ohjaustehostimen säiliö

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Castillo

ohjaustehostimen säiliö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Kertokaa viisaammat... Missä on MB E300TDT -98:n ohjaustehostimen öljysäiliö? En sitä konehuoneesta silmilläni enkä muillakaan aistimilla havaitse. Liittyykö tehostin ja se peffan tasonsäätö toisiinsa. Siis voiko niillä olla yhteinen säiliö ja siis sama öljy. Olen huollellut ja tutkaillut/tutustunut syssymmällä hankkimaani farkkuväykkyyn talven ja kevään mittaan... ja tarkistellut/vaihdellut öljyjä sinne sun tänne, mutta ohjaustehostaja herättää kysymystä. Mitähän öljyä sinne perän "tasonsäätösäiliöön" pitäis laittaa. Pinta on pysytellyt talven sentin alle minimitason ja vois kai sen öljytason ohjearvoonsakin nostaa. Jossain taisi lukea MB-erikoisöljy, mutta eihän se merssu niitä öljyjä taida itse valmistella...
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viesti:

Re: ohjaustehostimen säiliö

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

iglu kirjoitti:Liittyykö tehostin ja se peffan tasonsäätö toisiinsa. Siis voiko niillä olla yhteinen säiliö ja siis sama öljy.
iglu kirjoitti: Mitähän öljyä sinne perän "tasonsäätösäiliöön" pitäis laittaa.
Itse tilasin öljyn merkkiliikkeestä, on litran pulloissa.
Muistaakseni 26 e / litra.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Castillo

Re: ohjaustehostimen säiliö

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Kiitos ennenkaikkea öljyn hintatiedosta. Ajelin eilen paikalliseen merkkiliikkeeseen öljyä ostamaan ja oli niiiiin vaikeaa saada oikeaa öljyä. Oli kuulemma vain yksi öljy mikä sinne käy saati saapi laittaa ja kun litrahinta oli 12 euroa ja samaa öljyä olen nähnyt laitettavan 123 koppasen säätöperäsäiliöön niin aloin hämmästelemään että mahtaako litku toimia ns. tandempumpussa, joka käyttää myös ohjaustehostinta. Kuulemma on vain yksi öljy jne...

Kuitenkin pullossa oli eri numerosarja kuin auton säiliön korkissa... ja heitin kuitenkin, että löytyiskös silti jotain tuplasti kalliimpaa öljyä sinänsä herkkään systeemiin. Noin tunnin hämmästelyn, kummastelun ja hiirenklikkailun... huoltomieskonsultoinnin... ja mun mukana olevan numerosarjan perusteella löytyi myös oikeammankuuloinen "kellertävä" öljy ja hintaakin tuo 26€. Ei kuulemma ole koskaan kukaan vielä sellaista ostanut, mutta jostain syystä pulloja oli hyllyssä. Ja totesivat että sinne ei saa laittaa sitä toista öljyä mitä aluksi niin kovasti olivat sinne tarjoamassa.

Mukavat alennukset tosin sain ja ulos talosta hieman epämääräisessä mielentilassa. Liekö öljy edes nyt oikeata. Joka tapauksessa sinne sitä pari desiä lorautin... Onkohan 300 TDT -98 sitten niin harvinainen vai jo niin vanha auto, että varaosien hankinta tökkii. On jotenkin kehno kokemus jokaisesta tähän astisesta vierailusta kyseisessä puljussa. Pitäis laatikon öljyt vaihdattaa mutta missähän sen teettäs...? Tuollako merkkiliikkeessä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”