vettä konttii?
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 04.1.2007 16:43
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
vettä konttii?
minulla on 190 korinen mersu ja olen huomannut kun ajelee vesisateella ni peräkontin kuskin puolen syvennykseen kertyy vettä? onko muilla ollut samanlaista vikaa? miten korjasitte ?
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 04.1.2007 16:43
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Takakontissa, verhoilulevyjen alla, kummallakin sivulla on vedenpoistoreiät, muistaakseni niitä on peräti kaksi kummallakin puolella. Yleensä nämä reiät ovat yleensä niin täynnä pa*kaa ja ruosteenestoaineita, etteivät ne hoida tehtäväänsä.
Otapa siis verhoilumuovit sivuilta pois pois ja tarkista tilanne, kyllä ne reiät siltä kaiken pa*kan alta löytyvät. Siellä on sellaiset kumitutit. Avaa ne, puhdista takakontti pas*asta ja kuivaa kontti.
Tuossa korimallissa takakonttiin ruukaa muuten tulemaan kosteutta ihan itsekseen oikeilla keleillä. Putsasin nuo reiät ja sen jälkeen on kosteusongelman hävinnyt .
Otapa siis verhoilumuovit sivuilta pois pois ja tarkista tilanne, kyllä ne reiät siltä kaiken pa*kan alta löytyvät. Siellä on sellaiset kumitutit. Avaa ne, puhdista takakontti pas*asta ja kuivaa kontti.
Tuossa korimallissa takakonttiin ruukaa muuten tulemaan kosteutta ihan itsekseen oikeilla keleillä. Putsasin nuo reiät ja sen jälkeen on kosteusongelman hävinnyt .
Kein siknatuur
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 04.1.2007 16:43
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
juu pittää kahtoo onko tukossa.Sampo N. kirjoitti:Takakontissa, verhoilulevyjen alla, kummallakin sivulla on vedenpoistoreiät, muistaakseni niitä on peräti kaksi kummallakin puolella. Yleensä nämä reiät ovat yleensä niin täynnä pa*kaa ja ruosteenestoaineita, etteivät ne hoida tehtäväänsä.
Otapa siis verhoilumuovit sivuilta pois pois ja tarkista tilanne, kyllä ne reiät siltä kaiken pa*kan alta löytyvät. Siellä on sellaiset kumitutit. Avaa ne, puhdista takakontti pas*asta ja kuivaa kontti.
Tuossa korimallissa takakonttiin ruukaa muuten tulemaan kosteutta ihan itsekseen oikeilla keleillä. Putsasin nuo reiät ja sen jälkeen on kosteusongelman hävinnyt .
Eli jos ne reiät puhdistaa niin häviää tuo älytön kosteuden määrä kontin luukunkannestakin vai? Kannenluukku on jatkuvasti ihan kostea. Ihmetellyt kun ei ole aiempina talvina kostunut noin paljoa. Nyt kun avaa kontin niin suojakelillä valuu vettä sieltä yläosasta mihin sitä kosteutta kertyy.
Huolestuttaa tuollainen käyttäytyminen että muuten korroositon kontti saattaa alkaa mätänemään. Eihän tuollainen voi olla normaalia? Poistin kaiken ylimääräisen roinankin että jos olisi vaikuttanut ilman kiertoon.
Huolestuttaa tuollainen käyttäytyminen että muuten korroositon kontti saattaa alkaa mätänemään. Eihän tuollainen voi olla normaalia? Poistin kaiken ylimääräisen roinankin että jos olisi vaikuttanut ilman kiertoon.
Tuon näköistä hommaa on ruostesuojatun W201:n takakontin syvennyksissä:
Ruostesuojamössö tekee hiekan kanssa mukavaa puuroa reikiin -> tukossa... Kannattaa tosiaan avata verhoilut ja putsailla. Siellä kun vesi seisoo pari vuotta niin mesen reikäklubi levittää punaisen maton uudelle jäsenelle... Kuvassa takapuskurin kiinnityspultit ovat auki, siksi päivä paistaa pultinreijistä. Lisäksi kuvassa näkyvät hyvin viimeisten W201 mallien (1988->1993) kylkimuovien kiinnitysklipsit, mikäli se nyt ketään kiinnostaa.
Ruostesuojamössö tekee hiekan kanssa mukavaa puuroa reikiin -> tukossa... Kannattaa tosiaan avata verhoilut ja putsailla. Siellä kun vesi seisoo pari vuotta niin mesen reikäklubi levittää punaisen maton uudelle jäsenelle... Kuvassa takapuskurin kiinnityspultit ovat auki, siksi päivä paistaa pultinreijistä. Lisäksi kuvassa näkyvät hyvin viimeisten W201 mallien (1988->1993) kylkimuovien kiinnitysklipsit, mikäli se nyt ketään kiinnostaa.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Vettä takakontissa ja kannessa 201 :ssä!
Kirjotampa kommentin miekin tähän. Kun ne sivumuovit on nii pirun hankalia ainakin kylmänä ottaa pois niin on helppo sieltä takapyörän takapuolelta pohjan puolelta sohia sinne putken tumppiin jossa väli kalvo , mutta siinä on kolme kaaren muotoista kapeaa aukkoa. Ne kun hörrää vaikkapa nippusiteen päällä ni a vot, pääsee niin helpolla. Ja sit takakontin takaseinässä oleva muoviverhoilu onkin helppo irroittaa ja katsoa onko ne tuuletusventtiilit toimivia.Ne mustat muovi osat ja niissä ohut kumi läppä,elikkä avautuvat herkästi. Kyllä se kosteus poistuu niiden kautta. Ja sit joku kirjoitti jossain että takaluukun kanteen kertyy niin paljon vettä että kun luukun avaa niin loiskahtaa vettä. Mie oon ottanu kannen vasemmassa nurkassa olevan pienen kumitulpan pois ja kansi pysyy tyhjänä silloin. Kantsii sekin reikä pienellä nippusiteellä sohia avoimeksi. Eiköhän se siitä. Minulla takakontti on noilla toimen piteillä pysynyt aivan kuivana. Tosin kopistelen jalat talvella niin tarkkaan ettei ikinä lunta lattioilla. Sinnehän takakonttiin se sitte kondensoituu kun se kylmempi kuin matkustamo.
VALMET 5oo -69
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Nyt heitän eriävän näkemyksen. Jos olis että alipaine imis vettä niin kesällä oikein pölyisillä hiekkateillä ajelles kontti olis täys pölyä. Mutta aivan puhtaana pysyy,vaikka ikkunat auki ja kattokin. Elikkä silloin ei ole kabiinissa ja korissa ylipainetta. Kyll ne läppäventttiilit siellä puskurin takana toimii. Vaikka perä on pölysta aivan harmaa. Nii, siis ulkopuoleltaHVM kirjoitti:Takavalon tiiviste falskaa? Alipaine imee vettä konttiin?
VALMET 5oo -69
Moneen kertaan todettu totuus tähän perusongelmaan on seuraava:
- Pikkumesen takaloosterin kannessa ei ole eristystä, josta seuraa runsasta kondesoitumista. Pakkasella jään kertymistä.
Kun kuurat sulaa syntyy yllättävästi vettä.
124:ssä ei ole tietoakaan kosteudesta, kannessa on loistava eristys/verhoilu.
- Pikkumesen takaloosterin kannessa ei ole eristystä, josta seuraa runsasta kondesoitumista. Pakkasella jään kertymistä.
Kun kuurat sulaa syntyy yllättävästi vettä.
124:ssä ei ole tietoakaan kosteudesta, kannessa on loistava eristys/verhoilu.
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
No sittenhän olen suotta kirjoittanut vinkkejä, Vi..u ,olen luullut että se on normaalia kun auton takakontti on kuiva. En tosin eläissäni ole 124:n takakonttiin katsonut. En mie kyllä autoista mittää tiijjäkkää iha oikeesti. No oli miten oli mulla se nyt vaan on kuiva.romu kirjoitti:Moneen kertaan todettu totuus tähän perusongelmaan on seuraava:
- Pikkumesen takaloosterin kannessa ei ole eristystä, josta seuraa runsasta kondesoitumista. Pakkasella jään kertymistä.
Kun kuurat sulaa syntyy yllättävästi vettä.
124:ssä ei ole tietoakaan kosteudesta, kannessa on loistava eristys/verhoilu.
VALMET 5oo -69
Samoin. Ei mitään suurempaa kondenssivesi ongelmaa ole ollut. Eikä pienempääkään. Tosin en myöskään kuljettele peräkontissa kovinkaan paljon mitään tavaroita. En tiedä voisiko se vaikuttaa, siis jos ammatti on esim. vaikka pullakuski: veivaat aamusta iltaan lämpimiä pullia ja muikkukukkoja edestakaisin peräkontista Ne voisivat aiheuttaa pakkasella muikku-kondenssi-vettä luukun kanteen Voi että mitä juttuja taas lähtee...