Miten onnistuis GM:n 5.7L kasi 126:een

wesku
Viestit: 45
Liittynyt: 26.4.2007 22:01
Paikkakunta: hyvinkää

Miten onnistuis GM:n 5.7L kasi 126:een

Viesti Kirjoittaja wesku »

Nii ja jos onnistuu ni miten noin niinku laillisesti...vai mitenkää. Ku ny sattuis oleen noi molemmat nurkis ja tuli kuningasidea yhdistää komponentit
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Ei kait siinä mitään jos koneen paino ei nouse paljoo ja teho/ iskutilavuus ei nouse enempää kun 25% tai jotain :?:
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Käytännön ongelmia saattas olla koneen painon kanssa ja vaihteiston sovittamisessa koneeseen. Sinänsähän tuo sopis tyyliin, jos vaan sattus pysyyn kasassa. Oiket äänet löytyis autosta.Tehoahan noissa ei myöskään juuri ole iskutilavuuteen nähden, käytännössä säädetty 300d kone ainakin kuusmukisena kulkisi vähintään samat.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ei kai siinä vaihteiston sovittamisessa ole ongelmaa... Vaikkapa TH350 koneen jatkoksi. :lol:
Kartaania saa lyhentää kanssa.
Saattaa olla muutama muukin modifiontia vaativa paikka. :roll:

Vertailuautoksi otetaan vaikkapa 560SE(L), jonka mukaan jouset, jarrut, jne romut. Tuskinpa se Jenkkimotti paljon enemmän painaa kuin Mersun kasi? Se pitää toki varmistaa ennen kuin alkaa teroittamaan rälläkänlaikkaa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Eiköhän gm:n koneessa kuitenkin ole huomattavasti enemmän tehoa kuin kuusmukisessa dieselissä, ahdettunakin dieselissä on vähemmän tehoa ja vääntöä pikaisen googletuksen avuin. Milläs koneella ko. mese?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tervetuloa Meselle. :D

Linkittäkääpäs joku nyt se Äyräväisen auto...


Onnistuu tai ei, mutta toivon että onnistuu. :D

Ps. Mikä on 7,5L iso ja jaksaa liikuttaa Cadillacia 120Km/h?.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

ps. se oli 350cid diesel (ei suinkaan bensa-455). Paskin moottori mitä on koskaan tehty. :lol:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ei ollunna Käkkylässä 455-pataa, se oli Oldsin ja Buickin kone.
Käkkylää sai jopa 500cid etuvedolla, mutta neki meni sen parimarkkaa.
Pro HVM
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Jaa tuo HVM huijas, eihän kadillakilla ole 7,5 litran konetta ollutkaan. Kaipa se sitten tarkoitti jotain tiuhaperäistä 250-heppaista Pikappi-SS:ää jonka lavalle käkkylä on nostettu? :lol:
Viimeksi muokannut Sivonen, 27.4.2007 0:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

HVM kirjoitti:Linkittäkääpäs joku nyt se Äyräväisen auto...
Jaa tuo? NAPS
Tekniikkana ahdettu letukan pikkulohko. Hyvin kulkee.
Pro HVM
wesku
Viestit: 45
Liittynyt: 26.4.2007 22:01
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja wesku »

se ompi 300D konneella. Joka olis laatikkoineen ihan jouten jos joku tarvii...halavalla
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Miksipä se ei siellä toimi. Moottorikorvat hitsailee vain paksusta raudasta, vaihdattaa kardaanin etupään ja säätää samalla pituuden kohdalleen. Silloinhan se amerikan herkku on pellin alla. Välitykset passaa suoraan kohdalleen kolmepykäläisellä lootalla jos on alunperin ollut kasikoneella. Jos on jokin hidas perä, niin sitten kannattaa hommata jokin ylivaihteellinen jenkkiloota ja taas passaa välitykset kohdalleen.

Taitaa ainoa patentteja vaativa kohta olla nopeusmittarin signaali, tai sen puute. Se kun ottaa nopeustiedon induktiivisella anturilla vaihteiston perästä. Sama tieto menee sitten vakionopeussäätimellekin.

Toisaalta, jos hommaa jostain purkuautosta tekniikan - niitähän riittää! 560 kone 300hv:na on hyvä lähtökohta. Asennus on helppoa, pulttaa kiinni. Eikä paina kuin puolet jenkkien valurauta möhköstä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Jos ässä on 300d koneella niin haiskahtaa korinvaihdolta. Siinä tapauksessa ei tekniikkaa enää voi vaihtaa.

Ameriikan kasi onnistuu ainakin muuten, mutta paino voi muodostua ongelmaksi leimaamisen kannalta. Alukannet yms keventää toki moottoria.

Vähän ihmetyttää joidenkin vastauksista ilmenevä ameriikankasin tehonpuute. Tuohon asiaan on lääkkeitä huomattavasti paremmin tarjolla kuin mersun kasien piristämiseen, ja hintaluokkakin on aikalailla erilainen. 8)
I drive an Opel. What's your excuse?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Melitos kirjoitti:Vähän ihmetyttää joidenkin vastauksista ilmenevä ameriikankasin tehonpuute. Tuohon asiaan on lääkkeitä huomattavasti paremmin tarjolla kuin mersun kasien piristämiseen, ja hintaluokkakin on aikalailla erilainen. 8)


Tuossapa malliksi Mr Banksin näpelöimä 366cid SBC, kiekasee ulos 1115hp tarvittessa. Riittääkö?

Kuva
Huomaa ilmastoinnin vermeet, tää on katuauto.
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Niin, tarkotushan ei ollu sanoa jottako amerikan kaseista ei saa ulos tehoa ja mersusta saa. Päinvastoin - mersun pensakoneet on ihan toivottomia viritettäviä normaalimallin lompakolla, ja amerikan kasit taas ei.

Tarkoitin sitä, että mitä helevetin järkeä on laittaa 36 litrainen 120hv pensakone 8 metriä pitkän hetekan keulalle? Lie miehekästä se kasin lätinä?

Mersun kasit on olleet aina tasaisen tehottomia, sellainen järjetön litratehon pudottaminen historiasta puuttuu. Amerikkalaiset on hallinneet öljykriisin aikaan tämänkin asian natseja paremmin. :shock: Kulutus ja iskutilavuus tappiin, tehot minimiin :arrow: maailma pelastuu ja öljy ei lopu? :idea: :shock:
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Ei ne jenkkivinkkelit mitään kauheita paina. :naughty:

Mersun ylänokkavinkkelin nokka+nostin+jakoriimusarjan hinnalla taitaa saada vauhtikaupoista syliin tehdasuudet alumiinikannet, joilla poistuu etupalkin päältä massaa noin 50kg. Alumiini-imusarjaa siihen kansiparille kaveriksi, niin painoa onkin yhtäkkiä detroitinmyllyssä vähemmän kuin MB:n pitemmissä 80-luvun rividieseleissä. 8) Ja jopa niissä kaivatuissa huippuhevosissakin taidetaan noilla palikoilla saada tähtikeulafanaatikot kalpenemaan... :lol:

Ja kappas vaan, yhden preussilaisen sofiskoituneen voimapaketin neljännesvuosisataremontin hinnalla saakin tonnikaupalla uutta rautaa suurten järvien rannalta väsyneiden jenkkihevoisten tilalle... :lol:

Ei siinä mitään, nätimminhän nuo ylänokkakasit käy kuin höpöhöpöletukat, mutta köyhän kommunistin täytyy hintojakin joskus autounelmissaan pohtia... :oops:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Ei mitään kaseja vaan aito om615 200D kone ässään.Siinä on teho\paino suhde kohillaan kun moottorti painaa noin 200kg ja tehoa on kokonaista 60hv.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jari_w123 kirjoitti:Ei mitään kaseja vaan aito om615 200D kone ässään.Siinä on teho\paino suhde kohillaan kun moottorti painaa noin 200kg ja tehoa on kokonaista 60hv.
Täälläpäin kuleksi jokunen vuosi sitten aito kv-560 SEC 240D. :shock:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

JuMu S kirjoitti:Ei siinä mitään, nätimminhän nuo ylänokkakasit käy kuin höpöhöpöletukat
Mie olenki eri mieltä, elokuun lämpiminä öinä kun antoi rähinäpadalle ilmaa kaupungin ahtailla kaduilla, voimajyminä kaikuu talojen välissä.. grrr...
Kerran joutu melkeen leipoon hanskaan kioskin edessä ku Ride lähti pudotteleen letukalla.
Pro HVM
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Rässi66 kirjoitti:Kerran joutu melkeen leipoon hanskaan kioskin edessä ku Ride lähti pudotteleen letukalla.
Ja joku vielä väittää ettei suomalainen mies olis muka tunteellinen ja herkkä :ei_tajuu: :happy:
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

CDTA kirjoitti:
Rässi66 kirjoitti:Kerran joutu melkeen leipoon hanskaan kioskin edessä ku Ride lähti pudotteleen letukalla.
Ja joku vielä väittää ettei suomalainen mies olis muka tunteellinen ja herkkä :ei_tajuu: :happy:
Tästä päivän naurut :lol:
Mulla meinaa monesti olla vaikeuksia jo ihan ku joku vingauttaa pakoputkiviritteisellä 325i:llä ykkösen kakkosen ja kolmosen rajottimeen :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7180
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä se jenkkikasi käy niinkuin kasin kuuluu käydä.

Tosin siinäkään ei saa olla liian avarat putket, vaan sellainen matala hiljainen jyminä. :fu:

ei mitään rallipärinöitä niinkuin monessa on. :evil:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

HVM kirjoitti:
jari_w123 kirjoitti:Ei mitään kaseja vaan aito om615 200D kone ässään.Siinä on teho\paino suhde kohillaan kun moottorti painaa noin 200kg ja tehoa on kokonaista 60hv.
Täälläpäin kuleksi jokunen vuosi sitten aito kv-560 SEC 240D. :shock:
Saattaa olla hieman "köh" rauhallinen menijä 560sec 2,4D :D .Vaikkakin on sentään laitettu 240D eikä 200D joilla on jo melko suuri ero suorituskyvyssä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

jari_w123 kirjoitti:
HVM kirjoitti:
jari_w123 kirjoitti:Ei mitään kaseja vaan aito om615 200D kone ässään.Siinä on teho\paino suhde kohillaan kun moottorti painaa noin 200kg ja tehoa on kokonaista 60hv.
Täälläpäin kuleksi jokunen vuosi sitten aito kv-560 SEC 240D. :shock:
Saattaa olla hieman "köh" rauhallinen menijä 560sec 2,4D :D .Vaikkakin on sentään laitettu 240D eikä 200D joilla on jo melko suuri ero suorituskyvyssä.
Vai meinasko tuo et 240D kori laitettu 560seciin :shock:
Siinä ois kunnon peli :D
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jube kirjoitti:
jari_w123 kirjoitti:
HVM kirjoitti: Täälläpäin kuleksi jokunen vuosi sitten aito kv-560 SEC 240D. :shock:
Saattaa olla hieman "köh" rauhallinen menijä 560sec 2,4D :D .Vaikkakin on sentään laitettu 240D eikä 200D joilla on jo melko suuri ero suorituskyvyssä.
Vai meinasko tuo et 240D kori laitettu 560seciin :shock:
Siinä ois kunnon peli :D
No valitettavasti se kori oli SEC. :lol:
wesku
Viestit: 45
Liittynyt: 26.4.2007 22:01
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja wesku »

nii sitä vielä että onhan siinä samat jarrut oli se sit 300 tai 500 vehje...ja perä kans...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

wesku kirjoitti:nii sitä vielä että onhan siinä samat jarrut oli se sit 300 tai 500 vehje...ja perä kans...
Jarrut on, perä ei.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Jube kirjoitti:
Vai meinasko tuo et 240D kori laitettu 560seciin :shock:
Siinä ois kunnon peli :D
Tuo olis kyllä villi yhistelmä 240D koppa ja jarrut,perä,tekniikka,osa sisustaa 560sec:istä :shock: .Harmi vaan ettei taida montaa olla noin päin tehtynä.Vois nimittäin olla monille melko karvas yllätys liikennevalo kiihdytyksissä tuommonen yhistelmä :twisted: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

jari_w123 kirjoitti:
Jube kirjoitti:
Vai meinasko tuo et 240D kori laitettu 560seciin :shock:
Siinä ois kunnon peli :D
Tuo olis kyllä villi yhistelmä 240D koppa ja jarrut,perä,tekniikka,osa sisustaa 560sec:istä :shock: .Harmi vaan ettei taida montaa olla noin päin tehtynä.Vois nimittäin olla monille melko karvas yllätys liikennevalo kiihdytyksissä tuommonen yhistelmä :twisted: .
Kyllä varmasti, jos ei muuten niin siksi ku kardaanin palaset ja vetoakselit ym. lentelis pitkin katua :lol:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Jube kirjoitti:
jari_w123 kirjoitti:
Jube kirjoitti:
Vai meinasko tuo et 240D kori laitettu 560seciin :shock:
Siinä ois kunnon peli :D
Tuo olis kyllä villi yhistelmä 240D koppa ja jarrut,perä,tekniikka,osa sisustaa 560sec:istä :shock: .Harmi vaan ettei taida montaa olla noin päin tehtynä.Vois nimittäin olla monille melko karvas yllätys liikennevalo kiihdytyksissä tuommonen yhistelmä :twisted: .
Kyllä varmasti, jos ei muuten niin siksi ku kardaanin palaset ja vetoakselit ym. lentelis pitkin katua :lol:
W126 500 vetarit on saman paksuisia kuin 240D:ssä(27mm) joten niitten kans ei liene ongelmia :roll: .Miten lie kardaanin laita.Toisaalta vois olla huvittava näky kun joku vetonivel antautuu oikeen kunnon täyskaasu kiihytyksessä ja palaset lentää :lol: :lol: :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”