290TD kierrätyksen poisto?
290TD kierrätyksen poisto?
Tervehdys kaikille!
Eli olen poistamassa kierrätystä 290:sestä auto on 96/97 automaatti.
Riittääkö pelkkä alipaineletkun tulppaaminen vai pitääkö tulpata myös se metalli putki jossa kaasut kulkee?
Onko muita vaikutuksia kun pakokaasujen pysyminen siellä mihin ne kuuluukin?
Eli olen poistamassa kierrätystä 290:sestä auto on 96/97 automaatti.
Riittääkö pelkkä alipaineletkun tulppaaminen vai pitääkö tulpata myös se metalli putki jossa kaasut kulkee?
Onko muita vaikutuksia kun pakokaasujen pysyminen siellä mihin ne kuuluukin?
Tässä omia kertomuksiani.
EGR on ollut minulla nyt pelistä pois ongelmitta tuosta kirjoituksesta lähtien. Tuossa nuijassahan ei ole imuläppiä joten ne eivät voi rikkoutua oli egr pelissä tai pois.
Kuten jossakin topikissa (en nyt muista missä) kirjoitettiin on häiriötilaan meneminen tulppaamalla sitä todennäköisempää mitä tuoreempi moottorinojauksen versio on.
Oma veikkaus on että 03/97 eteenpäin valmistetut moottorinohjausversiot alkavat menemään vikatilaan.
Tuohon ajankohtaan sijoittuu isohkoja muutoksia ohjauspuoleen.
Mitä havaintoja egr:n poissulkemisesta ?; samat kuin em. topikissakin.
EGR on ollut minulla nyt pelistä pois ongelmitta tuosta kirjoituksesta lähtien. Tuossa nuijassahan ei ole imuläppiä joten ne eivät voi rikkoutua oli egr pelissä tai pois.
Kuten jossakin topikissa (en nyt muista missä) kirjoitettiin on häiriötilaan meneminen tulppaamalla sitä todennäköisempää mitä tuoreempi moottorinojauksen versio on.
Oma veikkaus on että 03/97 eteenpäin valmistetut moottorinohjausversiot alkavat menemään vikatilaan.
Tuohon ajankohtaan sijoittuu isohkoja muutoksia ohjauspuoleen.
Mitä havaintoja egr:n poissulkemisesta ?; samat kuin em. topikissakin.
. . .
Tuli itekkin hommattua 290 väykky.
Tukin tuossa aikani kuluksi kierrätysventtiilille menevän alipaine letkun.
Testi.... Ja vikatila
Auto sammuksiin---> käyntiin... hyvin vetää.... hetken aikaa Jos autolla ajaa vähän matkaa tasakaasulla niin menee vikatilaan. maks kierrokset 3000 eikä vetoja yhtään.
Auto sammuksiin. Alipaine letkusta tukko pois----> taas mennään eikä vikatilasta tietoakaan.
Pari kertaa kokeiltu tukkia ko. letku. Aina sama tilanne. Eli vikatila päälle.
Vedätyksessä auto ilmoittaa "motor EDC electronics" Kierrätys käytössä ko. ilmotusta ei tule vaikka kuinka kiihdyttelee.
Mikähän tuossa nyt mättää?
Olen noita kierrätyksiä tukkinut jo aika monesta 290stä eikä yksikään ole vielä moista tehnyt.
Niin ja samalla on poistettu ahtoputkesta se läppä joka "tukkii" raittiin ilman saannin.
Sekottaako tuo "teho"boxi tuon koneen ohjauksen noin pahasti.
Tukin tuossa aikani kuluksi kierrätysventtiilille menevän alipaine letkun.
Testi.... Ja vikatila
Auto sammuksiin---> käyntiin... hyvin vetää.... hetken aikaa Jos autolla ajaa vähän matkaa tasakaasulla niin menee vikatilaan. maks kierrokset 3000 eikä vetoja yhtään.
Auto sammuksiin. Alipaine letkusta tukko pois----> taas mennään eikä vikatilasta tietoakaan.
Pari kertaa kokeiltu tukkia ko. letku. Aina sama tilanne. Eli vikatila päälle.
Vedätyksessä auto ilmoittaa "motor EDC electronics" Kierrätys käytössä ko. ilmotusta ei tule vaikka kuinka kiihdyttelee.
Mikähän tuossa nyt mättää?
Olen noita kierrätyksiä tukkinut jo aika monesta 290stä eikä yksikään ole vielä moista tehnyt.
Niin ja samalla on poistettu ahtoputkesta se läppä joka "tukkii" raittiin ilman saannin.
Sekottaako tuo "teho"boxi tuon koneen ohjauksen noin pahasti.
Mulla on tehnyt kaks kertaa saman, piipittänyt kaikki mahdolliset vikakoodit ja mennyt häiriötilaan.
Eka kerralla sammutin parikertaa ja häiriö poistui, mutta toisella kertaa tämä ei auttanut. Eli nilkuttamalla kotia kohti, kone otti kieroksia mutta laatikko ei vaihtanu kakkosta tai kolmosta isommalle.
Tein kunnon kiihytyksen niin yhtä äkkiä häiriöt hävis kaikki on toiminut normaalisti sen jälkeen
Nyt vien mesen kulmien säätöön ja samalla pannaan uudet "kengät" sille jalkaa, ettei pääse ote lipsuun
Eka kerralla sammutin parikertaa ja häiriö poistui, mutta toisella kertaa tämä ei auttanut. Eli nilkuttamalla kotia kohti, kone otti kieroksia mutta laatikko ei vaihtanu kakkosta tai kolmosta isommalle.
Tein kunnon kiihytyksen niin yhtä äkkiä häiriöt hävis kaikki on toiminut normaalisti sen jälkeen
Nyt vien mesen kulmien säätöön ja samalla pannaan uudet "kengät" sille jalkaa, ettei pääse ote lipsuun
Helppo tapa on katsella sellainen pyöreäkantainen pikku ruuvi jonka kierreosa sopii kellon metalliputken sisään ja kanta on hieman suurempi kuin letkun reikä.Katsastukseen pultti pois ja letku paikalleen--> kaikki OK!
Letku irti, ruuvi putkeen ja letku paikalleen saa olla aina, ei haittaa katsastuksessakaan.
Anteeksi turha pilkunviilaus.
wiimax.fi