Lukkoperän rakentamisesta????
Lukkoperän rakentamisesta????
Tilanne olisi seuraavanlainen. Tuli ostettua 2.3 16v:n kitkalukkoperä ja laitettua se tuohon omaan turbodieseliin.
Bensavehkeen välityshän on aivan liian tiheä ja tuli ajatus jos siirtäisi lukon tuosta perästä vakio 2.65:seen perään.
Molemmathan ovat ns. isoja periä joten luulisi sen jotenkin onnistuvan???
Onko kenälläkään tietoa onnistuisiko muutos? Mitä pitää huomioida hammasvälyksen säädössä? Saako lukkoa jotenkin kiristettyä? Saako jostain "parempia" kitkalevyjä? Onko suomessa jotain pajaa mistä voisi kysyä tai missä voisi tuon teettää?
Kaikki tieto olisi nyt tarpeen.
Bensavehkeen välityshän on aivan liian tiheä ja tuli ajatus jos siirtäisi lukon tuosta perästä vakio 2.65:seen perään.
Molemmathan ovat ns. isoja periä joten luulisi sen jotenkin onnistuvan???
Onko kenälläkään tietoa onnistuisiko muutos? Mitä pitää huomioida hammasvälyksen säädössä? Saako lukkoa jotenkin kiristettyä? Saako jostain "parempia" kitkalevyjä? Onko suomessa jotain pajaa mistä voisi kysyä tai missä voisi tuon teettää?
Kaikki tieto olisi nyt tarpeen.
Re: Lukkoperän rakentamisesta????
Mikä välitys ostamassasi perässä on?
Tässä rakennetaan pitävää lukkoa luulis pitävän aika seppä.
http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=214.60
http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=214.60
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Re: Lukkoperän rakentamisesta????
Levypakkaa saa vahvistettua samallai kun automaattilaatikon levypakkoja. Levyjä löytyy eri vahvuisia jne. Paremmista ei oo mulla teitoo ja kilvanajeluissakin käyttävät mersun orggiksia - ainakin täällä susirajallaPetehri kirjoitti:Saako lukkoa jotenkin kiristettyä? Saako jostain "parempia" kitkalevyjä? Onko suomessa jotain pajaa mistä voisi kysyä tai missä voisi tuon teettää?
Yksi tekijä ilmoitti halukkuutensa mutta sitten kun projekti tuli ajankohtaiseksi niin vetäytyi Eli ei oo tiedossa tekijää - jos sellaisen löydät niin ilmoittele mullekin/muillekin
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Eikö 2.65:sta irroiteta pinioni ja lautaspyörä (pulttikehältä irti) ja siirretä
kitkalukkoperään. Tarkkana välyksien ja vierintävastusten kanssa.
Voin laittaa infoa normi perän korjauksesta tarvittaessa. Ensin pitäisi varmuudella sopiiko 2.65 osat lukkoperään. Veikkaan että toimii hyvin jos huolella tekee. En usko että saat arvausta varmempaa vastausta. Pioneerihommiin vaan...
kitkalukkoperään. Tarkkana välyksien ja vierintävastusten kanssa.
Voin laittaa infoa normi perän korjauksesta tarvittaessa. Ensin pitäisi varmuudella sopiiko 2.65 osat lukkoperään. Veikkaan että toimii hyvin jos huolella tekee. En usko että saat arvausta varmempaa vastausta. Pioneerihommiin vaan...
kuinkahan muuten noissa eri välityksissä on toi keskilinjojen korkeuden kanssa? onko pinioni aina saman verran alempana välityksestä riippumatta? Lisäksi tuon möykyn sivuttais siirtomahkut on niin perseestä että kunnollinen säätö on vittumaista. vaikka lautasratas passaiskin keskireijjältänsä ja pulttijaoltansa niin on ihan mahdollista että tasauspyärästön lautasratas-pirikkees ei oo tarpeeksi sorvoo varaa että sais sen rattahan tarpeeksi sivuhun.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Käsittääkseni sen lukko-osan saa siirretyä normi isoonperäänkin.
Normiperästä lautapyöräpari ja lukkoperästä tasauspyörästö ja lukot.
Tarkistaa vain, että ne pultireiät löytyvät kyljestä.
Muistaakseni tuollaisen homman olen joskus tehnytkin
Sata varma en ole, kun tekee näillä vuosilla tuo muistikin jo omia juttujansa
Normiperästä lautapyöräpari ja lukkoperästä tasauspyörästö ja lukot.
Tarkistaa vain, että ne pultireiät löytyvät kyljestä.
Muistaakseni tuollaisen homman olen joskus tehnytkin
Sata varma en ole, kun tekee näillä vuosilla tuo muistikin jo omia juttujansa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Näin itsekin ajattelin. Ne hammaspyörät on aina pareja. Ei passaa sekoitella eri peristä niitä jos haluaa hyvän (tasauspyörästön rattaita voisin kyllä hätätapauksessa sekoittaa).Lucky-Dog kirjoitti:Käsittääkseni sen lukko-osan saa siirretyä normi isoonperäänkin.
Normiperästä lautapyöräpari ja lukkoperästä tasauspyörästö ja lukot.
Tarkistaa vain, että ne pultireiät löytyvät kyljestä.
Muistaakseni tuollaisen homman olen joskus tehnytkin
Sata varma en ole, kun tekee näillä vuosilla tuo muistikin jo omia juttujansa
Kyllä niissä on aika isot säätövarat eri suuntiin niissä hammaspyörissä.
Katso se hammaskosketuskuva öljyvärillä siitä perästä josta otat sen hammaspyöräparin ennen kuin purat sen. Se on tärkeä saada samanlaiseksi. Muuten rupee perä äkkiä ääntämään.
Kerran laiteltiin 3.23 välitys perään missä oli alunperin 3.46 välitys. Siinä sorvausvara riitti, mutta eipä hirveästi olisi enää ollut varaa..mitenkä sitten tuossa heittää, kannattaa katsella.Heikki H. kirjoitti:vaikka lautasratas passaiskin keskireijjältänsä ja pulttijaoltansa niin on ihan mahdollista että tasauspyärästön lautasratas-pirikkees ei oo tarpeeksi sorvoo varaa että sais sen rattahan tarpeeksi sivuhun.
Yliarvostettua tuollainen hammaskosketusten tarkastelu Itse vaihdoin pikkuperään kerran laakerit vanhasta muutaman vuoden maassa lojuneesta perästä.Ihan summassa vaan laittelin ja eikun paikalleen..Perä on muuten vieläkin paikallaan ja täysin hiljainen Joku 250tkm ainakin takana Joskus se Tuuri sattuu omallekin kohdalle...
Nii ja petehrin kokoonpanossa pitäs olla alavääntöäki kohtuuella!
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Voimansiirtopalvelu Särkikoski, Särkikoski Kimmo, Oikotie 9. 39500, IKAALINEN, 040 547 2871
Soitteleppa tuonne. Löytyy kitkalevyjä, lukkojen kiristyspalvelua ja kenties jopa osaa istuttaa tuon lukon 2,65 välitykselliseen perään.
Jokatapauksessa jos sulla se tenavan lukkoperä on purettuna niin kannattaa kiristyttää ennen asentamista.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=77271 tuossa juttua BMW lukkoperän kirraamisesta. Voipi mersussa olla samanlainen lukko hyvinkin. (tosin muistaakseni ainakin ASD perä on ainakin ihan erilainen)
Soitteleppa tuonne. Löytyy kitkalevyjä, lukkojen kiristyspalvelua ja kenties jopa osaa istuttaa tuon lukon 2,65 välitykselliseen perään.
Jokatapauksessa jos sulla se tenavan lukkoperä on purettuna niin kannattaa kiristyttää ennen asentamista.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=77271 tuossa juttua BMW lukkoperän kirraamisesta. Voipi mersussa olla samanlainen lukko hyvinkin. (tosin muistaakseni ainakin ASD perä on ainakin ihan erilainen)
I drive an Opel. What's your excuse?
Laskeskelin tuos että 2.65:n pööris olis 27 hammasta ja halkaisijakin olis se 1.16 tuumaa, eli onko nyt kyseessä sama poori kun dana30:n 27 hampaises? onko siinä edes 27 hammasta vai laskinko mä väärin. Mullon tuo oma rojekti semmoonen että mä istutan tuommooseen vanhemmanmallin linkkuperään tuota 2.65 välitystä. Ajattelin että jos ostais tuollaiseen d30:n lsd murikan ja ottais sieltä sisuskalut. Sitten vielä pitäis tehdä se uus lautaspyörä/tasausp. kannatin, mikä tietysti onkin vähän vaativampi homma.