Miksi ässässä on liian lyhyet turvavyöt?
Miksi ässässä on liian lyhyet turvavyöt?
Kävin juuri voimistelemassa turvakaukalon ässän etupenkille. Ihmetellä pitää, miten isomahainen johtaja nyörit ympärilleen tempoo, vyö on järjettömän lyhyt, se ei yllä kaukalon kiinnikeisiin kuin penkki aivan takimmaisessa asennossaan. Vika ei ole vyössä, ongelma on sama auton kaikilla vyöpaikoilla edestä taakse. (Myös takapenkin vyöt ovat liian lyhyet)
Kertokaapas joku pallomaha miten ässän vyö yltää vatsan yli ja vielä kiinnikin asti.
C:ssä tätä ongelmaa ei ole, vyöt yltävät reilusti asetteli turvakaukalon tai turvaisuimen miten tahansa. Missään muussakaan autossa en ole probleemaan törmännyt...
Kertokaapas joku pallomaha miten ässän vyö yltää vatsan yli ja vielä kiinnikin asti.
C:ssä tätä ongelmaa ei ole, vyöt yltävät reilusti asetteli turvakaukalon tai turvaisuimen miten tahansa. Missään muussakaan autossa en ole probleemaan törmännyt...
Re: Miksi ässässä on liian lyhyet turvavyöt?
124-farkun takapenkeille ei ole asiaa liian paksun talvipalttoon kanssa. Selkä-menosuuntaan-kaukaloa lienee turha yrittääkään. Syytä vöiden lyhyyteen en kyllä äkkiseltään keksi.HVM kirjoitti:C:ssä tätä ongelmaa ei ole, vyöt yltävät reilusti asetteli turvakaukalon tai turvaisuimen miten tahansa. Missään muussakaan autossa en ole probleemaan törmännyt...
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vai olisiko syy optillisessa harhassa?
Ajatelkaapas tilannetta, jossa johonkin Sunny kasiseiskaan yrittää mättää jotain twowayeliteä takapenkille kiinni, joutuu jo temppuilemaan aika tavalla saadakseen pikkupiltin löhötuolin edes autokkeen oviaukoista sisään.
Ja kun tuo optimistijollan kokoinen kaukalo vihdoin on mahdutettu oikeaoppiseen asentoon halutulle paikalle, on Nisunasun penkit ja muut rakenteet painuneet jo joka puolelta kasaan. Tuolloin on vyölläkin lyhyempi matka kierrettävänään kun kaukalo on 15cm takapenkin toppauksen sisässä, ja etupenkki likipitäen ratkennut irti lattiasta.
Ajatelkaapas tilannetta, jossa johonkin Sunny kasiseiskaan yrittää mättää jotain twowayeliteä takapenkille kiinni, joutuu jo temppuilemaan aika tavalla saadakseen pikkupiltin löhötuolin edes autokkeen oviaukoista sisään.
Ja kun tuo optimistijollan kokoinen kaukalo vihdoin on mahdutettu oikeaoppiseen asentoon halutulle paikalle, on Nisunasun penkit ja muut rakenteet painuneet jo joka puolelta kasaan. Tuolloin on vyölläkin lyhyempi matka kierrettävänään kun kaukalo on 15cm takapenkin toppauksen sisässä, ja etupenkki likipitäen ratkennut irti lattiasta.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
corollassakin oli turhaa yritää laittaa selkä menosuuntaan penkkiä taakse oikein vöillä, piti joko oikasta tai kääntää penkki toisinpäin. etupenkille ei voi edes kuvitella, kiitos älyttömien airbag kytkentöjen, ei saa mitenkään pois päältä. jos poistaa häviää samalla turvavyön kiristyspanos käytöstä. on jotenkin samaan kytkettynä...
Itsensä myynyt, työnarkomaani vailla järkevää tekemistä.
Re: Miksi ässässä on liian lyhyet turvavyöt?
Vyötä ei laiteta vatsan yli. Vatsa laitetaan vyön yli.HVM kirjoitti:Kertokaapas joku pallomaha miten ässän vyö yltää vatsan yli ja vielä kiinnikin asti.
Pallomaha Pirkanmaalta
Tai sit Helmut on ruksannunna siun ässästä
999 spezial shortened seat belts for athletic body shape und elimination of regular seat belts front and rear
Tää on ihan kohta valmis.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Vyö on sopivan pitkä sopusuhtaisille vartaloille. Esim. appiukkoni ei saanut etuvyön solkea ylettämään vastakappaleeseen asti. Nykyään jo saa, ja kakkosennelosessa se on ylettänyt aina.
Naftilla vyöllä on aivan selkeä merkitys. Ökyilevä ässäkuski saa varoituksen vatsanseudun kasvun ja keskivartalolihavuuden vaaroista ensimmäisenä autonsa kautta. Mersu ajattelee turvallisuutta kokonaisvaltaisesti - kun vyö ei enää riitä, on syytä olla ajamatta ja suunnata kävellen ravintoterapeutille.
Mersulle kuuluisikin myöntää Diabetes- ja Sydänliittojen sekä Polvikulumayhdistyksen kultaiset ansiomerkit.
Naftilla vyöllä on aivan selkeä merkitys. Ökyilevä ässäkuski saa varoituksen vatsanseudun kasvun ja keskivartalolihavuuden vaaroista ensimmäisenä autonsa kautta. Mersu ajattelee turvallisuutta kokonaisvaltaisesti - kun vyö ei enää riitä, on syytä olla ajamatta ja suunnata kävellen ravintoterapeutille.
Mersulle kuuluisikin myöntää Diabetes- ja Sydänliittojen sekä Polvikulumayhdistyksen kultaiset ansiomerkit.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Ja kokapensaan lehvin.Kaapo kirjoitti: Mersulle kuuluisikin myöntää Diabetes- ja Sydänliittojen sekä Polvikulumayhdistyksen kultaiset ansiomerkit.
Lyhyistä vöistä turvallisuuden nimissä puhuminen on soopaa, näissähän on ollut tynämiitillä(?) toimivat turvavyönkiristimet jo 1600-luvulta saakka.
Jos penkin erehtyy ajamaan etuasentoonsa saakka, (tarvitaan jostain syystä metri takajalkatilaa, fiikus tai 30 h*moa kyydissä tms.) ei vyö yllä enää heinäseipäänkään ympärille.
Ei mene jakeluun - eikö Kekkosen miljoonalla saa autoon turvavöitä?
No onhan se tietysti nuinkin, mutta kun auto ei lähede liikkeelle jos vyöt eivät ole kiinni. Kyydissä istuva noita-ja haahkalauma huutaa kitarisat sinisenä jos liikkeelle yrittää lähteä laittamatta vöitä kurkun ympärille.heikki5 kirjoitti:Höh, vyöt ässässä on pelkkä katsastusvaruste
Suurin ongelmahan tässä on se turpakaukalo - vai pitäskö palakata tahaimaalainen hieroja-lapsenhoitaja, joka ajelis sitten perässä Ford Galaxylla ja penskat narjottas siellä. Muut merkit kun voorti ei tule sitten ensinkään kyseeseen, turha alkaa etes tieteilemään mistään muista merkeistä.
Meillä kun on nämä perintökaukalot kiertäneet suvussa siitä saakka Eugen ensimmäinen H*mo ne Käkisalamen hirvenhiihosta voitti, niin eipä tässä viiti tunnesyistä enää laarikauppaankaan lähteä. Mieluummin puukotan vyöt poikki ja harsin niihin metrin jatkopätkät piilteman 3Kg-kuormaliinoista.AM kirjoitti:Mites jos kaukaloa ostaessa tiedostaa tuon ja ostaa sellaisen mikä käy lyhyillekin vöille No eihän se tietenkään poista sitä tosiasiaa että vyöt jostain kumman syystä ovat niin lyhyet, mutta asia ei enää haittaa
(On muuten semmonen kampe tuo turvaistuin, ettei ole koskaan tullut edes mieleen "sovittaa.")
Volovoon sai hommattua pidemmän vyön. Tosin siitäkin piti hieman ruåttalaisia valistaa, kun väittivät että Volvon oma kaukalo käy siihen. Vaan olivat juuri vetäneet sen kaukalon markkinoilta, kun siinä oli ollut jotain mätää, joten jöötteporilaiset nöyrtyivät vaihtamaan vyön ilman kustannuksia. Ilmeisesti ässän etupenkkejä ei ole tarkoitettu pienokaisille, vaan solakoille ja treenatuille autonkuljettajalle ja turvamiehelle.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Jassoo, Volvolla pidetään asiakkaista huolta.jusamb kirjoitti:Volovoon sai hommattua pidemmän vyön. Tosin siitäkin piti hieman ruåttalaisia valistaa, kun väittivät että Volvon oma kaukalo käy siihen. Vaan olivat juuri vetäneet sen kaukalon markkinoilta, kun siinä oli ollut jotain mätää, joten jöötteporilaiset nöyrtyivät vaihtamaan vyön ilman kustannuksia. Ilmeisesti ässän etupenkkejä ei ole tarkoitettu pienokaisille, vaan solakoille ja treenatuille autonkuljettajalle ja turvamiehelle.
Takapenkin vyöt ovat vielä lyhyemmät kuin etupenkkien, ongelmaa ei voi oikein laittaa öljy-h*ntti-turvamiestenkään piikkiin.
Nykyvään näissä mobiileissahan on suht pitkät turvavyöt. Jotkut jopa kertovat ajavansa Mersulla, koska vain niiden turvavyö ylettää pötsin yli.
Itse en ko. asiaan ole koskaan kiinnittänyt huomiota.
Mutta tästä ominaisuudestahan on vaan hyötyä, tuossa yllä mainitussakin tapauksessa. Ratkaisu löytynee helposti, HVM:hän on järkevää sijoittaa turvaistuimet sun muut autoon, johon ne paremmin sopivat. Näen maestro voi kruisailla ylhäisessä yksinäisyydessään rähinäpaikalle ässällä, muun pesueen madellessa perässä.
Itse en ko. asiaan ole koskaan kiinnittänyt huomiota.
Mutta tästä ominaisuudestahan on vaan hyötyä, tuossa yllä mainitussakin tapauksessa. Ratkaisu löytynee helposti, HVM:hän on järkevää sijoittaa turvaistuimet sun muut autoon, johon ne paremmin sopivat. Näen maestro voi kruisailla ylhäisessä yksinäisyydessään rähinäpaikalle ässällä, muun pesueen madellessa perässä.
BMW 318d -09
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Hommahan menee silleen ,että naiset kääntää miesten päät? Oli kyseessä saksalainen insinööri tai muu suunnittelija. Ja naisethan ei sano mittojaan tai painoo! Eikä naisen ikää saa udella. Eli nahkahousuinsinööri oli etälä-ameriikan turneella ja tapasi siellä ihastuttavan naisen Nimikin oli " mercedes"... Voi sitä ihastuksen määrää ja laatua. Kotiin tultuaan insinööri muisteli niitä ihania ja kurvikkaita muotoja?
Syntyi 60-luvulla sl. Seuraavalla reissulla tapasi taas uuden " mercedeksen". Lupasi maan ja taivaan väliltä lähes kaiken? .
Seuraavaksi oli insinöörin työpöydällä W116 levee ja makee.. Mieltä jäi kuitenkin kaivamaan ne ihanat ja kurvikkaat muodot? W126 . Jotain kuitenkin jäi mieleen eka reissusta se ihana lantio! Siksipä insinööri laittoi w126:den turvavyöt hoikille naisille?
Eihän sitä kahvipöydässä parane työkavereilleen kertoa totuutta.
Ja kuva mercedes" mallista,koska kuvat on kivoja!
Syntyi 60-luvulla sl. Seuraavalla reissulla tapasi taas uuden " mercedeksen". Lupasi maan ja taivaan väliltä lähes kaiken? .
Seuraavaksi oli insinöörin työpöydällä W116 levee ja makee.. Mieltä jäi kuitenkin kaivamaan ne ihanat ja kurvikkaat muodot? W126 . Jotain kuitenkin jäi mieleen eka reissusta se ihana lantio! Siksipä insinööri laittoi w126:den turvavyöt hoikille naisille?
Eihän sitä kahvipöydässä parane työkavereilleen kertoa totuutta.
Ja kuva mercedes" mallista,koska kuvat on kivoja!
big jopo
Minä ihmettelen suuresti kuinka ihmiset kuljettavat lapsia ässällä. EI niitä kakaroita pidä ottaa hyvää autoa sotkemaan, etupenkkejä potkimaan ja muutenkin pyyhkimään räkään penkkeihin. Turvaistuiniässä olevat voivat myös oksentaa... Elukoitakaan ei pidä ässää ottaa pilaamaan. Minä olen surutta sivuuttanut ne myynti-ilmoitukset joissa näkyy turvaistuin S-sarjan mesessä. Kyllä S-sarjan biili on tarkoitettu ainoastaan sellaisille, jotka osaavat autossa siististi käyttäytyä.
Itse en toistaiseksi ässää omista, mutta haku on päällä koko ajan
Itse en toistaiseksi ässää omista, mutta haku on päällä koko ajan
Kyllä se vain valitettavasti on just noin että turvallisuus ajattelusta ja tuotannollisista syistä ne niitä vöitä lyhentää (jos tehdään vaikka 1milj. autoa ja kaikkiin lisätään joka istuin paikalle vaikka 40cm vyötä niin laskeppa paljonko tekee koko potille!)HVM kirjoitti: Lyhyistä vöistä turvallisuuden nimissä puhuminen on soopaa, näissähän on ollut tynämiitillä(?) toimivat turvavyönkiristimet jo 1600-luvulta saakka.
Jos penkin erehtyy ajamaan etuasentoonsa saakka, (tarvitaan jostain syystä metri takajalkatilaa, fiikus tai 30 h*moa kyydissä tms.) ei vyö yllä enää heinäseipäänkään ympärille.
Ei mene jakeluun - eikö Kekkosen miljoonalla saa autoon turvavöitä?
Itsekkin törmäsin tuohon ja oikein otin asiasta selvää kun aikoinani tuolla viissatasella lapsiani kuljetin-> ei auttanut muu kuin ostaa istuimet auton mukaan vaikka melkein uudet oli vanhatkin! Niitähän löytyy ja tuntuu olevan alan liikkeissä hyvinkin tiedossa tuo ongelma, kysyivät nimittäin heti että onko minulla volvo vai skoda..... ja on tuota ongelmaa monessa muussakin merkissä ja siksipä monesta nykyään löytyykin ISOFIX kiinnitys järjestelmä
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Sulla sattui olemaan sellainen istuin joka mahdollisti tuon Kuten tuossa edellä mainitsin niin minäkin jouduin W124 koriseen ostamaan senmallisen istuimen ja kaukalon että vyöt piisasi selkämenosuuntaan asennettuna!Perttu K kirjoitti:Mikähän on, kun omissa mersuissa on ihan riittävän pitkät vyöt.
w124:n takapenkille meni selkämenosuuntaan turvaistuin ihan kivuttomasti, vöissä riitti pituus oikein hyvin.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Nostetaas wanha aihe esille, kun tuli muissa yhteyksissä vastaan.....että niitä vöitähän VOI teettää just sen mittaisena kuin haluaa Eli ei tarvi autoa vaihtaa lyhkäisen turvavyön takia.....
http://www.turvavyo.fi/privbus.htm
http://www.turvavyo.fi/privbus.htm
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...