124 coupe resonoi? Nyt uusi onkelma!!!! =)

Vastaa Viestiin
Tamzu
Viestit: 37
Liittynyt: 05.4.2007 18:59

124 coupe resonoi? Nyt uusi onkelma!!!! =)

Viesti Kirjoittaja Tamzu »

Eli coupesta kuuluu ihme rämisevä ääni kun vaihtaa vaihdetta ja kierrokset on 3000rpm. Ääni ei kuulu koko ajan vaan pelkästään vaihdettaessa vaihdetta. Ja ääni tuntuisi tulevan perästä. Joku kumi hajalla??

Sitten myös auto täristää kun sen sammuttaa ja se käy kylmänä tärisemällä kun kierrokset tippuvat alle 1000rpm. Mutta jos kaasulla pidät ne 1200rpm. niin mitään tärinää ei ole. Lämpimänä käy hyvin. Olisko moottorin kumityynyt loppu??
Viimeksi muokannut Tamzu, 05.5.2007 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Oiskohan se resonoinnin syy pakoputki. :idea: Kolisteleppas äänenvaimentimia, tai kuuntele "sillä silmällä" kun joku muu polkee sitä pedaalia.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Tuohon kylmänä tärinään kannattaa tarkistaa tulpat, jakajan kannen ja tulpanjohtojen kunnon ihan ensimmäiseksi; sieltä edukkaammasta ja helpoimmasta päästä.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Itellä teki 190 mese tuommosta täristystä sammuttaessa,kun oli moottorin korvakkeesta se vaimennettu kumi rikki.
Mikä se on nyt viralliselta nimeltään se kumijutska?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Samat oireet oli tuossa vaimon autossa. Pakoputki resonoi, moottori täristi käynnistettäessä ja sammutettaessa. Moottorin kumityynyt uusiksi ja autosta tulikin sitten ihan erilainen. Pienestä oli tuokin hienosäätö kiinni.
Tamzu
Viestit: 37
Liittynyt: 05.4.2007 18:59

Viesti Kirjoittaja Tamzu »

Äänenvaimenninhan siellä resonoi! Mutta vielä motti vähän tärisee. Vois varmaan aloittaa vaihtamalla tulpat..
Tamzu
Viestit: 37
Liittynyt: 05.4.2007 18:59

Viesti Kirjoittaja Tamzu »

Juu eli miten tulpan johdot lähtee irti. Yritin kaksin käsin vetää johdosta, mutta ei lähtenyt. Autakaa nyt miestä mäessä :D !! Vähän noloa kysyä tämmöstä :D

Vielä semmosta että mitä tulppia suosittelette?
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mikä kone?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tamzu
Viestit: 37
Liittynyt: 05.4.2007 18:59

Viesti Kirjoittaja Tamzu »

2.3
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Nykäisemällä lähtee.Mutta jos on kovassa niin voi olla TODELLA kovassa. Ja johdosta ei oikein kärsi kiskoa ja siitä hatustakaan ei saa oikein otetta kun on siellä kolossa..tuttu tunne :roll:
Juhana H.
Viestit: 424
Liittynyt: 30.9.2005 2:41
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhana H. »

Tällaisia saisi Biltemasta. En tiedä, toimiiko ko. värkki miten hyvin.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Auttaa monesti jos saa pyöriteltyä niitä tulpanhattuja,silloin irtoaa helpommin jos pystyy noin tehä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”