kestääkö mersun perä voimaa?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
jadke
Viestit: 499
Liittynyt: 03.2.2007 19:57
Paikkakunta: jalasjärvi

kestääkö mersun perä voimaa?

Viesti Kirjoittaja jadke »

elikkä turbotan w124td:n ja ajattelin että kestääköhän siinä perä yhtää revittelyä. vai hajoaako se heti ku pistää vähä donitsin käryämään?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Jos yhellä sutii, niin ei kestä kauaa mikään perä.
Jos löytyy ASD-lukkoperä niin kestää.
Pro HVM
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Runkkuamaton ja oikeilla öljyillä pyörinyt ASD-persiis kestää, mutta vanhemmassa pelissä saattavat (hissukseen ohkaisemmaksi ruostuneet) vetarit korkata. Parempi niin päin :shock: .
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
jadke
Viestit: 499
Liittynyt: 03.2.2007 19:57
Paikkakunta: jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja jadke »

autossa on mun mielestä normi perä ei ASD. eikä oo lukkoa peräs.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Selevä homma, osta jostain 2.3-16:n perä, siinon kitkalukko.
Pro HVM
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

mulla olis 300d lukoton iso perä pirssissä paikoillaan.superturboa ollaan rakennettu jo jonkin matkaa.

kestääkö tollanen perä superi käytössä?ilmeisesti ei passaa kuivalla asfaltilla antaa kovinkaan tyhjää lyödä,hajoo helposti?entäs märällä asfaltilla?

pistänkö perän suosiolla vaihtoon vai passaako tuokin kunhan osaa käyttää oikein? :roll:
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

tiiän vekottimen jossa 200dee perä ja autossa voimaa 400-500hp eikä oo hajonnu tosin automaatti mut jäykistetty semmonen.. tuon perusteella luulis ton isoperän kestävän hyvinki :wink: pikkuperä:ei märällä asvaltilla ainaskaa ensimmääsenä kesänä oo hajonnu... kuivalla ei sit ookkaa voimma piisannu niin että uskaltaisin mitää hirveemmin luvata
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

väpelö: kestää minkä kestää - keskitappi nuista lukottomista antautuu kun toinen ratas suttaa ja toinen ei. Eikä lie niin kelistäkään kiinni vaan kierroseroista. Ilmeisesti isoperä lukottomanakin on varsin luja, mutta tuo keski-isoperä mikä esim 300TDT:ssä on vakiona ei kyllä mahdottomia kestä. Isoa löytyy ainakin W129:sta ja W140:sta.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

tulipa tässäkohtaa mieleeni että onko tuo mun perä lopuuksi mikä perä ku sielä on 32mm vetarit?? auto on 2.5 vapari -89 facelift 201

velipojan vanhemmassa isokoppases 300deessä oli ohkasemmat vetarit :shock: =pikkuperä?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

kakspuolikkaissa tais olla paksummat vetarit kuin 200D:ssä,mutta pikkuperä siellä pitäisi olla. Ei se pikkuperä varmaan tehoa säiky ihan heti,mutta tuo yhdellä renkaalla "luisuttelu" tuhoaa perän ihan 200D:n voimillakin.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7182
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vakio iso perä kestää hyvin kun muistaa että EI SAA suttailla yhdellä renkaalla :!: :D
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

niin eli tuo mikä mulla on varmaan se keski-isoperä? :oops: niin ja -90 vuosimallin pirssi,orkkis perä.onko sama perä mitä käytetään 300d turboissa?

eli kokeillaan tuolla perällä ajella miten kestää,vältellen turhaa suttaamista :D ei kai lukoton perä sentään ota itseensä jos talvella lumella suttaa? :wink: :oops:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

väpelö kirjoitti:niin eli tuo mikä mulla on varmaan se keski-isoperä? :oops: niin ja -90 vuosimallin pirssi,orkkis perä.onko sama perä mitä käytetään 300d turboissa?
Villi arvaus olis että tuo ei oo "keski-isoperä" jos kyse on vaparista. DT:ssä ja TDT:ssä on tuo isompi.
väpelö kirjoitti:eli kokeillaan tuolla perällä ajella miten kestää,vältellen turhaa suttaamista :D ei kai lukoton perä sentään ota itseensä jos talvella lumella suttaa? :wink: :oops:
Kyllähän se ei hyvää tykkää koskaan jos toinen rengas sutii koska silloin nimenomaan nuiden pienten rattaiden kierroserot korostuu. Toki jos esim moottoritien ramppiin tultaessa malttaa odottaa että auto ei olis kallellaan ennenkuin polkaisee pedaalia niin säästyy siltä että savu nousee vaan toisesta kaaresta = perä kestää pidempään.

Omakohtaiset kokemukset puoltaa myös RVS-Tecin lisäaineen käyttöä. Jopa hitsattu keskitappi tuntuu kestävän "ihmeitä" vaikka perä hiukan vollottaakin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

tosiaan auto on alkuperiltään vapari 300d.ei tuossa sitten olisi jopa pikkuperä? :shock:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

väpelö kirjoitti:tosiaan auto on alkuperiltään vapari 300d.ei tuossa sitten olisi jopa pikkuperä? :shock:
tod.näk. :cry:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

voi dääm.no ajellaan nyt tuolla perällä niin kauan kuin kestää :? :twisted:

mitenkäs tämän auton muu voimansiirto kestää superi käytön?olen käsittänyt että pitäisi kyllä kai kestää.vetarit,kardaani?eikös nämä pitäisi olla riittävän tuhdit 300d vaparissakin?näin olen ainakin ollut ymmärtävinäni :?

niin ja tämähän on manuaali alunperin,tarkoitus olisi laittaa kunnon pitävä kytkin ja getrak.kestääkö vai pettääkö jossain kun lyödään lisäksi hx40 ja 7mm mynäpumpusta soppaa reilulla kädellä :) :roll:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

väpelö kirjoitti:mitenkäs tämän auton muu voimansiirto kestää superi käytön?
Mulla on ollut ne vanhemman mallin ohkasemmat vetarit omassa ja pari kesää ovat ainakin kestäneet eli uskoisin ettei ainakaan niiden kans tuu ongelmia.
väpelö kirjoitti:niin ja tämähän on manuaali alunperin,tarkoitus olisi laittaa kunnon pitävä kytkin ja getrak.kestääkö vai pettääkö jossain kun lyödään lisäksi hx40 ja 7mm mynäpumpusta soppaa reilulla kädellä :) :roll:
Getrakki varmaan kestää mutta tuossa kytkinasiassa suosittelen kääntymään stoneheadin puoleen: 0400 - 864 106. Onko sulla muuten turbon tarvista vai joko HX40 on hyllyssä oottamassa ?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

ai tuossa on vielä ohkaisemmat vetaritkin :shock:

joo tiedossa on että stonheadilta vois löytyä kytkin pulmaan ratkaisu :wink:

eipä ole turboa vielä :wink: hankinta listalla on hx40 hukkaportilla,pakosarja,getrak ja kytkin.
pitäis tiliä hieman vielä kerätä ja saada toinen dieseli myytyä että saa hankintoja paremmin aikaiseksi

:lol:

osaisko joku antaa varmistuksen että onko 300d:ssä sitten todella pikkuperä?ihan oman mielenrauhan takia :oops: tai sitten pitää kurkata auton alle ja etsiä tietoja,mistäs nämä löytyis?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7182
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

XUX63 kirjoitti:
väpelö kirjoitti:tosiaan auto on alkuperiltään vapari 300d.ei tuossa sitten olisi jopa pikkuperä? :shock:
tod.näk. :cry:
No ei nyt sentään... Vapari 300ssa on isoperä. Turbossa on sitten paksummat vetarit.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mika.T kirjoitti:No ei nyt sentään... Vapari 300ssa on isoperä. Turbossa on sitten paksummat vetarit.
Kattos kehveliä - niinkö on :shock: Siinä on vaan pienempi aski jos on autom. eli 722.4 ja ohkasemmat vetarit :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

kiitos varmistuksesta :)
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

w124 on tehty kolmella eri kokoisella perällä. Pieni, keskikokoinen ja harvemmin suomessa tavattu iso.

Pieni perä on käytössä luultavasti 4- ja 5-syl malleissa (ei kuitenkaan 250D turbossa).

Keskikokoinen esim 260E, 300E, 300D, 300D turbo, 250D turbo. Korimallilla ei ainakaan noissa tapauksissa ole vaikutusta perän kokoon, tapauksesta riippuen välitys eri. Tästä perästä moni käyttää suomessa nimitystä "iso".

(TOSI-) Isoa perää on sitten käytetty 300E-24, E280/280E, E320/320E, E420/400E ja E500/500E. Eli 24-venttiiliset bensakutoset ja V8-moottoriset mallit. Isoa perää ei ole missään w124 dieselissä.

Keskikokoista perää on tarjottu moneen w124-malliin ASD:n kanssa. Lisäksi sama perä on kitkalukollisena 190E 2.3-16 -mallissa.
I drive an Opel. What's your excuse?
Petri K
Viestit: 85
Liittynyt: 27.3.2006 10:30

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Ainakin 550hv kestää jonkin aikaa lukotonkin 300D:n perä. Tosin tolla ajettiin vain kisarenkailla radalla joten ei paljon sutinut.

En kyllä usko et on kovin pitkäikäinen noilla tehoilla :)
Avatar
konjamiini
Viestit: 110
Liittynyt: 11.12.2005 10:36
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

väpelö kirjoitti:mulla olis 300d lukoton iso perä pirssissä paikoillaan.superturboa ollaan rakennettu jo jonkin matkaa.

kestääkö tollanen perä superi käytössä?ilmeisesti ei passaa kuivalla asfaltilla antaa kovinkaan tyhjää lyödä,hajoo helposti?entäs märällä asfaltilla?

pistänkö perän suosiolla vaihtoon vai passaako tuokin kunhan osaa käyttää oikein? :roll:
Saattaa kestää, jos et suttaile yhtään. Ei kuivalla eikä märällä.
Enkä suosittele tuota 2.3 16v:n perääkään oikein mielellään, ko on vähä huono välitys mun mielestä tiisseliin. Korkiat kierrokset normiajosa, ja huiput jää johonki 200 pintaan. Mutta toiset tykkää äitistä ja toiset...

Pahimmasa tapauksesa perärikko kesken vejon teettää muuten venttiilitöitä :roll:
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

minkaslaiset välitykset on jos laittaa 300d perään getrakin,luulisi että bensassa on hiukan lyhemmät välitykset? :roll:
Avatar
konjamiini
Viestit: 110
Liittynyt: 11.12.2005 10:36
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

väpelö kirjoitti:minkaslaiset välitykset on jos laittaa 300d perään getrakin,luulisi että bensassa on hiukan lyhemmät välitykset? :roll:
Perän välityksenhän näät ite perämurikasta. Muistaakseni meistattu sinne oikeaan alareunaan, jos perän takaa kahtelet.

Veikata vois että sieltä löytys joku 2.88 tai jtn. Getrakilla sitte suurin vaihe on suora.
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

muistelen että jostain olisin lukenut että manuaali 300d:ssä olisi 3.39 perä.pitäis varmistaa kun viitsis auton alle heittäytyä.

124 korjausoppaasta löytyy 300d:n välitykset,nelonen näkyy olevan suora.eli ei taida tuo 3.39 perä passata kovin hyvin getrakin perään,eihän se kulje hyvä jos 200 ja kierrokset huutaa 6000:ssa :shock: :lol:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

väpelö kirjoitti:ei taida tuo 3.39 perä passata kovin hyvin getrakin perään,eihän se kulje hyvä jos 200 ja kierrokset huutaa 6000:ssa :shock: :lol:
Jostain "halvalla" 2,65 ASD-perä niin pääset varmaan helpoimmalla. Välitykset riittää mainiosti esim Ferrarin Testarossa päihittämiseen sekä kiihtyvyyksissä että huipuissa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

eikö tollasen asd-perän laitto ole aika työläs laitettava autoon jossa semmoista ei ole ennen ollut?

entäs tollanen 2.87 välitteinen 300d automaatin perä,varaosahaulla huvikseen etsin ja löysin parikin :lol: sama perä käytössä 300d turbossa?
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

2,65 turbon perä joutavana äänetön mutta keskitappi hitsattava :idea:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”