Volvo 740 osa II

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

HVM:

Jepulis samaa lujuusluokkaa ovat, mutta osuma ei oikeastaan tullut puskuriin, vaan just valojen korkeudelle. Kuski oli Botswanasta, tarkemmin sanottuna Itä-H:gissä asuva hollantilainen, joka myönsi syyllisyytensä välittömästi (= ei tarvinnut pitää kauaa kuristusotteessa :lol: ), tais vähän säikähtää kun hyppäsin ulos autosta ja raivosin vähän.

Kuljetusyhtiöltä ei VIELÄKÄÄN ole kuulunut vahinkoilmoitusta Fenniaan.


Miksu:

Kerosiini mulle mainitsikin noista osista, tai siis lähinnä valoista. Voitas hieroa kauppoja kunhan selviää toi vakuutuskuvio! Oikeanvärinen konepelti ois aika löytö!? :shock: :D
2106 "Superi"
240 "Smurffi"
740 Turbo "Bejbe"
2103 "Sipuli"
300 D
Kuva
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

mese300 kirjoitti:ja tässä voin kokemuksesta sanoa että nuo Volvon etuvalot maksavat pikkusen verran hunajaa jos alkuperäisiä osia etsit :evil:
Motonetistä saa halvalla hyvät, tarvikkeena tosin.
Innostuin joskus vaihtamaan samoilla lämpimillä takavalotkin.

Edit... eikun hetki... ei se ollutkaan Motonet :oops:
Vaan autopurkaamo M. Niemi tietenkin :idea:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ari66 kirjoitti: autopurkaamo M. Niemi tietenkin :idea:
Jaa? Ari se on aina aikaansa edellä, masahanon ollut montussa jo kotvatovin. Eli ostelit niitä 740:n valoja joskus 60-luvun puolella? :roll:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

HVM kirjoitti:Jaa? Ari se on aina aikaansa edellä, masahanon ollut montussa jo kotvatovin. Eli ostelit niitä 740:n valoja joskus 60-luvun puolella? :roll:
On se pöljä :huh:

Kyse on tietenkin tästä masasta :idea:
(Itse asiassa Markus).


:D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Raul saanko lainata tätä topikkia hiukka?...........................................
.......................................... kiitos!

Elikkäs pihalle ilimesty 740 tupr(u)odiesel vm-86 nappivitosella 8)

Onkelma on seuraava, pakkia kytkettäessä kuljettajan polveen sattuu 1 ja 3 vaihteita kytkettäessä rystyset hakkaa kojelautaa :evil: Kolmosvaihteella keppi on lievästi kallellaan vasemmalle. Onko auto ollut ennen jollain kommunistilla vai minkä takia keppi ei taivu oikealle :shout:


Eli onko kepin juuressa jotain säätöä? Ilmiö kuulemma tullut autoon kytkin remontin yhteydessä :!:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Harju kirjoitti:Eli onko kepin juuressa jotain säätöä? Ilmiö kuulemma tullut autoon kytkin remontin yhteydessä :!:
Ei harmainta aavistusta eli muistikuvaa.
Mutta 740 -sarjan korjausopas olisi myynnissä :wink: :wink:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Pijä Hariju se katiska koko ajan kakkosella ja passaa se maksimi 60 Km/h matkanopeus sopiville kierroksille (5200rpm) sillä pokemon-nitro-loikkarilla, joka on siinä vinon ja vispaavan vaihekarahkan päässä.

Tässä on näitä Volvomiehen varusteita, merkkiliikkeet myy. Kannattaa hommata ennen isompia vahinkoja:





Poks

Naps
Aika pienm*nasille tuo malli...

Ja sitten turpovolvon takana ajaville/ V-klupin illanistujaisiin:



Ooh!
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Harju kirjoitti:Onkelma on seuraava, pakkia kytkettäessä kuljettajan polveen sattuu 1 ja 3 vaihteita kytkettäessä rystyset hakkaa kojelautaa :evil: Kolmosvaihteella keppi on lievästi kallellaan vasemmalle. Onko auto ollut ennen jollain kommunistilla vai minkä takia keppi ei taivu oikealle :shout:
Tuo on kyllä ihan ominaisuus. Minulla menee mankasta randomi pois päältä kun vaihtaa vitoselle (kova vitonen). :lol:
Vaihdekepissä on kyllä tuntoa kuin kumisessa puurokauhassa. :x
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Sivonen kirjoitti:
Tuo on kyllä ihan ominaisuus.
Ei oo :shout:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Harju kirjoitti:
Sivonen kirjoitti:
Tuo on kyllä ihan ominaisuus.
Ei oo :shout:
Joskus tunnisti saabkuskin baarissa nykyään tunnistaa volvokuskin prisman jonossa :lol:
big jopo
petri.n
Viestit: 164
Liittynyt: 25.11.2006 14:27
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Olikohan siellä vaijerivälitteinen vaihteensiirto? En sano varmaksi, mutta pientä säätöä kaipaa. Omassa volvossani ei ollut aikoinaan tuota ongelmaa, kun oli automatic. :lol:
zones
Viestit: 3
Liittynyt: 11.5.2007 17:33
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja zones »

Noilla voi saada manuaalin vaihteet vähän paremmin toimiviksi...
Motonet
Vaihteesiirtäjän helasarja M45/M46/M47/M90-vaihteistot. . . 18-2583 4.90

Viisaat ovat joskus sanoneet... :roll:
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

On vähintään mielenkiintoinen vaihdettava. Keppihän on suoraan kiinni vaihteiston perässä ja siitä menee tanko laatikon päälle, josta kuskin oikean käden raaka voima siirretaan laatikon sisään. Holkit löytyvät vaihdekepin alapäästä ja laatikon päältä. Tilanahtaus ja huono näkyvyys ovat suorastaan mieltälämmittäviä. Sen verran voi rakenteesta vielä vihjaista, että laatikon päällä oleva nivel on holkki, johon vaihdekepin tanko kiinnittyy holkin läpi työnnetyn tapin välityksellä. Tapin pitää paikallaan holkin päälle painettu peltinen joustava holkki, jonka täytyy pikkumeisselillä houkutella pois holkin päältä. Sen jälkeen tappi lähtee reiästä helposti pois ja vaihdekepin tanko irtoaa laatikon päältä.

Tuo nappiviitonen on muuten hauska peli. Korjaaminen on mahdotonta. Tai siis helppohan se olisi korjata, mutta osat on hinnoiteltu siten, että niiden kahden ajossa kuluvan osan hinnalla saa ihan toimivan volvon. Yhdellä tutulla sähkömiehellä oli oireileva nappiviitonen. Loppuaikoina se ohitti vaihteistossa olevan sähkökytkimen, saaden aikaan 4x2 eli siis 8-pykäläisen laatikon, ihan kuin kuorma-autossa :!: :lol: Ei tosin mitenkään suositeltavaa ylivaihteen kestävyyden kannalta.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Perttu K kirjoitti:Yhdellä tutulla sähkömiehellä oli oireileva nappiviitonen. Loppuaikoina se ohitti vaihteistossa olevan sähkökytkimen, saaden aikaan 4x2 eli siis 8-pykäläisen laatikon, ihan kuin kuorma-autossa :!: :lol: Ei tosin mitenkään suositeltavaa ylivaihteen kestävyyden kannalta.
Kaverilla on kanssa ollut tuon nappivitos laatikon ongelmia mutta kätevänä kaverina hänpä rakensi siitä samanlaisen patentin kuin Perttu K:n tutulla sähkömiehelläkin on... Mutta tällä kaverilla kasvoi "nälkä syödessä" ja rakenteli siihen Volvoonsa 10+2 vaihteisen askin( ja tämä tarina on tosi,ensin hyödynti tuon edellä mainitun tavan ja vaihtoi perän jostain vanhasta maasturista jossa on ns.tuplavälitys :rollin:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”