Zombie-paise baanalla - Kommunistit syvään kyykkyyn!

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Vein pahkan tänään pajalle. Perjantaina alkaa armoton remontti jarruissa ja mahdollisesti alustassa. :idea: Aikaa varattiin korjaamon kirjasta pari viikkoa, tuleepahan keralla eikä ripottelemalla kuntoon. :idea: Pitemmillä suorilla pääsin vetämään jo vähän reippaammin, ja valitettavasti on todettava että kone ei saa vakiopumpulla tarpeeksi keittoa, eli bensapumpun ostattaa, se on varmaa. Kierrokset loppuu kesken ja kone alkaa paukkumaan liian ilman ja liian vähän bensan takia. :(

Taitaa olla imusarjat ruosteessakin, jotenkin tuntuu että bensa pisaroituu ennen kuin on perillä. Käyntihäikkää niin että piisaa. :evil:

Savukin on sankka kuin superissa, saapa nähdä asettuuko tilanne ajamalla, vai pitääkö tässä vielä käydä toimiin senkin asian kanssa. :shock:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

HVM kirjoitti: Savukin on sankka kuin superissa, saapa nähdä asettuuko tilanne ajamalla, vai pitääkö tässä vielä käydä toimiin senkin asian kanssa. :shock:
Kuva
:lol:
big jopo
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tuota se pitää mahtaa koneeseen kaataa, jos sauhu ei tuostaan muuten laannu. :idea: Ihme p*skoja nämä kansanautot, eivät kestä edes 20v seisokkia jumimatta männänrenkaitaan. :? :lol:
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Onkos kaasari kunnossa, lähinnä puhdas sisältä? Ainakin nykybensa kun seisoo niin tulee ihme tohnää joka paikkaan. :x
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

PK kirjoitti:Onkos kaasari kunnossa, lähinnä puhdas sisältä? Ainakin nykybensa kun seisoo niin tulee ihme tohnää joka paikkaan. :x
Ei varmasti ole. :pappa: Putsataan samalla kun vaihdetaan laturi toimivaan. :idea:
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Kyyllähän ehjä vakiopumppu riittää neljäviitosille tuplillekin. :pappa:

Oletkos puhaltanut bensalinjan auki väliltä tankki-pumppu? :idea:
Onko venttiilit varmasti säädöissään ja jakajan "liikkuvat" hyvin rasvattu? :arrow:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

JuMu S kirjoitti:Kyyllähän ehjä vakiopumppu riittää neljäviitosille tuplillekin. :pappa:

Oletkos puhaltanut bensalinjan auki väliltä tankki-pumppu? :idea:
Onko venttiilit varmasti säädöissään ja jakajan "liikkuvat" hyvin rasvattu? :arrow:
Venttiilit on säädetty 500km sitten, eikä rapise yhtään - tuskin ne nyt noilla metreillä kantaakaan. :shock: Bensalinjaa en ole puhallellut, jakajaan en ole koskenutkaan. Katellaanpa nekin viikonlopun aikana. :idea: Voihan sitä jakajaa vaivata hienoinen tahmeus näin pitkien talviunien jälkeen... :D

Niin. Jospa se ei anna ennakkoa ja pata paukkuu sen takia. :idea:
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Sille savutukselle tuskin tarvitee tehdä mitään. Itse kerran kunnostin vuosia seiseen slc-mersun. Kun sillä aloin ajelemaan oli savu valtavaa. Ensimmäisinä ajopäivinä auto peittyi siniseen savuun kun sen käynnisti. Ostelin jo ventiilin varren kumitkin. Vaihdoin koneeseen öljyt, entisillä öljyillä öljynpainemittari näytti nollaa tyhjäkäynnillä, uusilla traktoriöljyilla mittari pysyi alimmillaankin kakkosen kieppeillä. Jatkoin ajelemista ja savutus alkoi vähentyä. Viikon päästä se oli siedettävää, kuukauden päästä pölläys tuli vain moottorijarrutuksen jälkeen ja parin kuukauden jälkeen öljyn haju oli täysin poissa. Enää pakokaasuissa haisi vain palanut bensa, kuten tuossa mallissa kuuluukin. Mitään fortea siihen ei tarvittu, ihan normaali Universal 10w30 ja kaasupohjassa ajeleminen riitti.



Sytytys siellä heittää. Ensin katkojan kärkiä tutkimaan ja välys oikeaksi. Samalla kannattaa tutkia, että kärjet liikkuvat kunolla. Ne joskus tamaavat, eikä jousi jaksa niitä kunnolla sulkea. Öljytippa siis kärkien saranaan. Tämä siis sillä edellytyksellä että siinä vielä on kärjellinen sytytys. Sitten ei muuta kuin halpa ajoitus lamppukouraan ja kuplan pellin alle kaasua polkemaan. Ajoitusmerkkien pitää liikkua lampun valossa reilusti aikaiselle kierrosten noustessa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kiitokset Perttu, ei tässä nyt juuri muuta tule mieleen. :D Jospa sitä pääsis huomenna jo kunnolla polokemaan. :idea:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

HVM kirjoitti:Jospa sitä pääsis huomenna jo kunnolla polokemaan. :idea:
Hehhee... vai polkemaan...... :bates: Jos kuitenkin röpöttää hieman kokeille sumuttaa vettä suihkepullosta koneen käydessä vähäsen ilmuaukosta lähtee pöpöt! Voit sitten essonbaarissa kertoa muille , että on vesiruisku baiseessa :D
big jopo
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

audimies kirjoitti:Voit sitten essonbaarissa kertoa muille , että on vesiruisku baiseessa :D
No tässä on kuva kaverin mekaskuirt-vesiruisku
-turpo-paiseesta:

http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... npaise.jpg

Ei pysty näitä kännykkäkuvia paljon kehumaan :evil:

Kuvassa on paikallaan pikkiriikkinen puhallin, mutta rottelo on jo ikeen alla ja saamassa kookkaampaa rusettia. :D Tai no vesiruisku...vettähän siinä on lasinpesunesteessäkin. 8)

Sekasin on sekin mies, lie sisäsiittosta tämä porukka täällä? :shock: Heikki jo toisessa topikissa epäilikin meitä Kekkosen jälkeläisiksi, se mahtaa pitää paikkansa. 8)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kävin pajalla pällistelemässä, takapakkia tuli ja rajusti. :(

-Takajarrukengät on vääränlaiset.

-Etujarruletkut on liian lyhyet.

-Toinen etupyörän laakeri on halki. :shock:

Eli pajalla menee vielä tovi ennen kuin saadaan hommattua oikeat osat. :(

Onneksi on kerrottavana hyviäkin uutisia. 8) Pohja on luunkova ja ruosteeton + hyvässä massassa, lukuun ottamatta niitä kuskin jalkatilassa olevia mystisiä sormen mentäviä reikiä. :shock: (2kpl suorassa pellissä) Kehno kun ei muista mitä törkyä jalkatilassa oli, lie ne hapattaneet ne reiät? Kaitpa tuo olisi lahonnut koko p*ska, jos kyseessä olisi väyrys-tauti, eikä jokin luonnollinen syy. :roll:

No venttaillaan - eihän ne kilvetkään tule kuin vasta parin viikon päästä... :roll:
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

HVM kirjoitti:Kehno kun ei muista mitä törkyä jalkatilassa oli, lie ne hapattaneet ne reiät?
Kuljettajan sukkamehut valunu kengistä lattialle? :roll: :lol: :lol:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
raggari
Viestit: 103
Liittynyt: 08.12.2006 20:09

Viesti Kirjoittaja raggari »

HVM kirjoitti:
PK kirjoitti:Onkos kaasari kunnossa, lähinnä puhdas sisältä? Ainakin nykybensa kun seisoo niin tulee ihme tohnää joka paikkaan. :x
Ei varmasti ole. :pappa: Putsataan samalla kun vaihdetaan laturi toimivaan. :idea:
kaasari olohuoneen pöydälle atomeiksi ja hommaat korjaussarjan josta vaihdat kaikki tiivisteet ym :pappa: :pappa:

sen jälkeen haiseekin koko talo bensalle :boing_boing:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

raggari kirjoitti:
kaasari olohuoneen pöydälle atomeiksi ja hommaat korjaussarjan josta vaihdat kaikki tiivisteet ym :pappa: :pappa:

sen jälkeen haiseekin koko talo bensalle :boing_boing:
No tämän homman voisi kyllä tehdä, mutta perhesovun takia mieluummin EBT:n pääkalloluolan kaasutin-studiossa. :idea:

Kunhan nyt saisi ensin auton pajalta kotiin... :supersad:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Käväsinpä pajalla kurkkimassa väliaikoja, samalla vein sinne lätkäkassillisen pätäkkääkin. :shock: Suunnilleen tonni on hulahtanut tähän saakka, saapa nähä mikä on lopullinen saldo ennen kuin paiseen ilkeää viedä härälle astuttavaksi. :shock: :lol:

Jarrut on uusittu kokonaan, jarruputkia myöten. No jokunen pätkä jäi vanhaakin putkea. Putkia ei olisi tarvinnut muuten uusia, mutta kun halusin vaihdattaa autoon uudet jarruletkutkin (entisten ehjien tilalle), ja tarpeeksi pitkiä letjkuja ei ollut enää kotimaisilla toimittajilla listoilla. Eli jatkamme näin ollen jarruputkia. :idea: :shock:

Vetoakselien suojakumien vaihto oli meneillään parasta aikaa, sekä siten luonnollisesti myös laatikko-ja peräöljyjen vaihto. Seuraavana vuorossa olkatappien kirraaminen, kuskin jalkatilan paikkaus (2 kpl 2x2 cm paikkoja) ja muuta katsastukseen liittyvää tarkistelua.

Uudet renkaat on alla myöskin, kooksi valitsin helpoiten savuavan 175/80x14, kun ei viitsinyt parin sadan kilometrin ajojen takia mitään turvesuokumeja ostaa. Renkaita ei voitu tasapainottaa, volskissa kun on se pulttijako jotain metrin ja äärettömän väliltä :shock: , eikä näillä nykyisillä sepillä ole enää tallessa niitä wanhan kunnon ajan "reikälevyjä" hommaan. (Vanne pulteista kiinni). Keskireikäkin kunnäyttää siltä, että isä on miehiin menevä hormooneilla pumpattu piparkakku, ja äiti kotkalainen neekerisankkerin runtelema satamahuora. :shock:

Äs juu sii:

[img][img]http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... ise106.jpg[/img][/img]

Tiedä sitten millä ilveellä nuo painottaa jos vatkaus yltyy munat vaahdottavaksi saakka... :roll: Valot, pissapoika ja vilkut toimii kaikki kuten pitääkin.

Mustat kilvet on tulleet konttorille, joten eiköhän sitä tässä viikon parin sisään pitäne mennä konttorille testaamaan pulla-sukupolven katsastajien huumorintajua. 8)
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kohtahan tuo alkaa olla valmis katon rälläköintiä varten. Täälläkin päin ajelee yksi hieno, missä on vielä turvakaari mustasta putkesta ja takaikkunan paikalle rullalle kääritty rekanpressu kesäsateita varten.
Dremel-kopiollahan tuo liika pelti irtoaa kuin tyhjää vaan :shock: Muista suojata leikkuusaumat huolella, ettei niistä pääse ruoste alkuun. Tee homma vielä ennen katsastusta, niin ei tarvitse käydä astutuksella kahta kertaa.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaapo kirjoitti:Kohtahan tuo alkaa olla valmis katon rälläköintiä varten. Täälläkin päin ajelee yksi hieno, missä on vielä turvakaari mustasta putkesta ja takaikkunan paikalle rullalle kääritty rekanpressu kesäsateita varten.
Dremel-kopiollahan tuo liika pelti irtoaa kuin tyhjää vaan :shock: Muista suojata leikkuusaumat huolella, ettei niistä pääse ruoste alkuun. Tee homma vielä ennen katsastusta, niin ei tarvitse käydä astutuksella kahta kertaa.
No elähän mittää, näihinhän saa ihan valmiitakin pilaa-se-itse -sarjoja. :lol: Tälläkin kylällä vaikuttaa yksi tällainen omavalmiste-avo, ja voin sydämmeni pohjasta sanoa että välillä tunnen myötähäpeää kuskin puolesta. Järkyttäviä vehkeitä. :shock:

Tajunkankaan pohjanoteeraus lienee kuitenkin signaalin keltaiseksi maalattu omatekoinan avo-Saab 99, siihen en totu koskaan, enkä pääse siitä myöskään yli. Valvottaa. :shock:

Jotta kiitos vaan asiallisesta ja asiantuntevasta entisöintivinkistä, mutta ei tätä päätä kärsi korventaa UV-säteilyllä enää yhtään enempää. :shock: Olokoon volskissa peltikatto siis paikallaan, tai sitten vaihellaan mieliajojen mukaan tarvittaessa palahuopaan. :idea:
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

HVM kirjoitti:Käväsinpä pajalla kurkkimassa väliaikoja, samalla vein sinne lätkäkassillisen pätäkkääkin. :shock: Suunnilleen tonni on hulahtanut tähän saakka, saapa nähä mikä on lopullinen saldo ennen kuin paiseen ilkeää viedä härälle astuttavaksi. :shock: :lol:

Jarrut on uusittu kokonaan, jarruputkia myöten. No jokunen pätkä jäi vanhaakin putkea. Putkia ei olisi tarvinnut muuten uusia, mutta kun halusin vaihdattaa autoon uudet jarruletkutkin (entisten ehjien tilalle), ja tarpeeksi pitkiä letjkuja ei ollut enää kotimaisilla toimittajilla listoilla. Eli jatkamme näin ollen jarruputkia. :idea: :shock:
Pakko hieman ihmetellä tuota kohtaa missä sanoit että kotimaisilla toimittajilla ei ole oikean mittaisia putkia enää :roll: Siis kuplahan on kyllä siitä kiitollinen että KAIKKIA osia saa vieläkin ja vieläpä pääasiassa kolmena eri versiona-> original, tarvike ja viritys (lue: tuning) 8) Joten ei ole taidettu kysyäkkään kuin paikallisesta tarvikemyymälästä :twisted: esim. kumiputket etupäässäkin on samat kuin golfissa :wink:

Hot Cars

Kuplapaja

ja sitten vielä muutama joilla ei ole vielä nettisivuja mutta homma pelaa loistavasti, mm. keiteleen kone
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Nytten kun olet nähnyt paljon vaivaa niin elä jätä tekoja puolitiehen? :roll: Onko jäähdytysjärjestelmä hapettunut :wink: Nesteet kannattaa vaihtaa :lol: . Lämmönvaihtimet + kotelot kannattaa puhallella paineilmalla , pöly on mahtava
:wink:
big jopo
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Osia tilailtiin paikallisen varaosan kautta, ja kyselyt suoritettiin seuraaviin paikkoihin:

-Koivunen

-Arwidson

-Kaha

-Örum

Örumilta löytyi ne 3cm liian lyhyet letkut. Homma menee hankalammaksi juuri vuosimallissa -65 ja alle - takajarrukengät ovat vanhemmissa kapeammat ja uudemmissa jokaisessa fillarissa saman levyiset.

Löytyyhän sitä maailmasta vaikka mitä palikkaa ja vaikka mihin vehkeeseen, mutta tällainen ulkoistajatyyppi ei välttämättä jaksa kahlata läpi koko nettiä, vaan delegoi homman mieluummin muille. :idea: :D

Pääasiahan tässä on, että saadaan aikaan turha katsastureissu. :idea: :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

audimies kirjoitti:Nytten kun olet nähnyt paljon vaivaa niin elä jätä tekoja puolitiehen? :roll: Onko jäähdytysjärjestelmä hapettunut :wink: Nesteet kannattaa vaihtaa :lol: . Lämmönvaihtimet + kotelot kannattaa puhallella paineilmalla , pöly on mahtava
:wink:
Jäähdytysnesteet on tottakai vaihdettu. :ope: Lämmönvaihtimet ja helmat hapattavat lämpökanaalit on heitetty 22 vuotta sitten hevonp*rsiiseen, niillä ei tee vepastomiehet mitään. 8)
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

HVM kirjoitti: Löytyyhän sitä maailmasta vaikka mitä palikkaa ja vaikka mihin vehkeeseen, mutta tällainen ulkoistajatyyppi ei välttämättä jaksa kahlata läpi koko nettiä, vaan delegoi homman mieluummin muille. :idea: :D
:niinpaniin: Just joo :rollin:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
raggari
Viestit: 103
Liittynyt: 08.12.2006 20:09

Viesti Kirjoittaja raggari »

nyt kun täällä taas oon mainittu pariin otteseen sana "tuning", niin pakko muistuttaa HVM:ä ja muitakin, ihan suojellakseni "paisetta" :roll: :lol:

Ei palkokasveja nenään, "virittelijä"-nuorukaiset

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Eihän tuo rakkari pahasti pilalla ole, pikku muutoksilla vaikka museoleimalle:

-Alkuperäinen väri pintaan. (Nyt mersun DB525)

-Alkuperäinen 1200CC maamoottori pellin alle.

-Keinosiementäjä-puskurit paikoilleen.

-Lyhdynlipat pois, oranssit vilkut taakse.

-Öljynkierto ja -suodatus pois.

-15" sirkkelinterät alle.

:D


Ja asiaan: Mistäs ostellaan tuulilasi? Noilla thööning-pajoilla ei ollut listoillaan kuin pronssinvärisiä sivu-ja takalaseja, ja kirkkaita. Tuulilasia en löytänyt. :(

Se kun on kuskin alanurkasta halki. :(
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Keiteleen koneesta uusi kirkas tuulilasi olikohan 42€. Volkkaripalsta.com-osoitteesta tällaisia muistelen lukeneeni. :roll: :arrow:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

JuMu S kirjoitti:Keiteleen koneesta uusi kirkas tuulilasi olikohan 42€. Volkkaripalsta.com-osoitteesta tällaisia muistelen lukeneeni. :roll: :arrow:
Ja nimenomaan pikkulasi? :idea:
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

HVM kirjoitti:Ja nimenomaan pikkulasi? :idea:
Jos on yrittäjällä aikaa joskus hetkeksi istahtaa hetkeksi netin ääreen, niin suht. äkkiähän tuon tiedon sieltä surffaa. (Nuo keskustelupalstat vaan ovat sellaisia, että aiheesta joskus lipsutaan. Mutta onneksi ylläpito on tehtävisensä tasalla ja lopettaa offtopicin suoltamisen.) :lol:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

JuMu S kirjoitti:
HVM kirjoitti:Ja nimenomaan pikkulasi? :idea:
Jos on yrittäjällä aikaa joskus hetkeksi istahtaa hetkeksi netin ääreen, niin suht. äkkiähän tuon tiedon sieltä surffaa. (Nuo keskustelupalstat vaan ovat sellaisia, että aiheesta joskus lipsutaan. Mutta onneksi ylläpito on tehtävisensä tasalla ja lopettaa offtopicin suoltamisen.) :lol:
Pitää yrittää joskus järkätä jokunen netti-minuutti ja vilkaista. Tuossa kun on pienemmät ikkunat kuin malleissa -65 ja eteenpäin, likäksi tuulilasi on vielä suora. :ope: Luulishan noita olevan suoran lasin leikkaajia olemassa. :roll:
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Kyllä sen varmaan joku lasiliike leikkaa laminaattilasista, mutta ei ole laillinen kun leimat puuttuu. (Tällähän taas ei ole mitään väliä.)

Lähimmästä lasiliikkeestä kannattaa kysyä, suora lasi ei saa paljon maksaa. Ja kyllä nuo tuuninkiliikkeetkin kirkkaita laseja myyvät esim. http://www.hotcars.net/pdf/lasit.pdf
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”