kestääkö mersun perä voimaa?
kestääkö mersun perä voimaa?
elikkä turbotan w124td:n ja ajattelin että kestääköhän siinä perä yhtää revittelyä. vai hajoaako se heti ku pistää vähä donitsin käryämään?
mulla olis 300d lukoton iso perä pirssissä paikoillaan.superturboa ollaan rakennettu jo jonkin matkaa.
kestääkö tollanen perä superi käytössä?ilmeisesti ei passaa kuivalla asfaltilla antaa kovinkaan tyhjää lyödä,hajoo helposti?entäs märällä asfaltilla?
pistänkö perän suosiolla vaihtoon vai passaako tuokin kunhan osaa käyttää oikein?
kestääkö tollanen perä superi käytössä?ilmeisesti ei passaa kuivalla asfaltilla antaa kovinkaan tyhjää lyödä,hajoo helposti?entäs märällä asfaltilla?
pistänkö perän suosiolla vaihtoon vai passaako tuokin kunhan osaa käyttää oikein?
tiiän vekottimen jossa 200dee perä ja autossa voimaa 400-500hp eikä oo hajonnu tosin automaatti mut jäykistetty semmonen.. tuon perusteella luulis ton isoperän kestävän hyvinki pikkuperä:ei märällä asvaltilla ainaskaa ensimmääsenä kesänä oo hajonnu... kuivalla ei sit ookkaa voimma piisannu niin että uskaltaisin mitää hirveemmin luvata
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
väpelö: kestää minkä kestää - keskitappi nuista lukottomista antautuu kun toinen ratas suttaa ja toinen ei. Eikä lie niin kelistäkään kiinni vaan kierroseroista. Ilmeisesti isoperä lukottomanakin on varsin luja, mutta tuo keski-isoperä mikä esim 300TDT:ssä on vakiona ei kyllä mahdottomia kestä. Isoa löytyy ainakin W129:sta ja W140:sta.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
tulipa tässäkohtaa mieleeni että onko tuo mun perä lopuuksi mikä perä ku sielä on 32mm vetarit?? auto on 2.5 vapari -89 facelift 201
velipojan vanhemmassa isokoppases 300deessä oli ohkasemmat vetarit =pikkuperä?
velipojan vanhemmassa isokoppases 300deessä oli ohkasemmat vetarit =pikkuperä?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Villi arvaus olis että tuo ei oo "keski-isoperä" jos kyse on vaparista. DT:ssä ja TDT:ssä on tuo isompi.väpelö kirjoitti:niin eli tuo mikä mulla on varmaan se keski-isoperä? niin ja -90 vuosimallin pirssi,orkkis perä.onko sama perä mitä käytetään 300d turboissa?
Kyllähän se ei hyvää tykkää koskaan jos toinen rengas sutii koska silloin nimenomaan nuiden pienten rattaiden kierroserot korostuu. Toki jos esim moottoritien ramppiin tultaessa malttaa odottaa että auto ei olis kallellaan ennenkuin polkaisee pedaalia niin säästyy siltä että savu nousee vaan toisesta kaaresta = perä kestää pidempään.väpelö kirjoitti:eli kokeillaan tuolla perällä ajella miten kestää,vältellen turhaa suttaamista ei kai lukoton perä sentään ota itseensä jos talvella lumella suttaa?
Omakohtaiset kokemukset puoltaa myös RVS-Tecin lisäaineen käyttöä. Jopa hitsattu keskitappi tuntuu kestävän "ihmeitä" vaikka perä hiukan vollottaakin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
voi dääm.no ajellaan nyt tuolla perällä niin kauan kuin kestää
mitenkäs tämän auton muu voimansiirto kestää superi käytön?olen käsittänyt että pitäisi kyllä kai kestää.vetarit,kardaani?eikös nämä pitäisi olla riittävän tuhdit 300d vaparissakin?näin olen ainakin ollut ymmärtävinäni
niin ja tämähän on manuaali alunperin,tarkoitus olisi laittaa kunnon pitävä kytkin ja getrak.kestääkö vai pettääkö jossain kun lyödään lisäksi hx40 ja 7mm mynäpumpusta soppaa reilulla kädellä
mitenkäs tämän auton muu voimansiirto kestää superi käytön?olen käsittänyt että pitäisi kyllä kai kestää.vetarit,kardaani?eikös nämä pitäisi olla riittävän tuhdit 300d vaparissakin?näin olen ainakin ollut ymmärtävinäni
niin ja tämähän on manuaali alunperin,tarkoitus olisi laittaa kunnon pitävä kytkin ja getrak.kestääkö vai pettääkö jossain kun lyödään lisäksi hx40 ja 7mm mynäpumpusta soppaa reilulla kädellä
Mulla on ollut ne vanhemman mallin ohkasemmat vetarit omassa ja pari kesää ovat ainakin kestäneet eli uskoisin ettei ainakaan niiden kans tuu ongelmia.väpelö kirjoitti:mitenkäs tämän auton muu voimansiirto kestää superi käytön?
Getrakki varmaan kestää mutta tuossa kytkinasiassa suosittelen kääntymään stoneheadin puoleen: 0400 - 864 106. Onko sulla muuten turbon tarvista vai joko HX40 on hyllyssä oottamassa ?väpelö kirjoitti:niin ja tämähän on manuaali alunperin,tarkoitus olisi laittaa kunnon pitävä kytkin ja getrak.kestääkö vai pettääkö jossain kun lyödään lisäksi hx40 ja 7mm mynäpumpusta soppaa reilulla kädellä
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
ai tuossa on vielä ohkaisemmat vetaritkin
joo tiedossa on että stonheadilta vois löytyä kytkin pulmaan ratkaisu
eipä ole turboa vielä hankinta listalla on hx40 hukkaportilla,pakosarja,getrak ja kytkin.
pitäis tiliä hieman vielä kerätä ja saada toinen dieseli myytyä että saa hankintoja paremmin aikaiseksi
osaisko joku antaa varmistuksen että onko 300d:ssä sitten todella pikkuperä?ihan oman mielenrauhan takia tai sitten pitää kurkata auton alle ja etsiä tietoja,mistäs nämä löytyis?
joo tiedossa on että stonheadilta vois löytyä kytkin pulmaan ratkaisu
eipä ole turboa vielä hankinta listalla on hx40 hukkaportilla,pakosarja,getrak ja kytkin.
pitäis tiliä hieman vielä kerätä ja saada toinen dieseli myytyä että saa hankintoja paremmin aikaiseksi
osaisko joku antaa varmistuksen että onko 300d:ssä sitten todella pikkuperä?ihan oman mielenrauhan takia tai sitten pitää kurkata auton alle ja etsiä tietoja,mistäs nämä löytyis?
Kattos kehveliä - niinkö on Siinä on vaan pienempi aski jos on autom. eli 722.4 ja ohkasemmat vetaritMika.T kirjoitti:No ei nyt sentään... Vapari 300ssa on isoperä. Turbossa on sitten paksummat vetarit.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
w124 on tehty kolmella eri kokoisella perällä. Pieni, keskikokoinen ja harvemmin suomessa tavattu iso.
Pieni perä on käytössä luultavasti 4- ja 5-syl malleissa (ei kuitenkaan 250D turbossa).
Keskikokoinen esim 260E, 300E, 300D, 300D turbo, 250D turbo. Korimallilla ei ainakaan noissa tapauksissa ole vaikutusta perän kokoon, tapauksesta riippuen välitys eri. Tästä perästä moni käyttää suomessa nimitystä "iso".
(TOSI-) Isoa perää on sitten käytetty 300E-24, E280/280E, E320/320E, E420/400E ja E500/500E. Eli 24-venttiiliset bensakutoset ja V8-moottoriset mallit. Isoa perää ei ole missään w124 dieselissä.
Keskikokoista perää on tarjottu moneen w124-malliin ASD:n kanssa. Lisäksi sama perä on kitkalukollisena 190E 2.3-16 -mallissa.
Pieni perä on käytössä luultavasti 4- ja 5-syl malleissa (ei kuitenkaan 250D turbossa).
Keskikokoinen esim 260E, 300E, 300D, 300D turbo, 250D turbo. Korimallilla ei ainakaan noissa tapauksissa ole vaikutusta perän kokoon, tapauksesta riippuen välitys eri. Tästä perästä moni käyttää suomessa nimitystä "iso".
(TOSI-) Isoa perää on sitten käytetty 300E-24, E280/280E, E320/320E, E420/400E ja E500/500E. Eli 24-venttiiliset bensakutoset ja V8-moottoriset mallit. Isoa perää ei ole missään w124 dieselissä.
Keskikokoista perää on tarjottu moneen w124-malliin ASD:n kanssa. Lisäksi sama perä on kitkalukollisena 190E 2.3-16 -mallissa.
I drive an Opel. What's your excuse?
- konjamiini
- Viestit: 110
- Liittynyt: 11.12.2005 10:36
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Saattaa kestää, jos et suttaile yhtään. Ei kuivalla eikä märällä.väpelö kirjoitti:mulla olis 300d lukoton iso perä pirssissä paikoillaan.superturboa ollaan rakennettu jo jonkin matkaa.
kestääkö tollanen perä superi käytössä?ilmeisesti ei passaa kuivalla asfaltilla antaa kovinkaan tyhjää lyödä,hajoo helposti?entäs märällä asfaltilla?
pistänkö perän suosiolla vaihtoon vai passaako tuokin kunhan osaa käyttää oikein?
Enkä suosittele tuota 2.3 16v:n perääkään oikein mielellään, ko on vähä huono välitys mun mielestä tiisseliin. Korkiat kierrokset normiajosa, ja huiput jää johonki 200 pintaan. Mutta toiset tykkää äitistä ja toiset...
Pahimmasa tapauksesa perärikko kesken vejon teettää muuten venttiilitöitä
- konjamiini
- Viestit: 110
- Liittynyt: 11.12.2005 10:36
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Perän välityksenhän näät ite perämurikasta. Muistaakseni meistattu sinne oikeaan alareunaan, jos perän takaa kahtelet.väpelö kirjoitti:minkaslaiset välitykset on jos laittaa 300d perään getrakin,luulisi että bensassa on hiukan lyhemmät välitykset?
Veikata vois että sieltä löytys joku 2.88 tai jtn. Getrakilla sitte suurin vaihe on suora.
muistelen että jostain olisin lukenut että manuaali 300d:ssä olisi 3.39 perä.pitäis varmistaa kun viitsis auton alle heittäytyä.
124 korjausoppaasta löytyy 300d:n välitykset,nelonen näkyy olevan suora.eli ei taida tuo 3.39 perä passata kovin hyvin getrakin perään,eihän se kulje hyvä jos 200 ja kierrokset huutaa 6000:ssa
124 korjausoppaasta löytyy 300d:n välitykset,nelonen näkyy olevan suora.eli ei taida tuo 3.39 perä passata kovin hyvin getrakin perään,eihän se kulje hyvä jos 200 ja kierrokset huutaa 6000:ssa
Jostain "halvalla" 2,65 ASD-perä niin pääset varmaan helpoimmalla. Välitykset riittää mainiosti esim Ferrarin Testarossa päihittämiseen sekä kiihtyvyyksissä että huipuissa.väpelö kirjoitti:ei taida tuo 3.39 perä passata kovin hyvin getrakin perään,eihän se kulje hyvä jos 200 ja kierrokset huutaa 6000:ssa
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.