Mistä tietää toimiiko E/S?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Mistä tietää toimiiko E/S?

Viesti Kirjoittaja Uranium »

Kertokeehan automaattivaihteiston rautaiset ja vähemmän rautaiset tuntijat mistä tietää, että toimiiko economy/standard nappula?
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Tismalleen sama kysymys täältä.. :!: :?

No jo luulis täälä oleskelevan jonkun joka osais vastata.. :!: :idea:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

500sel kirjoitti:
No jo luulis täälä oleskelevan jonkun joka osais vastata.. :!: :idea:
Niinhän sitä luulis, mutta kun vastaukset eivät vältä vaikka miten yrittää. :|

E:llä toosa vaihtaa 2000-2500 rpm kohdilla - S:llä 3000rpm kohdilla? E:llä kick-down ei ole niin herkkä.

Katotaan vaan niin ei tämä vastaus vältä. :|
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

E - asennossa ei vaihda niin herkästi pienempää vaihdetta kuin S - asennossa.
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Uranium »

Ongelma on tässä nyt lähinnä se, että oli nappula kummassa asennossa tahansa niin vaikutus ei tunnu. Yhtä herkästi tuntuu vaihtavan oli asento mikä tahansa.
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Sama täällä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Uranium »

Voiko tästä siis vetää johtopäätöksen, että ko. nappula ei toimi? :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Uranium kirjoitti:Voiko tästä siis vetää johtopäätöksen, että ko. nappula ei toimi? :roll:
Joo. :D Miula muuten toimii. 8)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minä en ole mikään automaattilaatikkoguru mutta monesti olen koeajolla kokeillut tuota nappia; eron huomaa selvästi juuri tuossa alaspäin vaihtamisen herkkyydessä.

Mitenkäs muuten nappi vaikuttaa, kuka tietää ?

Olikos jossain mallissa vai kenties peräti jossain muussa merkissä kuin Mersussa myös niin että E - asennossa lähtee liikkeelle kakkosella ja S - asennossa ykkösellä ?
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Ai nii hyvä ku muistutit..!
Oon kuullu puhuttavan että ainaki tässä mun autossa kun "S" asennossa lähtee reippalla kaasulla ni pitäis olla ykköne silmässä..
Pintakaasulla ja "E" asennossa lähtee kakosella..
(itse asiassa taisin lukee ton käyttöohje kirjasta..)
Täytyy huomenis testailla..!
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Uranium »

HVM kirjoitti:E:llä kick-down ei ole niin herkkä.|
No sellattisen havainnon luulen tehneeni, että E:llä kick-down olisi erittäin agressiivinen. Tuntuu, että vaihtaa tuosta vain ykköselle. Siinä meinaa perä lähteä lipsumaan joko oikealle tai vasemmalle riippuen siitä minne tie kallistuu. :roll:
Veijotin
Viestit: 6
Liittynyt: 22.7.2007 20:27
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Veijotin »

E asennossa auto lähtee liikkeelle aina kakkosvaihteella, S käyttää myös ykkösvaihdetta reilummalla kaasutuksella. Jos laitat S asentoon ja kiihdytät kunnolla ja sen jälkee vertailet miten lähtee liikkeelle E asennossa niin luulisi huomaavan että toimiiko se.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”