Lankku pajalle,mitä kaikkee sitä uusittis kerralla

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Väisänen
Viestit: 223
Liittynyt: 29.10.2005 1:28
Paikkakunta: Jämsä.

Lankku pajalle,mitä kaikkee sitä uusittis kerralla

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Eli pyöränlaakeri ompi ruvennu ääntämään eli pajalle ollaan menossa,vaihatanko suosiolla molemmat puolet? Samanmatkanhan ne on jo rullannut.

Sitten on tämä vieno ujellus 120 km/h:ssa joka kuuluu silloin kun kaasua keventää,veto päällä ei kuulu eikä moottorijarrutuksessa. Kannatinkumi ja laakeri? Laitatanko vielä suosiolla rätit samalla molempiin päihin?

Ja sitten vielä hinta-arvioita että ei pissitä pajalla ihan linssiin.

Kardaani homman voisi ehkä tehdä itse jos siinä ei ihmevärkkejä tarvita,laakerinvaihto on vissiin paras antaa Mersu-guru Ruuskasen tehdä?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Takapyöränlaakerit kai? Eteen vaihtaa kotonakin.
Taakse melekeen joo korjaamon hommia.
Rättinivelet näkee silmällä onko kunnossa.
Kannatinlaakeri+kumi taisi olla yhteensä n.25€.
Voip vaihtaa kotonakin, kunhan kattoo että kardaani menee samaan asentoon takasin.
Pro HVM
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ja voihan se ujellus johtua niistä laakereistakin, ainakin itsellä loppu farmasta ujellus 80 vauhdissa laakerin vaihdolla.Luulin jo että perä huutaa :roll:
Väisänen
Viestit: 223
Liittynyt: 29.10.2005 1:28
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Takapään laakeri nimenomaan.Etuset vaihdoin viime talvena.

Tuo vieno ujellus kuului viime talvena kovalla pakkasella jo vähän kovempana vinkunana,uskoisin että kannatinlaakeri siellä ulisee.

Pitää viikonloppuna vilkaista auton kunhan tässä joutaa ja katellaan sitten mitä sinne tarviis laitella.
Avatar
mbsilver
Viestit: 254
Liittynyt: 18.7.2006 21:14

Viesti Kirjoittaja mbsilver »

Toisessa topikissa jo mainittukin takapyöraälaakeri siis vollottaa. Mitenkähän pitkään tuolla kärsii ajella, ääni tuntuis voimistuvan aika nopeesti? Vajaa satku ajettu äänen ilmaannuttua ja jo nyt melko häiritsevä ihan pienilläkin nopeuksilla :arrow: Poppivehkeet kovemmalle :shock: Kannattanee vaihdattaa molemmat kerralla, vaikkakin toinen vielä äänetön ja välyksetön. Saiskohan nuita laakeriliikkeestä vai pelekästään varaosaliikkeistä/korjaamolta? Oliskohan kellään laakerin nummeroita ylhäällä?
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Hetiheti vaihtamaan ettei mene koko napa rikki. :ope:
Itse en ymmärrä tuota "varmuuden vuoksi toisellekkin puolelle"-vaihtelua.
Kyllä siinä kuitenkin sitä remppaa tulee ajan kanssa ihan tarpeeksi :lol:
® Mesen linttaklubi
Avatar
mbsilver
Viestit: 254
Liittynyt: 18.7.2006 21:14

Viesti Kirjoittaja mbsilver »

Arto N kirjoitti: Itse en ymmärrä tuota "varmuuden vuoksi toisellekkin puolelle"-vaihtelua.
Kyllä siinä kuitenkin sitä remppaa tulee ajan kanssa ihan tarpeeksi :lol:
Ei kai lankussa kuitenkaan, mut väyryset asia erikseen... :roll: :wink:
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Saattaa sitä välillä olla ihan lankussakin :lol:
Ei ehkä Niiiin paljon mutta pikkasen kuitenkin :roll:
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”