Suzuki SJ 410 ajossa - jopa katsastuksessa.
Suzuki SJ 410 ajossa - jopa katsastuksessa.
Minulla on tällainen ajokki, lähinnä metsästyskäytössä.
Omistin aiemmin -86 SJ:n, erehdyin laittamaan siitä myynti-ilmoituksen ja auto meni samantien.
Vieroitusoireet olivat sitä luokkaa että heti piti etsiä samanlainen tilalle.
Minulla oli tuuria, KePöstä löytyi -84 jonka hinta tipahti puhelinkeskustelussa 1200 euroon.
Menin Pihtiputaalle autoa katsomaan.
Päällisin puolin auto oli siisti mutta ajaessa taka-akseliston seutuvilta kuului karmea jyrinä kaasua painaessa.
Auto oli kuitenkin muuten hyvän oloinen ja vasta katsastettu.
Sain hinnasta tingittyä jonkin verran ja teimme kaupat.
Hain Shelliltä vessapaperia korviin ja jyristelin auton kotiin Haapavedelle.
Tarkemmissa tutkimuksissa selvisi että jyrinä kuuluu takapyörän laakerista; parinkympin osat ja tunnin työ.
Olen ajellut Suzukilla kolmisen vuotta ja parannellut sitä tarpeellisista kohdista...
Katolle tein telineen jossa on keskellä apukaukovalot ja laidoilla työvalot.
Vararengas on myös telineellä, alkuperäisellä paikallaan takaovessa se painavana repii takaoven lukkoa ja saranoita maastoajossa sekä haittaa näkyvyyttä.
Edellinen omistaja oli ehtinyt vaihtaa autoon uudet ajovaloumpiot ja etuiskarit.
Takaiskarit olivat liian jäykät kaasuiskarit, vaihdoin tilalle uudet nesteiskarit.
Suzukissa ei ole alunperin lainkaan ilmanpoistoaukkoja korin takaosassa, joten lämmityslaitteen toiminta on kuin pulloon puhaltaisi.
Lasit aina huurussa / jäässä.
Onneksi ongelma on helppo korjata, itse tein sen näin; takaoveen reikä ja oven sisään 12v tietokoneen tuuletin.
Ulkopuolella on suojaritilä.
Vararenkaan teline on poistettu ja tilalla on työvalo:
Auton hallintalaitteita, keskellä paneeli jossa katkaisimet katolla oleville työvaloille, jälkiasennetuille sisävaloille, takaoven puhaltimelle ja lisälämmittimelle.
Tekniikka on erittäin varmatoimista, kärkijakaja ja toimiva kaasutin ilman ylimääräisiä johtoja / letkuja. Käsiryyppy.
Auto lähtee lämmittämättäkin käyntiin pakkasesta kuin pakkasesta.
Omassa autossani on suht matalat renkaat, 205/65/15, joten maavara ei ole suurimmillaan mutta se on riittänyt.
Suurin katsastettavissa oleva rengaskoko olisi 235/75/15.
Auton hitaan puolen välitykset saisivat olla selvästi hitaammat, silloin voisi harkita suurempaa rengastusta ja jousenriipukkeiden pidentämistä - sillä konstillahan maavara kasvaisi helposti.
--------------------------------------------------
Hirvijahti päättyi tuossa joulukuun puolivälissä.
Suzukini on ollut ajamattomana muutaman viikon, ja ajattelin katsastaa sen ennen joulua.
Otin eilenillalla kattotelineen pois, en viitsi katsastusmiestä härnätä katolla olevalla vararenkaalla ja valopatteristolla...
Vararenkaan heitin kuitenkin auton takaosaan halkopinon päälle, ties jos vaikka tarvii matkalla.
Suzuki hyrähti totutun varmasti aamulla käyntiin, ja ajelin sillä 55 km työpaikalleni.
Hupaisaa miten erinomaiset valot tuollaisessa vanhassa autossa on - kehitys on mennyt kovasti huonompaan suuntaa kun muotoilu ei anna tilaa kunnollisille pyöreille ajovaloumpioille.
Suzukiin edellinen omistaja on vaihtanut uudet umpiot, 5,25" Boschit.
Umpiot eivät maksa juuri mitään verrattuna nykyautojen umpioihin, ja valoa on niin ettei juuri lisävaloja kaipaa näin lumikelillä...
Valoissa on myös sellainen ominaisuus, että kaikki valot menevät saman sulakkeen kautta mittarivaloja myöten.
Kerran se sulake on palanut 70 vauhdissa pimeässä, erinomaisen ikävä tilanne.
Vielä ikävämpi oli se kun Pappi poltti sen sulakkeen tahallaan , mutta ei puhuta nyt siitä .
Suzuki on semmoinen laite tuolla tien päällä, että asiat on syytä ottaa rauhallisesti; kapea, korkea auto ja lyhyt akseliväli = ei äkkinäisiä ohjausliikkeitä kiittooss .
Työpäivä alkoi klo 7.55.
Tarina jatkuu...
Omistin aiemmin -86 SJ:n, erehdyin laittamaan siitä myynti-ilmoituksen ja auto meni samantien.
Vieroitusoireet olivat sitä luokkaa että heti piti etsiä samanlainen tilalle.
Minulla oli tuuria, KePöstä löytyi -84 jonka hinta tipahti puhelinkeskustelussa 1200 euroon.
Menin Pihtiputaalle autoa katsomaan.
Päällisin puolin auto oli siisti mutta ajaessa taka-akseliston seutuvilta kuului karmea jyrinä kaasua painaessa.
Auto oli kuitenkin muuten hyvän oloinen ja vasta katsastettu.
Sain hinnasta tingittyä jonkin verran ja teimme kaupat.
Hain Shelliltä vessapaperia korviin ja jyristelin auton kotiin Haapavedelle.
Tarkemmissa tutkimuksissa selvisi että jyrinä kuuluu takapyörän laakerista; parinkympin osat ja tunnin työ.
Olen ajellut Suzukilla kolmisen vuotta ja parannellut sitä tarpeellisista kohdista...
Katolle tein telineen jossa on keskellä apukaukovalot ja laidoilla työvalot.
Vararengas on myös telineellä, alkuperäisellä paikallaan takaovessa se painavana repii takaoven lukkoa ja saranoita maastoajossa sekä haittaa näkyvyyttä.
Edellinen omistaja oli ehtinyt vaihtaa autoon uudet ajovaloumpiot ja etuiskarit.
Takaiskarit olivat liian jäykät kaasuiskarit, vaihdoin tilalle uudet nesteiskarit.
Suzukissa ei ole alunperin lainkaan ilmanpoistoaukkoja korin takaosassa, joten lämmityslaitteen toiminta on kuin pulloon puhaltaisi.
Lasit aina huurussa / jäässä.
Onneksi ongelma on helppo korjata, itse tein sen näin; takaoveen reikä ja oven sisään 12v tietokoneen tuuletin.
Ulkopuolella on suojaritilä.
Vararenkaan teline on poistettu ja tilalla on työvalo:
Auton hallintalaitteita, keskellä paneeli jossa katkaisimet katolla oleville työvaloille, jälkiasennetuille sisävaloille, takaoven puhaltimelle ja lisälämmittimelle.
Tekniikka on erittäin varmatoimista, kärkijakaja ja toimiva kaasutin ilman ylimääräisiä johtoja / letkuja. Käsiryyppy.
Auto lähtee lämmittämättäkin käyntiin pakkasesta kuin pakkasesta.
Omassa autossani on suht matalat renkaat, 205/65/15, joten maavara ei ole suurimmillaan mutta se on riittänyt.
Suurin katsastettavissa oleva rengaskoko olisi 235/75/15.
Auton hitaan puolen välitykset saisivat olla selvästi hitaammat, silloin voisi harkita suurempaa rengastusta ja jousenriipukkeiden pidentämistä - sillä konstillahan maavara kasvaisi helposti.
--------------------------------------------------
Hirvijahti päättyi tuossa joulukuun puolivälissä.
Suzukini on ollut ajamattomana muutaman viikon, ja ajattelin katsastaa sen ennen joulua.
Otin eilenillalla kattotelineen pois, en viitsi katsastusmiestä härnätä katolla olevalla vararenkaalla ja valopatteristolla...
Vararenkaan heitin kuitenkin auton takaosaan halkopinon päälle, ties jos vaikka tarvii matkalla.
Suzuki hyrähti totutun varmasti aamulla käyntiin, ja ajelin sillä 55 km työpaikalleni.
Hupaisaa miten erinomaiset valot tuollaisessa vanhassa autossa on - kehitys on mennyt kovasti huonompaan suuntaa kun muotoilu ei anna tilaa kunnollisille pyöreille ajovaloumpioille.
Suzukiin edellinen omistaja on vaihtanut uudet umpiot, 5,25" Boschit.
Umpiot eivät maksa juuri mitään verrattuna nykyautojen umpioihin, ja valoa on niin ettei juuri lisävaloja kaipaa näin lumikelillä...
Valoissa on myös sellainen ominaisuus, että kaikki valot menevät saman sulakkeen kautta mittarivaloja myöten.
Kerran se sulake on palanut 70 vauhdissa pimeässä, erinomaisen ikävä tilanne.
Vielä ikävämpi oli se kun Pappi poltti sen sulakkeen tahallaan , mutta ei puhuta nyt siitä .
Suzuki on semmoinen laite tuolla tien päällä, että asiat on syytä ottaa rauhallisesti; kapea, korkea auto ja lyhyt akseliväli = ei äkkinäisiä ohjausliikkeitä kiittooss .
Työpäivä alkoi klo 7.55.
Tarina jatkuu...
Viimeksi muokannut dealer, 31.8.2020 16:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Suzuki SJ 410 ajossa - jopa katsastuksessa.
Tuosta suorituksesta kyllä pitäisi myöntää joku ritariristi tms.dealer kirjoitti:Suzuki hyrähti totutun varmasti aamulla käyntiin, ja ajelin sillä 55 km työpaikalleni.
55 km Suzukilla ja arvatenkin vielä sama matka takaisin
Re: Suzuki SJ 410 ajossa - jopa katsastuksessa.
Onkos Susukissa häkäpöntto?dealer kirjoitti:Vararenkaan heitin kuitenkin auton takaosaan halkopinon päälle...
Re: Suzuki SJ 410 ajossa - jopa katsastuksessa.
Paitsi että neliveto vähän tasaa.dealer kirjoitti: Suzuki on semmoinen laite tuolla tien päällä, että asiat on syytä ottaa rauhallisesti; kapea, korkea auto ja lyhyt akseliväli = ei äkkinäisiä ohjausliikkeitä kiittooss .
Itsehän ajan töissäni etuvetoisella C3:lla, johon pätevät muuten samat määreet.
Tell ME about epävakaus...
Sinisen ritsan ritarikunnan suurristi ?
Meillä on puolen tunnin ruokatunti; söin ja tekaisin susukille pihalla katsastustarkistuksen eli tsekkasin valojen toiminnan.
Ajovalot, parkit ja jarruvalot OK.
Rekisterikilven valoista toisesta ei ole jäljellä kuin palanen ruosteista kehystä, ei suuremmin liikuta.
Oikea etuvilkku ei toiminut - no, se oli tiedossa
(susukissa on sellainen ei-ohjekirjasta-löytyvä-ominaisuus että jonkun vilkun pimetessä vilkkurele alkaa naputtaa tiheämpään. )
Siispä taskusta ruuvimeisseli, 2 ruuvia auki, polttimon pyöräytys ja ruuvit kiinni; tarvittavat kunnostukset on tehty.
Takaisin töihin.
Jatkuupi taas kohtapuoleen...
Meillä on puolen tunnin ruokatunti; söin ja tekaisin susukille pihalla katsastustarkistuksen eli tsekkasin valojen toiminnan.
Ajovalot, parkit ja jarruvalot OK.
Rekisterikilven valoista toisesta ei ole jäljellä kuin palanen ruosteista kehystä, ei suuremmin liikuta.
Oikea etuvilkku ei toiminut - no, se oli tiedossa
(susukissa on sellainen ei-ohjekirjasta-löytyvä-ominaisuus että jonkun vilkun pimetessä vilkkurele alkaa naputtaa tiheämpään. )
Siispä taskusta ruuvimeisseli, 2 ruuvia auki, polttimon pyöräytys ja ruuvit kiinni; tarvittavat kunnostukset on tehty.
Takaisin töihin.
Jatkuupi taas kohtapuoleen...
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Hyvä idea.Pappi kirjoitti:Seuraavassa miitissä voisimme luovuttaa jonkun prenikan tuosta uroteosta, että susukilla ajaa yli 100km päivän aikana...
Sukisukissahan on se S -logo?
Svastika on hieman mielikuvitusta käyttäen lähes samannäköinen, ainakin kaukaa katsottuna?
Ja niitä löytynee joutilaina jostain armeijan varastomyynnistä halavalla, sanois Sulo Vileenikin
Pappi kirjoitti: (oon vaan kade)
Juu, on se tietysti peli tietyissä olosuhteissa.
En näe mahdottomana ajatusta, että itsellänikin voisi sellainen joskus olla.
Pääsisi erilaisempiin kuvauspaikkoihin lähemmäksi.
Olettaen tietysti, että vielä nykyään mahdun kuskin penkille
Semmoista vois vetää pohjoiseen trailerilla perässä ja sopivin kohdin ottaa sukisuki käyttöön.
Siellä on nimittäin paljon kohteita, joissa tarvittaisiin maasturia lähelle pääsemiseksi.
Tiedän, että joillain on siellä odottelemassa Lada Nivoja polkujen varsilla.
Mersulla paikalle ja hyppäävät Nivaan jatkaakseen matkaa erämaassa.
Työpäivä loppuu siinä puoli viiden maissa, ja suoritan samantien siirtymätaipaleen katsastuskonttorille.
Jonoa ei juuri ole, ja kolmesta joutilaasta katsastusmiehestä nuorin ehtii susukin luo ensin.
Hyppään susukista ulos, annan hänelle pakokaasutestilapun ja odotan kun katsuri istuu autoon.
Samantien muistan että neliveto on päällä, käyn lykkäämässä kepin takavedolle ja valistan kuskia kardaanikässäristä; älä kokeile rullilla, please.
Edessä on yksi auto pakokaasutestissä, Skoda Octavia - saattaapa olla ensimmäisessä katsastuksessa.
Rekisterikilven valo näkyy olevan pimeä siinäkin.
Tallustelen ote kädessä maksamaan, ja pian takaisin lompsa 33 euroa keveämpänä.
Suitsaa ajetaan juuri sisään halliin...
Jonoa ei juuri ole, ja kolmesta joutilaasta katsastusmiehestä nuorin ehtii susukin luo ensin.
Hyppään susukista ulos, annan hänelle pakokaasutestilapun ja odotan kun katsuri istuu autoon.
Samantien muistan että neliveto on päällä, käyn lykkäämässä kepin takavedolle ja valistan kuskia kardaanikässäristä; älä kokeile rullilla, please.
Edessä on yksi auto pakokaasutestissä, Skoda Octavia - saattaapa olla ensimmäisessä katsastuksessa.
Rekisterikilven valo näkyy olevan pimeä siinäkin.
Tallustelen ote kädessä maksamaan, ja pian takaisin lompsa 33 euroa keveämpänä.
Suitsaa ajetaan juuri sisään halliin...
Onneksi dynon viisarit rauhoittuvat näyttämään tasaisia lukemia, kun etujarruja lämmitellään rullilla; ihmettelinkin kun jarrut ovat ajossa tuntuneet tasaisilta.
Iskarit ovat kauttaaltaan hyvät - ihmekös tuo, etuiskareilla ajettu alle 3000 km ja takasilla ehkä 1500.
Takajarrut ovat heti oikein hyvät, toisin kuin edellä menneessä Skodassa .
Ilmoitan tässä vaiheessa että tuolle nosturille susukia ei voi ajaa; vain jompikumpi puoli ylettyy lavalle.
Viimevuonna (eri) katsuri tarkasti alustan ja muut ajamalla pikkulenkin pihamaalla "ei se tosiaan suttaa neliveto päällä", tänä vuonna virkaintoinen katsuri hakee kangen ja vääntelee ajosillat niin kapealle kuin saa.
Susukin voi juuri ja juuri ajaa nosturille - ja katsuri nostaa auton ylös.
Menen itse auton alle ja mutta ei näy olevan rungossa ruostetta.
Tankki, perä, vaihteisto, jakolaatikko, etuperä - mikään niistä ei vuoda yhtään öljyä - moottori vuotaa jonkin verran, se on tiedossa.
En ehdi juuri katsella kun katsuri ilmoittaa että laskee auton alas; loikkaan pois alta ja istun toisen katsurin viereen todeten että yritän tässä häiritä mahdollisimman paljon kaverin työntekoa.
Susukin keula nostetaan koholle ja katsuri vääntää kerran eestaas kummastakin pyörästä...
Iskarit ovat kauttaaltaan hyvät - ihmekös tuo, etuiskareilla ajettu alle 3000 km ja takasilla ehkä 1500.
Takajarrut ovat heti oikein hyvät, toisin kuin edellä menneessä Skodassa .
Ilmoitan tässä vaiheessa että tuolle nosturille susukia ei voi ajaa; vain jompikumpi puoli ylettyy lavalle.
Viimevuonna (eri) katsuri tarkasti alustan ja muut ajamalla pikkulenkin pihamaalla "ei se tosiaan suttaa neliveto päällä", tänä vuonna virkaintoinen katsuri hakee kangen ja vääntelee ajosillat niin kapealle kuin saa.
Susukin voi juuri ja juuri ajaa nosturille - ja katsuri nostaa auton ylös.
Menen itse auton alle ja mutta ei näy olevan rungossa ruostetta.
Tankki, perä, vaihteisto, jakolaatikko, etuperä - mikään niistä ei vuoda yhtään öljyä - moottori vuotaa jonkin verran, se on tiedossa.
En ehdi juuri katsella kun katsuri ilmoittaa että laskee auton alas; loikkaan pois alta ja istun toisen katsurin viereen todeten että yritän tässä häiritä mahdollisimman paljon kaverin työntekoa.
Susukin keula nostetaan koholle ja katsuri vääntää kerran eestaas kummastakin pyörästä...
... ja laskee auton alas.
Taas on ajoaikaa, maaliskuun 2007 loppuun.
Jarruvalot voisi kuulemma laittaa kuntoon.
Ajan susukin pihalle, siivoilen sulaneet lumet sen päältä ja lähden köröttelemään kotia kohti.
Puolivälissä matkaa ajaessani puolivaloilla koska auto tulee vastaan huomaan oikealla puolella ojassa naarashirven, ehdin tajuta että se on siinä ja samantien se on jo takana....
Loppumatkasta on yksi reilumpi ylämäki; painan kaasun pohjaan myötäleessä noin kilometri ennen mäkeä, ja kuinka ollakaan nopeusmittari näyttää peräti sataa mäen alkaessa.
Kaasu on pohjassa koko ajan, ja mäen päälläkin vauhtia on vielä yli 80 km/h ; tekisi mieli taputtaa susukin kylkeä; olet sinä sentään aika veitikka.
Ihmettelen ajaessani miksi lämppärin teho tuntuu koko ajan laskevan, sivulasit huurtuvat laidoilta eikä takin vetoketjua tee mieli enempää avata.
Ylivieskassa mittari näytti 7 pakkasta, kotona näkyy olevan 23 - siinäpä selitys.
Susukissa muuten tarkenee suht hyvin, johtuu ilmeisesti siitä että 80 mittarinopeudessa kierroksia koneessa on noin 4000...
Taas on ajoaikaa, maaliskuun 2007 loppuun.
Jarruvalot voisi kuulemma laittaa kuntoon.
Ajan susukin pihalle, siivoilen sulaneet lumet sen päältä ja lähden köröttelemään kotia kohti.
Puolivälissä matkaa ajaessani puolivaloilla koska auto tulee vastaan huomaan oikealla puolella ojassa naarashirven, ehdin tajuta että se on siinä ja samantien se on jo takana....
Loppumatkasta on yksi reilumpi ylämäki; painan kaasun pohjaan myötäleessä noin kilometri ennen mäkeä, ja kuinka ollakaan nopeusmittari näyttää peräti sataa mäen alkaessa.
Kaasu on pohjassa koko ajan, ja mäen päälläkin vauhtia on vielä yli 80 km/h ; tekisi mieli taputtaa susukin kylkeä; olet sinä sentään aika veitikka.
Ihmettelen ajaessani miksi lämppärin teho tuntuu koko ajan laskevan, sivulasit huurtuvat laidoilta eikä takin vetoketjua tee mieli enempää avata.
Ylivieskassa mittari näytti 7 pakkasta, kotona näkyy olevan 23 - siinäpä selitys.
Susukissa muuten tarkenee suht hyvin, johtuu ilmeisesti siitä että 80 mittarinopeudessa kierroksia koneessa on noin 4000...
Ääni Mariinille. Oisit pannu sen halakopinon sieltä takaa tuleen jos et tarennu siinä katiskassas .Mariini kirjoitti:Kaksi sanaa: Lada Nivadealer kirjoitti: ...lämppärin teho tuntuu koko ajan laskevan, sivulasit huurtuvat laidoilta eikä takin vetoketjua tee mieli enempää avata.
Ylivieskassa mittari näytti 7 pakkasta, kotona näkyy olevan 23 - siinäpä selitys....
Tätä oli odotettu. Mietin jo että joko pornomato on vallannut HVM:n koneen tai ässämersun castoroitu moottori on lopultakin hajonnut, kun ei HVM ole suzukin katsastuksesta avautunut. Onneksi se huoli osoittautui turhaksi.HVM kirjoitti: Oisit pannu sen halakopinon sieltä takaa tuleen jos et tarennu siinä katiskassas .
Tuollaisen halkopinon polttaminen voi olla varsin käyttökelpoinen tapa lämmittää suzukia. Kannatta kuitenkin ottaa huomioon, että mikäli halot on haettu naapurin pinosta, voi niissä olla lämmityksenesto vielä päällä. Lämmityksenesto halossa toimii nimittäin niin, että porataan halkoon reikä, pistetään haulikonpanos tai vastaava sisään ja puukorkki päälle. Päällepäin ei tiedä mitään, mutta kun tämä immobilizer aktivoituu, voi suzukin ajomukavuus kovasti kärsiä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Taitaa tämä auto ehostuksen jälkeen olla myytävänä! Kaverin tuntien auto maalataan ja fiksataan. Niin, värikin tais olla met.vihreä tulevaisuuden suunnitelmissa. Automaalari ja korjari kun on sivutoimisesti tämä työkaveri, olettaisin kelpo pelin syntyvän. Uskoisin että pitemmälle menevät parantelut saa joku muu hoitaa. Kaikki on yleensä myös ostettavissa, ehkä tämäkin jopa nykykunnossa.
Viimeksi muokannut romu, 31.12.2005 0:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Ei Nivaa Yksi keikkareissu Tre-Töysä on sellaisella tehty ja se, että laite vie liki 30 litraa bensaa satasella ei ainakaan koitunut kabiinin lämmöksi Koskaan ei ole taidettu autossa palella niin paljoa, vaikka olihan pakkastakin 28 astetta.HVM kirjoitti: Ääni Mariinille. Oisit pannu sen halakopinon sieltä takaa tuleen jos et tarennu siinä katiskassas .
Halkopinoista puheen ollen paras on se perinteinen pino käänteisesti ajateltuna. Vajan taakse pinotaan siististi pari mottia kossupulloja ja yhteen väliin siihen keskivaiheille halko.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Voipi olla säädöissäkin sanomista, mutta olihan tuossa peräkärry ja neljä ukkoa vietävänä. Lienevät voimansiirron vastuksetkin aika kovat noilla pakkasilla. Tuntui ettei laite vertynyt ollenkaan, vaan meno oli kuin käsijarru päällä olisi ajanut. Joten voimansiirron rasvaus olisi varmaan ollut tarpeen. Kaipa tuo kesällä ilman vaunu kymppiin menee, jos ei paljoa yli 80 kmh ajele.Mariini kirjoitti:Säädöt vituillansa. Menee alle kymppiä kevyesti ja kun tutkii voimansiirtolinjan ja mieluusti laittaa sinne ne rasvanipat ja prässistä tavaraa niin ei jyristäkään enää.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Ei mahdottomuus, menee helposti ainakin henkilömalleihin. Niitä Fiat-koneisia on aika paljon rakenneltukin. Jos katsuri vaatii tuon seurauksena levyjarrut taakse, niin sitten tulee hankaluuksia käsijarrun kanssa.TeroK kirjoitti:Eikös Nivaan mee 1600 twincam heittämällä Naapuri väitti tämmöstä.
Myös vanhemman Passatin dieselkoneen pitäisi mennä Nivaan sopuisasti.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Mitenkähän rotaksi menisi susukin keulalle? Saataisiin tuplaten lisää voimaa, ja polttoaineen kulutuskin laskisi alle puoleen. Idea on forumilaisten vapaassa käytössä.Kaapo kirjoitti:Ei mahdottomuus, menee helposti ainakin henkilömalleihin. Niitä Fiat-koneisia on aika paljon rakenneltukin. Jos katsuri vaatii tuon seurauksena levyjarrut taakse, niin sitten tulee hankaluuksia käsijarrun kanssa.TeroK kirjoitti:Eikös Nivaan mee 1600 twincam heittämällä Naapuri väitti tämmöstä.
Myös vanhemman Passatin dieselkoneen pitäisi mennä Nivaan sopuisasti.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Täältä löytyisi italialaisvalmeisteinen Demm-moottori Dell'Orto-kaasuttimella. Kone on alunperin ollut kiinni Helkama Minissä, mutta lopputulos on kyllä sama kuin Rotaxiakin käyttämällä Kulutus saattaa laskea jopa enemmänkin.HVM kirjoitti: Mitenkähän rotaksi menisi susukin keulalle? Saataisiin tuplaten lisää voimaa, ja polttoaineen kulutuskin laskisi alle puoleen. Idea on forumilaisten vapaassa käytössä.
Ja sokerina pohjalla: Demmiä käyttäessä voidaan susukin painoa lisäävä vaihdelaatikko poistaa. Demmissä on integroitu 2-vaihteinen laatikko, jossa I-vaihde on oivallinen maastovälitys.
Eikä siinäkään vielä kaikki! Laitteessa on käsikytkin. Näin kuljettajan vasen jalka on jatkuvasti vapaa, ja hän voi hankalissa paikoissa entistä helpommin avittaa menoa avoimesta etuovesta - aivan kuten tähänkin asti .
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954