Jaahas ja joo
Samanlaisia huomioita itsekkin tehty.
Eli eli, vasta katsastettu W124 (ajettu reilu 250 tkm.) ekat kovat pakkaset ja sen jälkeen kun lauhtui. Ilman mitään varotusta. Likimain yhen äkkiä oikee etunen jumiin
Osasi valita sen paikan hyvin missä se sen teki, oli noin 300 m:n päässä mun "omasta pajasta"... Siis siitä paikasta missä yleensä noita omia mersuja laittelen. Eli pakki päälle ja sinne... (oli silloin muuten aika liukas sää. ASD valo oli mikä ekana mua ihmetytti.. ja seuraavaksi huonontuneet vedot. Ne vedot ei olleetkaan minnekkään huonontuneet etunen oli vaan jumissa....)
Mutta siis.. asiaan. Kannattaa aina silloin tällöin tarkastaa ihan itse tuo laakerin kunto. Katsastus ei kerro kaikkea!
Kannattaa juuri tarkastaa tuo rasva tilanne. Ja samalla vetää se uloin laakeri pois paikoiltaan ja tarkitaa että missä kunnossa sen rullat on, onko rasvaa jne...
Ja kai ne rasvat kannattaa joskus vaihtaa sinne. Puhistaa laakerit ja tunkee uutta rasvaa tilalle. Raskaassa kalustossa sitä suositellaan 0.5 miljoonankm välein. Oisko Mersussa sopiva suositus vaikka 100 tkm välein.
En tiiä. Ite sen tekisin.
Mitäs oisin oppinut tuosta jutusta
Eli aina se katsatus ei kerro sitä totuutta. Loppupelissä ite tietää oman autonsa metkut tarkemmin. Ja kannattaa pitää huolta siitä "omasta kullasta". Eli ei uskoa mittariin vaan tehdä aina ne perustarkastukset silloin tällöin.
Ite mietin että oisko mun aiheelista vaihtaa kaikki 3 muuta laakeria mitä mun kärrystä löytyy. Sen pitää olla juuri hyvässä käyttökunnossa aina.
Taidan ekana tarkistaa sen vasemman laakerin edessä ja sitten miettiä, että mitä teen taakse....
Sopiva kiristysmomentti noille etulaakereille on se että ekana tiukkaan kiinni. Pyöräytys

Kiristyykö

Jos sen tekee niin kiri. Kokeile että pyöriikö

Ahaa Pyöritä sitä. Poistuu P*ska laakerin välistä. Sitten juuri sopivasti auki
Jos et tiiä mikä on sopivasti, niin kannattaa viedä se auto korjaamolle. siellä ne tietää
Asiaa sivusi edes hiukan tämä minun tämän kertainen juttu...