Miten onnistuis GM:n 5.7L kasi 126:een
Niih, miksi sen pitää olla se verraten usein susi 5,7 l dieseli?
Jos vaihtelemaan lähdetään, eikö tää 1995 tullut 6,5 l turbodieseli olis letukalta paras. Tehoja 195 hv ja vääntöä niin että tukka tärisee. Ja on miehekkäät äänet.
Jos vaihtelemaan lähdetään, eikö tää 1995 tullut 6,5 l turbodieseli olis letukalta paras. Tehoja 195 hv ja vääntöä niin että tukka tärisee. Ja on miehekkäät äänet.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Onpa vaan tehoa niinku pienessä pitäjässäAku P kirjoitti: 6,5 l turbodieseli Tehoja 195 hv ja vääntöä niin että tukka tärisee. Ja on miehekkäät äänet.
Paljonko vääntöä?
Äänet on kyllä miehekkäät se on totta, mutta 6,5litran turboD ja 195hv
Noh luulis olevan kestävä ainakin ku litratehoja on kuitenkin 30hv. Jopa 200D:ssä on enemmän
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Mutta mutta. Jos tosiaan haluat harrastaa jenkkidieseleitä, niin 5.7l on kyllä paras vaihtoehto, osat ovat edullisia, ja niitä saa olla myöskin vaihtelemassa sellaisella sopivalla intervallilla ettei pääse unohtumaan että miten se olikaan.Aku P kirjoitti:Niih, miksi sen pitää olla se verraten usein susi 5,7 l dieseli?
Jos vaihtelemaan lähdetään, eikö tää 1995 tullut 6,5 l turbodieseli olis letukalta paras. Tehoja 195 hv ja vääntöä niin että tukka tärisee. Ja on miehekkäät äänet.
Cummins tekee moottoreita. Tosin siksi net maksavatkin.
Vaan takaisin topicciin, eikös idea ollut laittaa pikkulohko bensalla mersukkaaseen?
Noitahan on sovellettu kaikkeen, lähtien moottorisahasta ja ruohonleikkurista, mihin hyvänsä, niin efektinä on yleensä hauskoja tilanteita, joko asennus, tai viimeistään käyttövaiheessa
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Olisko sitä vääntöä ollut noin 500 Nm, muistini mukaan...ei se vanikaan paperien mukaan sillä koneella raketti ole, työkone mikä työkone. Silti käytännön ajossa huomaa että raakaa woimaa pellin alla on riittävästi.Jube kirjoitti:Onpa vaan tehoa niinku pienessä pitäjässäAku P kirjoitti: 6,5 l turbodieseli Tehoja 195 hv ja vääntöä niin että tukka tärisee. Ja on miehekkäät äänet.
Paljonko vääntöä?
Äänet on kyllä miehekkäät se on totta, mutta 6,5litran turboD ja 195hv
Noh luulis olevan kestävä ainakin ku litratehoja on kuitenkin 30hv. Jopa 200D:ssä on enemmän
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
jovihava kirjoitti: Mutta mutta. Jos tosiaan haluat harrastaa jenkkidieseleitä, niin 5.7l on kyllä paras vaihtoehto, osat ovat edullisia, ja niitä saa olla myöskin vaihtelemassa sellaisella sopivalla intervallilla ettei pääse unohtumaan että miten se olikaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Saiskos secciin pelkällä putkien vaihdolla yhtään jenkkikasimaisia ääniä? Nykysellään ei juuri muuta kuule ku pensapumpun sihinäMika.T kirjoitti:Kyllä se jenkkikasi käy niinkuin kasin kuuluu käydä.
Tosin siinäkään ei saa olla liian avarat putket, vaan sellainen matala hiljainen jyminä.
ei mitään rallipärinöitä niinkuin monessa on.
500 SEC -82
Oli tuosta Cadillacin moottorista puhetta, ohessa hiukan tunnelmaa aiheen tiimoilta
http://www.car-nection.com/ccof/sound.htm
http://www.car-nection.com/ccof/sound.htm
Camaro SS 396 Convertible -69
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Hummer H2
rouvalla R171 2004
ex W203-C32AMG
exVMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Se on siinä! Voiko muuta enää sanoa, ei pätki, eikä kalkata, niin kuin mersun V8-moottoritjameri kirjoitti:Oli tuosta Cadillacin moottorista puhetta, ohessa hiukan tunnelmaa aiheen tiimoilta
http://www.car-nection.com/ccof/sound.htm
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
No nythän kävi niin että tuli myytyä tuo aiheena oleva mese...mutta tulipa ostettua samanlainen mutta 2.8l pensakonneella. Onkohan näiden välillä eroo perässä.? On muute aika kova peli
kulkeen...nyt en taia ihan het vaihtaa moottoria, totutellaan eka tähä ! Nii ja mitähän mahtaa olla tehoja tommottises pensaläjäs?
kulkeen...nyt en taia ihan het vaihtaa moottoria, totutellaan eka tähä ! Nii ja mitähän mahtaa olla tehoja tommottises pensaläjäs?
Ei se oldsin 5,7 dieseli niin huono ole kun puhutaan,on meinaan ollut niitä useita,niin kuin mersujakin.Muistan kun taksi suharit -80 luvulla työnti rinnalle 240/300 mersuilla valoissa,oldssi lähti valoista seuraaviin ennen kuin kuski sai 2 isompaa etsittyä mesestä.Kyllä niitä harmitti kun olivat maksaneet enemmän pienemmästä,hitaammasta,karvalakkimallistaan
Oli jupina ja mulkoilu rajua huoltsikan baarissa kun 200 D nakutti tankilla, V8 huristessa toisella puolella mittaria!! Voi niitä aikoja Oldsin V8 diesel oli ylivoimainen dieseli kaikin puolin tullessan markkinoille,kun muut olivat mallia indenor pösö/ford,mesen 4 ja 5 syl.mallit,jne.joka tapauksessa paljon pienempi tehoisia ja olihan jenkit autonkokoisia vielä silloin.Koneen kanssa oli toki ongelmia,usein tietämättömyyttä(väärä laatuista öljyä) mutta usein huolimattomuutta valmistajan puolelta,esim.painoltaan erikokoisia mäntiä asennettu tehtaalla.Ja ekat kun särkyi,taksit säikähti ja takuuaikana kuulemma startti pilotin kanssa tahallaan kilaittivat koneita.Maine levisi ja koneen maine oli poissa,jonkun aikaa.DX oli vahvennettu versio alkup.D koneesta.Tämä kone oikein hoidettuna kestää vuodesta toiseen olen itse nähnyt yli.500th.ajettuja yksilöitä,joten ok.siitä saatiin.Totta,ei mersun kone kestävyydeltään(senhän halusitte kuullakin )mutta mainettaan parempi mylly kuitenkin.6,2 ja 6,5 ovat työkaluihin tehtyjä koneita, 5,7DX on ainoa henkilöautoon suunniteltu kone,eli oikea vaihtoehto myös MB:n tähteä kuljettamaan.Onnea rakentamiselle!!
Oli jupina ja mulkoilu rajua huoltsikan baarissa kun 200 D nakutti tankilla, V8 huristessa toisella puolella mittaria!! Voi niitä aikoja Oldsin V8 diesel oli ylivoimainen dieseli kaikin puolin tullessan markkinoille,kun muut olivat mallia indenor pösö/ford,mesen 4 ja 5 syl.mallit,jne.joka tapauksessa paljon pienempi tehoisia ja olihan jenkit autonkokoisia vielä silloin.Koneen kanssa oli toki ongelmia,usein tietämättömyyttä(väärä laatuista öljyä) mutta usein huolimattomuutta valmistajan puolelta,esim.painoltaan erikokoisia mäntiä asennettu tehtaalla.Ja ekat kun särkyi,taksit säikähti ja takuuaikana kuulemma startti pilotin kanssa tahallaan kilaittivat koneita.Maine levisi ja koneen maine oli poissa,jonkun aikaa.DX oli vahvennettu versio alkup.D koneesta.Tämä kone oikein hoidettuna kestää vuodesta toiseen olen itse nähnyt yli.500th.ajettuja yksilöitä,joten ok.siitä saatiin.Totta,ei mersun kone kestävyydeltään(senhän halusitte kuullakin )mutta mainettaan parempi mylly kuitenkin.6,2 ja 6,5 ovat työkaluihin tehtyjä koneita, 5,7DX on ainoa henkilöautoon suunniteltu kone,eli oikea vaihtoehto myös MB:n tähteä kuljettamaan.Onnea rakentamiselle!!
http://mercefreaken.com/modellene/126/126.htmwesku kirjoitti:No nythän kävi niin että tuli myytyä tuo aiheena oleva mese...mutta tulipa ostettua samanlainen mutta 2.8l pensakonneella. Onkohan näiden välillä eroo perässä.? On muute aika kova peli
kulkeen...nyt en taia ihan het vaihtaa moottoria, totutellaan eka tähä ! Nii ja mitähän mahtaa olla tehoja tommottises pensaläjäs?
Tuossa aikasemmin jotain sanottiin mersun kasin kilkatuksista. Sehän käy kunnossa ollessaan kuin sukkasilla, eihän siitä ylimääräisiä kuulu. Kaikkihan kilkattaa jos ne on rikki.
Ja omasta mielestä jenkkikasien äänet on rumat, tai no miksei ne johonkin isoon 50-luvun jenkkiin käy mutta ei mersuun. Sellaset laivaproomulta kuulostavat Läpäläpä-äänet Normaalistihan mersu on lähes äänetön,mutta putkella siitä saa houkuteltua tod kivat kasin äänet, ei kai henkilöauton ZILtonilta tarvitse kuulostaa
Ohan jenkkilästä se mukava Cumminsin diesel mitä ovat viritelleet, aika isoja lukemia löytyy tehoista Jokohan niitä on rantautunut Suomeenkin?
EDIT: niin tuommosia tarkotin-> http://www.youtube.com/watch?v=cV0XJePU ... ed&search=
Ja omasta mielestä jenkkikasien äänet on rumat, tai no miksei ne johonkin isoon 50-luvun jenkkiin käy mutta ei mersuun. Sellaset laivaproomulta kuulostavat Läpäläpä-äänet Normaalistihan mersu on lähes äänetön,mutta putkella siitä saa houkuteltua tod kivat kasin äänet, ei kai henkilöauton ZILtonilta tarvitse kuulostaa
Ohan jenkkilästä se mukava Cumminsin diesel mitä ovat viritelleet, aika isoja lukemia löytyy tehoista Jokohan niitä on rantautunut Suomeenkin?
EDIT: niin tuommosia tarkotin-> http://www.youtube.com/watch?v=cV0XJePU ... ed&search=
Käyhän ne mersun kasit nätisti - kun ovat kunnossa. Tahtoo vain olla niin, että kun ajellaan 300tkm vaihtelevan laatuisilla öljyillä ja vaihtelevilla vaihtoväleillä. Niin mersun kasi alkaa kilkattaa. Se on itse asiassa lähes varmaa. Sitten kun vielä K-jetin määräjakaja alkaa olla samoissa kilometreissä hieman väljä ja suuttimet toimivat niin kuin toimivat. On käynti vähän muuta kuin kaunis. Kilkatus häviää 1600€:n investoinnilla. Määräjakaja maksaa kai jotain 400€? Sitten se käy mersun kasikin sukkasillaan.
Toista on jenkkikaseissa. Oikein perinteinen läkäläkä-tyyppinen tekniikka toimii vielä vanhanakin samaan tyyliin kuin uutena. Tehoa ei siis ole, mutta tasaisesti käy. Muutenkin tuntuvat olevan mitoitettu huolettomampia ylläpitäjiä varten. Kilkatuksia ei yleensä kuulu, vaikka olisi ajettu enemmänkin.
Toista on jenkkikaseissa. Oikein perinteinen läkäläkä-tyyppinen tekniikka toimii vielä vanhanakin samaan tyyliin kuin uutena. Tehoa ei siis ole, mutta tasaisesti käy. Muutenkin tuntuvat olevan mitoitettu huolettomampia ylläpitäjiä varten. Kilkatuksia ei yleensä kuulu, vaikka olisi ajettu enemmänkin.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
No on kyllä. Tuossa kaverin projekti.AM kirjoitti:Ohan jenkkilästä se mukava Cumminsin diesel mitä ovat viritelleet, aika isoja lukemia löytyy tehoista Jokohan niitä on rantautunut Suomeenkin?
Mahtava peli ajoltaan, +1000Nm liikuttaa huussia vaivattomasti.
Pro HVM
- lumipantteri
- Viestit: 68
- Liittynyt: 12.7.2007 17:33
- Paikkakunta: nurmes
saako ässään 5.7 ja blowerin...
elikkäs pistetään pieni veikkaus mitä sanoo katsastusmies chevyn 350cid koneesta jossa on 6-70 remmiahdin liitteenä ja kaikki tämä tulee ässään tän talven aikana joko luvan kanssa tai ilman
No sitähän on tehty 560-koneella, eli tilavuuden puolesta ei ongelmaa. Onkos se Mersun kone alumiinia? Ei kai? Saattaa pysyä painokin rajoissa. Tehoa 560:Ssa on 295hp, ja saikos sitä lisätä 20 vai 25%? No oli miten oli, 20% lisää = 354hp ja 25% lisää = 368hp. Kumpi nyt onkaan oikea teholukema, niin sen alittavan dynolapun käyt hakemassa ja ei pitäs olla inssillä valittamista. Tietysti alusta pitää muuttaa vastaamaan vertailuautoa, eli mitä ilmeisimmin 560SEL:iä.
No ni, räikkä käteen ja talliin mars.
edittiä; W126 ilmeisesti kyseessä?
No ni, räikkä käteen ja talliin mars.
edittiä; W126 ilmeisesti kyseessä?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
- lumipantteri
- Viestit: 68
- Liittynyt: 12.7.2007 17:33
- Paikkakunta: nurmes