Zombie-paise baanalla - Kommunistit syvään kyykkyyn!
Vein pahkan tänään pajalle. Perjantaina alkaa armoton remontti jarruissa ja mahdollisesti alustassa. Aikaa varattiin korjaamon kirjasta pari viikkoa, tuleepahan keralla eikä ripottelemalla kuntoon. Pitemmillä suorilla pääsin vetämään jo vähän reippaammin, ja valitettavasti on todettava että kone ei saa vakiopumpulla tarpeeksi keittoa, eli bensapumpun ostattaa, se on varmaa. Kierrokset loppuu kesken ja kone alkaa paukkumaan liian ilman ja liian vähän bensan takia.
Taitaa olla imusarjat ruosteessakin, jotenkin tuntuu että bensa pisaroituu ennen kuin on perillä. Käyntihäikkää niin että piisaa.
Savukin on sankka kuin superissa, saapa nähdä asettuuko tilanne ajamalla, vai pitääkö tässä vielä käydä toimiin senkin asian kanssa.
Taitaa olla imusarjat ruosteessakin, jotenkin tuntuu että bensa pisaroituu ennen kuin on perillä. Käyntihäikkää niin että piisaa.
Savukin on sankka kuin superissa, saapa nähdä asettuuko tilanne ajamalla, vai pitääkö tässä vielä käydä toimiin senkin asian kanssa.
Venttiilit on säädetty 500km sitten, eikä rapise yhtään - tuskin ne nyt noilla metreillä kantaakaan. Bensalinjaa en ole puhallellut, jakajaan en ole koskenutkaan. Katellaanpa nekin viikonlopun aikana. Voihan sitä jakajaa vaivata hienoinen tahmeus näin pitkien talviunien jälkeen...JuMu S kirjoitti:Kyyllähän ehjä vakiopumppu riittää neljäviitosille tuplillekin.
Oletkos puhaltanut bensalinjan auki väliltä tankki-pumppu?
Onko venttiilit varmasti säädöissään ja jakajan "liikkuvat" hyvin rasvattu?
Niin. Jospa se ei anna ennakkoa ja pata paukkuu sen takia.
Sille savutukselle tuskin tarvitee tehdä mitään. Itse kerran kunnostin vuosia seiseen slc-mersun. Kun sillä aloin ajelemaan oli savu valtavaa. Ensimmäisinä ajopäivinä auto peittyi siniseen savuun kun sen käynnisti. Ostelin jo ventiilin varren kumitkin. Vaihdoin koneeseen öljyt, entisillä öljyillä öljynpainemittari näytti nollaa tyhjäkäynnillä, uusilla traktoriöljyilla mittari pysyi alimmillaankin kakkosen kieppeillä. Jatkoin ajelemista ja savutus alkoi vähentyä. Viikon päästä se oli siedettävää, kuukauden päästä pölläys tuli vain moottorijarrutuksen jälkeen ja parin kuukauden jälkeen öljyn haju oli täysin poissa. Enää pakokaasuissa haisi vain palanut bensa, kuten tuossa mallissa kuuluukin. Mitään fortea siihen ei tarvittu, ihan normaali Universal 10w30 ja kaasupohjassa ajeleminen riitti.
Sytytys siellä heittää. Ensin katkojan kärkiä tutkimaan ja välys oikeaksi. Samalla kannattaa tutkia, että kärjet liikkuvat kunolla. Ne joskus tamaavat, eikä jousi jaksa niitä kunnolla sulkea. Öljytippa siis kärkien saranaan. Tämä siis sillä edellytyksellä että siinä vielä on kärjellinen sytytys. Sitten ei muuta kuin halpa ajoitus lamppukouraan ja kuplan pellin alle kaasua polkemaan. Ajoitusmerkkien pitää liikkua lampun valossa reilusti aikaiselle kierrosten noustessa.
Sytytys siellä heittää. Ensin katkojan kärkiä tutkimaan ja välys oikeaksi. Samalla kannattaa tutkia, että kärjet liikkuvat kunolla. Ne joskus tamaavat, eikä jousi jaksa niitä kunnolla sulkea. Öljytippa siis kärkien saranaan. Tämä siis sillä edellytyksellä että siinä vielä on kärjellinen sytytys. Sitten ei muuta kuin halpa ajoitus lamppukouraan ja kuplan pellin alle kaasua polkemaan. Ajoitusmerkkien pitää liikkua lampun valossa reilusti aikaiselle kierrosten noustessa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
No tässä on kuva kaverin mekaskuirt-vesiruiskuaudimies kirjoitti:Voit sitten essonbaarissa kertoa muille , että on vesiruisku baiseessa
-turpo-paiseesta:
http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... npaise.jpg
Ei pysty näitä kännykkäkuvia paljon kehumaan
Kuvassa on paikallaan pikkiriikkinen puhallin, mutta rottelo on jo ikeen alla ja saamassa kookkaampaa rusettia. Tai no vesiruisku...vettähän siinä on lasinpesunesteessäkin.
Sekasin on sekin mies, lie sisäsiittosta tämä porukka täällä? Heikki jo toisessa topikissa epäilikin meitä Kekkosen jälkeläisiksi, se mahtaa pitää paikkansa.
Kävin pajalla pällistelemässä, takapakkia tuli ja rajusti.
-Takajarrukengät on vääränlaiset.
-Etujarruletkut on liian lyhyet.
-Toinen etupyörän laakeri on halki.
Eli pajalla menee vielä tovi ennen kuin saadaan hommattua oikeat osat.
Onneksi on kerrottavana hyviäkin uutisia. Pohja on luunkova ja ruosteeton + hyvässä massassa, lukuun ottamatta niitä kuskin jalkatilassa olevia mystisiä sormen mentäviä reikiä. (2kpl suorassa pellissä) Kehno kun ei muista mitä törkyä jalkatilassa oli, lie ne hapattaneet ne reiät? Kaitpa tuo olisi lahonnut koko p*ska, jos kyseessä olisi väyrys-tauti, eikä jokin luonnollinen syy.
No venttaillaan - eihän ne kilvetkään tule kuin vasta parin viikon päästä...
-Takajarrukengät on vääränlaiset.
-Etujarruletkut on liian lyhyet.
-Toinen etupyörän laakeri on halki.
Eli pajalla menee vielä tovi ennen kuin saadaan hommattua oikeat osat.
Onneksi on kerrottavana hyviäkin uutisia. Pohja on luunkova ja ruosteeton + hyvässä massassa, lukuun ottamatta niitä kuskin jalkatilassa olevia mystisiä sormen mentäviä reikiä. (2kpl suorassa pellissä) Kehno kun ei muista mitä törkyä jalkatilassa oli, lie ne hapattaneet ne reiät? Kaitpa tuo olisi lahonnut koko p*ska, jos kyseessä olisi väyrys-tauti, eikä jokin luonnollinen syy.
No venttaillaan - eihän ne kilvetkään tule kuin vasta parin viikon päästä...
kaasari olohuoneen pöydälle atomeiksi ja hommaat korjaussarjan josta vaihdat kaikki tiivisteet ymHVM kirjoitti:Ei varmasti ole. Putsataan samalla kun vaihdetaan laturi toimivaan.PK kirjoitti:Onkos kaasari kunnossa, lähinnä puhdas sisältä? Ainakin nykybensa kun seisoo niin tulee ihme tohnää joka paikkaan.
sen jälkeen haiseekin koko talo bensalle
No tämän homman voisi kyllä tehdä, mutta perhesovun takia mieluummin EBT:n pääkalloluolan kaasutin-studiossa.raggari kirjoitti:
kaasari olohuoneen pöydälle atomeiksi ja hommaat korjaussarjan josta vaihdat kaikki tiivisteet ym
sen jälkeen haiseekin koko talo bensalle
Kunhan nyt saisi ensin auton pajalta kotiin...
Käväsinpä pajalla kurkkimassa väliaikoja, samalla vein sinne lätkäkassillisen pätäkkääkin. Suunnilleen tonni on hulahtanut tähän saakka, saapa nähä mikä on lopullinen saldo ennen kuin paiseen ilkeää viedä härälle astuttavaksi.
Jarrut on uusittu kokonaan, jarruputkia myöten. No jokunen pätkä jäi vanhaakin putkea. Putkia ei olisi tarvinnut muuten uusia, mutta kun halusin vaihdattaa autoon uudet jarruletkutkin (entisten ehjien tilalle), ja tarpeeksi pitkiä letjkuja ei ollut enää kotimaisilla toimittajilla listoilla. Eli jatkamme näin ollen jarruputkia.
Vetoakselien suojakumien vaihto oli meneillään parasta aikaa, sekä siten luonnollisesti myös laatikko-ja peräöljyjen vaihto. Seuraavana vuorossa olkatappien kirraaminen, kuskin jalkatilan paikkaus (2 kpl 2x2 cm paikkoja) ja muuta katsastukseen liittyvää tarkistelua.
Uudet renkaat on alla myöskin, kooksi valitsin helpoiten savuavan 175/80x14, kun ei viitsinyt parin sadan kilometrin ajojen takia mitään turvesuokumeja ostaa. Renkaita ei voitu tasapainottaa, volskissa kun on se pulttijako jotain metrin ja äärettömän väliltä , eikä näillä nykyisillä sepillä ole enää tallessa niitä wanhan kunnon ajan "reikälevyjä" hommaan. (Vanne pulteista kiinni). Keskireikäkin kunnäyttää siltä, että isä on miehiin menevä hormooneilla pumpattu piparkakku, ja äiti kotkalainen neekerisankkerin runtelema satamahuora.
Äs juu sii:
[img][img]http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... ise106.jpg[/img][/img]
Tiedä sitten millä ilveellä nuo painottaa jos vatkaus yltyy munat vaahdottavaksi saakka... Valot, pissapoika ja vilkut toimii kaikki kuten pitääkin.
Mustat kilvet on tulleet konttorille, joten eiköhän sitä tässä viikon parin sisään pitäne mennä konttorille testaamaan pulla-sukupolven katsastajien huumorintajua.
Jarrut on uusittu kokonaan, jarruputkia myöten. No jokunen pätkä jäi vanhaakin putkea. Putkia ei olisi tarvinnut muuten uusia, mutta kun halusin vaihdattaa autoon uudet jarruletkutkin (entisten ehjien tilalle), ja tarpeeksi pitkiä letjkuja ei ollut enää kotimaisilla toimittajilla listoilla. Eli jatkamme näin ollen jarruputkia.
Vetoakselien suojakumien vaihto oli meneillään parasta aikaa, sekä siten luonnollisesti myös laatikko-ja peräöljyjen vaihto. Seuraavana vuorossa olkatappien kirraaminen, kuskin jalkatilan paikkaus (2 kpl 2x2 cm paikkoja) ja muuta katsastukseen liittyvää tarkistelua.
Uudet renkaat on alla myöskin, kooksi valitsin helpoiten savuavan 175/80x14, kun ei viitsinyt parin sadan kilometrin ajojen takia mitään turvesuokumeja ostaa. Renkaita ei voitu tasapainottaa, volskissa kun on se pulttijako jotain metrin ja äärettömän väliltä , eikä näillä nykyisillä sepillä ole enää tallessa niitä wanhan kunnon ajan "reikälevyjä" hommaan. (Vanne pulteista kiinni). Keskireikäkin kunnäyttää siltä, että isä on miehiin menevä hormooneilla pumpattu piparkakku, ja äiti kotkalainen neekerisankkerin runtelema satamahuora.
Äs juu sii:
[img][img]http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... ise106.jpg[/img][/img]
Tiedä sitten millä ilveellä nuo painottaa jos vatkaus yltyy munat vaahdottavaksi saakka... Valot, pissapoika ja vilkut toimii kaikki kuten pitääkin.
Mustat kilvet on tulleet konttorille, joten eiköhän sitä tässä viikon parin sisään pitäne mennä konttorille testaamaan pulla-sukupolven katsastajien huumorintajua.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Kohtahan tuo alkaa olla valmis katon rälläköintiä varten. Täälläkin päin ajelee yksi hieno, missä on vielä turvakaari mustasta putkesta ja takaikkunan paikalle rullalle kääritty rekanpressu kesäsateita varten.
Dremel-kopiollahan tuo liika pelti irtoaa kuin tyhjää vaan Muista suojata leikkuusaumat huolella, ettei niistä pääse ruoste alkuun. Tee homma vielä ennen katsastusta, niin ei tarvitse käydä astutuksella kahta kertaa.
Dremel-kopiollahan tuo liika pelti irtoaa kuin tyhjää vaan Muista suojata leikkuusaumat huolella, ettei niistä pääse ruoste alkuun. Tee homma vielä ennen katsastusta, niin ei tarvitse käydä astutuksella kahta kertaa.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
No elähän mittää, näihinhän saa ihan valmiitakin pilaa-se-itse -sarjoja. Tälläkin kylällä vaikuttaa yksi tällainen omavalmiste-avo, ja voin sydämmeni pohjasta sanoa että välillä tunnen myötähäpeää kuskin puolesta. Järkyttäviä vehkeitä.Kaapo kirjoitti:Kohtahan tuo alkaa olla valmis katon rälläköintiä varten. Täälläkin päin ajelee yksi hieno, missä on vielä turvakaari mustasta putkesta ja takaikkunan paikalle rullalle kääritty rekanpressu kesäsateita varten.
Dremel-kopiollahan tuo liika pelti irtoaa kuin tyhjää vaan Muista suojata leikkuusaumat huolella, ettei niistä pääse ruoste alkuun. Tee homma vielä ennen katsastusta, niin ei tarvitse käydä astutuksella kahta kertaa.
Tajunkankaan pohjanoteeraus lienee kuitenkin signaalin keltaiseksi maalattu omatekoinan avo-Saab 99, siihen en totu koskaan, enkä pääse siitä myöskään yli. Valvottaa.
Jotta kiitos vaan asiallisesta ja asiantuntevasta entisöintivinkistä, mutta ei tätä päätä kärsi korventaa UV-säteilyllä enää yhtään enempää. Olokoon volskissa peltikatto siis paikallaan, tai sitten vaihellaan mieliajojen mukaan tarvittaessa palahuopaan.
Pakko hieman ihmetellä tuota kohtaa missä sanoit että kotimaisilla toimittajilla ei ole oikean mittaisia putkia enää Siis kuplahan on kyllä siitä kiitollinen että KAIKKIA osia saa vieläkin ja vieläpä pääasiassa kolmena eri versiona-> original, tarvike ja viritys (lue: tuning) Joten ei ole taidettu kysyäkkään kuin paikallisesta tarvikemyymälästä esim. kumiputket etupäässäkin on samat kuin golfissaHVM kirjoitti:Käväsinpä pajalla kurkkimassa väliaikoja, samalla vein sinne lätkäkassillisen pätäkkääkin. Suunnilleen tonni on hulahtanut tähän saakka, saapa nähä mikä on lopullinen saldo ennen kuin paiseen ilkeää viedä härälle astuttavaksi.
Jarrut on uusittu kokonaan, jarruputkia myöten. No jokunen pätkä jäi vanhaakin putkea. Putkia ei olisi tarvinnut muuten uusia, mutta kun halusin vaihdattaa autoon uudet jarruletkutkin (entisten ehjien tilalle), ja tarpeeksi pitkiä letjkuja ei ollut enää kotimaisilla toimittajilla listoilla. Eli jatkamme näin ollen jarruputkia.
Hot Cars
Kuplapaja
ja sitten vielä muutama joilla ei ole vielä nettisivuja mutta homma pelaa loistavasti, mm. keiteleen kone
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Osia tilailtiin paikallisen varaosan kautta, ja kyselyt suoritettiin seuraaviin paikkoihin:
-Koivunen
-Arwidson
-Kaha
-Örum
Örumilta löytyi ne 3cm liian lyhyet letkut. Homma menee hankalammaksi juuri vuosimallissa -65 ja alle - takajarrukengät ovat vanhemmissa kapeammat ja uudemmissa jokaisessa fillarissa saman levyiset.
Löytyyhän sitä maailmasta vaikka mitä palikkaa ja vaikka mihin vehkeeseen, mutta tällainen ulkoistajatyyppi ei välttämättä jaksa kahlata läpi koko nettiä, vaan delegoi homman mieluummin muille.
Pääasiahan tässä on, että saadaan aikaan turha katsastureissu.
-Koivunen
-Arwidson
-Kaha
-Örum
Örumilta löytyi ne 3cm liian lyhyet letkut. Homma menee hankalammaksi juuri vuosimallissa -65 ja alle - takajarrukengät ovat vanhemmissa kapeammat ja uudemmissa jokaisessa fillarissa saman levyiset.
Löytyyhän sitä maailmasta vaikka mitä palikkaa ja vaikka mihin vehkeeseen, mutta tällainen ulkoistajatyyppi ei välttämättä jaksa kahlata läpi koko nettiä, vaan delegoi homman mieluummin muille.
Pääasiahan tässä on, että saadaan aikaan turha katsastureissu.
Jäähdytysnesteet on tottakai vaihdettu. Lämmönvaihtimet ja helmat hapattavat lämpökanaalit on heitetty 22 vuotta sitten hevonp*rsiiseen, niillä ei tee vepastomiehet mitään.audimies kirjoitti:Nytten kun olet nähnyt paljon vaivaa niin elä jätä tekoja puolitiehen? Onko jäähdytysjärjestelmä hapettunut Nesteet kannattaa vaihtaa . Lämmönvaihtimet + kotelot kannattaa puhallella paineilmalla , pöly on mahtava
Just jooHVM kirjoitti: Löytyyhän sitä maailmasta vaikka mitä palikkaa ja vaikka mihin vehkeeseen, mutta tällainen ulkoistajatyyppi ei välttämättä jaksa kahlata läpi koko nettiä, vaan delegoi homman mieluummin muille.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Eihän tuo rakkari pahasti pilalla ole, pikku muutoksilla vaikka museoleimalle:
-Alkuperäinen väri pintaan. (Nyt mersun DB525)
-Alkuperäinen 1200CC maamoottori pellin alle.
-Keinosiementäjä-puskurit paikoilleen.
-Lyhdynlipat pois, oranssit vilkut taakse.
-Öljynkierto ja -suodatus pois.
-15" sirkkelinterät alle.
Ja asiaan: Mistäs ostellaan tuulilasi? Noilla thööning-pajoilla ei ollut listoillaan kuin pronssinvärisiä sivu-ja takalaseja, ja kirkkaita. Tuulilasia en löytänyt.
Se kun on kuskin alanurkasta halki.
-Alkuperäinen väri pintaan. (Nyt mersun DB525)
-Alkuperäinen 1200CC maamoottori pellin alle.
-Keinosiementäjä-puskurit paikoilleen.
-Lyhdynlipat pois, oranssit vilkut taakse.
-Öljynkierto ja -suodatus pois.
-15" sirkkelinterät alle.
Ja asiaan: Mistäs ostellaan tuulilasi? Noilla thööning-pajoilla ei ollut listoillaan kuin pronssinvärisiä sivu-ja takalaseja, ja kirkkaita. Tuulilasia en löytänyt.
Se kun on kuskin alanurkasta halki.
Jos on yrittäjällä aikaa joskus hetkeksi istahtaa hetkeksi netin ääreen, niin suht. äkkiähän tuon tiedon sieltä surffaa. (Nuo keskustelupalstat vaan ovat sellaisia, että aiheesta joskus lipsutaan. Mutta onneksi ylläpito on tehtävisensä tasalla ja lopettaa offtopicin suoltamisen.)HVM kirjoitti:Ja nimenomaan pikkulasi?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Pitää yrittää joskus järkätä jokunen netti-minuutti ja vilkaista. Tuossa kun on pienemmät ikkunat kuin malleissa -65 ja eteenpäin, likäksi tuulilasi on vielä suora. Luulishan noita olevan suoran lasin leikkaajia olemassa.JuMu S kirjoitti:Jos on yrittäjällä aikaa joskus hetkeksi istahtaa hetkeksi netin ääreen, niin suht. äkkiähän tuon tiedon sieltä surffaa. (Nuo keskustelupalstat vaan ovat sellaisia, että aiheesta joskus lipsutaan. Mutta onneksi ylläpito on tehtävisensä tasalla ja lopettaa offtopicin suoltamisen.)HVM kirjoitti:Ja nimenomaan pikkulasi?
Kyllä sen varmaan joku lasiliike leikkaa laminaattilasista, mutta ei ole laillinen kun leimat puuttuu. (Tällähän taas ei ole mitään väliä.)
Lähimmästä lasiliikkeestä kannattaa kysyä, suora lasi ei saa paljon maksaa. Ja kyllä nuo tuuninkiliikkeetkin kirkkaita laseja myyvät esim. http://www.hotcars.net/pdf/lasit.pdf
Lähimmästä lasiliikkeestä kannattaa kysyä, suora lasi ei saa paljon maksaa. Ja kyllä nuo tuuninkiliikkeetkin kirkkaita laseja myyvät esim. http://www.hotcars.net/pdf/lasit.pdf