7. idle speed control actuator malfunction
8. idle speed control malfunction
13. lambda regulation - system too lean/rich
24. crankshaft position sensor malfunction
Nollasin koodit ja starttasin auton -> koodi 8 tulee heti startista. Otin tyhjäkäyntisäätimen irti ja sumutin täyteen contact cleaneria -> takasin kiinni -> koodi 8 ja oireena koko ajan katkonainen kaasu, ikäänkuin taas joku katkoisi sytytysvirtaa katkaisijasta

Olisiko tuo kuuluisa idle speed actuator (000 141 70 25) tullut tiensä päähän vai vieläkö vika voi majailla muualla? Tuota on elvytetty 2 vuotta ravistelemalla, rasvaamalla, kuivaamalla ja koputtelemalla 12v neitsyen sääriluulla. Nytkin se korjaantui kuin itsestään kunnes taasen joku päivä aloittaa armottoman nytkyttämisen... http://wwwsg.daimlerchrysler.com/Projec ... pl_lang=01 täällä osan hinta oli jotain aivan huikeaa, 540€ ja pennit päälle eli suomen veho haluaa osasta varmaan vaatimattomat 6-700€. Löysin kuitenkin tämän putiikin: http://www.bba-reman.com/throttle_body.htm joka kauppaa tehdaskorjattuja yksiköitä ja sen hinta olisi 175£ eli 254€ + mahdolliset toimituskulut (50€?). Näillä olisi kahden vuoden takuu ja hinnaksi tulee todennäköisesti alle puolet vehon hinnasta.
Olisko hukkaostos vai voiko feelu olla vielä jossain muualla..? Miten testata idle speed actuator "penkissä"? Ko. mötikkää ei saa purettua kun rattaat ja vivut on plasmahitsattu akseleihin
