Eikös me lähetty siinä kymmenen jäläkeen ja takasi kotona olin 3 maissaTomaatti II kirjoitti: Livet i Bordell, taisi pyörähtää jonkin kerran yön aikana...
Citymaasturikuumetta pukkaa...
Juurikin näin... Yritän suhtautua tilanteeseen mahdollisimman puolueettomasti, itsehän jatkan lankulla suhaamista kävi cittarin kanssa niin tai näin.Pappi kirjoitti:
Meillä miehillä on tahto, mutta naisilla on keinot... Siinäpä sitä ollaan sitten suossa ja syvällä. Laittelehan raportti tuosta koeajettavasta autosta.
ps. raporttia jahka tilanne selkiytyy
Juuei. Mopo mikä mopo. Jos oikeaa maasturia ei sovi hankkia ja eteenpäin pitäisi päästä ja 4matic on ulkopuolella budjetin, niin kai joku neliveto-hiace sitten olisi tolkun vaihtoehto. Onpa oiva työkalu sitten noin muuten.Daimler kirjoitti:Taisipa olla vuonna 1996 kun tuo honda crv ensiesiteltiin Suomessa Riihimäen erämessuilla.Auton esittelijä ei antanut tyypittää vaan tyytyi kehumaan miten tällä pääse sellaisista paikoista mistä ei uskalla edes ajaa.Oltas siinä todistettu vääräksi se myyntimiehen puhuminen..
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 05.1.2007 20:03
- Paikkakunta: (EXKajaani) Vieremä
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1102856 Tuollaista citymaasturia olen haaveillut itselleni.
Tuli ihmeteltyä tuossa mersua huollattaessa toyon uusinta trendikinneriä, eli kolmannen polven Rav4:sta. Täytyy todeta että härveli vaikutti kohtuullisen laadukkaalta, eikä sisustus tuntunut läheskään niin futuristiselta/halvalta/muoviselta kuin kuvista voisi päätellä. Kuskin jakkara vaikutti myös aika mukavalta (noin toyotaksi) ja tilankäyttöä voinee väittää aikalailla tehokkaaksi 4.4-metriseen kippoon on saatu aikaiseksi kohtuulliset tilat niin eteen, taakse-kuin tavaratilaankin.
Lieneekö vielä yhtä meluisa kuin edeltäjänsä tienpäällä. :roll
Lieneekö vielä yhtä meluisa kuin edeltäjänsä tienpäällä. :roll
BMW 318d -09
Ääni Kia Sorentolle jos itämaisista citymaastureista puhutaan. Tätä yksilöä olen tarkastellut lähietäisyydeltä useamman kerran. Vakuuttavaa vastinetta rahalle. Väittäisinpä että parempaa vastinetta kuin Honda. Fiksu ulkoa, fiksu sisältä, kookas ja diesel. Kauppaan ainakin kesällä kuuluivat parikymmentätuumaiset aluvanteetkin.
-T
Kaipa minäkin sitten rohkenen tulla kaapista ulos. Minä kyllä tykkään tonniviissatasesta enemmän. Dodge Ram 1500 Hemi Lone Star olisi rok. Vaikkapa click. Jos citymaastureista puhutaan. Stetsoni löytyy jo. Ainoa kysymys on, standard cab vai quad cab.tasapaino akseli kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1102856 Tuollaista citymaasturia olen haaveillut itselleni.
-T
Eikös tuolla rahalla saa tuotua Saksasta hyvin varustellun 90-luvun puolivälin 300 turbodiesel G:nkin? Jälleenmynti arvo Suomessa on varmasti parempi, veikkaanpa että on enemmän vastinetta rahallekin.eerola kirjoitti:Ääni Kia Sorentolle jos itämaisista citymaastureista puhutaan. Tätä yksilöä olen tarkastellut lähietäisyydeltä useamman kerran. Vakuuttavaa vastinetta rahalle.
Amen, veli!Melitos kirjoitti:Olen aina ihmetellyt.
MIKSI!?
Siis itse vastustan kaikkia autoja jotka polttavat bensaa ja kuluttavat luonnonvaroja ihan vaan huvin vuoksi, mutta maastoauton hankkiminen silloin kun ei ole tarpeen ajaa maastossa on naurettavin idea mitä voi olla. Terveisiä vaan maasturia kärttävälle vaimolle, tyytyköön normaaliin nelivetosedaniin/farkkuun niin kuin kaikki muutkin.
Ainoa citymaasturi jonka voi hyväksyä ilman vastustamista on tämä:
http://www.austinev.org/evalbum/764
Älkääkä nyt sotkeko vahingossa tuota RAV4:ään ilman EV:tä. Linkitetty vehje näet kulkee sähköllä eikä siinä ole polttomoottoria.
-Fantasos, joka ei tarvitse litroja konepellin alle korvaamaan housuista puuttuvia senttejä.
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Kerro lisää. Miksi? Näin asialle ulkopuolisena uskoisin mielelläni itämaiseen suunnitteluun ja työhön. Eli kuvittelen sen olevan hiukan mautonta mutta luotettavaa. Onko Kia poikkeus tästä japanilaiskorealaisesta harmaanluotettavasta trendistä?S55AMG kirjoitti:...Voisin lyhyesti vastata oman mielipiteeni: EI ENÄÄ IKINÄ KIAA.
-T
______________________________________________________eerola kirjoitti:Kerro lisää. Miksi? Näin asialle ulkopuolisena uskoisin mielelläni itämaiseen suunnitteluun ja työhön. Eli kuvittelen sen olevan hiukan mautonta mutta luotettavaa. Onko Kia poikkeus tästä japanilaiskorealaisesta harmaanluotettavasta trendistä?S55AMG kirjoitti:...Voisin lyhyesti vastata oman mielipiteeni: EI ENÄÄ IKINÄ KIAA.
No jos nyt sitten kokemuksia vaikka hieman EVVK linjalla olenkin:
Kannattaa kiinnittää huomiota seuraaviin seikkoihin ja tehdä sitten omat johtopäätökset, joillekin joku asia ei haittaa,toiselle taas haittaa:
-jousitus/kaarreominaisuudet maantie/maasto
-varustelu
-moottorin ääni
-säätimet ja niiden käyttö
-isuimet
-tehot ja suorituskyky
-kulutus
-ajettavuus maantiellä
-huoltohinnat ja huoltovälit !! (takuun vuoksi)
-nelikon toteutus
Oli pari takuuseen mennyttä ongelmaa erittäin lyhyellä ajalla, kytkin jäi pohjaan keskellä HKI:ä klo:16ruuhkassa yhdellä reissulla, syy: alkuperäinen kytkinneste ei kestänyt Suomen talvea vaan yksinkertaisesti jäätyi, toinen asia: automaatti ilmastointi meni kokonaan pimeäksi, lukkojenkin kanssa oli yhtä ja toista ihmeellistä,maalipinta (ei metallihihto) ihan valehtelematta täynnä ohutta naarmua ihan normaalien pesujen jälkeen, myös pienetkin kiveniskeymät jättivät aina jäljen ja lokareiden kulumat ilmestyivät hyvin hyvin nopeasti.
Ehkä lopullinen niitti oli kun huomautin maalipinnasta huollossa he myönsivät asian ja maalin huonouden ja kehoittivat omalla kustannuksella tekemään kestovaha käsittelyn!!!! ihan kun se nyt olisi asian korjannut
Tossa yksi linkki joka samoilla linjoilla:
http://www.iltasanomat.fi/autot/Kia+Sor ... Di/1161646
Jos joku harkitsee tuonti Kiaa niin alla olevan linkin lukemisesta tuskin on haittaa: ( Suomessa kaikki Kiat ruostesuojataan ja siitä saa myös takuun)
http://209.85.129.104/search?q=cache:OI ... tskydd.asp
Uudessa Sorentossa on nonet asiat parannettu tästä 2006 vuoden loppuun myynnissä olleesta mallista.
Hyvin asiallisia kommentteja S55AMG:ltä. Itse tosiaankin olen tuota Kiaa katsonut vain päällisin puolin, ja silloin iltapäivälehden artikkelin sanat
"Ulkonäöltään Kia Sorento ei jää kilpailijoistaan jälkeen yhtään. Se on varsin tyylikäs laite. Pahaa sanottavaa ei ole sen sisätiloistakaan."
kertovat, miksi ääneni Sorentolle olisin antanut. Mutta jos/ kun kaikki lehden ja S55AMG:n kirjoittama pitää paikkaansa, otan ääneni pois.
Valitettavasti tässä vaan taitaa näinollen käydä niin, että ääni jää antamatta millekään citymaasturille. Mielestäni niissä kun yhdistyy maasturin ja farmarihenkilöauton huonot puolet yleensä varsin korkeaan hintaan ja surulliseen polttoainetalouteen.
"Ulkonäöltään Kia Sorento ei jää kilpailijoistaan jälkeen yhtään. Se on varsin tyylikäs laite. Pahaa sanottavaa ei ole sen sisätiloistakaan."
kertovat, miksi ääneni Sorentolle olisin antanut. Mutta jos/ kun kaikki lehden ja S55AMG:n kirjoittama pitää paikkaansa, otan ääneni pois.
Valitettavasti tässä vaan taitaa näinollen käydä niin, että ääni jää antamatta millekään citymaasturille. Mielestäni niissä kun yhdistyy maasturin ja farmarihenkilöauton huonot puolet yleensä varsin korkeaan hintaan ja surulliseen polttoainetalouteen.
-T
Tuttu pelaa noiden koreanihmeiden kanssa huoltopuolella. Hän sanoi niiden laadusta että "markalla saa markan auton". Onko se hyvä vai huono asia, päättäköön kukin itse. Viattomia ne ei missään nimessä ole. Lisäksi tuon "suomen parhaan takuun" ylläpito MAKSAA.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Jos ajatellaan Crv:n II-mallia ja Kian Sorentoa. Mielestäni ainoat harkitsemisen arvoiset city maasturit jos ML ja X5 ei tule kysymykseen
CRV on varmasti taattua Honda laatua teknisesti. Maavaraa pakoputkesta on 15- 20Cm
Neliveto on jatkuva, kulutus korkea, moottorit tehottomia painoon nähden ja voimansiirto on mitoitettu maantielle> Kytkin Accordista. Kori on kiinteällä rungolla> maastoauto??
Kia Sorento on vielä ehkä joillekkin outo/ tuntematon merkki. Kuitenkin myyntimäärät ainakin tällä alueella kertovat auton olevan suosittu ja miksei nykyautoksi ihan kestäväkin. Tietooni ei ole tullut vielä mitään katastrofaalista ongelmaa vaikka päivittäin olen niiden kanssa tekemisissä. Autojen ominaisuudet ovat tietenkin jokaisen tarpeille ja odotukseille erilaiset.
Mielestäni Kiassa ei olla lähdetty kikkailemaan millään liian hienoilla toteutuksilla.
Nelivedon saa kytkettyä erikseen päälle/ pois. Hallinta laitteet ovat selkeästi toteutettu. Varusteita saa riittävästi. Tyylikäs ulkonäkö
Dieselmoottori on ainakin minun makuun vaisu , mutta niinhän ne on kaikissa japsi-korea yms. suunnalta tulevissa. Silti riittää jokapäiväiseen käyttöön.
Näkökulmat tosin perustuu molemmissa enimmäkseen huolto/ varustelu puolelta, eli arkipäivän käyttö kokemukset rajoittuvat satoihin kilometreihin.
CRV on varmasti taattua Honda laatua teknisesti. Maavaraa pakoputkesta on 15- 20Cm
Neliveto on jatkuva, kulutus korkea, moottorit tehottomia painoon nähden ja voimansiirto on mitoitettu maantielle> Kytkin Accordista. Kori on kiinteällä rungolla> maastoauto??
Kia Sorento on vielä ehkä joillekkin outo/ tuntematon merkki. Kuitenkin myyntimäärät ainakin tällä alueella kertovat auton olevan suosittu ja miksei nykyautoksi ihan kestäväkin. Tietooni ei ole tullut vielä mitään katastrofaalista ongelmaa vaikka päivittäin olen niiden kanssa tekemisissä. Autojen ominaisuudet ovat tietenkin jokaisen tarpeille ja odotukseille erilaiset.
Mielestäni Kiassa ei olla lähdetty kikkailemaan millään liian hienoilla toteutuksilla.
Nelivedon saa kytkettyä erikseen päälle/ pois. Hallinta laitteet ovat selkeästi toteutettu. Varusteita saa riittävästi. Tyylikäs ulkonäkö
Dieselmoottori on ainakin minun makuun vaisu , mutta niinhän ne on kaikissa japsi-korea yms. suunnalta tulevissa. Silti riittää jokapäiväiseen käyttöön.
Näkökulmat tosin perustuu molemmissa enimmäkseen huolto/ varustelu puolelta, eli arkipäivän käyttö kokemukset rajoittuvat satoihin kilometreihin.
Citymaasturiavautumista
Oma citymaasturien vastainen kanta ja sen joustavuus tulivat varmaan jo aiemmin selväksi, mutta jaan vähän kokemuksia:
Vaimon kaveri tuli tänään käymään. Asuu nykyään miehensä (IQ jossain saappaan ja ruukkukasvin välimaastossa) kanssa Helsingissä ja nyt pitäisi kuulemma vaihtaa auto. Olivat käyneet katsomassa RAV4:sta. YLLÄTTÄEN piti kysyä että mihin he tarvitsevat maastoautoa kun asuvat kaupungissa eikä ole käyntiä maaseudulla. Ja ennen kuin päästin ääneen niin lisäsin vielä että nyt haluan kerrankin kuulla hyvän perustelun sille miksi pitää olla citymaasturi eikä kelpaa joku Golf Plus jossa saa ajaa ihan yhtä korkealla mutta löpöä kuluu 2 litraa satasella vähemmän.
Vastaus (pitkän mietinnän jälkeen):
"Minä haluan maasturin."
Eipä siihen voinut mitään lisätä. Pitää olla jotain mitä esitellä, järkiperusteista viis.
Ja itte kun pyörittelee A2-kokoista Excel sheetiä jolla on laskettu joka ikinen ennakoitavissa oleva kuluerä polttoaineen muutosten, vuosimatkan ja parinkymmenen muun muuttujan funktiona kuudelle mersumallille, nykyiselle Renault Lagunalle ja jopa tälle. Tavoitteena olisi säälliset vuosikulut ja korjaamokäynnit vain öljynvaihtojen takia.
-Fantsu.
Vaimon kaveri tuli tänään käymään. Asuu nykyään miehensä (IQ jossain saappaan ja ruukkukasvin välimaastossa) kanssa Helsingissä ja nyt pitäisi kuulemma vaihtaa auto. Olivat käyneet katsomassa RAV4:sta. YLLÄTTÄEN piti kysyä että mihin he tarvitsevat maastoautoa kun asuvat kaupungissa eikä ole käyntiä maaseudulla. Ja ennen kuin päästin ääneen niin lisäsin vielä että nyt haluan kerrankin kuulla hyvän perustelun sille miksi pitää olla citymaasturi eikä kelpaa joku Golf Plus jossa saa ajaa ihan yhtä korkealla mutta löpöä kuluu 2 litraa satasella vähemmän.
Vastaus (pitkän mietinnän jälkeen):
"Minä haluan maasturin."
Eipä siihen voinut mitään lisätä. Pitää olla jotain mitä esitellä, järkiperusteista viis.
Ja itte kun pyörittelee A2-kokoista Excel sheetiä jolla on laskettu joka ikinen ennakoitavissa oleva kuluerä polttoaineen muutosten, vuosimatkan ja parinkymmenen muun muuttujan funktiona kuudelle mersumallille, nykyiselle Renault Lagunalle ja jopa tälle. Tavoitteena olisi säälliset vuosikulut ja korjaamokäynnit vain öljynvaihtojen takia.
-Fantsu.
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Tuossa just työmatkalla yövuorosta ajaessa oli Kia Sorento jäätynyt. Otin autossa olleen perheen kyytiin ja heidät toimitettiin kotiin.
Kia tulee hinurin kyydissä perästä. Ei ollut omistajalla tietoa suodattimen vaihdosta. Pakkasta noin -20c.
Virta loppui kun joutui starttaamaan aika monta kertaa lyhyellä matkalla.
Peräöljytkin oli tainneet tulla murikasta ulos. Oli sen verran märkänä kun autoa takaapäin katselin.
Kia tulee hinurin kyydissä perästä. Ei ollut omistajalla tietoa suodattimen vaihdosta. Pakkasta noin -20c.
Virta loppui kun joutui starttaamaan aika monta kertaa lyhyellä matkalla.
Peräöljytkin oli tainneet tulla murikasta ulos. Oli sen verran märkänä kun autoa takaapäin katselin.
Eikä se suodattimen vaihtokaan aina auta. Kerran on omalla kohdalla Honda jäätynyt - 30 asteen keleissä. Hinurilla pajalle ja uusi suodatin paikalleen. Vahva epäilys, jotta polttoaineen seassa tuli tankkiin epäkuranttia tavaraa kun vika/oire oli yhden ainoan kerran vaikka pakkasissa on tullut ajettua.
Kian omistaja meinasi, että auto on seissyt tovin. Olisiko tankkiin jäänyt kesälaatua. Perhe kuitenkin saatiin lämpimään ja auto kulkeutunee hinurin lavalla omistajalleen takaisin. Onneksi halvaantui valtatielle, eikä tuonne pikkuteille.
Itselläkin kävi mielessä, että syytä olisi pitää aina yhdet haalarit mukana jos joutuu pysähtymään pidemmäksi aikaa. Kylmä tulee aika äkkiä läpi.
Itselläkin kävi mielessä, että syytä olisi pitää aina yhdet haalarit mukana jos joutuu pysähtymään pidemmäksi aikaa. Kylmä tulee aika äkkiä läpi.
Citymaasturit on kyllä turhin asia, joka ikinä keksitty. Niillä ei tee maantiellä eikä maastossa mitään ja polttoainetta menee melkein tuplat normipeliin nähden.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
- Teddy
- Viestit: 759
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Re: Citymaasturiavautumista
Tarttee mainita, että ainoa oikeasti hyvä syy ostaa mikä tahansa auto, on se että HALUAA sellaisen.fantasos kirjoitti:Oma citymaasturien vastainen kanta ja sen joustavuus tulivat varmaan jo aiemmin selväksi, mutta jaan vähän kokemuksia:
Vaimon kaveri tuli tänään käymään. Asuu nykyään miehensä (IQ jossain saappaan ja ruukkukasvin välimaastossa) kanssa Helsingissä ja nyt pitäisi kuulemma vaihtaa auto. Olivat käyneet katsomassa RAV4:sta. YLLÄTTÄEN piti kysyä että mihin he tarvitsevat maastoautoa kun asuvat kaupungissa eikä ole käyntiä maaseudulla. Ja ennen kuin päästin ääneen niin lisäsin vielä että nyt haluan kerrankin kuulla hyvän perustelun sille miksi pitää olla citymaasturi eikä kelpaa joku Golf Plus jossa saa ajaa ihan yhtä korkealla mutta löpöä kuluu 2 litraa satasella vähemmän.
Vastaus (pitkän mietinnän jälkeen):
"Minä haluan maasturin."
Eipä siihen voinut mitään lisätä. Pitää olla jotain mitä esitellä, järkiperusteista viis.
Ja itte kun pyörittelee A2-kokoista Excel sheetiä jolla on laskettu joka ikinen ennakoitavissa oleva kuluerä polttoaineen muutosten, vuosimatkan ja parinkymmenen muun muuttujan funktiona kuudelle mersumallille, nykyiselle Renault Lagunalle ja jopa tälle. Tavoitteena olisi säälliset vuosikulut ja korjaamokäynnit vain öljynvaihtojen takia.
-Fantsu.
Kyllä, lainasin justiinsa toistakymmentä vuotta vanhaa viestiä.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Mulla on myös samanlaiset fiilikset uudesta RAV4:sta. Laatuvaikutelma ja mukavuus on ottanut huikean loikan eteenpäin tässä uudessa mallissa. Tuli ihan Lexus-fiilis tuosta. Tuolla voisi kuvitella hyvinkin ajavansa, vaikka en niin citymaastureista muuten perustakkaan.J.T.S kirjoitti:Tuli ihmeteltyä tuossa mersua huollattaessa toyon uusinta trendikinneriä, eli kolmannen polven Rav4:sta. Täytyy todeta että härveli vaikutti kohtuullisen laadukkaalta, eikä sisustus tuntunut läheskään niin futuristiselta/halvalta/muoviselta kuin kuvista voisi päätellä. Kuskin jakkara vaikutti myös aika mukavalta (noin toyotaksi) ja tilankäyttöä voinee väittää aikalailla tehokkaaksi 4.4-metriseen kippoon on saatu aikaiseksi kohtuulliset tilat niin eteen, taakse-kuin tavaratilaankin.
Lieneekö vielä yhtä meluisa kuin edeltäjänsä tienpäällä. :roll
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Jos on asunut cityssä, tietää ihan tasan tarkkaan, että tarvitsee nelivetoa ja maavaraa. Lumitöitä ei tehdäⱥinkaan tai jos tehdään kasataan kaikki parkkipaikoille. Jos meinaat pysäköidä on päästävä kasan päälle, syvään tai muuten huonoon paikkaan ja myös pois sieltä.
Itse hankin Möllin alkuvuosikymmenestä, kun rouva jäi pienten lasten kanssa jumiin Töölössä parkkipaikalle. Ja kyllä hän osaa ajaa isoa, painavaa etuvetojenkkiä. Maallahan pärjää urheilualustalla, kun teitä nuollaan puhtaaksi muutamankin hiutaleen tultua, on mökki maalla ja sen verran töistäkin eillä, että tiedän.
Lännessä on muuten sitten muutenkin niin, että tarpeellisia ovat ne lailliset vehkeet, joita ihmiset kokevat tarvitsevansa. Ville Niinistölandiassa varmaan sitten toisin.
Itse hankin Möllin alkuvuosikymmenestä, kun rouva jäi pienten lasten kanssa jumiin Töölössä parkkipaikalle. Ja kyllä hän osaa ajaa isoa, painavaa etuvetojenkkiä. Maallahan pärjää urheilualustalla, kun teitä nuollaan puhtaaksi muutamankin hiutaleen tultua, on mökki maalla ja sen verran töistäkin eillä, että tiedän.
Lännessä on muuten sitten muutenkin niin, että tarpeellisia ovat ne lailliset vehkeet, joita ihmiset kokevat tarvitsevansa. Ville Niinistölandiassa varmaan sitten toisin.
Kyllä vaan, citymaasturit on oikein käteviä talvella kaupungissa asuvalle.
Itse maalla asuneena 20v ja nyt pk seudulla 4v niin väitän että sellaisessa arkipäiväisessä/normaalissa ajelu käytössä sille maasturille on enemmän tarvetta melkeenpä kaupungissa kuin maaseudulla.
Kyllä se vaan kun helsinkiin sataa lunta kertarysäyksellä 20-30 senttiä niin kaaos siitä tulee, lumia ei saa minnekään aurattua, parkkipaikat on jumissa, risteyksissä rekat jumissa lumivalleissa jos joku aura nyt puolivahingossa onkin käynyt sutaisemassa siihen moisen. Risteysalueet, parkkipaikat ja pikkukadut helsingissä aika karmeita ajaa talvella matalalla autolla jos justiin tullut lumet. Itekki jääny/melkein jääny pariin kertaan kiinni siellä.
Kerran oli esimerkiksi mechelininkadun risteyksessä jätkäsaaren lähellä niin paljon kääntyvien kaistalla lunta kun oli autot painaneet ne yhteen kasaan et piti kiltisti vaan kiertää koko kääntyvien kaista ja mennä ”väärältä” kaistalta kun lunta oli keulasäleikköön asti siinä.
Joskus asuin helsingissä merenrannan vieressä josta meni lumenkuljetuskuormureiden reitti, toivat keskustan kaduilta lunta pois ja sitä riitti. Arviolta 15 kuorma autollista lunta kahden minuutin aikana, kellon ympäri ja 3 viikkoa putkeen YHDEN reilumman parin päivän lumisateen jälkeen.
Itse maalla asuneena 20v ja nyt pk seudulla 4v niin väitän että sellaisessa arkipäiväisessä/normaalissa ajelu käytössä sille maasturille on enemmän tarvetta melkeenpä kaupungissa kuin maaseudulla.
Kyllä se vaan kun helsinkiin sataa lunta kertarysäyksellä 20-30 senttiä niin kaaos siitä tulee, lumia ei saa minnekään aurattua, parkkipaikat on jumissa, risteyksissä rekat jumissa lumivalleissa jos joku aura nyt puolivahingossa onkin käynyt sutaisemassa siihen moisen. Risteysalueet, parkkipaikat ja pikkukadut helsingissä aika karmeita ajaa talvella matalalla autolla jos justiin tullut lumet. Itekki jääny/melkein jääny pariin kertaan kiinni siellä.
Kerran oli esimerkiksi mechelininkadun risteyksessä jätkäsaaren lähellä niin paljon kääntyvien kaistalla lunta kun oli autot painaneet ne yhteen kasaan et piti kiltisti vaan kiertää koko kääntyvien kaista ja mennä ”väärältä” kaistalta kun lunta oli keulasäleikköön asti siinä.
Joskus asuin helsingissä merenrannan vieressä josta meni lumenkuljetuskuormureiden reitti, toivat keskustan kaduilta lunta pois ja sitä riitti. Arviolta 15 kuorma autollista lunta kahden minuutin aikana, kellon ympäri ja 3 viikkoa putkeen YHDEN reilumman parin päivän lumisateen jälkeen.
"Jos on asunut cityssä, tietää ihan tasan tarkkaan, että tarvitsee nelivetoa ja maavaraa"
Maavaraa cittareissa ei juuri ole enempää kuin normiautoissa ja nelivedon saa nykyään lähes joka malliin, jos sitä OIKEASTI tarvitsee. Jos tarvii maasturin niin ostaa sitten sellaisen.
Maavaraa cittareissa ei juuri ole enempää kuin normiautoissa ja nelivedon saa nykyään lähes joka malliin, jos sitä OIKEASTI tarvitsee. Jos tarvii maasturin niin ostaa sitten sellaisen.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Sitymaastureista mithän tietämättä ja näin nykyisenä "kaupunkilaisena" olen kyl tarvinnut sitä maavaraa ja "neli"vetoa enemmän kuin mitä koskhan pohjosessa asuessani...
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75