaikkeen mutta CDI testiä tai livedataa ei saa. Mulla on vaihtoehtoisia ohjelmia täytyy kokeilla.. Testikohteena E200CDI -01...
Oiskohan jollain muulla ollut samanlaisia vaikeuksia?
Tilasin kanssa innokkaana Carsoftin kiinasta, softaa ei tullut mutta imutin sen uiftechin sivuilta. Tulos oli ilmeisesti sama kuin muillakin ko sivulta imuttaneilla eli ei worki.

Auto -01 203 cdi ja kun purkin liittää obd:hen niin 'Power' syttyy vihreäksi, 'MCU' on pimeä ja 'K' syttyy punaiseksi. Testiä yrittäessä tulee ilmoitus ettei valittu COMportti-yhteys toimi. Kokeilin erilaisia portin nopeuksia ja flow control -asetuksia ja aina sama.

Olisiko tarjota apuja/ehdotuksia?
Spudenius
Viestit: 115
Liittynyt: 09.9.2006 18:30
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

http://www.sendspace.com/file/xqi0qg

Tuosta linkistä voit ladata lisätietoa. Siinä on mm mb tester ohjelma
jolla voit tarkistaa toimiiko koneen-boksin välinen yhteys. Kytke boksi autoon (valojen tulee palaa) ja aja testiohjelma.

Onko sulla muuten manuaalimalli vai multiplekserillinen malli?
Jos sulla on manuaalimalli niin kokeilisin niillä kolmella johdolla kytkeä seuraavasti. Musta pinniin 4 (maa), punainen pinniin 16 (+12V) ja keltainen pinniin 9 (ABS/ASR/ESP). Sitten kokeilemaan ABS/ESP/ASR testiä riippuen mikä autossa on. Tämä ohje pätee vain OBD pistokkeessa.
38 pinnisessä taas erilainen pinnijärjestys. Siinä tietopaketissa on kaikki pinnitiedotkin.

Niissä manuaalimallin piuhoissa ei vissiin ole kaikki pinnit kytketty esim. siinä 38 pinnisessä piuhassa on ainoastaan maa, +12V ja pinni 4 (moottori) kytketty eli sillä voi tehdä ainoastaan moottori testin (CDI digital test valikosta).
Onko tuossa mallissa jo häipynyt 38 pinninen konehuoneesta?
Jos löytyy 38 pinninen niin käytä sitä.
JIs
Viestit: 40
Liittynyt: 01.4.2007 20:41

Viesti Kirjoittaja JIs »

Spudenius kirjoitti:http://www.sendspace.com/file/xqi0qg

Tuosta linkistä voit ladata lisätietoa. Siinä on mm mb tester ohjelma
jolla voit tarkistaa toimiiko koneen-boksin välinen yhteys. Kytke boksi autoon (valojen tulee palaa) ja aja testiohjelma.

Onko sulla muuten manuaalimalli vai multiplekserillinen malli?
Jos sulla on manuaalimalli niin kokeilisin niillä kolmella johdolla kytkeä seuraavasti. Musta pinniin 4 (maa), punainen pinniin 16 (+12V) ja keltainen pinniin 9 (ABS/ASR/ESP). Sitten kokeilemaan ABS/ESP/ASR testiä riippuen mikä autossa on. Tämä ohje pätee vain OBD pistokkeessa.
38 pinnisessä taas erilainen pinnijärjestys. Siinä tietopaketissa on kaikki pinnitiedotkin.

Niissä manuaalimallin piuhoissa ei vissiin ole kaikki pinnit kytketty esim. siinä 38 pinnisessä piuhassa on ainoastaan maa, +12V ja pinni 4 (moottori) kytketty eli sillä voi tehdä ainoastaan moottori testin (CDI digital test valikosta).
Onko tuossa mallissa jo häipynyt 38 pinninen konehuoneesta?
Jos löytyy 38 pinninen niin käytä sitä.
Vekotin on multiplexer. Valoja ovat Power, MCU ja K. Kytkin nyt purkin ensin obd:hen jolloin valot syttyi: Power vihreä, MCU ja K punaiset. Nyt kun kytki rs232:sen läppäriin niin MCU sammui mikä oli siis tilanne aikaisemmallakin yrittämällä milloin purkki-läppäri kytkennät oli tehty ensin.

Sitten kokeilin suunnilleen kaikilla variaatioilla joita virrat ja valot asennoilla voi tehdä ja lopputulemas sama aina: Diagnoosia yrittäessä commi porttia ei saa auki (kuten aikaisemminkaan...).

Testeri ohjelmasta ei ollut ikävä kyllä apua: 'connect' valintaa painettaessa (ainoa 'aktiivitilassa' oleva nappi) tulee viesti 'Access denied'. Sanooko tämä mitään enemmän ymmärtäville?

Siitä 38-pinnisestä en tiedä, saattaa löytyä jonkun suojan takaa (S203 270CDI T -01)? Henk.koht vaan niin tykkäis jos tuo obd-liitin olisi se käytettävä väylä, sillä en vielä kokeillut tuota 3-karvasta.

Edit: Ohjelman asennus meni muuten ohjeiden mukaisesti, mutta step2:ssa oli loppuosassa activation code pyynti johon minulla ei ollut vastausta joten painoin loppujen lopuksi vain 'End'iä. Sen jälkeiset stepit meni ok. Onkohan tällä ollut vaikutusta?
Spudenius
Viestit: 115
Liittynyt: 09.9.2006 18:30
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Sulla on Com portissa tai kaapeleissa vikaa jos se mb tester ei saa yhteyttä. Sen verran siitä oli apua...
Kai sulla oli purkissa virrat kun teit testin?
Ettei vaan olis sama vika kuin joselinalla, eli RS232 kaapeli joka tuli purkin mukana oli huono.
Kokeileppa toista kaapelia.

Ei tarvitse sähläillä irtojohtojen kanssa jos sulla on se MUXI....
joselina
Viestit: 58
Liittynyt: 10.7.2006 16:38
Paikkakunta: Uki

sähköjärjestelmänvalvojan resetointi!

Viesti Kirjoittaja joselina »

Taannoin joku kirjoitti, että piti tehdä sähköjärjestelmänvalvojan resetointi!
Kertokaapa miten se tehdään Carsoftilla. Mikä pinni 38-nap. liittimessä ja
mikä kohta Carsoftissa.

Mitä kaikkea siinä resetoidaan ?
Tarviiko tämän tempun jälkeen tehdä jotain toimenpiteitä ?
JIs
Viestit: 40
Liittynyt: 01.4.2007 20:41

Viesti Kirjoittaja JIs »

Spudenius kirjoitti:Sulla on Com portissa tai kaapeleissa vikaa jos se mb tester ei saa yhteyttä. Sen verran siitä oli apua...
Kai sulla oli purkissa virrat kun teit testin?
Ettei vaan olis sama vika kuin joselinalla, eli RS232 kaapeli joka tuli purkin mukana oli huono.
Kokeileppa toista kaapelia.

Ei tarvitse sähläillä irtojohtojen kanssa jos sulla on se MUXI....
Valoa löytyi. Kokeilin toisella kaapelilla ja lopputulos sama. Melkein luovutin (toimittajan ja aika monen muunkin webbisivut ensin kahlattuani) mutta vielä 'kerran' piti mennä yrittämään. Tuli mieleen josko com ei herääkään tällä vekotimella lennosta joten buuttasin läppärin. Avot, MCU valokin paloi nyt portin luovuttamisen jälkeen muiden valojen kanssa ja jopa käynnistyksessä. Mutta, juuri ennen kuin sain Carsoftin päälle niin MCU sammui eikä softa tietenkään saanut yhteyttä.

Eli ilmeisesti jokin softa varasi COM1:n ja homma ei toiminut (näin ainakin toivoin :roll: ) Ei muuta kuin softan tappoon: Nokia, Activesync ja sinihammas pois alkukäynnistyksestä ja koneen bootti. Homma toimi! :D

Eli nyt on yhteys Carsoftilla ja ensimmäisiä testejä tehty. 'Complete Test'iä tehdessä tuli error'ja 1X2 joten keskeytin sen. Siitä jäi MB:n näyttöönkin virheviestit (pyyhkiytyivät pois virtojen käännöllä). Sen sijaan CDI-injector testi toimii täysin ok. Olisikohan noi errorit niitä portin nopeussäädöillä poistettavia?
Spudenius
Viestit: 115
Liittynyt: 09.9.2006 18:30
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Outo errori tuo 1x2...? Tuliko se errori heti ensimmäisestä diagnoosikohteesta kun teit complete diagnoosin? Tuliko ensin valikko jossa sait valita bensan tai dieselin ja kun se lähti testaa nioin tuli errori?
Testeri testaa ensin moottorin jne. (en muista järjestystä). Jos moottori löytyy yksittäistestissä mutta complete diagnoosissa tulee erroria niin vika on luultavasti softassa.

Joselinalle:
En löytänyt resetointeja muille kuin ottomoottorille ja vaihteistolle.
En löytänyt mitään tietoa moisesta toimenpiteestä mistään. Missä siitä kirjoiteltiin? Saattaa olla joku STAR-diagnose hommeli jota ei muissa purkeissa ole.
joselina
Viestit: 58
Liittynyt: 10.7.2006 16:38
Paikkakunta: Uki

resetointi carsoftilla

Viesti Kirjoittaja joselina »

Tätä juttua tarkoitin tarkoitin. Miten tuo resetointi tehdään ?

Lähetetty: 24.3.2006 21:57 Viestin aihe: ABS,BAS,ESP, pois toiminnasta

--------------------------------------------------------------------------------

Heitti väyrynen tälläsen herjan, että ite pitäisi osata taas ajaa autolla eli BAS, ESP ja ASB olisi pantu hetkeksi lepäileen. No, onneksi vika ei ihan harvinaisemmasta päästä väyrysissä, ei muutakuin suunta kohti Vehoa ja sieltä uusi jarruvalokatkaisija. Maksoi muuten vähemmän kuin KL-varaosissa...Joidenkin mielestä Oulussa ei ole KL-varaosia kun joutuvat tilaamaan Rovaniemeltä tai Ylivieskasta saadakseen palvelun/hinnat kohilleen...asiaan, vaihdoin katkaisijan, (en irrotanut akkua) ja vika jäi päälle! Ei muutakuin Carsoft kehiin ja resetoinnit käyntiin, MUTTA ei auttanut ABS/ESP/BAS-resetointi vaan piti suorittaa sähköjärjestelmänvalvojan resetointi! Mikähän tässä on jujuna. Täytyy vielä testata olisiko akun irroituksella ollut myönteinen vaikutus, mutta jos systeemin tarkoituksena on saattaa autoilija korjaamon palveluksien piiriin niin saksalainen insinööri on todella onnistunut erinomaisesti. On muuten jarruvalokatkaisijassa kuusi napaa, ennen selvittiin kahdella...miksiköhän autoissa on nykyään niin paljon sähkövikoja...
Spudenius
Viestit: 115
Liittynyt: 09.9.2006 18:30
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Vaikea tuohon on vastata kun ei tiedä. Veikkaan että BAS resetointi ensin pinnistä 8. Ehkä tämän jälkeen ESP resetointi pinnistä 6. Muita mahdollisia ovat elektroniikkaan liittyvät AAM ja EAM pinnistä 20 (en ole varma pinnistä). Kokeilla voi myös OCP,LCP,UCP resetointeja samasta pinnistä (tuskin käyttöpaneelit kuitenkaan liittyvät asiaan..?).

Luulin aluksi resetointia joksikin muuksi, mutta sillä tarkoitettiinkin vikakoodien nollausta.

Kokeilemalla näitä joutuu vähän tekemään ainakin näin aluksi.
Vuoden päästä helpottaa jo...
Spudenius
Viestit: 115
Liittynyt: 09.9.2006 18:30
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Siirtelen sitä listaa tänne alemmaksi. Seuraavassa listassa on vain
carsoft 7.4:n digitaalitestit. Muita päivitellään myöhemmin.
Jos epävarmuutta pinnistä tai muusta niin se on merkitty kysymysmerkillä. Virheistä saa/pitää ilmoittaa.

Digitaalitestit:

HFM/PMS = Moottorinohjaus (kuumakalvoilmamassamittarilla) pinni4
ME = Elektroninen moottorinohjaus pinni 4
MSM = Moottorijärjestelmien ohjaus (uusissa) pinni 4
DFI = Diesel moottorinohjaus pinni 4
CDI = Suoraruiskutus diesel moottorinohjaus pinni 4
LH = LH jetronic pinni 4 (ME&LH V8 lohkon vasen puoli pinnistä 5)
ABS/ASR/ETS = Lukkitumaton jarru/luistonesto pinni 6
Traction/ESP = Ajovakauden hallinta pinni 6
AIRBAG = Turvatyyny pinni 30
BAS (Break Assistance)= Hätäjarrutehostin..? pinni 8
SAM (Signal Acquisition System) = ?? pinni 20?
HRA (Xenon Light System)= xenonvalot pinni 35?
DCM (Door Control System) = oviohjaus pinni 20
ESA (Electrical Seat System) = sähköpenkit pinni 21?
Instrument Cluster(KI) = Mittaristo pinni 15
EGS (Electronic Gearbox)= autom.vaihteisto pinni 10
AIRMATIC/ABC (Suspension System) = ilmajousitus/aktiivialusta pinni 11
Airco = ilmastointi pinni 16
PSE (Pneumatic System) = pneumatiikka (keskuslukitus y.m?) pinni 20
PTS (Parktronic System) = parkkitutka pinni 28
OCP (Overhead Control Panel System)= käyttöpaneeli (katto?) pinni 20
LCP (Lower Control Panel System) = käyttöpaneeli ala pinni 20
UCP (Upper Control Panel System) = käyttöpaneeli ylä pinni 20
D2B (Command System) = Comand,audio ym pinni 33
EIS (Electronic Ignition System) = elektroninen sytytys pinni 17 ja 18
RVS (Convertible Top System) = rättikatto pinni 21
AAM (Activity System) = ? pinni 20?
EAM (Extended Activity System) = ? pinni 20?
KG (Keyless Go System) = avaimeton käyttö pinni ?
SBC (Sensitive Brake Control System) = Sähköhydr.jarru? pinni ?
FFZ/FBS = ?
VD (Convertible Top System) = rättikatto pinni 21

Keyless go, FFZ/FBS ja SBC pinnit ainakin puuttuu. Mikä helvata toi FFC/FBS on?
JIs
Viestit: 40
Liittynyt: 01.4.2007 20:41

Viesti Kirjoittaja JIs »

Spudenius kirjoitti: Keyless go, FFZ/FBS ja SBC pinnit ainakin puuttuu. Mikä helvata toi FFC/FBS on?
Russkipojan V7.4 sivuilta:
ATA/DAS/FBS/FFZ : Anti-Theft Alarm & Drive Authorization System

ja CarSoft V8.0 sivuilta:
WSP-FBS/DAS-EDW- Immobilize- / Alarm Systems

Eli vaikuttaisivat liittyvän ajonestoon.
JIs
Viestit: 40
Liittynyt: 01.4.2007 20:41

Viesti Kirjoittaja JIs »

Hei tietäjät

Obd:n kautta testit menee läpi edelleen yksi-risti-kaksi, eli milloin mitenkin. Tämä kokeilemalla tapahtuva tutkiminen on vaan aika hidasta eikä aina tule täyttä varmuutta että eikö testi mene läpi laitteistovirheen vai obd:n vai väärien 'autoasetusten' takia. Sillä kysyisinkin että mitä pitää ottaa huomioon kun testaa Carsoftilla? Live Datassa moottori ilmeisestikin on käynnissä, kuinkas muiden testien kohdalla? Valot päällä, ei?
Jotain muuta?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29279
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Testerillä touhuillessa autossa pitää olla virta päällä, virrankuluttajat kannattaa laittaa pois akun säästämiseksi.
Ellei testeri löydä järjestelmää, ota virta pois päältä, virta-avain pois virtalukosta , laita ovet kiinni ja lukkoon.
Avaa ovien lukitus, avaa kuskin ovi ja laita virta päälle.


Kokeile hakua uudestaan heti tämän jälkeen.

Tai sitten anna auton olla koko ajan käynnissä etteivät ohjainlaitteet mene lepotilaan.

Mikäli ongelmaa yhteyden muodostamisessa on edelleen kokeile maattaa testeri myös auton koriin testipistokkeen maaton rinnalta.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Noniin, olisikos kukaan tilailemassa noita Carsofteja.Itseäkin kiinnostaisi noitten kanssa auton sielunelämään perehtyä, mutta jotenkin ei tuo Kiinasta tilailu houkuttele :roll: Paypallien sun muitten kanssakaan ei ole tullut pelailtua enkä ihan tämän takia jaksa niihinkään sekaantua.

Eli kiinnostuneita, löytyykö?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

AM kirjoitti:Noniin, olisikos kukaan tilailemassa noita Carsofteja.Itseäkin kiinnostaisi noitten kanssa auton sielunelämään perehtyä, mutta jotenkin ei tuo Kiinasta tilailu houkuttele :roll: Paypallien sun muitten kanssakaan ei ole tullut pelailtua enkä ihan tämän takia jaksa niihinkään sekaantua.

Eli kiinnostuneita, löytyykö?
Minakin olisin kiinnostunut jos laitetaan jonkilaista kimppatilausta pystyyn. Itsekaan en ole juuri noita nettikauppoja kayttnyt joten apuja kaivataan taallakin.

*tana, skandit hukassa linux-koneessa :ttu:
Spudenius
Viestit: 115
Liittynyt: 09.9.2006 18:30
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Voisin hoidella niitä kauppoja kiinan päässä. Olen jo pari kertaa tilannut, toimii hyvin joka kerta. Olenkin odotellut jotain vastaavaa kun se mitä itse haluan maksaa noin 40 USD ja kun kuljetus on ainakin saman verran niin on jäänyt tilaamatta. Odotellaan hetki jos muita halukkaita ilmoittautuu. Täytyy miettiä sitten joku sopiva tapa hoitaa tämä, ettei käy niin että tilataan niitä kymmenen ja vain seitsemän sitten loppujen lopuksi niitä haluaa...
Pyrstötähti
Viestit: 115
Liittynyt: 30.9.2005 22:39
Paikkakunta: Oulandia

Viesti Kirjoittaja Pyrstötähti »

Niin mitenkähän mahtaa olla, toimiiko tuo carsoft W211 mallissa?
Onko joku jopa kokeillut jo.. :roll:
Ei oo riemulla rajaa ku mesellä ajaa.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Spudenius kirjoitti: Täytyy miettiä sitten joku sopiva tapa hoitaa tämä, ettei käy niin että tilataan niitä kymmenen ja vain seitsemän sitten loppujen lopuksi niitä haluaa...
Eiköhän oikea tapa ole maksaa vaikkapa sitten sinulle rahat etukäteen, eipä tule lunastus ongelmia. Itse olen kyllä heti hommassa mukana kunhan saadaan selville kuinka moni noita haluaa.

Olen tässä yrittänyt hieman päästä jyvälle noista eri malleista, ehkä hieman heikoin tuloksin :D Multiplekserimallissa ei nähtävästi tarvitse itse tökkiä eri napoihin sitä liitintä? Toimiiko se niin myös 38-pinnisen liittimen kautta? Mitenkäs hinnat noitten kahden välillä, ja kumpi kannattaa tilata, eroja toimivuudessa?
Spudenius
Viestit: 115
Liittynyt: 09.9.2006 18:30
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Itsellä on multiplekserimalli. Hyvin on toiminut, tosin en ole vielä ehtinyt sitä paljoa käyttää. Hinta manuaalimallille noin 100 EUR ja multiplekserimallille n 200 EUR toimitettuna suomeen. Hinta riippuu
päivän dollarikursseista,tilausmäärästä ym. Rahtikirjaan on aina
merkitty tavaran arvoksi 30 dollaria riippumatta siitä mitä paketissa on.
Ilmeisesti tällä säästetään tullimaksuissa tai veroissa tms.
Kiinalainen ei ole turhan tarkka. Laitteen pitäisi toimia kaikissa malleissa 06/2004 asti.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7180
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kuin myös kiinnostusta löytyy.
mitähän kaikkea tuomosella saapi 290stä selville?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Itsekin olen vielä hieman pihalla näistä systeemeistä mutta tuleeko siis tuohon multiplexeri-malliin mukaan nämä?: http://www.bizviet.net/tradeoffer_61526.html

Mutta olen siis mukana ja meitä on vissiin nyt 4 kpl?
Avatar
joskami
Viestit: 260
Liittynyt: 07.11.2005 16:31
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

joo täällä löytyy kiinnostusta kanssa tophon carsoft 7.4, nyt löytyy ainostaan elm323 pohjanen obd2 lukija.
Spudenius
Viestit: 115
Liittynyt: 09.9.2006 18:30
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Meissenkeri kirjoitti:Itsekin olen vielä hieman pihalla näistä systeemeistä mutta tuleeko siis tuohon multiplexeri-malliin mukaan nämä?: http://www.bizviet.net/tradeoffer_61526.html

Mutta olen siis mukana ja meitä on vissiin nyt 4 kpl?
Juurikin nuo tulee MUX paketissa.
Spudenius
Viestit: 115
Liittynyt: 09.9.2006 18:30
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Mika.T kirjoitti:kuin myös kiinnostusta löytyy.
mitähän kaikkea tuomosella saapi 290stä selville?
Saat kaikki vikakoodit katsottua ja nollattua, vaihteiston livedataa +
oppineisuuden nollaus (jos automaatti), ESP livedataa ym ym. Moottorista ei saa livedataa kun ei ole CDI. Vikakooditietoutta ym voin jakaa kunhan sinne asti päästään.

Ilmeisesti 5 kiinnostunutta tähän mennessä. Tahtooko kaikki MUX:in?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Spudenius kirjoitti:
Ilmeisesti 5 kiinnostunutta tähän mennessä. Tahtooko kaikki MUX:in?
Siis tuo Multiplekseri oli niin viisas että osaa tuosta 38-pinnisestäkin itse valita oikeat navat? Siinä tapauksessa ainakin minulle MUX vekotin. Ja tosiaan minut voi varmuudella laskea mukaan tilaamaan. Haaveenahan olisi että tuolla pääsisi tonkimaan laatikon koodeja, nyt lähin laatikosta ymmärtävä testeri 100km päässä :roll: No sen näkee sitten kun pääsee testaamaan.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Minäkin otan MUXin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”