No nyt joitain viikkoja sitten tuli inspiraatio ottaa kone työn alle jos sen vaikka saisi kesäks ajoon.
Operaatio alkoi irroittamalla kansi ja tiputtamalla jakoketju öljypohjaan.
Seuraava vaihe oli salakuljettaa kansi kaikkine osineen töihin pesemistä ja jatkotoimenpiteitä varten
eli kaikki nippulat ja nappulat irti hienoa venttillijousityökalua apuna käyttäen josta jo pari kuvaa laitoinki tekniikka puolelle.
Viime viikonloppuna päätin näyttää vinkua imukanaville mutta painemaailman puutteen vuoksi vinkuna toimi yläjyrsin mihin vinkun terä kävi oikein hyvin.
Kierroksia löytyi riittävästi jopa niin riittävästi että terä hajosi ennenkun kerkesi kanavaan koskemaan.
Päätin vaihtaa porakoneeseen ja sillä saikin jyystettyä kanavista typerät pykälät pois aika helposti.
Nyt pässiäisenä otin toisen kannen irti ja kirosin nahkahousut alimpaan helvettiin syystä että kansi on jakopään päästä kiinni kahdella kuusioruuvilla jonka kanta on 7mm.
Tottahan nämän pygmiruuvit oli niin tiukalla että yksi avain tuli katkastua ja pari väännettyä mutkalle.
Niin joo ja sekin on hyvä muistaa että nokkapukkien toinen pultti on kannenpultti eli se 10 kilon kuonahakku kannattaa jättää nurkkaan.
Tänään oli päivä uusi joten toinenkin kansi auki mutta tälläkertaa kotona koska on helpompaa kuljettaa pieniä osia salassa töihin.
Venttiilit nokka ja muut hilppeet irti ja pussiin etteivät mene sekasin mutta sitten rupesi hämmästyttämään ja kummastuttamaan pientä kulkiaa.
Imu ja pakoventtiilit on erilaiset toisessa kannessa mitä toisessa. Joku nahkahousu on tehny koneeseen joskus remontin ja vaihtanu näköjään erilaiset venttiilit koska osassa lukee 116 ja osassa 117 ja profiili on erilainen..
Kuvia en ole hirveämmin napsinu mutta jotain kuitenki.
Ehkä niitä tulee lisää tässä rojektin edetessä jahka saadaan kaikki uusittavat kikkeet tietoon ja selvitään tulevasta järkytyksestä sitten kun näkee hintalapun mutta se on sen ajan murhe
Tältä näyttää erikoisavain 7mm nahkahousupultille ( tiedetään saa niitä kaupastaki mutta ei jaksanu hakea )
http://koti.mbnet.fi/raakis1/moottoriku ... savain.jpg
Tässä kuvassa meille esiintyy alkuperäinen ja rassattu kansi
http://koti.mbnet.fi/raakis1/moottoriku ... 0kansi.jpg
Imurööri lähemmässä tarkastelussa
http://koti.mbnet.fi/raakis1/moottoriku ... %20imu.jpg
Ja vastaava reikä siistittynä
http://koti.mbnet.fi/raakis1/moottoriku ... %20imu.jpg
Tässä taas näette imuventtiilit
http://koti.mbnet.fi/raakis1/moottorikuvat/imuvenat.jpg
Ja tässä taas poseeraavat pakoventtiilit
http://koti.mbnet.fi/raakis1/moottoriku ... ttiili.jpg
Tästä homma jatkuu pikkuhiljaa ja tavoite on saada rassi toimimaan megaruutan avustuksella kesään mennessä. Tuleeko siitä mitään on sitten kokonaan eri juttu mutta elämä on
