Lukkoperän rakentamisesta????

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Petehri
Viestit: 159
Liittynyt: 04.2.2007 0:17
Paikkakunta: Loimaa

Lukkoperän rakentamisesta????

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Tilanne olisi seuraavanlainen. Tuli ostettua 2.3 16v:n kitkalukkoperä ja laitettua se tuohon omaan turbodieseliin.

Bensavehkeen välityshän on aivan liian tiheä ja tuli ajatus jos siirtäisi lukon tuosta perästä vakio 2.65:seen perään.

Molemmathan ovat ns. isoja periä joten luulisi sen jotenkin onnistuvan???



Onko kenälläkään tietoa onnistuisiko muutos? Mitä pitää huomioida hammasvälyksen säädössä? Saako lukkoa jotenkin kiristettyä? Saako jostain "parempia" kitkalevyjä? Onko suomessa jotain pajaa mistä voisi kysyä tai missä voisi tuon teettää?


Kaikki tieto olisi nyt tarpeen.
Wireless
Arjen sankari
Viestit: 1165
Liittynyt: 28.8.2006 19:58

Re: Lukkoperän rakentamisesta????

Viesti Kirjoittaja Wireless »

Mikä välitys ostamassasi perässä on?
Mersu on filosofinen alku autolle.


Pro-HVM

http://www.udo-online.de/
http://www.clinteastwood.net/
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

85-87 välillä näyttäs olevan 3,07 ja 87 etiäppäin 3,27.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Tässä rakennetaan pitävää lukkoa :shock: luulis pitävän :D aika seppä.
http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=214.60
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Re: Lukkoperän rakentamisesta????

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Petehri kirjoitti:Saako lukkoa jotenkin kiristettyä? Saako jostain "parempia" kitkalevyjä? Onko suomessa jotain pajaa mistä voisi kysyä tai missä voisi tuon teettää?
Levypakkaa saa vahvistettua samallai kun automaattilaatikon levypakkoja. Levyjä löytyy eri vahvuisia jne. Paremmista ei oo mulla teitoo ja kilvanajeluissakin käyttävät mersun orggiksia - ainakin täällä susirajalla :wink:

Yksi tekijä ilmoitti halukkuutensa mutta sitten kun projekti tuli ajankohtaiseksi niin vetäytyi :evil: Eli ei oo tiedossa tekijää - jos sellaisen löydät niin ilmoittele mullekin/muillekin :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Petehri
Viestit: 159
Liittynyt: 04.2.2007 0:17
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Eikö tosiaan kenälläkään ole enempää tietoa aiheesta??? :shock:
Spudenius
Viestit: 115
Liittynyt: 09.9.2006 18:30
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Eikö 2.65:sta irroiteta pinioni ja lautaspyörä (pulttikehältä irti) ja siirretä
kitkalukkoperään. Tarkkana välyksien ja vierintävastusten kanssa.
Voin laittaa infoa normi perän korjauksesta tarvittaessa. Ensin pitäisi varmuudella sopiiko 2.65 osat lukkoperään. Veikkaan että toimii hyvin jos huolella tekee. En usko että saat arvausta varmempaa vastausta. Pioneerihommiin vaan...
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

2,65:ssa on pienivetopyörä niin paljon eri kokoinen kuin tiuhemmassa , että pyörä parien linjaus oikealle kohdalle tietättää töitä :oops: Ei ole aivan niksis juttu. Jyrsin kone jos löytyy niin on kyllä tehtävissä. Joskus vapaa aikaa tullut vietettyä asian parissa :lol:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

kuinkahan muuten noissa eri välityksissä on toi keskilinjojen korkeuden kanssa? onko pinioni aina saman verran alempana välityksestä riippumatta? Lisäksi tuon möykyn sivuttais siirtomahkut on niin perseestä että kunnollinen säätö on vittumaista. vaikka lautasratas passaiskin keskireijjältänsä ja pulttijaoltansa niin on ihan mahdollista että tasauspyärästön lautasratas-pirikkees ei oo tarpeeksi sorvoo varaa että sais sen rattahan tarpeeksi sivuhun.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Käsittääkseni sen lukko-osan saa siirretyä normi isoonperäänkin.
Normiperästä lautapyöräpari ja lukkoperästä tasauspyörästö ja lukot.
Tarkistaa vain, että ne pultireiät löytyvät kyljestä.

Muistaakseni tuollaisen homman olen joskus tehnytkin :roll:

Sata varma en ole, kun tekee näillä vuosilla tuo muistikin jo omia juttujansa :happy:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Spudenius
Viestit: 115
Liittynyt: 09.9.2006 18:30
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Lucky-Dog kirjoitti:Käsittääkseni sen lukko-osan saa siirretyä normi isoonperäänkin.
Normiperästä lautapyöräpari ja lukkoperästä tasauspyörästö ja lukot.
Tarkistaa vain, että ne pultireiät löytyvät kyljestä.

Muistaakseni tuollaisen homman olen joskus tehnytkin :roll:

Sata varma en ole, kun tekee näillä vuosilla tuo muistikin jo omia juttujansa :happy:
Näin itsekin ajattelin. Ne hammaspyörät on aina pareja. Ei passaa sekoitella eri peristä niitä jos haluaa hyvän (tasauspyörästön rattaita voisin kyllä hätätapauksessa sekoittaa).
Kyllä niissä on aika isot säätövarat eri suuntiin niissä hammaspyörissä.
Katso se hammaskosketuskuva öljyvärillä siitä perästä josta otat sen hammaspyöräparin ennen kuin purat sen. Se on tärkeä saada samanlaiseksi. Muuten rupee perä äkkiä ääntämään.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Heikki H. kirjoitti:vaikka lautasratas passaiskin keskireijjältänsä ja pulttijaoltansa niin on ihan mahdollista että tasauspyärästön lautasratas-pirikkees ei oo tarpeeksi sorvoo varaa että sais sen rattahan tarpeeksi sivuhun.
Kerran laiteltiin 3.23 välitys perään missä oli alunperin 3.46 välitys. Siinä sorvausvara riitti, mutta eipä hirveästi olisi enää ollut varaa..mitenkä sitten tuossa heittää, kannattaa katsella.

Yliarvostettua tuollainen hammaskosketusten tarkastelu 8) Itse vaihdoin pikkuperään kerran laakerit vanhasta muutaman vuoden maassa lojuneesta perästä.Ihan summassa vaan laittelin ja eikun paikalleen..Perä on muuten vieläkin paikallaan ja täysin hiljainen :shock: Joku 250tkm ainakin takana :shock: Joskus se Tuuri sattuu omallekin kohdalle...
Petehri
Viestit: 159
Liittynyt: 04.2.2007 0:17
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Viikonlopun aikana tuli molemmat perät purettua ja todettua ettei haluttu muutos ole mahdollinen.


Mitäs nyt olette mieltä pitäisikö laittaa paikoilleen vaan vakio 2.65 perä ilman lukkoa vai 3.07 lukolla?? :D
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Kyllä tuo 2.65 on ajomukavuuden(melu) ja kulutuksen kannalta parempi turbodieseliin.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Nii ja petehrin kokoonpanossa pitäs olla alavääntöäki kohtuuella! :shock:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Voimansiirtopalvelu Särkikoski, Särkikoski Kimmo, Oikotie 9. 39500, IKAALINEN, 040 547 2871

Soitteleppa tuonne. Löytyy kitkalevyjä, lukkojen kiristyspalvelua ja kenties jopa osaa istuttaa tuon lukon 2,65 välitykselliseen perään.

Jokatapauksessa jos sulla se tenavan lukkoperä on purettuna niin kannattaa kiristyttää ennen asentamista.

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=77271 tuossa juttua BMW lukkoperän kirraamisesta. Voipi mersussa olla samanlainen lukko hyvinkin. (tosin muistaakseni ainakin ASD perä on ainakin ihan erilainen)
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Onko tuossa lukkoperässä muuten samat vetoakselinpoorit kuin 2.6:s välitteises?
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Laskeskelin tuos että 2.65:n pööris olis 27 hammasta ja halkaisijakin olis se 1.16 tuumaa, eli onko nyt kyseessä sama poori kun dana30:n 27 hampaises? onko siinä edes 27 hammasta vai laskinko mä väärin. Mullon tuo oma rojekti semmoonen että mä istutan tuommooseen vanhemmanmallin linkkuperään tuota 2.65 välitystä. Ajattelin että jos ostais tuollaiseen d30:n lsd murikan ja ottais sieltä sisuskalut. Sitten vielä pitäis tehdä se uus lautaspyörä/tasausp. kannatin, mikä tietysti onkin vähän vaativampi homma.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”