Jaguar-mirrikuume huipussa..
Jaguar-mirrikuume huipussa..
Taas pahalainen autokuumetta pukkaa.Taitaa joutua hommaamaan XJ-sarjan jaguarin..Onko kellään tällä voorumilla kokemusta.Ei ilkeä vielä edes rekata tuonne http://kissakulma.jagclub.net/ ,vaan odotella vielä hiukan että laskee..Kuutoskoneinen olisi lienee "järkevin" vaihtoehto tällaiselle tavalliselle duunarille.Kaverilla oli hiukan aikaa XJS 12 johon ei edes sytytystulppien vaihto meinannut onnata..Suomen kamaralta turha edes etsiä vaan mobile.de-sivusto on ollut tiukassa syynissä..
Kahteen tonniin näyttäs lohkeavan..verot päälle
Täytynee käydä pihalla istumassa hetken aikaa..
Edit;nettiauton halvin XJ6:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=979645
Kahteen tonniin näyttäs lohkeavan..verot päälle
Täytynee käydä pihalla istumassa hetken aikaa..
Edit;nettiauton halvin XJ6:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=979645
Oho... ei kuulosta hyvältä tuo "kahteen tonniin lohkeaa" tai "nettiauton halvin XJ"... mietipä vielä Mersuforumilla "Tomi"lla ois kokemusta näistä... liekö vieläkään rekisteröitynyt meselle?
Hieno auto ajaa sikälimikäli... mut korreloi ehkä hinnan kanssa
Mutta, autokuume on aina hieno asia
edit: sen verran otan sanojani takasin että... nettiauton yksilö näytti varsin fiiniltä... ja Saksassahan isot vanhat on edullisia sinänsä... voi löytyä helmikin.
Hieno auto ajaa sikälimikäli... mut korreloi ehkä hinnan kanssa
Mutta, autokuume on aina hieno asia
edit: sen verran otan sanojani takasin että... nettiauton yksilö näytti varsin fiiniltä... ja Saksassahan isot vanhat on edullisia sinänsä... voi löytyä helmikin.
Ei minulla noin 'uutta' ole ja muutenkin kokemus tuosta omasta on vain reilun vuoden ajalta....
Kannattaa käydä kissakulmassa lukemassa ainakin nimimerkin stefanantinaho kirjoituksia. On vastaillut paljonkin osto-/hinta-/tekniikkakysymyksiin ja jos vielä jää epäselväksi rekisteröidy ja kysy!! Varmasti vastataan.
Kannattaa käydä kissakulmassa lukemassa ainakin nimimerkin stefanantinaho kirjoituksia. On vastaillut paljonkin osto-/hinta-/tekniikkakysymyksiin ja jos vielä jää epäselväksi rekisteröidy ja kysy!! Varmasti vastataan.
Hupi-Auton Jugilta voit varovasti kysästä Jugulaaria, se tais syksyllä tuoda yhen kpl..
Köh, köh "halvaks on tullu noi kuumeilut"raul kirjoitti:Mutta, autokuume on aina hieno asia
Kas, kas... samaa kuumetta kuin meikäläiselläkin. Itse olen katsellut noin -94 tai -95 mallista kutoskoneista Executive-mallia, eli sitä pidempää. Ford tuli kuvioihin mukaan 90-luvun puolella ja laatu tasaantui siinä vaiheessa. Koneet ja muu voimansiirto on kestävää, kori vähän ruostuvainen vanhemmissa. Suosittelen pistämään pari tonnia lisää hintaan.
Autolla itsessään on sellainen 'fiilis' ympärillään, ettei tuo ihan kaikille sovi ja varaosia on turha etsiä Motonetistä. Vanhempiin löytyy, mutta 90-luvulle tultaessa osavaranto hupenee. Pisteosat, esim puskurien kromilistat ovat aika messevän hintaisia. Tekemieni selvitysten perusteella Kissa kehrää mukavasti ja luotettavasti, mutta luotettava huoltokirja on tarpeellinen. Tosin tämän luokan autoja yleensä pidetään hyvin, mutta onhan niitä kaikenlaisia omistajia...
Itse ole tuossa Googlettanut hakusanoilla 'Jaguar Problems' ja sieltä on löytynyt omistajien omia kertomuksiakin, miten Jagge on pelittänyt. Hakusanoihin voi vielä lisätä tarkemman mallinkin.
Olen myös hämmästynyt miten halvalla Britanniassa myydään Rollseja. Tosin varmaan erittäin vaikea auto myydä vanhempana. Varakkaat ei osta käytettyjä ja tavallinen kadun tallaaja menettää ystävänsä jos moisen hankkii Harrasteautona voisi olla kiva peli...
Autolla itsessään on sellainen 'fiilis' ympärillään, ettei tuo ihan kaikille sovi ja varaosia on turha etsiä Motonetistä. Vanhempiin löytyy, mutta 90-luvulle tultaessa osavaranto hupenee. Pisteosat, esim puskurien kromilistat ovat aika messevän hintaisia. Tekemieni selvitysten perusteella Kissa kehrää mukavasti ja luotettavasti, mutta luotettava huoltokirja on tarpeellinen. Tosin tämän luokan autoja yleensä pidetään hyvin, mutta onhan niitä kaikenlaisia omistajia...
Itse ole tuossa Googlettanut hakusanoilla 'Jaguar Problems' ja sieltä on löytynyt omistajien omia kertomuksiakin, miten Jagge on pelittänyt. Hakusanoihin voi vielä lisätä tarkemman mallinkin.
Olen myös hämmästynyt miten halvalla Britanniassa myydään Rollseja. Tosin varmaan erittäin vaikea auto myydä vanhempana. Varakkaat ei osta käytettyjä ja tavallinen kadun tallaaja menettää ystävänsä jos moisen hankkii Harrasteautona voisi olla kiva peli...
Viimeksi muokannut Marde2, 08.12.2006 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Tämä auto jos mikä on todellinen on-off -laite. Muotoilu on XJ:n kohdalla todella onnistunutta, ellen sanoisi notta kaksiovinen versio on ehkä kaunein isokoppainen lossi kautta aikojen... Mk2 hyvä kakkosena vaikka sämpylä onkin
Sekä hyvät että pahat kielet kertovat, että 70-luvun ja pitkälti vielä 80-luvunkin XJ:t ovat laadultaan luokatonta tavaraa, pitkälti sikäläisen autotyöläisten lakko- yms. alttiuden vuoksi - puhutaan jopa tarkoitushakuisesta sabotaasista tuotantolinjoilla.
Mersun S- ja Bemarien 7-sarjan ja osin Cadillacin kanssa kisaamaan tarkoitettu pirssi on yhtä oikukas kuin kissa eläimenä. Siinä missä Mersu on kuin uskollinen koira - ja yhtä tylsä - Jaguar saattaa olla päivästä toiseen aina eri tuulella
Aikoinaan taisi Mauri Salo koeajaa käytetyn XJ:n pienimuotoisessa kestotestissä. Toteamus oli, notta ihana auto - olleessaan kunnossa. Sama kyllä koskee mm. Alfaa, Lanciaa ja muita suurella intohimolla mutta loppusilauksen osalta kehnolla insinööritaidolla valmistettuja autoja.
Täällä Mansesterissa muuten XJ:t ja Daimlerit ovat varsin suurilukuisesti edustettuina, jostain syystä.
Jonkun kerran XJ:llä ajaneena täytyy myöntää, että fiilinki autossa on omaa luokkaansa. Se että välillä saa miettiä, koska kissa päättää jättää matkan kesken on joidenkin mielestä ainoastaan mielenkiintoa lisäävä pointti
Sekä hyvät että pahat kielet kertovat, että 70-luvun ja pitkälti vielä 80-luvunkin XJ:t ovat laadultaan luokatonta tavaraa, pitkälti sikäläisen autotyöläisten lakko- yms. alttiuden vuoksi - puhutaan jopa tarkoitushakuisesta sabotaasista tuotantolinjoilla.
Mersun S- ja Bemarien 7-sarjan ja osin Cadillacin kanssa kisaamaan tarkoitettu pirssi on yhtä oikukas kuin kissa eläimenä. Siinä missä Mersu on kuin uskollinen koira - ja yhtä tylsä - Jaguar saattaa olla päivästä toiseen aina eri tuulella
Aikoinaan taisi Mauri Salo koeajaa käytetyn XJ:n pienimuotoisessa kestotestissä. Toteamus oli, notta ihana auto - olleessaan kunnossa. Sama kyllä koskee mm. Alfaa, Lanciaa ja muita suurella intohimolla mutta loppusilauksen osalta kehnolla insinööritaidolla valmistettuja autoja.
Täällä Mansesterissa muuten XJ:t ja Daimlerit ovat varsin suurilukuisesti edustettuina, jostain syystä.
Jonkun kerran XJ:llä ajaneena täytyy myöntää, että fiilinki autossa on omaa luokkaansa. Se että välillä saa miettiä, koska kissa päättää jättää matkan kesken on joidenkin mielestä ainoastaan mielenkiintoa lisäävä pointti
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Toimittaja on rasisti.Kaapo kirjoitti:Toteamus oli, notta ihana auto - olleessaan kunnossa. Sama kyllä koskee mm. Alfaa, Lanciaa ja muita suurella intohimolla mutta loppusilauksen osalta kehnolla insinööritaidolla valmistettuja autoja.
Kuinka monta Lanciaa tai Alfaa olet itse omistanut? khmm. Vastaa tähän rehellisesti.
Itsellä on ollut kolme Alfaa 2 kpl 164:ta ja 75 TS.
Voin todellakin sanoa, että laatu ei aina yllä Mersun tasolle, mutta hyviä autoja jos niitä jaksaa pitää kunnolla.
Sähköviat johtuvat pääasiassa hapettuneista kytkimistä ja maadoituspisteistä, niiden korjaaminen on vain viitsimisestä kiinni.
Suurin osa moottoritekniikasta tulee Bosch nimisestä pajasta. paremmat vaihteistot Getrag pajasta ..jne
Kannattaa tutustua Alfa foorumiin ja sen urheiluhenkiseen porukkaan osoitteessa:
http://www.alfabbs.fi/
Volvo 940 98
Volvo 74089
+
Läjä polkupyöriä.
Volvo 74089
+
Läjä polkupyöriä.
Pystyisitkö vertaamaan laadullisesti fiat vs. alfa?? Onko niiden työnlaadussa eroa? Tuntuisi että alfa olisi ns.paremmin tehty kuin joku tusina-fiiu?? Niin ja meikäläisen jagge kuume....ei se parane ennenkuin hommaan sen XJ:n..tai entäs joku iso alfa??lai kirjoitti: Voin todellakin sanoa, että laatu ei aina yllä Mersun tasolle, mutta hyviä autoja jos niitä jaksaa pitää kunnolla.
Xj6 on iso ja pitkä auto ja kaupungissa pyörittely vaatii tarkkaavaisuutta, vrt W123 sedan. 4.2 litranen ruisku kutonen on automaatin kanssa helppo ajettava, mutta soppaa kuluu kaupungissa helposti 20-25L. Osia saa hyvin vanhempiinkin, tosin osien hinnat ovat korkeampia kuin normi mersujen osat. Tekniikaltaan nuo 70-80-L jaget eroavat lähinnä koneiltaan. Mukavaa, ylellistä ja varsin hiljaista kyytiä tarjoilee. Siinäkin on ajaessa sellainen mukava "tunnelma". Ihan halpaa en lähtisi ostamaan, ostaminen vaatii asiantuntemusta ko. autoista.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Alfa 75, todella kiva twincam. Myös on ollut 33, joka ei etuvetoisena kuitenkaan oikea auto. Eikä kupeena antanut armoa quadrofogliokaan. Lancia oli vain ökyversio Fiudesta. Siis Beta ja HPE, pirun hienoja mutta epäluotettavia. Turpouuno rataviriiiliosialla oli näistä paras, vaikka 1/9X pikkuferrariksi sentään on mainittu - TC-etkniikalllakin sanottuna hidas. Jos pari Abarthia on ollut, niin niistä ei uskalla enää mainita näin kovassa seurassa.lai kirjoitti:Toimittaja on rasisti.Kaapo kirjoitti:Toteamus oli, notta ihana auto - olleessaan kunnossa. Sama kyllä koskee mm. Alfaa, Lanciaa ja muita suurella intohimolla mutta loppusilauksen osalta kehnolla insinööritaidolla valmistettuja autoja.
Kuinka monta Lanciaa tai Alfaa olet itse omistanut? khmm. Vastaa tähän rehellisesti.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Tulenpa minäkin sitten kaapista ulos: 90-luvun puolivälissä melkein ostin Alfa75 2.0i Twin Sparkin.Kaapo kirjoitti:Alfa 75, todella kiva twincam...
Mutta sitten silmäni avautuivat ja näin, että autohan on ehjänäkin peräänajetun näköinen! Erityisesti vaalean väriset yksilöt. Kiitos eksoottisesti linjatun mustan kylkilistan. (Click) Niinpä välivaiheiden kautta ajauduin "sopivasti sisäänajetun" diesel-Mersun pariin. Ilmeisesti en ole ainoa, joka 75:n perän visuaalisen efektin on havainnut, koska jossain vaiheessa mallihistoriaa musta kylkilista korvautui maalatulla.
Sittemminkin Alfa Romeo on kyllä tietyllä tavalla jatkanut puhuteluaan. Vuonna 2000 harkitsin työsuhdeauton ottamista. Ja koska ylläpito olisi ollut pois harteiltani Alfa 156 kävi mielessäni.
Ja vuonna 2003 tauti nosti päätään jälleen, ja vaimoni meinasi saada Alfa Spiderin. Mutta saikin lopulta Mazda Miatan. Luulenpa että kolmannellakin kerralla kävi loppujenlopuksi ihan onnellisesti.
-T
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Mukavaa, että toinenkin italofafi on uskaltautunut tulla kaapista Onhan niin, että vanha Mersu on 10x varmempi peli kuin italianpojan keksintö, mutta mikään ei niiden luonnetta voita. Sitä piisaa, sekä hyvässä että huonossa. Makeampaa ajettavaa ei taida 75:n jälkeen olla, paitsi iso Lancia.... vaikka onkin etuveto
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Kolmas täällä.
Omistin 164:n vm -89. Oli se kiva auto ajaa kovempaakin, mutta muuten niin sietämättömän paska. Opetti paljon, mm. ettei kaikista autoista saa omiaan pois (siihen mennessä olin aina saanut, 500 - 1000 mk autoissa ei arvo laske vuodessakaan juuri).
Tsekkasin Alfa-foorumia, ja samat tutut vaivat kaikilla noissa 2.0 TS-koneissa:
- jakajat halki
- ilmamäärämittari
- huohotin jäässä
- kaasuläppä juntturoi
Mulla ekstrana oli vielä
- ei-kelautuva turvavyö
- emansipoitunut keskuslukko, joka päätti ponnahtaa auki kun pääsin kuuloetäisyyden ulkopuolelle autosta
- kausisähköikkunat, kiinni marraskuussa, auki taas keväällä
TM:ssähän Alfa voitti jonkun vertailun silloin aikoinanaan, "Kulkee muttei kuluta". Totta se olikin, harmi vain että oli niin epäluotettava ja talviautoksi surkea. Ei tuollaista jaksa käyttöautonam, harrastepelinä ehkä menisikin.
Omistin 164:n vm -89. Oli se kiva auto ajaa kovempaakin, mutta muuten niin sietämättömän paska. Opetti paljon, mm. ettei kaikista autoista saa omiaan pois (siihen mennessä olin aina saanut, 500 - 1000 mk autoissa ei arvo laske vuodessakaan juuri).
Tsekkasin Alfa-foorumia, ja samat tutut vaivat kaikilla noissa 2.0 TS-koneissa:
- jakajat halki
- ilmamäärämittari
- huohotin jäässä
- kaasuläppä juntturoi
Mulla ekstrana oli vielä
- ei-kelautuva turvavyö
- emansipoitunut keskuslukko, joka päätti ponnahtaa auki kun pääsin kuuloetäisyyden ulkopuolelle autosta
- kausisähköikkunat, kiinni marraskuussa, auki taas keväällä
TM:ssähän Alfa voitti jonkun vertailun silloin aikoinanaan, "Kulkee muttei kuluta". Totta se olikin, harmi vain että oli niin epäluotettava ja talviautoksi surkea. Ei tuollaista jaksa käyttöautonam, harrastepelinä ehkä menisikin.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Mutta oli sentään yksi saapasmaan tuote, joka ei pettänyt eikä jättänyt. Hän oli Fiat 132, mottina 2-litrainen TC. Ja tämähän ei tarkoita Morriksen TC:tä (twin karpuraattori) vaan kahta nokkaa. Isäukolla oli samaan aikaan 1.6-versio samasta kopasta, joka sekin kulki aivan kelvollisesti.
Minulla oli sentään plyyssisisustukset, sähkölasit ja muut mausteet.
Niin, tuo Fiat pelasi kuin ajatus vielä 220.000 km jälkeen. Se miksi sen hankin oli kuitenkin sivuprofiili, joka muistutti hämmentävän paljon ensisarjan 520-Bemua... kun siihen ei ollut varaa
Tommonen, mutta metallihopeainen väriltään.
http://www.bilhistorie.no/e70/lav289.jpg
Minulla oli sentään plyyssisisustukset, sähkölasit ja muut mausteet.
Niin, tuo Fiat pelasi kuin ajatus vielä 220.000 km jälkeen. Se miksi sen hankin oli kuitenkin sivuprofiili, joka muistutti hämmentävän paljon ensisarjan 520-Bemua... kun siihen ei ollut varaa
Tommonen, mutta metallihopeainen väriltään.
http://www.bilhistorie.no/e70/lav289.jpg
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Ei se mittää kahta nokkaa kehu vaikka niin kansan suussa luullaan. Ville on viiattikuru ja kertoo totuuden omilla sivuillaan.
http://www.netikka.net/ville.vieri/tc/TCsivu.htm
"Fiat TC -moottori (TC on lyhenne sanoista 'Tourismo Competizione')"
http://www.netikka.net/ville.vieri/tc/TCsivu.htm
"Fiat TC -moottori (TC on lyhenne sanoista 'Tourismo Competizione')"
I drive an Opel. What's your excuse?
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Mutta eihän tämäkään tieto ole aivan väärä, kai:Melitos kirjoitti:Ei se mittää kahta nokkaa kehu vaikka niin kansan suussa luullaan. Ville on viiattikuru ja kertoo totuuden omilla sivuillaan.
http://www.netikka.net/ville.vieri/tc/TCsivu.htm
"Fiat TC -moottori (TC on lyhenne sanoista 'Tourismo Competizione')"
"Modifying And Tuning Fiat/Lancia Twin-Cam Engines"
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Olipa noita miravietereitä itselläkin pari ketaletta, mutta se liukkain versio jäi saamatta. No pääsihän sitä sitten korvikkeeksi kiinni ensin 105 TC Ritmoon ja lopulta 130 Apartin ruoriin. Muuten kiva, mutta veti väärästä päästä.Rässi66 kirjoitti:Hähää, mulla eka auto oli 132 1600TC. Hieno peli.
Sitten oli parikin 131TC:tä, toinen 1800 ja toinen 2000 tuplilla+pellisarjalla.
1.6 Ritmo sai sitten toimia elintenluovuttajana murtolukufiudelle, originaali 1.3-pannu oli ajo-ominaisuuksiin nähden todella nuhainen. Nyt kun alkaa ynnäilemään, niin noita italianihmeitä on ollut todella monta, nyt jätetään laskuista vielä kusiaiset, satakaksseiskat ja jopa yksi 128.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Isälläni on harrasteautona juuri museokatsastettu -79 XJ 6 4.2. Suomiauto, KeskiSuomesta, isälläni auto on ollut jo kaksikymmentä vuotta, hän onkin vasta toinen omistaja autolle. Autolla ei ole ajettu kuin n.170tkm.
Laadultaan Jaguar ei ole paininut samassa sarjassa vaikkapa MB:n kanssa noihin aikoihin. Tekniikka on vanhentunutta ja kohtuu epäluotettavaa. Englannin autoteollisuudella oli suuria vaikeuksia noihin aikoihin. Auto on kuitenkin mukava ajella, ja mielestäni erittäin tyylikäs. Useampi hääautokeikka on tullut vuosien varrella heitettyä kyseisellä autolla.
Laadultaan Jaguar ei ole paininut samassa sarjassa vaikkapa MB:n kanssa noihin aikoihin. Tekniikka on vanhentunutta ja kohtuu epäluotettavaa. Englannin autoteollisuudella oli suuria vaikeuksia noihin aikoihin. Auto on kuitenkin mukava ajella, ja mielestäni erittäin tyylikäs. Useampi hääautokeikka on tullut vuosien varrella heitettyä kyseisellä autolla.
Triangle Motorissa olisi tarjolla kohtuullisia California raatoja alkaen 1500€. Ei muuta kuin paikalle tinkimään.
http://www.trianglemotor.com/kuvat/projektit.jpg
Itse olin jossakin vaiheessa jopa kiinostunut tästä raadosta, mutta rahaa palaisi varmasti 10k€, joten hommataan se unelmaprojekti sitten kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa.
MK II projekti:
http://www.trianglemotor.com/fi/martti3.htm
http://www.trianglemotor.com/kuvat/projektit.jpg
Itse olin jossakin vaiheessa jopa kiinostunut tästä raadosta, mutta rahaa palaisi varmasti 10k€, joten hommataan se unelmaprojekti sitten kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa.
MK II projekti:
http://www.trianglemotor.com/fi/martti3.htm
Volvo 940 98
Volvo 74089
+
Läjä polkupyöriä.
Volvo 74089
+
Läjä polkupyöriä.
...ja sinne kun menet, niin loppujenlopuksi tulet kotiin superhienoksi laitetun Pagodan kanssa. Ai että tämä saisi ainakin minulla sukat pyörimään jaloissa!lai kirjoitti:Triangle Motorissa olisi tarjolla kohtuullisia California raatoja...
-T
Jepjep. Brittien laatukäsitys on muutenkin ollut kautta aikojen ns. vaihtelevaa, ja joskus 70-luvulta 80-luvulle asti vallankin. Itse uskalsin jo 90-luvun lopun brittiläisen ostaa ihan käyttöpeliksi, kun kyseessä on kone joka käy ilman sähköä. Sähkön kanssa taas....JP74 kirjoitti:
Laadultaan Jaguar ei ole paininut samassa sarjassa vaikkapa MB:n kanssa noihin aikoihin. Tekniikka on vanhentunutta ja kohtuu epäluotettavaa. Englannin autoteollisuudella oli suuria vaikeuksia noihin aikoihin. Auto on kuitenkin mukava ajella, ja mielestäni erittäin tyylikäs. Useampi hääautokeikka on tullut vuosien varrella heitettyä kyseisellä autolla.
]
Mutta tyyliä, yes sir! Ja muodoltaanhan tuo jagge on, jos ei yhtä sopusuhtaisen kaunis kuin W126, niin sitäkin vaikuttavampi. Tiettyä ymmärrystä yksityiskohtien suunnittelulle tai -emattomuudelle pitää ilmeisesti kuitenkin löytyä. Ja joka kyläpajalla ei kannattane yrittää huollattaa...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Väittävät, notta nämä Fordin siipien suojissa olevat uuden sarjan Jagget eivät olisi laatunsa puolesta juurikaan petranneet... mutta onhan meillä tietenkin Väyrynen hieman samassa kastissa. Liika tietotekniikka ja sormivärit...
Eilen ja toissapänä ajoin useampaan otteeseen koirataksia appiukon 230TE:llä. Mittarissa 376.000 ja pirssin jämäkkyys se vaan ei jätä arvailun varaa. Tietenkin S on vielä tyrneempi, mutta silti.
Tahtoo vaan tuo Jagge alkaa osoitella lopun alkua, kun joko 200.000 km tai 15 vuotta tulevat täyteen.
Puhun sen verran kuulopuhekokemuksen vakaalla rintaäänellä, että XJ:n, E-typen, MkII:n ja Mk VIII:n luotettavuus ovat juuri tässä järjestyksessä, siis takaa eteen Nämä kaikki mallit löytyvät työkaverini isän tallista. Tuo 57-mallinen Mark VIII on tunnettu ns. köyhän miehen Rollsina, ja siksi laatukin vielä oli kohillaan.
Eilen ja toissapänä ajoin useampaan otteeseen koirataksia appiukon 230TE:llä. Mittarissa 376.000 ja pirssin jämäkkyys se vaan ei jätä arvailun varaa. Tietenkin S on vielä tyrneempi, mutta silti.
Tahtoo vaan tuo Jagge alkaa osoitella lopun alkua, kun joko 200.000 km tai 15 vuotta tulevat täyteen.
Puhun sen verran kuulopuhekokemuksen vakaalla rintaäänellä, että XJ:n, E-typen, MkII:n ja Mk VIII:n luotettavuus ovat juuri tässä järjestyksessä, siis takaa eteen Nämä kaikki mallit löytyvät työkaverini isän tallista. Tuo 57-mallinen Mark VIII on tunnettu ns. köyhän miehen Rollsina, ja siksi laatukin vielä oli kohillaan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Yhteen...olikos se 420 XJ....vaihdettiin vetoakselin peränpuoleiset laakerit.
Renkaan yläosasta kun heilutteli niin tyhjiä oli tommonen 5 cm.
Ja se laakerioinnin rakenne oli kyllä toudella loistava....
- vetoakselihan "työntää" perään päin
- laakerointi on hoidettu normaalilla kuulalaakerilla
- ei kartiorullalaakereilla....
Ajolleenhan tuokin oli melekoisen bueno, komee päältä ja sisältä.
Muistaakseni siinä oli jotain sähkövikaakin ja kun asiaa tarkemmin tutkittiin oli joku kiskaissut puhelimen telineen kiinni sellasella yli 5 cm peltiruuvilla takapaksin seinään.......ja seinän takana melekoisen kalliin näkönen ohjain boksi...
Renkaan yläosasta kun heilutteli niin tyhjiä oli tommonen 5 cm.
Ja se laakerioinnin rakenne oli kyllä toudella loistava....
- vetoakselihan "työntää" perään päin
- laakerointi on hoidettu normaalilla kuulalaakerilla
- ei kartiorullalaakereilla....
Ajolleenhan tuokin oli melekoisen bueno, komee päältä ja sisältä.
Muistaakseni siinä oli jotain sähkövikaakin ja kun asiaa tarkemmin tutkittiin oli joku kiskaissut puhelimen telineen kiinni sellasella yli 5 cm peltiruuvilla takapaksin seinään.......ja seinän takana melekoisen kalliin näkönen ohjain boksi...
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Liittyykö tämä nyt sitten aiheeseen mitenkään, mutta joka tapauksessa Tajunkankaalla risteili 80-luvulla joku 60-luvun lavuaari johon oli nostettu keulille Transitin Perkinssi. Melko unelmien täyttymys, projektissa oli yhdistelty kaksi huolettoman autoilun huipentumaa.
Kaiken hyvän päälle vielä muuttoauto.
Kaiken hyvän päälle vielä muuttoauto.