Zombie-paise baanalla - Kommunistit syvään kyykkyyn!

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
HVM

Zombie-paise baanalla - Kommunistit syvään kyykkyyn!

Viesti Kirjoittaja HVM »

Soitin justiin isäukolle ja kysyin onko paise tallessa. :shock: Kuulemma on. :shock: Ajos on seissyt viimeiset 12vuotta, mutta tämähän ei liene ongelma ajatellen tieliikenteeseen siirtymista? :eec: Vuosikertahan oli 1964.

Autosta puuttuvat jarrut, se on varmaa. Tankki on ruutikuiva. Olkatapit ovat tuskin kiristyneet seisonnan aikana? Joku hullu saattaisi vaihtaa ennen starttia jopa öljytkin? :shock:

Pannu on kevyesti kutiteltu 2.2 litrainen. (Kansille p*rsereikäuliskoa, nokkaa, venttiilinjousia, käärmeenpesää, veeperiä jne...)

Mitäs raadille tulee mieleen? Onko paikalla voodoo-pappeja tai muita "kuolleistaherättäjiä"? :eec:

Ensi viikolla kaivan katiskan halkopinojan takaa päivänvaloon, otan ehkä muutaman kuvankin. :shock:
Viimeksi muokannut HVM, 21.5.2007 21:21. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Nyt rupee olemaan asiaa , sielläkin suunnalla! :shock: Vannoutunut volkkarimiehen sydän oikein lämpiää? Siis otetaan sille-> :jook: .Saattaappi olla myös muutamia ruostevaurioita , sekä ne ikiihnat rumpujarrut hieman jäykät?.
Lekaa vaan vanteeseen niin kyllä se siitä. Kuvia odotetaan innolla kp.jälleentapaamisesta? :shock:
big jopo
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

audimies kirjoitti: .Saattaappi olla myös muutamia ruostevaurioita , sekä ne ikiihnat rumpujarrut hieman jäykät?.
Lekaa vaan vanteeseen niin kyllä se siitä. Kuvia odotetaan innolla kp.jälleentapaamisesta? :shock:
Isompiin ruostevaurioihin en haluaisi näin etänä uskoa, auto on kuitenkin täysin läpikäyty ja seissyt sen perään tuulettuvalla lankkulattialla ikkunat raollaan ja ilman lattiaverhoiluita. Pukeillakin on, eli jouset eivät ole lintassa ja renkaat neliskanttiset. :shock: Tai mistäs tuon tietää, pitää kai se varautua ainakin rengaskaupassa käyntiin ja pikku tinauksiin. Vai vieläkö tuota pärjäisi vm. 1985 kutjiareilla? :shock:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Muista hakee kaupasta uusi wonderpaum? :roll: Katoaa vähän se ikiihana bensantuoksu? :lol:
Bensat kannattaa vaihtaa uusiin voi olla palaminen hieman huonoa , noin vanhoilla bansoilla? Tosin se vanhaa hyvänajan lyilyllistä , niin saattaa se toimia? :roll: Itsellä ainakin tuossa tallissa seisovassa W111:ssä tankissa vanhat ei pala enään? Pitää muovipullosta tarjota uutta.
big jopo
Avatar
Iso-Jukka
Viestit: 349
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Iso-Jukka »

1.vaiha vaan liukastimet, oikein tosimieshän ottais tulpat ylös ja pyörittäis startilla öljyn paineet ylös. sitten tulille
2. eiku pensaa tankkiin, tulille ja lätkä lattiaan :twisted:
On tossa pihalla 1957 vm Valmet kuplan koneella, joka kevät tulille ilman kiukuttelua, outo kone :shock:
Pitääkin laittaa siitä kuvia tonne koneosastolle. :idea:
Edit: Jep se ihmekuusi tosiaan, sillä se lähtee...
Tusbyn Teräs & Tuning
Punkki-Junkkari
Erehtyminen on inhimillistä, mutta todellisen sekasorron luomiseen tarvitaan tietokone. - Paul Ehrlich
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tosiaan voi olla hyvä jos pyörittäis startilla ensin öljyt liikkeelle. Jos ne enää on juoksevassa muodossa siellä. :D

Sitten pikkuhörppy kaasariin bensaa ja starttaamaan. :D
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Re: Zombie-paise baanalle, eli ikirouta vs. HVM

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

HVM kirjoitti: Pannu on kevyesti kutiteltu 2.2 litrainen. (Kansille p*rsereikäuliskoa, nokkaa, venttiilinjousia, käärmeenpesää, veeperiä jne...)
:eec: :eec: :eec: Mie oon joskus olluna vähän vastaavan variaation kyyvissä ja täytyy todeta että tuollainen kiuas liikuttaa kuplaa vähintään "riittävästi", ominaisuuksiin nähden. :lol:
BMW 318d -09
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Nonni,johan tätä on vuosia odoteltu..Kuviakaan ei ole voinut ikinä laittaa :twisted:
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Hitlerin kosto ärjyy kohta :shock:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Re: Zombie-paise baanalle, eli ikirouta vs. HVM

Viesti Kirjoittaja piippu »

HVM kirjoitti:Soitin justiin isäukolle ja kysyin onko paise tallessa. :shock: Kuulemma on. :shock: Ajos on seissyt viimeiset 12vuotta, mutta tämähän ei liene ongelma ajatellen tieliikenteeseen siirtymista? :eec: Vuosikertahan oli 1964.

Autosta puuttuvat jarrut, se on varmaa. Tankki on ruutikuiva. Olkatapit ovat tuskin kiristyneet seisonnan aikana? Joku hullu saattaisi vaihtaa ennen starttia jopa öljytkin? :shock:

Pannu on kevyesti kutiteltu 2.2 litrainen. (Kansille p*rsereikäuliskoa, nokkaa, venttiilinjousia, käärmeenpesää, veeperiä jne...)

Mitäs raadille tulee mieleen? Onko paikalla voodoo-pappeja tai muita "kuolleistaherättäjiä"? :eec:

Ensi viikolla kaivan katiskan halkopinojan takaa päivänvaloon, otan ehkä muutaman kuvankin. :shock:
Katoppas vaan, samansuuntaisia toimenpiteitä täälläkin päin! Tai itseasiassa olen jo muutaman 10km lenkin heittänyt, mutta pitäsi tohtia ajella leimaa yrittämään :? vaikka itsellä ei ole kuin 94:lla kone joka on siis 1970cc :( mutta vastaavasti terästetty: Empi vastapainokampi, takomännät, Empi isoventtiilikannet sis. RST venttiilit, tiukat jouset yms., 45:set tuplat (muistaakseni dellortot), nokka oli joku engle mut nro ? , putkisto mallia ISO, välitetty KRC laatikko piiittkällä ykkösellä-pitkä kakkonen-oma (vm74)kolmonen ja vanhan 5pulttisen nelonen jne jne..... ja näitä toimenpiteitä hieman hikoilen koska tehoa "hieman" liikaa sallittuun 20% ylitykseen 8)

Mitenkäs HVM onko tuo sinun paise oikein leimattu tuolle 2,2 koneelle? Onko se t4 vai ihan t1 stroukattu noin isoksi?

Eikai tuon herättelyssä mitään voodoota tarvita-> normaali hommat-> pyöräytät kammenpäästä avaimella parit kierrokset ettei rotta tjms. ole männänpäällä jonkajälkeen kunnon ryyppy koneelle (pari korkillista) kaasareihin ja WROOOOM! köh, puh, :( kviik, kviik, kviik..... (ankaraa nilkanhyydytystä polkiessa ruikkareista soppaa koneelle) ja uudestaan start......WROOOM, WROOOM..... ja se käy :!: 8) Eikä niissä jarruissa ole varmasti mitään hätää jos talliinviedessä oli kerran kunnossa (kuplan jarrut aika kiitollisia säilytykseen, ainut mikä saattaa olla niin paisuneet kumiputket jotka jättää jarrut päälle kun neste ei jaksa omalla voimalla palata sylintereistä)


edit. ai se olikin seissyt hieman pidempään :oops: jotenkin ensilukemalla pääsi silmän ohi tuo 12vuotta :roll: noh, eikö se siitä :wink:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
HVM

Re: Zombie-paise baanalle, eli ikirouta vs. HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

AM kirjoitti:Nonni,johan tätä on vuosia odoteltu..Kuviakaan ei ole voinut ikinä laittaa :twisted:
Ka kun ei ole ollut tikitaalisia kuvia autosta.

piippu kirjoitti:
Katoppas vaan, samansuuntaisia toimenpiteitä täälläkin päin! Tai itseasiassa olen jo muutaman 10km lenkin heittänyt, mutta pitäsi tohtia ajella leimaa yrittämään :? vaikka itsellä ei ole kuin 94:lla kone joka on siis 1970cc :( mutta vastaavasti terästetty: Empi vastapainokampi, takomännät, Empi isoventtiilikannet sis. RST venttiilit, tiukat jouset yms., 45:set tuplat (muistaakseni dellortot), nokka oli joku engle mut nro ? , putkisto mallia ISO, välitetty KRC laatikko piiittkällä ykkösellä-pitkä kakkonen-oma (vm74)kolmonen ja vanhan 5pulttisen nelonen jne jne..... ja näitä toimenpiteitä hieman hikoilen koska tehoa "hieman" liikaa sallittuun 20% ylitykseen 8)

Mitenkäs HVM onko tuo sinun paise oikein leimattu tuolle 2,2 koneelle? Onko se t4 vai ihan t1 stroukattu noin isoksi?

Eikai tuon herättelyssä mitään voodoota tarvita-> normaali hommat-> pyöräytät kammenpäästä avaimella parit kierrokset ettei rotta tjms. ole männänpäällä jonkajälkeen kunnon ryyppy koneelle (pari korkillista) kaasareihin ja WROOOOM! köh, puh, :( kviik, kviik, kviik..... (ankaraa nilkanhyydytystä polkiessa ruikkareista soppaa koneelle) ja uudestaan start......WROOOM, WROOOM..... ja se käy :!: 8) Eikä niissä jarruissa ole varmasti mitään hätää jos talliinviedessä oli kerran kunnossa (kuplan jarrut aika kiitollisia säilytykseen, ainut mikä saattaa olla niin paisuneet kumiputket jotka jättää jarrut päälle kun neste ei jaksa omalla voimalla palata sylintereistä)

Ysineloset putket on tässäkin, takomännillä, satsi on Mahlen teleke. Grafiittimännät. Kuutiotilavuutta on nostettu pitempi iskuisella mutkaraudalla ja sylinteriputken alusprikoilla. Joskus ajelin tovin prasilialaisella takomattomalla satsilla, voin sanoa että nopsaan kulahtaa näillä virikaasareilla. :shock: No onneksi kone räjähtää poikkeuksetta viimeistään 5Tkm kohdilla, jotta ei siitä sinällään riesaa ollut, hetken savutti. :lol:

Soppaa annostelee 1kpl Tupla-Weber, sisäpiippujen kokoa en tähän hätään muista. Tuplista ei ole muuta hyötyä kuin vielä järjettömämmäksi menevä bensankulutus (nyt 20L/100Km) ja synkronointiongelmat. :idea:

Paise on leimattu ykskutvoseksi, kuka näitä pystyy mittailemaan ja kyttäilemään tänä päivänä...ei näillä riitä siihen enää ammattitaito. :roll: Nykyään ahdetaan, ei nostella kuutiotilavuutta. :idea:

Ainiin, lohko on pakusta ja kahdella öljynpaineventtiilillä.

Pitääpä starttailla ilman tulppia uusilla öljyillä, jospa se siitä. :wink: Alakuun vois jopa suhauttaa "karampaa" :shock: tulupanrei'istä pyttyyn, tai sitten tippakannusta öljyä. :idea:
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Miten olisi (voorumin tyyliin) pari purkkia pilottia masiinaan ennen ensi-starttia. :?: :roll: :lol:
BMW 318d -09
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

J.T.S kirjoitti:Miten olisi (voorumin tyyliin) pari purkkia pilottia masiinaan ennen ensi-starttia. :?: :roll: :lol:
Lentää siitä tulupareiät konetilan seinään vähemmälläkin. :lol: (Kokemusta on)
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Tässä onkin ehtinyt tulla jo lähes kaikki tarpeellinen, eli ryypyt ja ilman tulppia pyöritys.

Katsoppa muuten ne bensaletkut, ennen kuin alat sillä ajella. Ne kun saattavat olla yllättävän haperot seisonnan jälkeen ja suihkuava bensiini konehuoneessa on aina jännittävä näky, varsinkin ilmajäähdytteisessä koneessa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Perttu K kirjoitti: Katsoppa muuten ne bensaletkut, ennen kuin alat sillä ajella. Ne kun saattavat olla yllättävän haperot seisonnan jälkeen ja suihkuava bensiini konehuoneessa on aina jännittävä näky, varsinkin ilmajäähdytteisessä koneessa.
Tottamooses ne on katottava, hyvä kun muistutit. :idea: Entinen paise syttyi joskus tuleen kun bensaletku irtosi kaasarista. :shock: Malli oli seiskanelonen, eli konepellissä oli se ritilä. Huomasin jotta tulessa ollaan, kun taustapeilistä alkoi näkyä ritilän läpi lyöviä liekkejä. :lol:
Wireless
Arjen sankari
Viestit: 1165
Liittynyt: 28.8.2006 19:58

Viesti Kirjoittaja Wireless »

Miten jos siihen laittaisit 200D:n pannun?
Olisi lujempi
Mersu on filosofinen alku autolle.


Pro-HVM

http://www.udo-online.de/
http://www.clinteastwood.net/
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Voi perse mullakin olis keltainen paise anoppilan tallissa. Siinä olis kyllä jonkin verran laittoa... Haaveillu tässä että laittas passatin 1,3l rivikoneen siihen. Sitte tuolla saattas ajellakkin. Kotiviritetyt ilmabokserit on harvoin pitkäikäisiä.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Noniin, on tätäkin keretty odottamaan :D Kyllä minä tiesin että tuo nimimerkki tarkottaa HulluaVolkkariMiestä 8)
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

MJF kirjoitti: Kyllä minä tiesin että tuo nimimerkki tarkottaa HulluaVolkkariMiestä 8)
Meitä on moneksi? :roll: Pitää olla harrastus/ajoneuvo kun ässä hyytyy .... :wink:
big jopo
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

^^Munat(on)JapanilaistenFani :lol:
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Lerssinen kirjoitti:^^Munat(on)JapanilaistenFani :lol:
Kuva
big jopo
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Lerssinen kirjoitti:^^Munat(on)JapanilaistenFani :lol:

Näinkö se ny olikin :eec: :lol:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Se on sitten tämmöistä?

Kuva
big jopo
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ville S. kirjoitti:Voi perse mullakin olis keltainen paise anoppilan tallissa. Siinä olis kyllä jonkin verran laittoa... Haaveillu tässä että laittas passatin 1,3l rivikoneen siihen. Sitte tuolla saattas ajellakkin. Kotiviritetyt ilmabokserit on harvoin pitkäikäisiä.
Kaverin paiseessa on 1,6 TD. 8)

Niin, ei ne nämä "jokkiskoneet" mitään ikiliikkujia ole, mutta lystiä on aina sen pätkän verran mitä ne nipussa kestää. :D Onkohan itellä viides vai kuudes pata menossa? :lol: Alkuun ajeltiin 12-13 kilon puristuksilla, nyt on viisastuttu sen verran että nostettiin kuutiotilavuutta ja pudotettiin puristuksen kympin korville :arrow: 360 lisäkilometriä koneelle. :lol:
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Ei kuvia vielä näkyny... :whisper:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tarmo kirjoitti:Ei kuvia vielä näkyny... :whisper:
Viikolla olis tarkotus keretä herättämään paise kuolleista, jospa niitä kuvia sitten näkösälle ilmestyisi. :shock: Se kun ei ole ihan tässä vieressä säilössä, eikä viiti lähteä nyt käymään kun ei saa ostettua pyhänä mistään akkua. :(
Avatar
JS
Tolokun mies
Viestit: 971
Liittynyt: 30.9.2005 20:45
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

HVM kirjoitti:
Tarmo kirjoitti:Ei kuvia vielä näkyny... :whisper:
Viikolla olis tarkotus keretä herättämään paise kuolleista, jospa niitä kuvia sitten näkösälle ilmestyisi. :shock: Se kun ei ole ihan tässä vieressä säilössä, eikä viiti lähteä nyt käymään kun ei saa ostettua pyhänä mistään akkua. :(
Hmm.. Akku vaan Ässästä ja menoksi.. ;) Taitaa mämmi vaan vetää enempi puoleensa.. :roll: :roll: :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

JS kirjoitti:
HVM kirjoitti:
Tarmo kirjoitti:Ei kuvia vielä näkyny... :whisper:
Viikolla olis tarkotus keretä herättämään paise kuolleista, jospa niitä kuvia sitten näkösälle ilmestyisi. :shock: Se kun ei ole ihan tässä vieressä säilössä, eikä viiti lähteä nyt käymään kun ei saa ostettua pyhänä mistään akkua. :(
Hmm.. Akku vaan Ässästä ja menoksi.. ;)
Ei mahu nämä mersun patterit takapenkin alle. Stiikan petterilla ei jaksa pyörittää, vaikka 6V startti onkin. :(
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

:amis_selittaa: s**tana misä ne kuvat viipyy??? :D
BMW E31 V12
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Ja akkukaupatkin ovat olleet jo ainakin tunnin auki :roll:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”