CDI koneiden viritys
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 24.4.2007 17:48
- Paikkakunta: Nurmijärvi
CDI koneiden viritys
Olen kiinostunut tehojen päivityksestä meseeni. En ole törmännyt juuri muihin kuin viritys lastuihin, (joka onkin jo ostoslistallani) mutta muuta ei eteen ole tullut. Vinkkejä kaivattaisiin!
Foorumilta en ole ainakaan löytänyt mitään.
Foorumilta en ole ainakaan löytänyt mitään.
Onhan aiheesta foorumeilla paljon asiaa. Kokeilepa myös tuolta www.emjpower.fi ja sitten toiselta MB-foorumilta.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Onhan täälläkin em. asiasta keskusteltu.
Tehoja saa lisää:
- Digituningilla eli "softaamalla"
* alkuperäinen moottorinohjaus ohjelma kopiodaan ohjainlaittelta, lähetetään Saksaan, muokataan ja asennetaan takaisin
* alkuperäinen ohjelma jää talteen ja auto voidaan palauttaa napin painalluksella takaisin vakioksi
* huonoa on se, että uudemmissa autoissa softa katoaa esim. ECU:n päivityksen yhteydessä, toki homma saadaan tehtyä kustannuksitta uudestaan
* "virityksen" tulos on myös yleensä parempi kuin lisäboxeilla
- lisäboxi esim. Kleemann KD -Box
* boxi liitetään polttoainejärjestelmän paineanturin väliin, plug and play tyyppinen. uudemmissa V koneissa joudutaan eri asetuksia hiukan kokeilemaan ( Kleemann )
* hyvää on se, ettei esim. ECU:n päivitys vaikuta boxiin mitenkään
* tehoja ei välttämättä kaikilla boxeilla saada ulos kuten ohjelmoinnilla
- lastutusta eli ohjanlaitteen tinausta ei juurikaan kukaan enää tee.
Boxeja kuten ohjelmiakin on tarjolla useita erilaisia, sekä laatuisia.
Omat kokemukset rajoittuvat pitkälti Digitunigin tuotteisiin joita on tarjolla stage 1 :stä 3:seen.
Kleemanin KD -Boxeja on asenneltu lähinnä Helsingissä uusiin tai melkein uusiin autoihin, eikä niistäkään moitetta ole kuulunut.
Digituning on hinnaltaan 500 € ja Kleemannin KD-Box noin 800 €.
Olisko noista apuja
Tehoja saa lisää:
- Digituningilla eli "softaamalla"
* alkuperäinen moottorinohjaus ohjelma kopiodaan ohjainlaittelta, lähetetään Saksaan, muokataan ja asennetaan takaisin
* alkuperäinen ohjelma jää talteen ja auto voidaan palauttaa napin painalluksella takaisin vakioksi
* huonoa on se, että uudemmissa autoissa softa katoaa esim. ECU:n päivityksen yhteydessä, toki homma saadaan tehtyä kustannuksitta uudestaan
* "virityksen" tulos on myös yleensä parempi kuin lisäboxeilla
- lisäboxi esim. Kleemann KD -Box
* boxi liitetään polttoainejärjestelmän paineanturin väliin, plug and play tyyppinen. uudemmissa V koneissa joudutaan eri asetuksia hiukan kokeilemaan ( Kleemann )
* hyvää on se, ettei esim. ECU:n päivitys vaikuta boxiin mitenkään
* tehoja ei välttämättä kaikilla boxeilla saada ulos kuten ohjelmoinnilla
- lastutusta eli ohjanlaitteen tinausta ei juurikaan kukaan enää tee.
Boxeja kuten ohjelmiakin on tarjolla useita erilaisia, sekä laatuisia.
Omat kokemukset rajoittuvat pitkälti Digitunigin tuotteisiin joita on tarjolla stage 1 :stä 3:seen.
Kleemanin KD -Boxeja on asenneltu lähinnä Helsingissä uusiin tai melkein uusiin autoihin, eikä niistäkään moitetta ole kuulunut.
Digituning on hinnaltaan 500 € ja Kleemannin KD-Box noin 800 €.
Olisko noista apuja
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 24.4.2007 17:48
- Paikkakunta: Nurmijärvi
.
Lyly Doggi ja Rässi kertoivatkin jo kaiken oleellisen.
Katin poistaminen ei vaikuta niihin päästöihin, joita katsastuksessa mitataan.
Lastutus, eli se ohjelmanmuutos on em. toimenpiteistä ylivoimaisesti kannatetttavin suhteutettuna sijoitettuun rahamäärään.
Suutin- ja ahdimuutokset, vaikkakaan eivät ole vaikeita toteuttaa, vaativat jo , tullakseen kunnolla tehtyä, niin huomattavasti suurempaa panostusta rahallisesti.
Ja kuulemma jossain vaiheessa saattaa tulla ihan takaiskujakin, väärien, siis käymättömien ja kalliiden osien muodossa, tai ole kuullut joskus ihan huhuna, että olis mese särkynytkin, mikä tietenkin kuulostaa epäuskottavalta, kateellisten puheilta.
Muutostyöt on loppumaton suo.
Harrastuksena kyllä hyvä.
Lyly Doggi ja Rässi kertoivatkin jo kaiken oleellisen.
Katin poistaminen ei vaikuta niihin päästöihin, joita katsastuksessa mitataan.
Lastutus, eli se ohjelmanmuutos on em. toimenpiteistä ylivoimaisesti kannatetttavin suhteutettuna sijoitettuun rahamäärään.
Suutin- ja ahdimuutokset, vaikkakaan eivät ole vaikeita toteuttaa, vaativat jo , tullakseen kunnolla tehtyä, niin huomattavasti suurempaa panostusta rahallisesti.
Ja kuulemma jossain vaiheessa saattaa tulla ihan takaiskujakin, väärien, siis käymättömien ja kalliiden osien muodossa, tai ole kuullut joskus ihan huhuna, että olis mese särkynytkin, mikä tietenkin kuulostaa epäuskottavalta, kateellisten puheilta.
Muutostyöt on loppumaton suo.
Harrastuksena kyllä hyvä.
säästöä 50%??
Näyttä noi digituningin ja emjpowerin tuunaukset antavan 270 ML CDI:lle saman verran tehoa ja vääntöä lisää ,toinen vaan maksaa 550 € ja toinen 900 € . Kellään kokemuksia kummastakaan firmasta?
ML 270 CDI 01 ..
Mb Exiä:
220 CDI 00 väykky 340 tkm
250 D 124 89 farkku 560 tkm
200 D 124 90 350 tkm
200 D 124 86 650 tkm
220 D 123 78 880 tkm
Mb Exiä:
220 CDI 00 väykky 340 tkm
250 D 124 89 farkku 560 tkm
200 D 124 90 350 tkm
200 D 124 86 650 tkm
220 D 123 78 880 tkm
Lastuttaminen kans ollut mielessä. Tai jos ilmaistaan asia niinkuin legendaarinen mäkihyppääjä sen tekisi, "pilluhan se aina mielessä mutta lastu pitäisi nyt ensin saada"
Mut asiaan, kuinkas tollainen automaatti loota kestää kun lastu laitetaan. Näyttäisi kuitenkin saavan tehoja lisää ~116hp -> ~170hp.
Itsellä on ensimmäinen automaattilootallinen auto eikä oikein kokemusta noista.
Ja autohan minulla oli 200cdi -00 (w203)
-Kimmo
Mut asiaan, kuinkas tollainen automaatti loota kestää kun lastu laitetaan. Näyttäisi kuitenkin saavan tehoja lisää ~116hp -> ~170hp.
Itsellä on ensimmäinen automaattilootallinen auto eikä oikein kokemusta noista.
Ja autohan minulla oli 200cdi -00 (w203)
-Kimmo
Miksi pitää saada kierrätys pois??-kapa- kirjoitti:Kiinnostaisi pieni tehon lisäys omaan W203 220cdi:n, mutta ennenkaikkea
tarkoitus olisi saada pois pakokaasujenkierrätys, onnistuuko muiden kuin Karalan softalla ko. homma?
Mie laitin boksin töpsleillä omaan autoon, makso alle 300€, kulutus pieneni ja tehoa tuli jonkun verran lisää. Pelittäny hyvin
Toki kierrätys kannattaa eliminoida jos otetaan tehoja lisää, tahtoo imusarja nokeentua jo vakio asetuksillakin. Kierrätyksen poisto on ihan mekaaninen toimenpide, ohjelmointia tarvii ymmärtääkseni siihen että, vikavalo alkaa palaa jos kierrätys on tukittu eli ohjelmoinnilla poistetaan tämä.otra kirjoitti:
Miksi pitää saada kierrätys pois??
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Halusin lisää horseja (W203) hmm....
Nyt olen tyytyväinen, liikku ripeästi ja toimii ongelmitta!
Hyvä ja toimiva palvelu, suosittelen!
http://www.powerflash.fi/chiptuning/index.html
P.S.
hoksasin muuten ilokseni, että myös kulutus pieneni selvästi.
Nyt olen tyytyväinen, liikku ripeästi ja toimii ongelmitta!
Hyvä ja toimiva palvelu, suosittelen!
http://www.powerflash.fi/chiptuning/index.html
P.S.
hoksasin muuten ilokseni, että myös kulutus pieneni selvästi.
-
- Juustokeittomestari
- Viestit: 58
- Liittynyt: 01.1.2011 15:30
- Paikkakunta: Numminen
Tommoisella boksilla mennyt hyvin 106 Tkm, mutta nyt kun ollut iso vaunu perässä niin tullut vähän ongelmia. Savutus on ihan törkee, ei saa ilmaa tarpeeksi. Ahtoputki, kuminen loppukäyrä, halkesi ja vedot loppui konsanaan. Bonuksena sitten suuttimen pohjatiiviste alkoi vuotamaan, se voi kyllä tulla muutenkin. Lisäksi vikatilaan meni helpolla jos taajamassa ei laittanut automaattiin ns. pakkonelosta.Huomenissa lähdetään reissuun ja laitoin vakioksi.
Kulussa huomaa, että kiihdytyksissä (ilman vaunua) kiertää enemmän ja helposti vaihtaa ylämäessä pienempää. Ilman kuormaa toi halpis viripalikka on ihan jees, mutta ison kuorman kanssa tulee harmia. Reissun jälkeen lisää kommentteja. Onko kokemuksia teho-ohjelmasta vaunua vedättäessä, joka on muutamassa asiassa viisaampi
Kulussa huomaa, että kiihdytyksissä (ilman vaunua) kiertää enemmän ja helposti vaihtaa ylämäessä pienempää. Ilman kuormaa toi halpis viripalikka on ihan jees, mutta ison kuorman kanssa tulee harmia. Reissun jälkeen lisää kommentteja. Onko kokemuksia teho-ohjelmasta vaunua vedättäessä, joka on muutamassa asiassa viisaampi
Mulla tehtiin tuo aikoinaan 200cdi:n etummaiselle katille merkkikorjaamolla (!) Ei vaikuttanut tosiaan katsastuspäästöihin mitenkään, kuten tuossa ylempänä jo mainittiinkin...*amatoori* kirjoitti:Katalysaattorin "pika korjauksesta rautakangella olen kuullut" Mutta mites se katsastus/päästöt. Kuka myy suutin ym. amg viri tavaraa.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Sen voi tehdä joko leikaamalla auki tai kopistelemalla tyhjäksi_keitto_ kirjoitti:Miten tuo katalysaattorin puhdistus on tehty? turbolta pakoputki irti ja kangella paskat pois vai pitääkö aukassa itte katti kokonaan? onko tossa w203 220cdi:ssä vielä muualla katteja ku turbon jälkeen? itellä taitaa olla tukossa...
kunhan on tarkan että se tulee oikeasti tyhjäksi
myös se ulko reunass oleva "rätti"
toinen kati on siinä etupenkiien vaiheilla(kantikas pönikkä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä