Zum teufel! Ässän ohjurinkumit vaihdettu- alustaremonttia

Vastaa Viestiin
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Harju kirjoitti: älä kerro kellekkään, mutta ne meinaa korjata kuljettajan puolen takalokarin ruostevaurion ässästä :wink:
No, tässä teille lahoilla suomiromuilla ajelijoille :twisted: :

Kuva

Tuo se vasta onkin paha paikka. Kun pudotat puskurin pois, on alta hävinnyt koko helma ja ilmanvaihtoläppä roikkuu pelkän massan varassa. Kai se vielä läpsähtää, kun oven sulkee :shock:
Tällainen on ehjä alahelmasto, Suomiautosta, ikään kuin malliksi.

Kuva
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Juuri tuota ruosteen raiskaamaa kohtaa katselin jo kesällä :D
Pyrstötähti
Viestit: 115
Liittynyt: 30.9.2005 22:39
Paikkakunta: Oulandia

Viesti Kirjoittaja Pyrstötähti »

Huonoon kuntoon on HVM:n tuontiauto päässy, ainaki jos vertaa tuohon Kaapon huippuyksilöön. Tuostahan sen toisaalta kuvistakin näkee miksi diilerit ei nuita saksantuonteja arvosta alkuunkaan. :(

:D

nimim: kertaalleen jo ruostevauriot korjattu (-03 W211)
Ei oo riemulla rajaa ku mesellä ajaa.
Avatar
raggari
Viestit: 103
Liittynyt: 08.12.2006 20:09

Viesti Kirjoittaja raggari »

mahtavaa 8) onnittelut vielä täältäkin suunnalta... sitten arvuuttelemaan keneltä hajoaa seuraavaksi sytkäpoksi :D :twisted:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

EBT (Eastern Brainworks Tuning) esittää seuraavassa videon köyhille kommunisteille, meitähän täällä piisaa 8) :

Oma ehdokkaani Euroviisuihin 2007

Järki ei riitä liittämään videoon hauskoista kotivideoista tuttua päiväystä "12.09.1989", mutta osaattepahan epäillä videon aitoutta enemmän. :idea: Olen tunnettu kuvan, etenkin elävän kuvan käsittelytaidoistani, joten nauttikaa visuaalisesti näyttävästä äänimaailmasta. 8) Eiku... :shock: no, olokoon... :roll:

Kameran magnetofooni tekee äänestä melko kummallisen, etten sanoisi jopa "korppusahamaisen", mutta turhahan teille on mitään selitellä. Paska mi paska - korppusaha mi korppusaha... :|

Mutta hyvin pelittää, käy nätisti, luistonestokin toimii. :shock:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ainiin. Vaihtelin taakse koiranluut samalla kun ejakuloin kitkat :x alle. Entiset oli muoviset origianaalit, uudet metalliset Lemförderit. Kuskin puolen kikotin oli ihan loppu alapäästään. Tuon takia sitä on vaiheltu keulaan kaikki liikkuvat osat, mutta onpahan nyt kolinaton auto jolla puaruutella tappelupaikoille... :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29279
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

kitkat
Koita ny olla varovainen jos lähet tuonne jäisille teille ajelemaan ! :!:
Nastarenkaiden pitoon tottuneille kitkarenkaiden liukkaus voi olla yllättävä vaaratekijä. :(
wiimax.fi
Wireless
Arjen sankari
Viestit: 1165
Liittynyt: 28.8.2006 19:58

Viesti Kirjoittaja Wireless »

HVM kirjoitti:EBT (Eastern Brainworks Tuning) esittää seuraavassa videon köyhille kommunisteille, meitähän täällä piisaa 8) :

Oma ehdokkaani Euroviisuihin 2007

Järki ei riitä liittämään videoon hauskoista kotivideoista tuttua päiväystä "12.09.1989", mutta osaattepahan epäillä videon aitoutta enemmän. :idea: Olen tunnettu kuvan, etenkin elävän kuvan käsittelytaidoistani, joten nauttikaa visuaalisesti näyttävästä äänimaailmasta. 8) Eiku... :shock: no, olokoon... :roll:

Kameran magnetofooni tekee äänestä melko kummallisen, etten sanoisi jopa "korppusahamaisen", mutta turhahan teille on mitään selitellä. Paska mi paska - korppusaha mi korppusaha... :|

Mutta hyvin pelittää, käy nätisti, luistonestokin toimii. :shock:

Kerrassaan mainio video.
Kuvauta vielä ajoon lähtö jollakin niin saadaan nähdä hallusinaatiomaisia unia ensiyönä.
Mersu on filosofinen alku autolle.


Pro-HVM

http://www.udo-online.de/
http://www.clinteastwood.net/
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:
kitkat
Koita ny olla varovainen jos lähet tuonne jäisille teille ajelemaan ! :!:
Nastarenkaiden pitoon tottuneille kitkarenkaiden liukkaus voi olla yllättävä vaaratekijä. :(
Juu, tämä tuli taas kerran huomattua. :( Kiitos liikuttavasta huolenpidosta, tämä se tuntuu aina niin hyvälle kun huomaa lähimmäisen välittävän...*tyrsk*...niisk.... :cry: <-----(liikutuksen ja ilon kyyneliä)
Stuttgart
Viestit: 198
Liittynyt: 14.12.2006 13:33

Viesti Kirjoittaja Stuttgart »

Olisit sammuttanut sen sepelimyllyn sieltä taustalta, olis toi kasin ääni tullut oikeuksiinsa... :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Stuttgart kirjoitti:Olisit sammuttanut sen sepelimyllyn sieltä taustalta, olis toi kasin ääni tullut oikeuksiinsa... :lol:
No tulihan se sieltä kun malttoi odottaa. :lol:
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

HVM kirjoitti:
Stuttgart kirjoitti:Olisit sammuttanut sen sepelimyllyn sieltä taustalta, olis toi kasin ääni tullut oikeuksiinsa... :lol:
No tulihan se sieltä kun malttoi odottaa. :lol:
Jaa :shock: Kävikö se kone :?: Mie luulin että se oli 14 sek. pätkä starttaamisesta kun se oli niin sahaava se ääni 8) Taitaa olla geeliakku kun noin tasasesti starttaa :lol:

Heikki :D (SKP:n hängöraundjäsen)
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kasikoneissa on tasainen tuo startin ääni. Jos kone kävisi, niin silloin ainakin toisesta ventiilikopasta kuuluisi raksuttava ääni, ilmanputsari heiluisi koneen mukana ja auton takaa näkyisi sinistä savua. :lol:

Käyväksi en usko konetta, ei mersun kasit käy noin tasaisesti ja hiljaa. Edes kuvan ja äänen käsittelyllä ei sitä noin tasaisesti ja hiljaisesti saa käymään.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

:supersad: Kai se on vielä ajovideokin kuvattava, jahka kuvaaja löytyy. :supersad:
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Syylärin edessä oleva peite on varmaan tarkoitettu äänieristeeksi. :D
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Aika hiljainen on tuo ässän dieseli, melkein kuin kylmä volvo. :D

Joko ne nokat on hiomapajalla?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ruoja kirjoitti:Syylärin edessä oleva peite on varmaan tarkoitettu äänieristeeksi. :D
Se on itikka-, ei hyttysverkko. :protest:

Autossa on ylellinen ja aistikas Mobutu Sese Seko-maski :arrow: kaikki lehmää pienemmät elukat mahtuvat lentämään maskin läpi ja tukkimaan syylärin :shock: Vaatii aitaa. :shock:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sivonen kirjoitti:Aika hiljainen on tuo ässän dieseli, melkein kuin kylmä volvo. :D

Joko ne nokat on hiomapajalla?
Jopas sataa nyt kannustavia viestejä. :protest: :lol:

Nokat on kiinni pukeissaan. Katellaan mitä tapahtuu kun Rässi vaihtaa ohjurinkumit ja mie sillä aikaa liotan nostimia lumileopardin virtsalla. :idea: Jos ei tepsi, hiotaan nokat p*skaksi kesällä kun eukko viettää työtä vieroksumalla ansaitsemaansa lomaa, ja mie voin tehä töitä sen autolla. :evil: Eiku siis Avensis-mersulla. :roll:
Wireless
Arjen sankari
Viestit: 1165
Liittynyt: 28.8.2006 19:58

Viesti Kirjoittaja Wireless »

HVM kirjoitti::supersad: Kai se on vielä ajovideokin kuvattava, jahka kuvaaja löytyy. :supersad:

Eikös vaimosi voisi kuvata. Kuka teillä muuten ajovideot yleensä kuvaa. 8)
Mersu on filosofinen alku autolle.


Pro-HVM

http://www.udo-online.de/
http://www.clinteastwood.net/
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

wireless kirjoitti:
HVM kirjoitti::supersad: Kai se on vielä ajovideokin kuvattava, jahka kuvaaja löytyy. :supersad:

Eikös vaimosi voisi kuvata. Kuka teillä muuten ajovideot yleensä kuvaa. 8)
No se oli töissä kun tuon viestin kirjoitin. Nyt se on makarissa nukuttamassa dil...dilemmoiden täyttämää päätään. :roll: Kuvataan tuossa viikolla kun sattuu aikataulut yksiin - eikö tuo osanne nappia kaikesta huolimatta painaa, vaikka ei välillä uskoisi, että lahjat riittävät noinkin vaativaan suoritukseen. :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Se on sitten uusi riimu uitettu koneeseen, samalla vaihdettiin 2 kpl laahereita. Homma ei käy ihan kuten Ladassa tai elokuvissa - hommaa piisaa korjaamollekin takuulla päiväksi. :x Hetero-amatööri tekee hommaa noin 2-3 päivää, ja ihan liioittelematta. :shock:

Purattaa niin pirusti - syyläristä apulaitteiden kautta vaikka mihin, ei jaksa käydä kaikkea tilittämäänkään. Sarjassamme "jeesus-hommat", ihan selekeesti. :x

Nokka-akselien voiteluputkien muoviklipsutkin tuli samalla vaihdettua, ja väittäisin nyt kokeneempana että turhaan. Palikat on kivikovaa muovia, niille ei tule ikä täyteen kuin hirvikolarissa tai palovauriossa. Ja ihan turha väittää muuta, en ole henkisesti kypsä vaihtamaan mielipidettäni. :idea: Uudet ja vanhat eivät eronneet tiiviydeltään millään lailla, ja tämä on kiinalaisella "mauserilla" toteamaton tosiasia. :shock: No, pakeliittipalikka ei elä, viru tai kovetu, se on vissi. :idea:

"Vähän" muuten oli jo säikäyttää ensimmäisen startin perään, auto kävi 2 minuuttia ja sammui kuin seinään. :shock: Kolautin bensapumpun relettä Ladan alkuperäis-ruuvarilla :arrow: rottelo syttyi uudelleen käyntiin. :shock: No, seuraavana ostellaan sitten se rele. :evil:

Jotta tälleen tässä vaiheessa. Kiitokset Kaikille operaatioon tahtomattaan ja väkipakolla osallistuneille - ei kaikkein vähiten Rässille ja Lucky-Dogille. Ja Dealer oli jo liki unohtua. Olenkohan ansainnut tällaisia kavereita? Aika epäreilulle tuntuu kun tietää mikä idiootti sitä on. :lol:

Kiitos äijät, ei tässä nyt muuta osaa valehdella. :(
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

HVM kirjoitti:Se on sitten
Onnea voittajille, jälleen! :D
HVM kirjoitti:Hetero-amatööri tekee hommaa noin 2-3 päivää
Olikos tästä tekeillä työohje tuonne Mekkaan? Kovin ovat vähäpuheisia työn sankarit, vaan ymmärtäähän tuon toki että silloin kun tehhään, ei höpötetä. Ja senkin että kun se kerran on tehty niin ei sitä heti halua muistella. :roll: Vaan olis se vaan niin vaan mukava jakaa jos vaan vaan.
HVM kirjoitti:Nokka-akselien voiteluputkien muoviklipsutkin tuli samalla vaihdettua, ja väittäisin nyt kokeneempana että turhaan.
Minä väitän että viksu vaihtaa osan ennen kuin se menee rikki. Ei kai siitä pakeliittipalikasta mitään huomaakaan ennen kuin se sanoo knaks. Ennaltaehkäisevää huoltoa, junou. :) Voit täten myös nimittää itseäsi virallisesti viksuksi. :!: :ope:
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

HVM kirjoitti: Palikat on kivikovaa muovia, niille ei tule ikä täyteen kuin hirvikolarissa tai palovauriossa. Ja ihan turha väittää muuta, en ole henkisesti kypsä vaihtamaan mielipidettäni. :idea: :(
Juu, se kivikova muovi rapsahtaa ensimmäisessä routamontussa riksrakspoks, jos kullipoikana murojen syönnissä olleet muistot pakkaavat pintaan. Mutta sinähän ajat vain kesällä. Mutta ei se bakeliitti suvellakaan pehmiä, pää sen sijaan taitaa näin nollakeleillä :shock: :lol: :x :twisted: :roll: :wink:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Njaah? :shock: No saattaisihan operaatiosta Mekkaan jotain rustaillakin, jahka inspiraatio iskee. Fokus kun on tällä hetkellä enemmän tuhannen lukemattoman viestin ja hekottelun puolella. :D Tiedä sitten, onko remonttikuvauksen tekeminen isompi homma kuin itse remontin? :shock:

Riimun vaihtohan ei teetätä sinällään hirveästi hommia - keulalta pois kaikki mikä on kampuran pultin edessä ja eikun veivaamaan. No venttiilikoppien, bensaputkien ja sytkäpiuhojen irrotus auttaa toki sekin. :roll:

Isoimmat hommat tulevat eteen jos ja kun aletaan vaihtamaan laahareita, silloin pääsee repimään irti laturia jalkoineen, sekä ohjaustehostimen pumppua. Laahareiden tapit kun ovat näiden p*rkeleiden alla. :x Laaharit kannattaa kyllä uusia, 1kpl oli omastani poikki ja hyvää matkaa menossa kohti jakoketjun väliä. Kaksi vaihtuu ihan suht lemmessä ja toinen jopa vasaralla hakkaamatta, toiset kaksi (yläpään) ovatkin sitten hankalammassa paikkaa. :roll: Edessä on tietysti ketjunkiristimen kaarilaahain, toisella puolella nokka-akselin ketjupyörää jne.

No, pitää tuumailla mekkaan ajan kanssa. Auto kuitenkin toimii edelleen. :shock:

Ps. Vanha ketju oli muuten 6mm pidempi kuin uusi.
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Noo mites remontti vaikutti...ääneen, hajuun, makuun? Sen verran opastan kun sinä nyt olet kuitenkin melekosen noviisi täällä voorumilla että ANNA PALAA :twisted: Eli voit vaikkapa (jos välttämättä tahdot) hieman värittääkkin omia MUTUja :idea: ...tai PETUja. Mutta tärkeimmät ja samalla meitä kaikkia kiinnostavimmmathan ovat tietenkin VATUt :!:
No! ans tulla ny.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

CDTA kirjoitti:Noo mites remontti vaikutti...
No sen verran se vaikutti, että nyt nostimista lähtevä rapina kuuluu paremmin kun ketju on hiljaa. :shock: Hajuun ei vaikuttanut mitään, ne ohjurinkumit kun jäi työkalupulan takia vaihtamatta. :(
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

HVM kirjoitti:
CDTA kirjoitti:Noo mites remontti vaikutti...
No sen verran se vaikutti, että nyt nostimista lähtevä rapina kuuluu paremmin kun ketju on hiljaa. :shock: Hajuun ei vaikuttanut mitään, ne ohjurinkumit kun jäi työkalupulan takia vaihtamatta. :(
Eli kuulostaa ja haisee samalta kuin 80-luvun alun mazda :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Harju kirjoitti:
HVM kirjoitti:
CDTA kirjoitti:Noo mites remontti vaikutti...
No sen verran se vaikutti, että nyt nostimista lähtevä rapina kuuluu paremmin kun ketju on hiljaa. :shock: Hajuun ei vaikuttanut mitään, ne ohjurinkumit kun jäi työkalupulan takia vaihtamatta. :(
Eli kuulostaa ja haisee samalta kuin 80-luvun alun mazda :lol:
Aika kuvaavasti ilmaistu. :shock: No, sitä saa sitten halukkaat kuunnella ja haistella Punkaharjulla - maistiaisia on tarjolla niukemmin. 8)

Ajoitus pitää vielä jossain vaiheessa tarkistaa, virranjakaja kun oli irti sekin, ja merkit tehtiin vanhalle venyneelle riimulle. Vai pitääkö? :idea:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Aattele oikeen

vm-84 mazda 323 1,5 liikennevaloissa ( tai JOS siellä päin ei oo valoja niin ihan vaan risteyksessä) mehupillin kokoisesta putkesta puskee sininen ja imelän/silmiä kutittavan hajunen öljypilvi :shock: liikkeelle lähdettäessä sinisen määrä nelinkertaistuu ja moottorin kilinä peittää alleen kuljettajan kiroilun :lol: Takana tulijan on siinä mielessä helppo lähteä maxzdan takaa talvella liikkeelle ettei oo pito onkelmia, macdasta tippuva ruoste takaa pidon :shock: :whistle:
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

HVM kirjoitti: ...nostimista lähtevä rapina kuuluu paremmin...
...Ajoitus pitää vielä jossain vaiheessa tarkistaa, virranjakaja kun oli irti sekin, ja merkit tehtiin vanhalle venyneelle riimulle. Vai pitääkö? :idea:
MeniköSeNyLaittamaanSytynNiinAikaselleEttäNakuttaa??? :shock: :eec:

Kone seis ja heti!! :shock:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 sähkö”