320 cdi 5v sähkölaatikon sallittu Maximi vääntö ?

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ryöhkä
Viestit: 132
Liittynyt: 05.2.2006 19:01
Paikkakunta: Tampere

320 cdi 5v sähkölaatikon sallittu Maximi vääntö ?

Viesti Kirjoittaja Ryöhkä »

Poikkesin alkuviikosta tuolla Toijala Autosähkössä Harisen puheilla aiheesta : Ohjelmiston päivitys.

Lupasi tehon nousevan tuosta 197HP ==> +250HP :lol:
Väännön muutos 470 NM ==> +600NM

Kertoili ohjelmallisesti onnistuvan tuon väännön muokkaamisen välille 500 - 1000NM ? :shock:
Tuntui vaan 1KN jo aika hurjalta, elikkä puhuiko guru lämpimikseen ! ?

Mutta, paljonka tuo 5V sähkölaatikko kestää selkäsaunaa vakiona ( NM ) ?
( Kyseessä mallivuosi 2001 )

Noita laatikoita on ilmeisesti vahvistetu jotenkin, jostakin ...? ?

Kertokaapa kokemuksistanne, ettei tämä menisi perinteisesti vaikeimman ja kalleimman jälkeen !
Avatar
Mänskä
Viestit: 144
Liittynyt: 13.8.2006 13:03
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja Mänskä »

Onko tullut kokemuksia laatikon kestävyydestä?
210 -03
Avatar
P.M.N.
Viestit: 171
Liittynyt: 30.9.2005 12:05
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Kokemukset rajoittuvat vakion kestävyyteen, mutta epg lupaa laatikolle 580 nyyttonimetrin (mitä lienevätkään) keston. Jos olen oikein ymmärtänyt :roll: .
MB S210 320 cdi Avantgarde
MB R129 500SL 1991
MB 124 CE230 1991 sportline
Honda CBR 1100 XX 1998
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Käsittääkseni vaihteiston kolme viimeistä numeroo kertoo sen max Nm kuormituksen.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

OT:
Lucky-Dog kirjoitti:Käsittääkseni vaihteiston kolme viimeistä numeroo kertoo sen max Nm kuormituksen.
Niissä ei-722 -koodeissahan (esim. W3A 040) kaksi viimeistä numeroa pitäisi kertoa väännön keston kilopondimetreinä.

En kuitenkaan usko, että tuosta 722:aa seuraavasta osasta voisi suoraan päätellä Newtonmetrejä:
SL600 - 722.362 - W4A 040
SL320 - 722.507 - W5A 030
C220 - 722.423 - W4A 020 :D

Nykyään vissiin ollaan menossa jo 722.9:ssa näiden seitsenvaihteisten kanssa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ainakin W211 korisen 320 CDI:n vaihteiston numeron kolme viimeistä numeroa kertovat sen max väännön...580 Nm. Tarkistin asian Vehon tuotetekniseltä osastolta.

Esimerkkiautonani oli W211 / 320 CDI / vm - 03:
- WIS antoi vaihteiston tarkaksi tyypiksi 722.626 W 5A 580
>>> jossa 580 on se max vääntömomentti.

Noihin Roiston esimerkkeihin en osaa kommentoida :roll:

....täytyypä koettaa perehtyä......

Jotenkin tuntuu kovin pieniltä noi lukemat :shock:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Lucky-Dog kirjoitti:Esimerkkiautonani oli W211 / 320 CDI / vm - 03:
- WIS antoi vaihteiston tarkaksi tyypiksi 722.626 W 5A 580
>>> jossa 580 on se max vääntömomentti.
Ahaa! Niijjustiinsa. L-D:llä on näköjään tiedossa tarkemmat tyyppinumerot kuin meillä normipulliaisilla. :D Tavallisesti tyyppinumeroista puhuttaessa käytetään vain sitä 722.XYZ rimpsua, joten luulin, että tarkoitit momentinsietona tuota XYZ-osaa. :oops:

Ne mistä minä höpötin olivat kilopondimetrejä, joita käytettiin ennenvanhaan vääntöä ilmaisemaan. Jonkinmoisella tarkkuudellä Nm:t saadaan, kun kerrotaan kpm:t kymmenellä (W 4A 040 -> 40 kpm ≈ 400 Nm). Nykyään DC on näköjään siirtynyt käyttämään suoraan Nm:iä, mikä onkin fiksua.

Anteeksi härvääminen – selvisipähän kuitenkin, miten automaagilaatikoiden tyyppimerkintä muodostuu. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No oppiahan tässä itsellekin tuli, nimittäin tuo Roiston selitys kirkasti noiden vanhempien laatikoiden sielunelämää :lol:

Tuon minun esimerkkini tiedot saa myös EPC:ltä, jahka naputtelee sinne koko valmistenumeron :pappa: .....ja kait myös tuon Roiston mainitseman informaation 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Transmission 722634 02 840946 löytyykö tuolle lootalle maksimi väännön kestoa?
Avatar
P.M.N.
Viestit: 171
Liittynyt: 30.9.2005 12:05
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Mika.T kirjoitti:Transmission 722634 02 840946 löytyykö tuolle lootalle maksimi väännön kestoa?
580 Nm kertoo EPC.
MB S210 320 cdi Avantgarde
MB R129 500SL 1991
MB 124 CE230 1991 sportline
Honda CBR 1100 XX 1998
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”