Miten onnistuis GM:n 5.7L kasi 126:een

Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Niih, miksi sen pitää olla se verraten usein susi 5,7 l dieseli?
Jos vaihtelemaan lähdetään, eikö tää 1995 tullut 6,5 l turbodieseli olis letukalta paras. Tehoja 195 hv ja vääntöä niin että tukka tärisee. Ja on miehekkäät äänet. :idea:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Aku P kirjoitti: 6,5 l turbodieseli Tehoja 195 hv ja vääntöä niin että tukka tärisee. Ja on miehekkäät äänet. :idea:
Onpa vaan tehoa niinku pienessä pitäjässä :lol:
Paljonko vääntöä?

Äänet on kyllä miehekkäät se on totta, mutta 6,5litran turboD ja 195hv :roll:
Noh luulis olevan kestävä ainakin ku litratehoja on kuitenkin 30hv. Jopa 200D:ssä on enemmän :shock:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Aku P kirjoitti:Niih, miksi sen pitää olla se verraten usein susi 5,7 l dieseli?
Jos vaihtelemaan lähdetään, eikö tää 1995 tullut 6,5 l turbodieseli olis letukalta paras. Tehoja 195 hv ja vääntöä niin että tukka tärisee. Ja on miehekkäät äänet. :idea:
Mutta mutta. Jos tosiaan haluat harrastaa jenkkidieseleitä, niin 5.7l on kyllä paras vaihtoehto, osat ovat edullisia, ja niitä saa olla myöskin vaihtelemassa sellaisella sopivalla intervallilla ettei pääse unohtumaan että miten se olikaan.

Cummins tekee moottoreita. Tosin siksi net maksavatkin.

Vaan takaisin topicciin, eikös idea ollut laittaa pikkulohko bensalla mersukkaaseen?

Noitahan on sovellettu kaikkeen, lähtien moottorisahasta ja ruohonleikkurista, mihin hyvänsä, niin efektinä on yleensä hauskoja tilanteita, joko asennus, tai viimeistään käyttövaiheessa :lol:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Jube kirjoitti:
Aku P kirjoitti: 6,5 l turbodieseli Tehoja 195 hv ja vääntöä niin että tukka tärisee. Ja on miehekkäät äänet. :idea:
Onpa vaan tehoa niinku pienessä pitäjässä :lol:
Paljonko vääntöä?

Äänet on kyllä miehekkäät se on totta, mutta 6,5litran turboD ja 195hv :roll:
Noh luulis olevan kestävä ainakin ku litratehoja on kuitenkin 30hv. Jopa 200D:ssä on enemmän :shock:
Olisko sitä vääntöä ollut noin 500 Nm, muistini mukaan...ei se vanikaan paperien mukaan sillä koneella raketti ole, työkone mikä työkone. Silti käytännön ajossa huomaa että raakaa woimaa pellin alla on riittävästi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jovihava kirjoitti: Mutta mutta. Jos tosiaan haluat harrastaa jenkkidieseleitä, niin 5.7l on kyllä paras vaihtoehto, osat ovat edullisia, ja niitä saa olla myöskin vaihtelemassa sellaisella sopivalla intervallilla ettei pääse unohtumaan että miten se olikaan.
:lol: :lol:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Toope
Viestit: 34
Liittynyt: 27.3.2007 20:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Toope »

Mika.T kirjoitti:Kyllä se jenkkikasi käy niinkuin kasin kuuluu käydä.

Tosin siinäkään ei saa olla liian avarat putket, vaan sellainen matala hiljainen jyminä. :fu:

ei mitään rallipärinöitä niinkuin monessa on. :evil:
Saiskos secciin pelkällä putkien vaihdolla yhtään jenkkikasimaisia ääniä? Nykysellään ei juuri muuta kuule ku pensapumpun sihinä :oops:
500 SEC -82
Petehri
Viestit: 159
Liittynyt: 04.2.2007 0:17
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Korvaa ne keskimmäiset pöntöt suorilla putkilla. Äänet muuttuu paljon maukkaammiksi. 8) Ei kuitenkaa häiritsevän koviksi.
Avatar
jameri
Viestit: 210
Liittynyt: 24.2.2007 18:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Oli tuosta Cadillacin moottorista puhetta, ohessa hiukan tunnelmaa aiheen tiimoilta


http://www.car-nection.com/ccof/sound.htm
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

jameri kirjoitti:Oli tuosta Cadillacin moottorista puhetta, ohessa hiukan tunnelmaa aiheen tiimoilta


http://www.car-nection.com/ccof/sound.htm
Se on siinä! Voiko muuta enää sanoa, ei pätki, eikä kalkata, niin kuin mersun V8-moottorit
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
wesku
Viestit: 45
Liittynyt: 26.4.2007 22:01
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja wesku »

No nythän kävi niin että tuli myytyä tuo aiheena oleva mese...mutta tulipa ostettua samanlainen mutta 2.8l pensakonneella. Onkohan näiden välillä eroo perässä.? On muute aika kova peli
kulkeen...nyt en taia ihan het vaihtaa moottoria, totutellaan eka tähä ! Nii ja mitähän mahtaa olla tehoja tommottises pensaläjäs?
sartuo
Viestit: 25
Liittynyt: 20.3.2007 8:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja sartuo »

Ei se oldsin 5,7 dieseli niin huono ole kun puhutaan,on meinaan ollut niitä useita,niin kuin mersujakin.Muistan kun taksi suharit -80 luvulla työnti rinnalle 240/300 mersuilla valoissa,oldssi lähti valoista seuraaviin ennen kuin kuski sai 2 isompaa etsittyä mesestä.Kyllä niitä harmitti kun olivat maksaneet enemmän pienemmästä,hitaammasta,karvalakkimallistaan :lol:
Oli jupina ja mulkoilu rajua huoltsikan baarissa kun 200 D nakutti tankilla, V8 huristessa toisella puolella mittaria!! Voi niitä aikoja :lol: Oldsin V8 diesel oli ylivoimainen dieseli kaikin puolin tullessan markkinoille,kun muut olivat mallia indenor pösö/ford,mesen 4 ja 5 syl.mallit,jne.joka tapauksessa paljon pienempi tehoisia ja olihan jenkit autonkokoisia vielä silloin.Koneen kanssa oli toki ongelmia,usein tietämättömyyttä(väärä laatuista öljyä) mutta usein huolimattomuutta valmistajan puolelta,esim.painoltaan erikokoisia mäntiä asennettu tehtaalla.Ja ekat kun särkyi,taksit säikähti ja takuuaikana kuulemma startti pilotin kanssa tahallaan kilaittivat koneita.Maine levisi ja koneen maine oli poissa,jonkun aikaa.DX oli vahvennettu versio alkup.D koneesta.Tämä kone oikein hoidettuna kestää vuodesta toiseen olen itse nähnyt yli.500th.ajettuja yksilöitä,joten ok.siitä saatiin.Totta,ei mersun kone kestävyydeltään(senhän halusitte kuullakin :lol: )mutta mainettaan parempi mylly kuitenkin.6,2 ja 6,5 ovat työkaluihin tehtyjä koneita, 5,7DX on ainoa henkilöautoon suunniteltu kone,eli oikea vaihtoehto myös MB:n tähteä kuljettamaan.Onnea rakentamiselle!!
Pena
Viestit: 64
Liittynyt: 30.9.2005 13:38

Viesti Kirjoittaja Pena »

wesku kirjoitti:No nythän kävi niin että tuli myytyä tuo aiheena oleva mese...mutta tulipa ostettua samanlainen mutta 2.8l pensakonneella. Onkohan näiden välillä eroo perässä.? On muute aika kova peli
kulkeen...nyt en taia ihan het vaihtaa moottoria, totutellaan eka tähä ! Nii ja mitähän mahtaa olla tehoja tommottises pensaläjäs?
http://mercefreaken.com/modellene/126/126.htm

:wink:
wesku
Viestit: 45
Liittynyt: 26.4.2007 22:01
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja wesku »

NIi ja sitä vielä että on vissii unohtunu sanoo että se oldsin kone on bensa...ja viritetty lähes tappiin...penkitetty 463hp..notta sitä vaan että kestääkö merssu semmosta konetta..noin niinku teoriassa. Ennen ku rupeen sitä vaihtaan.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7180
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kestää. :D

Onhan muutamissa superturboissa lähes 600hv ja 800nm. :shock:

Ainakin naapurifoorumin tiisseli varttimailerin omistaja mainitsi tämän kesän tavoitteeksi 700hv. :D
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuossa aikasemmin jotain sanottiin mersun kasin kilkatuksista. Sehän käy kunnossa ollessaan kuin sukkasilla, eihän siitä ylimääräisiä kuulu. Kaikkihan kilkattaa jos ne on rikki.

Ja omasta mielestä jenkkikasien äänet on rumat, tai no miksei ne johonkin isoon 50-luvun jenkkiin käy mutta ei mersuun. Sellaset laivaproomulta kuulostavat Läpäläpä-äänet :roll: Normaalistihan mersu on lähes äänetön,mutta putkella siitä saa houkuteltua tod kivat kasin äänet, ei kai henkilöauton ZILtonilta tarvitse kuulostaa 8)

Ohan jenkkilästä se mukava Cumminsin diesel mitä ovat viritelleet, aika isoja lukemia löytyy tehoista :shock: Jokohan niitä on rantautunut Suomeenkin?

EDIT: niin tuommosia tarkotin-> http://www.youtube.com/watch?v=cV0XJePU ... ed&search=
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Käyhän ne mersun kasit nätisti - kun ovat kunnossa. Tahtoo vain olla niin, että kun ajellaan 300tkm vaihtelevan laatuisilla öljyillä ja vaihtelevilla vaihtoväleillä. Niin mersun kasi alkaa kilkattaa. Se on itse asiassa lähes varmaa. Sitten kun vielä K-jetin määräjakaja alkaa olla samoissa kilometreissä hieman väljä ja suuttimet toimivat niin kuin toimivat. On käynti vähän muuta kuin kaunis. Kilkatus häviää 1600€:n investoinnilla. Määräjakaja maksaa kai jotain 400€? Sitten se käy mersun kasikin sukkasillaan.

Toista on jenkkikaseissa. Oikein perinteinen läkäläkä-tyyppinen tekniikka toimii vielä vanhanakin samaan tyyliin kuin uutena. Tehoa ei siis ole, mutta tasaisesti käy. Muutenkin tuntuvat olevan mitoitettu huolettomampia ylläpitäjiä varten. Kilkatuksia ei yleensä kuulu, vaikka olisi ajettu enemmänkin.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
wesku
Viestit: 45
Liittynyt: 26.4.2007 22:01
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja wesku »

Eli se siitä ideasta...mamma pamahti paxux...joten vehkeet myyntiin... olis mersua oldsia offia maastoautoo ihan mitä vaan...040-5808445
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

No pitikö mennä :toks: :lol:

Vaan eihän se nyt siihen autoharrastaminen tarvihe loppua, kyllä muutama rojekti kannattaa pitää edelleen pihassa että pääsee aika-ajoin talliin karkuun :pappa:

Onneksi olkoon tulevalle perheenlisäykselle :!:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

AM kirjoitti:Ohan jenkkilästä se mukava Cumminsin diesel mitä ovat viritelleet, aika isoja lukemia löytyy tehoista :shock: Jokohan niitä on rantautunut Suomeenkin?
No on kyllä. Tuossa kaverin projekti.
Mahtava peli ajoltaan, +1000Nm liikuttaa huussia vaivattomasti.
Pro HVM
nokivasara
Viestit: 100
Liittynyt: 30.10.2006 13:28
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja nokivasara »

komia
Avatar
lumipantteri
Viestit: 68
Liittynyt: 12.7.2007 17:33
Paikkakunta: nurmes

saako ässään 5.7 ja blowerin...

Viesti Kirjoittaja lumipantteri »

elikkäs pistetään pieni veikkaus mitä sanoo katsastusmies chevyn 350cid koneesta jossa on 6-70 remmiahdin liitteenä ja kaikki tämä tulee ässään tän talven aikana joko luvan kanssa tai ilman :shock:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

No sitähän on tehty 560-koneella, eli tilavuuden puolesta ei ongelmaa. Onkos se Mersun kone alumiinia? Ei kai? Saattaa pysyä painokin rajoissa. Tehoa 560:Ssa on 295hp, ja saikos sitä lisätä 20 vai 25%? No oli miten oli, 20% lisää = 354hp ja 25% lisää = 368hp. Kumpi nyt onkaan oikea teholukema, niin sen alittavan dynolapun käyt hakemassa ja ei pitäs olla inssillä valittamista. Tietysti alusta pitää muuttaa vastaamaan vertailuautoa, eli mitä ilmeisimmin 560SEL:iä.

No ni, räikkä käteen ja talliin mars. :idea:

edittiä; W126 ilmeisesti kyseessä?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
lumipantteri
Viestit: 68
Liittynyt: 12.7.2007 17:33
Paikkakunta: nurmes

Viesti Kirjoittaja lumipantteri »

auto lähtee saloon semmoiselle kaverille joka rakentaa kiihdytysautoja ja hommaa ruotsin puolelta osat ym ym.kone jota mallaa ässään omistaa dynolapun mukaan 580hv ja tokihan kaveri osaa tehoja tiputtaa katsastusta varten oikeisiin lukemiin...juu w126 on kyseessä
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Jep kyllä pitäis onnistua mutta ei korinvaihtoon tietenkään. Liimaan tämän lumipantterin aloittaman ketjun vanhemman samaa aihetta käsittelevän keskustelun jatkoksi.
I drive an Opel. What's your excuse?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”