Moro, driftinkivideoita joudutaan kai vielä odottelemaan, yritetään saada auto pelittämään niinkuin pitää
Mystistä käynnistysongelmaa on ollut, enkä ole töidenpaljouden (hyvä tekosyy
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
) takia saanut siihen selkoa. No, tiistaina käytetään sitä Alppilan Autohuollossa josko siellä selviäis... Bensapumput ovat joko väsähtäneet tai imuilmavuotoakin tässä kävi mielessä.
Mutta niin niitä tietoja. Eli vuoden 1987 740 Turbo 2,3 litraisella B230ET moottorilla, 531-kannella, Garretin T3-turbolla(?) ja Motronicilla. Tehua pitäisi olla sen 182 hevoista ja vääntöä 260 newtonilaista. Malmivaunua tuommoinen pata vakiona liikuttaa hmmm...krhm...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Automaattilaatikolla, lienee ZF:n HP22, en siitä tiedä, vaihtaa muuten todella nätisti. Melitoksen vinkkaamaa HX40:stä tuossa jo funtsin kun tutuntutun paja niitä laittelee... Ehkä se isompi turbo olisi kuitenkin ihan fiksu hankinta, ennen muunlaista piristystä, täytyy muistaa tässä vaiheessa että autolla on ajettu reilut 400.000 km. BSR:n tai vaikkapa Viking lastu tässä on myös kummitellut mielessä...mitä nyt sitten sattuu löytymään.
"Bejben" ulkoväri on aistikas hopeanvihreä metalliväri (koodi 403, Sivonen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
) ja sisusta mustaa puolinahkaa, varsin siistissä kunnossa. Korikin on ihan ok siistissä kondiksessa, kattoluukun etureuna kupruaa ja takasiivessä on ruosteläntti josta lähikuva:
Varustelistalla komeilevat keskuslukitus, valaistu meikkipeili, penkinlämppärit, sähkölasit x 4, sähkötoiminen kattoluukku kattoluukun paljastimella
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
, automaattinen ilmastointi joka ei
tietenkään ole toiminnassa
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
, sähköllä säätyvät ja lämpeävät peilit, tosiaan se puolinahkasisusta, Volvon orggis radiokasettisoitin stereokaiuttimineen...sekä toiminnassa olevat ajovalojen pyyhinpesuriyhdistelmät, nehän pitää toimia vai mitä Ari
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Noistahan nyt suurin osa oli vakiovarusteita mutta kumminkin. Kaikki nämä sähkö"herkut" toimii, mikä saattaa olla näin vanhalle Volvolle jo harvinaista. Jopa bensamittari muiden informatiivisten osoittimien ja valaistuksen ohella toimii!
Varaallisen liukkaaksi kuluneen ratin tilalle ajattelin jotain
tämmöistä (sama malli kuin mulla Mersussa se puinen) ja kun käynnistyshäikät on saatu kuntoon ja mahdollista piristystä aloiteltu niin vaihdellaan tuohon myös lukkoperä sitten. Jos tuo nyt taloudessa pysyy...
Muutama sekalainen kuva lisää N73-laadulla...
/Edit/
Ps. niin toi putkiston ulostulo on noissa Turboissa ollut aina tuollainen... taitaa olla orggis osakin toi mitä auton alla jaksoin tiirailla.
/Edit2/
Lisätty varusteita sitä mukaan kun niitä muistu mieleen...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)