Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Tällä viikolla tulee vuosi täyteen Volvon omistajana. Listailen aikani kuluksi vähän kuluja, vaihdettuja osia yms tähän aloitukseen. En aio tehdä tästä mitään Mersu Vs Volvo topiccia. Toivoisin, että joku uudemman mersun omistaja kertoisi omia kokemuksiaan vastaavasti.
Huollot, osat, hinnat, kilometrit.
24.3.2006
* Asennettu vetokoukku, johtosarja
* Kuskin oven rajoitin
= n. 420€
19.6.2006 337346km
*Moottoriöljynvaihto, suodatin + ilmastointilaitteen huolto
= n. 150€
Tässä huollossa havaittiin pieni öljyvuoto, joka sitten turmeli jakopään myöhemmässä vaiheessa.
14.7.2006 340000km
* Vaihdettu uusi tuulilasi, joka oli vuosien saatossa irronnut liimauksistaan? Tuulilasi oli muutenkin jo vaihtokunnossa, eli ei stressiä.
= 200€
Lisää tekstiä tästä
1.8.2006 342500km
* Jakopäänremontti, öljynvaihto, jäähdytysnesteet yms pientä nippeliä.
= 496€
Lisää tästä voit lukea täältä
Tämä remontti aivan täysin omaa huolimattomuutta ja nuukuutta. Ajattelin, että kyllä se seuraavaan huoltoon menee... Menihän se, puomin nokassa...
4.8.2006 342700km
* Etujarruletkut (tilastollinen totuus, käydään uudelleen katsastuksessa)
= 13€ + munkkikahvit ABC:llä.
18.9.2006 347940km
* Moottoriöljynvaihto, suodatin + polttoainejärjestelmän forte käsittely
= n. 80€
12.12.2006 354986km
* Raitisilmasuodatin
= n. 22€
9.1.2007 356906km
* Ilmansuodatin, moottoriöljynvaihto, suodatin.
* Koiranluu eteen oikealle
* Nollattu vikakoodi 713, joka sytytti sateella ajettaessa moottoridiagnostiikan merkkivalon. Vika ei ole uusiutunut.
= 210€
17.1.2007 357232km
* Oikea etujarrusatula + palasarja. Bosch.
= 269€
Tässäpä nämä huollot ja vaihdetut osat.
Polttoainetta on mennyt seuraavasti.
Vuonna 2006 rahaa mennyt yhteensä: 1862.28 €.
Polttoainetta ostettu yhteensä: 1846.21 l
Vuonna 2007 rahaa mennyt yhteensä: 292.22 €
Polttoainetta ostettu yhteensä: 310.96 l
12kk keskikulutus on tällä hetkellä 6,32ltr/100km.
Tätä kirjoittaessa olen talvilomalla ja saattaa olla, että tuota polttoainetta menee jonkin verran, mikäli maltan lähteä tienpäälle.
Dieselvero + käyttömaksu on vuodessa 621,92 (maksellaan 4 erässä).
Vakuutukset vuodessa:
Liikennevakuutus 158,65€ bonus 70 + 5%.
Kasko (sisältää lasivakuutuksen) 181,38€, bonus 70%
Eli rahaa on mennyt mukavasti ja korjaamolla on käyty juomassa muutaman kerran kuppi kuumaa kahvia.
Menossa mukana ovat olleet vakuutusyhtiö turva, Asennuskeskus Lintonen, ISO Kärkkäisen pikahuolto ja Pärnäsen korjaamo.
Kilometrejä on vuoden aikana tullut noin 35tuhatta, joten tien päällä tuo auto on saanut olla. Rengaskuluja minulla ei vielä ole ollut, mutta tulevalle kesälle joudun ostamaan uudet kesärenkaat.
Äänentoistoon liittyvä topicci on täällä
Ennen minulle tuloa autoon tehtiin iso huolto, jossa tehtiin seuraavaa:
Kilometrit 316000 km
- Jakohihna, kiristin, vesipumppu
- Pumpun hihna, kiristin, tukipyörä
- Pakkasnesteet
- Mobil 1 + suodatin
- Ilmansuodatin
- Raitisilmasuodatin
- Polttoainesuodatin
- Vaihteistoöljy Volvo
- Moniurahihna
- Kaikki hehkutulpat
- Lohkolämmitin, sisätilapistoke
- Jarrunesteet
Kaikki paikat tarkastettiin, nivelet, jarrut, suojakumit, alusta, jokapaikka.
Ei vikoja, ei vuotoja. Öljyä / pakkasnestettä ei kulu ainakaan vielä, reilut 9000 km ajettu huollosta.
Tehty myös:
- Nelipyöräsuuntaus
- Ruiskutusennakon säätö testerillä
- Kaikkien mahdollisten järjestelmien joihin testerillä pääsee, tarkastus.
(mm. moottorinohjaus, ilmastointi, ABS, Airbagit...)
Ei yhtään vikaa vikamuistissa, ajokilometrimäärä mittarinlukeman mukainen.
Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen omaan autooni. Vaikka se onkin joidenkin mielestä "remmivetoinen tulppaanipuimuri".
Hlö kohtaisen kiitoksen annan Dealerille ja Harjulle. Heillä on omat näppinsä pelissä tässä savotassa. Unohtaa ei pidä myöskään Jörkylää, joka on pitänyt huolen edullisesta, mutta laadukkaasta äänentoistosta.
Mitä tulee auton ominaisuuksiin, käytettävyyteen yms. Niistä kirjoittelen jossain vaiheessa.
Matka jatkuu....
Huollot, osat, hinnat, kilometrit.
24.3.2006
* Asennettu vetokoukku, johtosarja
* Kuskin oven rajoitin
= n. 420€
19.6.2006 337346km
*Moottoriöljynvaihto, suodatin + ilmastointilaitteen huolto
= n. 150€
Tässä huollossa havaittiin pieni öljyvuoto, joka sitten turmeli jakopään myöhemmässä vaiheessa.
14.7.2006 340000km
* Vaihdettu uusi tuulilasi, joka oli vuosien saatossa irronnut liimauksistaan? Tuulilasi oli muutenkin jo vaihtokunnossa, eli ei stressiä.
= 200€
Lisää tekstiä tästä
1.8.2006 342500km
* Jakopäänremontti, öljynvaihto, jäähdytysnesteet yms pientä nippeliä.
= 496€
Lisää tästä voit lukea täältä
Tämä remontti aivan täysin omaa huolimattomuutta ja nuukuutta. Ajattelin, että kyllä se seuraavaan huoltoon menee... Menihän se, puomin nokassa...
4.8.2006 342700km
* Etujarruletkut (tilastollinen totuus, käydään uudelleen katsastuksessa)
= 13€ + munkkikahvit ABC:llä.
18.9.2006 347940km
* Moottoriöljynvaihto, suodatin + polttoainejärjestelmän forte käsittely
= n. 80€
12.12.2006 354986km
* Raitisilmasuodatin
= n. 22€
9.1.2007 356906km
* Ilmansuodatin, moottoriöljynvaihto, suodatin.
* Koiranluu eteen oikealle
* Nollattu vikakoodi 713, joka sytytti sateella ajettaessa moottoridiagnostiikan merkkivalon. Vika ei ole uusiutunut.
= 210€
17.1.2007 357232km
* Oikea etujarrusatula + palasarja. Bosch.
= 269€
Tässäpä nämä huollot ja vaihdetut osat.
Polttoainetta on mennyt seuraavasti.
Vuonna 2006 rahaa mennyt yhteensä: 1862.28 €.
Polttoainetta ostettu yhteensä: 1846.21 l
Vuonna 2007 rahaa mennyt yhteensä: 292.22 €
Polttoainetta ostettu yhteensä: 310.96 l
12kk keskikulutus on tällä hetkellä 6,32ltr/100km.
Tätä kirjoittaessa olen talvilomalla ja saattaa olla, että tuota polttoainetta menee jonkin verran, mikäli maltan lähteä tienpäälle.
Dieselvero + käyttömaksu on vuodessa 621,92 (maksellaan 4 erässä).
Vakuutukset vuodessa:
Liikennevakuutus 158,65€ bonus 70 + 5%.
Kasko (sisältää lasivakuutuksen) 181,38€, bonus 70%
Eli rahaa on mennyt mukavasti ja korjaamolla on käyty juomassa muutaman kerran kuppi kuumaa kahvia.
Menossa mukana ovat olleet vakuutusyhtiö turva, Asennuskeskus Lintonen, ISO Kärkkäisen pikahuolto ja Pärnäsen korjaamo.
Kilometrejä on vuoden aikana tullut noin 35tuhatta, joten tien päällä tuo auto on saanut olla. Rengaskuluja minulla ei vielä ole ollut, mutta tulevalle kesälle joudun ostamaan uudet kesärenkaat.
Äänentoistoon liittyvä topicci on täällä
Ennen minulle tuloa autoon tehtiin iso huolto, jossa tehtiin seuraavaa:
Kilometrit 316000 km
- Jakohihna, kiristin, vesipumppu
- Pumpun hihna, kiristin, tukipyörä
- Pakkasnesteet
- Mobil 1 + suodatin
- Ilmansuodatin
- Raitisilmasuodatin
- Polttoainesuodatin
- Vaihteistoöljy Volvo
- Moniurahihna
- Kaikki hehkutulpat
- Lohkolämmitin, sisätilapistoke
- Jarrunesteet
Kaikki paikat tarkastettiin, nivelet, jarrut, suojakumit, alusta, jokapaikka.
Ei vikoja, ei vuotoja. Öljyä / pakkasnestettä ei kulu ainakaan vielä, reilut 9000 km ajettu huollosta.
Tehty myös:
- Nelipyöräsuuntaus
- Ruiskutusennakon säätö testerillä
- Kaikkien mahdollisten järjestelmien joihin testerillä pääsee, tarkastus.
(mm. moottorinohjaus, ilmastointi, ABS, Airbagit...)
Ei yhtään vikaa vikamuistissa, ajokilometrimäärä mittarinlukeman mukainen.
Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen omaan autooni. Vaikka se onkin joidenkin mielestä "remmivetoinen tulppaanipuimuri".
Hlö kohtaisen kiitoksen annan Dealerille ja Harjulle. Heillä on omat näppinsä pelissä tässä savotassa. Unohtaa ei pidä myöskään Jörkylää, joka on pitänyt huolen edullisesta, mutta laadukkaasta äänentoistosta.
Mitä tulee auton ominaisuuksiin, käytettävyyteen yms. Niistä kirjoittelen jossain vaiheessa.
Matka jatkuu....
Viimeksi muokannut Pappi, 17.4.2018 14:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kyllähän tuo lohtua tuo mersun omistajille.Eihän tuo halpaa ole Volvoilukaan.Tosin, yhden vuoden perusteella nyt vaikea mitään sanoa,seuraavat pari vuotta voi ihan hyvin mennä ilman minkäänlaisia remontteja.
Omista ajoneuvoista ei ole tullut pidettyä noin tarkkaa kirjanpitoa, kolffista oli mutta se on jo maailmalla Tuosta uudesta hankinnasta voisi kyllä pitää ihan huvikseen kunhan sen nyt joskus saa korjaamolta takaisin
Omista ajoneuvoista ei ole tullut pidettyä noin tarkkaa kirjanpitoa, kolffista oli mutta se on jo maailmalla Tuosta uudesta hankinnasta voisi kyllä pitää ihan huvikseen kunhan sen nyt joskus saa korjaamolta takaisin
AM: Kirjanpito on sinisessä ruutuvihkossa. Katsoivat vähän kieroon Pärnäsen korjaamolla kun täytin tuota ja pyysin leimasimen lainaan. Jarrusatulan vaihdon yhteydessä asentaja halusi laittaa oman allekirjoituksen vihkoon.
Kumma, oli korjaamo missä tahansa niin aina vehnäspitko saa hymyn suupieliin...
Nuo ylläpitokulut kasvavat jonkin verran, kun käytän "merkkiosia" tuossa autossa. Monet osat saisi halvemallakin, mutta korjaamo missä nyt käytän autoa käyttää pääasiassa boschin suodattimia yms. Pelkkä öljynsuodatin oli muuten 22,64€.
Kumma, oli korjaamo missä tahansa niin aina vehnäspitko saa hymyn suupieliin...
Nuo ylläpitokulut kasvavat jonkin verran, kun käytän "merkkiosia" tuossa autossa. Monet osat saisi halvemallakin, mutta korjaamo missä nyt käytän autoa käyttää pääasiassa boschin suodattimia yms. Pelkkä öljynsuodatin oli muuten 22,64€.
- Tomaatti II
- Kokkolan Kröönholmi
- Viestit: 2439
- Liittynyt: 11.7.2006 10:33
- Paikkakunta: Kokkola
Autosta on huoltokirja uudesta alkaen, joka on varmistettu huoltoliikkeestä Belgiasta. Vaihdettuja osia en tiedä. Autoa huoltanut liike on paikallinen Volvo liike. Kävin joskus katselemassa heidän vaihtoauto valikoimaa. Olishan siellä ihan asiallisia autoja.
Toivottavasti Volle nyt kestää jonkin tovin... Onhan tuohon vuoden aikana jonkin verran rahaa mennyt. Vaan mikäpä tässä elämässä ilmaista on.
Toivottavasti Volle nyt kestää jonkin tovin... Onhan tuohon vuoden aikana jonkin verran rahaa mennyt. Vaan mikäpä tässä elämässä ilmaista on.
Hyvin on vuosi mennyt,mutta asiaan vaikuttanee myös se,että olet ostanut auton Suomen Luotettavimmalta Mieheltä .
Uskaltaisimpa veikata,että harvaan tuonikäiseen autoon on juuri ostohetkellä tehty noin isoa huoltoa,vaikka useasti voisi syytä olla .
Uskaltaisimpa veikata,että harvaan tuonikäiseen autoon on juuri ostohetkellä tehty noin isoa huoltoa,vaikka useasti voisi syytä olla .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Mikäli ymmärsin aikanaan oikein, tämä Volvo ei edes ollut varsinaisesti myynnissä. Minä nyt vaan tykästyin autoon ja maksoin sen mitä pyydettiin. Hinnalle oli vastinetta koska tuo isohuolto, joka autoon oli tehty olisi ollut edessä niissä yksilöissä mitä katselin ennen ostopäätöstä.
Laskun loppusummaa en edes olisi halunnut nähdä. Lisättäneen vielä, että auton mukanahan tuli uudet nastarenkaat ja siihen oli vasta asennettu Boschin 225 lisävalot (uudet).
Antaa "myyjän" kommentoida lisää mikäli hän katsoo sen tarpeelliseksi.
Laskun loppusummaa en edes olisi halunnut nähdä. Lisättäneen vielä, että auton mukanahan tuli uudet nastarenkaat ja siihen oli vasta asennettu Boschin 225 lisävalot (uudet).
Antaa "myyjän" kommentoida lisää mikäli hän katsoo sen tarpeelliseksi.
Eipä tuossa paljon kommentoitavaa lie.
Akun olin myös laittanut uuden, olikohan Varta Silver.
Missään järjestelmässä ei ollut vikamuistissa vikoja silloinkaan kun auton ostin.
Kuskin penkkiin vaihdoin istuinlämmitinelementin, uuden osan sain myyjältä takuuseen.
EGR on tulpattu.
Ajovalopolttimot taisin vaihdella "muka-tehokkaampiin".
Akun olin myös laittanut uuden, olikohan Varta Silver.
Missään järjestelmässä ei ollut vikamuistissa vikoja silloinkaan kun auton ostin.
Kuskin penkkiin vaihdoin istuinlämmitinelementin, uuden osan sain myyjältä takuuseen.
EGR on tulpattu.
Ajovalopolttimot taisin vaihdella "muka-tehokkaampiin".
Onkin käytettyä ostettaessa erittäin ratkaisevaa tulevia vuosia silmälläpitäen, kuinka edelliset omistajat ovat autoa huoltaneet ja yleesäkin pitäneet.
Itse ostin Saksasta 250D:n, ajettu 62 tkm, vanhalta papalta. Hänen poikansa möi auton pois, koska pappa ei pystynyt enää omin voimin liikkumaan, mutta autolla piti ajaa. Pappa antoi tulla pojalleen täyslaidallisen mitä eriskummallisempia kirosanoja, joita en tiennyt olevan olemassakaan.
Itse ajoin autolla kolmessa vuodessa huolettomat 100 tkm ja veljeni halusi puoliväkisin auton ostaa. Etujousien lisäksi vaihdoin hihnankiristimen iskarin + normaalihuollot 10 tkm välein.
Harmittaa vieläkin auton myynti.
Itse ostin Saksasta 250D:n, ajettu 62 tkm, vanhalta papalta. Hänen poikansa möi auton pois, koska pappa ei pystynyt enää omin voimin liikkumaan, mutta autolla piti ajaa. Pappa antoi tulla pojalleen täyslaidallisen mitä eriskummallisempia kirosanoja, joita en tiennyt olevan olemassakaan.
Itse ajoin autolla kolmessa vuodessa huolettomat 100 tkm ja veljeni halusi puoliväkisin auton ostaa. Etujousien lisäksi vaihdoin hihnankiristimen iskarin + normaalihuollot 10 tkm välein.
Harmittaa vieläkin auton myynti.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Pannaanpa yksi kokemus Mersusta:
Isäni hankki kesällä 2005 SKC:ltä Ylivieskasta -93 250D automaatin. Auto on "uitettu tuontiauto"
Mittarissa oli ostaissa jotain 160tkm ja nyt on menty 220tkm ja vuosikatsastus on suoritettu viime viikolla ilman huomautuksia
Suoritetut korjaukset:
Etujarrupalat
Etuvakaajan puslat
Venttiilinnostimet (yksi nostin läpsytti satunnaisesti kuumana)
Pumpun säätö PP:llä (muutti auton luonnetta huomattavasti)
Asennettu kauko-ohjaus keskuslukkoon
Huollot:
Öljynvaihto 5 kertaa
Ilmansuodatin 2 kertaa
Pa-suodatin kerran
Kulutus 7,3l/100 km, autossa ilmastointi ja automaattiloota.
Auto ei ollut ostaissa halpa, mutta varmasti hyvä. Ruostetta ei ole. Dealer saattaa auton tietääkin.
Isäni hankki kesällä 2005 SKC:ltä Ylivieskasta -93 250D automaatin. Auto on "uitettu tuontiauto"
Mittarissa oli ostaissa jotain 160tkm ja nyt on menty 220tkm ja vuosikatsastus on suoritettu viime viikolla ilman huomautuksia
Suoritetut korjaukset:
Etujarrupalat
Etuvakaajan puslat
Venttiilinnostimet (yksi nostin läpsytti satunnaisesti kuumana)
Pumpun säätö PP:llä (muutti auton luonnetta huomattavasti)
Asennettu kauko-ohjaus keskuslukkoon
Huollot:
Öljynvaihto 5 kertaa
Ilmansuodatin 2 kertaa
Pa-suodatin kerran
Kulutus 7,3l/100 km, autossa ilmastointi ja automaattiloota.
Auto ei ollut ostaissa halpa, mutta varmasti hyvä. Ruostetta ei ole. Dealer saattaa auton tietääkin.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Toi on ihan kohtuullinen lista vielä. Jos lähdetään vertaamaan esim. mun vanhaan farkkutomaattidiisseliin TDT300 . Se seisoi pajalla harva se viikko, mietittiin jopa melkein vakavissaan siirtää suoraveloituksena tili sinne huoltoliikkeeseen..
No murheet on kadoksissa kun omistaa tsekkiläistä laaturautaa..
No murheet on kadoksissa kun omistaa tsekkiläistä laaturautaa..
ML 270 CDI -00
Vähällähän tuo volle liikkuu vuodessa. Kaikki nuo kuuluu ihan normaaliin huoltoon.
Omaa TDT:hen vuositasolla on mennyt / tulee menemään seuraavia juttuja:
-Ostettaessa vaihtoon meni etujarrulevyt ja palat, narinahelat, automaatin ja perän öljyt.
-Syksyllä laitetiin E-keula, etulokari ruosteen takia, kylkien hiekkapuhallus ja maalaus.
-pumppu tapitettiin "nykyaikaiseksi" Vanhat väljät koneet tarvii enemmän polttoainetta vanhetessaan
-Noh, siitä ja trailerin vedosta väyrynen kyydissä pari kertaa n. 900km kuorma päällä laatikko viissin suivaantu ja veti herneen venttiiliin>> nelonen lipsuu
Auto on menossa nyt telakalle:
-Laatikko tarvii ilmeisesti vahvistuksen
-alapallot väljänä, samalla vaihdetaan myös sisäpään puslat että saa kulmat kohilleen.
-seisontajarrua ei ole
-perä vuotaa öljyä
-turbo väljä, vie öljyä
Menee kovin jo yli papin volle budjetin vaikka työt ei kuulu hintaan , vaikka onhan se paaaljon vanhempi auto. Tosin tuolle tulee ajoja vain n. 15tkm vuoteen.
Rengaskuluja en laske, se on vaan turvallisuutta ja joka syksy tulee uudet talvipyörät alle
Kesällä sitten poltellaan sekarenkaita joissa pintaa riittävästi.
Väyrysen kuluista ei vielä osaa sanoa, mutta tuskin mennään likikään 1900€+1900€ kuluilla
Omaa TDT:hen vuositasolla on mennyt / tulee menemään seuraavia juttuja:
-Ostettaessa vaihtoon meni etujarrulevyt ja palat, narinahelat, automaatin ja perän öljyt.
-Syksyllä laitetiin E-keula, etulokari ruosteen takia, kylkien hiekkapuhallus ja maalaus.
-pumppu tapitettiin "nykyaikaiseksi" Vanhat väljät koneet tarvii enemmän polttoainetta vanhetessaan
-Noh, siitä ja trailerin vedosta väyrynen kyydissä pari kertaa n. 900km kuorma päällä laatikko viissin suivaantu ja veti herneen venttiiliin>> nelonen lipsuu
Auto on menossa nyt telakalle:
-Laatikko tarvii ilmeisesti vahvistuksen
-alapallot väljänä, samalla vaihdetaan myös sisäpään puslat että saa kulmat kohilleen.
-seisontajarrua ei ole
-perä vuotaa öljyä
-turbo väljä, vie öljyä
Menee kovin jo yli papin volle budjetin vaikka työt ei kuulu hintaan , vaikka onhan se paaaljon vanhempi auto. Tosin tuolle tulee ajoja vain n. 15tkm vuoteen.
Rengaskuluja en laske, se on vaan turvallisuutta ja joka syksy tulee uudet talvipyörät alle
Kesällä sitten poltellaan sekarenkaita joissa pintaa riittävästi.
Väyrysen kuluista ei vielä osaa sanoa, mutta tuskin mennään likikään 1900€+1900€ kuluilla
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Kyllä Volvolandiassa keskustellaan Mersuista.Onkohan volvopalstalla mesen omistamisesta samallailla juttuu kuin mesepalstalla on juttuu volvon tai jonkun muun vastaavan paskan omistamisesta???
Porukkaa on siellä paljon enemmän ja keskustelu muista merkeistä on jopa asiallisempaa kuin täällä vaikka Mese.fi on kaikille automerkeille tarkoitettu foorumi.
Tämäkin viestiketju on osiossa "Keskustelua muista merkeistä" ... näköjään aina löytyy joku ymmärrysrajoitteinen huutelemaan turhuuksia väliin.
Re: Vuosi Volvo 850 TDI:n omistajana, kulut, kokemukset yms.
Haaste vastaanotettu: Click.Pappi kirjoitti:...Toivoisin, että joku uudemman mersun omistaja kertoisi omia kokemuksiaan vastaavasti....
-T
Re: Vuosi Volvo 850 TDI:n omistajana, kulut, kokemukset yms.
Ja toinen vastaus samaan haasteeseen: Click.eerola kirjoitti:Haaste vastaanotettu...
-T