600ce-48 moottorin vaihto

Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kannattas melkein tässä tapauksessa turbottaa tuo oma 300e kone. Saa samat tehot, ehkäpä jopa oikeasti mahdollista, sekä pystyy leimaamaankin. Netissä nää jutut on helppoja, mutta oikeassa elämässä...Opiskelijan budjetilla noita ei välttämättä toteuteta.

En sen kummemmin halua tyrmätä tätä projektia ja olisihan se erittäin mukavaa jos joku tosiaan tuommoisen muutoksen tekisi. Ei kai se mahdotonta olisi, mutta erittäin vaikeaa ja kallista.
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

mikäs oli se 600 sen heikko kohta kun joku kertoi että siinä on kestävyys ongelma ja se voi olla että jos ei v12 niin tuskin rivi6 turboakaan eli vakio vehkeellä ajellaan ja sit kun rahaa riittää hankitaan marsu pilamiin lisäystä
no ehkä turbo no ehkä v12
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Tuollaisenaan jos istuttaa kaikkine hilppeineen niin mikä ettei, varmaan sittenkin tarvii erikoisluvat coupeen.

Mutta ahtaa se vielä? siinä sitä on säätämistä, että tuon saa esim. euro 1 testistäkään läpi, sekin kuitenkin on sen >1k€ laaki, onnistu eli ei.

Itse kyllä ahtaisin sitä 3 litrasta.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

JP74 kirjoitti:Kannattas melkein tässä tapauksessa turbottaa tuo oma 300e kone. Saa samat tehot, ehkäpä jopa oikeasti mahdollista, sekä pystyy leimaamaankin. Netissä nää jutut on helppoja, mutta oikeassa elämässä...Opiskelijan budjetilla noita ei välttämättä toteuteta.
Joo. Osta tuolta myyntipalstalta rehtijiiltä 350SDL:n kampiakseli ja läväytä se tuohon M104:n alakertaan. Jos vielä poraat lohkon vähän ylikokoon niin sulla on C36AMG:tä vastaava voimapaketti. Alkaa olemaan alavääntöjä eri lailla ja jaksaa irrota viivalta. Ja jos vieläkään ei ehdi niin koneen kylkeen turpo tai pari niin yläväännötkin on kohdillaan.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

asiahan on nyt näin että autooni ei tule mitään muuta ¨viritys¨ osaa kun K&N vapari (jos rosvo(auto) racing pystyy toimittaa) ja sekin pelkästään säästö mielessä (voi pestä) koska kaikkihan sen tietävät mitä m104 koneeseen maksaa filtteri...liikaa...ja sitten kun pakoputki on paikattu n.10 kertaa niin ajatuksena on tehdä rosteri putkisto mutta se ei ole vielä vuosiin ajankohtaista koska putki on vielä hyvä...
peltipakosarjaa suunnitellaan kun vielä saisi tietoonsa pakonokan asteluvun niin sen mitoitus olisi helpompaa... ja jos käy niin huono tuuri että kansipaffi alkaa falskaamaan niin kanavat koneistetaan siinä samalla kun kansi on pöydällä... ja ajatuksia suihkutus laitteisto muutoksista piirtyy viikoittain verkkokalvolle mutta ei siitä sen enempää...että näin ei muuta viritystä 8)
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Kannattaa herätä tähän maailmaan sen V12 moottorinvaihtoasian suhteen jos normaalin ilmansuodattimen uusiminen tavallisessa vaihtosyklissä on liian kallista.
Tällä perusteella sun persees ei kestä tuota leikkimistä.

*Naps*

Ja hyvää huomenta....
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

kiitos asiantuntia lausunnosta!
kyseessä ei ole leikki eikä perse ole auki vaan kyseessä on ihan järki ratkaisu koska orkkis filtteri maksaa yli40€ ja K&N maksaa noin 60-100€ ja K&N kestää pestä ainakin 5 kertaa ja pitää silti suodatus ominaisuudet
ja v12 on hankinnassa valmiina pellin alla ja ce jää kakkosautoksi
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Nythän voitas alottaa se suodatinvääntö taas.
Okei, K&N pitää viisi pesua suodatusominaisuutensa - omat ominaisuutensa.
Se minkä tason ominaisuudet on kyseessä on jo hieman eri juttu...
Tästä on peistä taitettu ympäri nettiä aikalailla.

Tuossa yksi tulos: http://www.roadkill.com/~davet/moto/air.filters.html

Tiivistelmä: As you can see, K&Ns are great for airflow, which is what they were designed for.
Their original application was on racing engines, where airflow is important and ultimate engine life was of little consern.
They are not as good at filtering as paper or oiled foam types.

Kannattaa olla tarkkana ettei tule säästettyä väärässä paikassa... :wink:

En mitenkään halua hyökätä eeron suunnitelmia vastaan,
tuompahan tuon viriputsareiden kolikon kääntöpuolen esille.
Pro HVM
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Edelleenkin sitä mieltä, että jos jatkuvassa ajossa olevan auton suodattimen joutuu vaihtamaan kerran vuoteen, projektista puhumattakaan ja jos tämä on jo olevinaan kallista ja siinä pitää alkaa säästää ottaen huomioon projektin kokonaisuutena niin hieman ollaan hakoteillä. Mitä ajattelit ostaa sillä suodattimen pesun säästöllä? Vajaan tankillisen bensaa per vuosi?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Laitetaampa tasapuolisuuden nimessä nyt yksi "K&N on jees" -arviokin.
http://cars.about.com/od/productreviews ... filter.htm

Olikos meillä putsaritopikkia jo vai jäikö se sinne toisaalle?
Pro HVM
Avatar
m4rcuz
Viestit: 18
Liittynyt: 26.10.2005 18:15
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Täytyypä kommentoida, ettei välttämättä ole järkevää vaihtaa alkuperäistä suodatinta pestävään ja öljyttävään, varsinkin kun se vakiofiltteri ei vakiokoneessa varmasti merkittävästi virtauksia ahdista. Eikä se ole edes mielestäni kallis, tai todellakaan ensimmäisiä säästämisen paikkoja.

On nimittäin sellaisia juttuja kuulunut jo tovin aikaa, että ilmansuodattimesta irtoava öljy pilaa ilmamassamittarin. Ja silloin on kartiofiltteristä saatava säästö (ja tehohyöty :lol: ) äkkiä ulosmitattu...
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Minä ku yritin saada jonkun suomessakin rakentamaan tuosta kipinäsytytteisestä kutosmotista vääntökonetta vaan tämä menikin ilmanputsari-ooteeksi...

KE-jetillisissä mersuissa ei onneksi ole ilmamassamittaria.
I drive an Opel. What's your excuse?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ootpa Meli oikiassa, annetaampa tilaa ennennäkemättömille vimpaimimille ja jatkamma putsarikeskustelua tuolla.
Pro HVM
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

noniin olette kaikki oikeassa (tasapuolisuutta) autoracing ei näköjään pysty toimittamaan filtteriä joten hankin siihen sellaisen kun kuuluukin että minkäs merkkinen kannattaa hankkia vai otanko suoraa sen minkä ne kl:llästä antaa
kun olen huomannut että ihan laatu tavaraa kauppaavat...
eli kauhulla odotan niitä aikoja jolloin en enää jaksa paikata putkea ja rupean hankkimaan rosteri putkea pätkissä ja tigittää niitä yhtee...
ja kansi paffi ei toivottavasti ihan heti ala falskaa..
niin säästyy hermot, aikaa jää ajamiseen ja rahakkin säästyy siihen v12mersuun
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

KL myy kai Mannia, ei siinä mitään vikaa ole. Eikä Hengstissä.

Kerrohan Eero sitten kun alkaa 12-mukinen olla tulossa pihaan. :D
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

eero1989 kirjoitti: peltipakosarjaa suunnitellaan kun vielä saisi tietoonsa pakonokan asteluvun niin sen mitoitus olisi helpompaa...
Eikös se mahda olla vakionokalle ja kanaville aika hyvin mitoillaan se vakiopakosarjakin? Taitaa mennä peltipakosarjan "ominaisuudet" tuossa tapauksessa eduista edelle? :shock:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

joko v12 murisee :?: :pumppu: :näre: :amis_selittaa:
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

audimies kirjoitti:Kuva

Tuossapa on laitettu v8 w201:sen nokalle!
Koko tarina alla linkissa.
http://www.geocities.com/shvoldum/conversions/amg.html

Ilmeisesti ei voi käyttää vertailuna , koska amg ei "virallinen" valmistaja, vaan viripaja?
6.0 kone w201:sessä ja ei näy ABS yksikköä autossa... Ei voi pysähtyä tuo ikinä, kysykää vaikka patsastuskonttorilta.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

AK47 kirjoitti:6.0 kone w201:sessä ja ei näy ABS yksikköä autossa... Ei voi pysähtyä tuo ikinä, kysykää vaikka patsastuskonttorilta.
Pysähtyy kai se iliman ABS:ia paremminkin jos on kilipa-autoilijan jarrujalaka. (Tosin harvalla meistä on, varsinkin hätäkäteen-tilanteessa.) Eihän se Abs ole mikään jarrutehostin. Ja mitä katsureihin tulee, varmaankin monen syyniukon mielestä tuon ei pitäsi edes liikkua.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Tuossa jotakin:

It is a genuine AMG from the factory throughout, and it certainly also look like it.

There's nothing mechanically from the 190 on it, driveshaft, rear diff, radiator, brakes etc are all bigger and better.

8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”