Moottorien "pesuaineet"
Moottorien "pesuaineet"
Millaista mieltä/kokemusta löytyy näistä moottoriöljyyn tai/ja polttoaineeseen lisättävistä kerta- tai jatkuvakäyttöisistä puhdistavista lisäaineista, enkä tarkoita ns. "market"-kamaa? Onkohan eroa onko diesel vai bensa -mylly? Näitähän tehdään ns. ammattimaisestikin ja ammattikalustoon.
tohon c:hen pistettiin jotkut rsw(tai jottain sinnepäin)moottorinpesu aineet ,viikko ennen öllinvaihtoo, kanavia kiertämään.melko mustat lillit sietä pois kyllä tulikin.oiskohan sitten jottain tointanu,en tiedä.jos oisin hinnan tuolle käsittelylle kysyny etukätteen,tuskin oisin tehnynnä.olkohan 80e simmonen vajaan puolenlitran puteli.
Mites on Melsun mersu muuttunut rvs-käsittelyn jälkeen ja oletko tehnyt sen projektiin kuuluvan toisen käsittelyn uuteen m-öljyyn. Aineenhan pitäisi vaikuttaa moottorin käyntiin ja kulutukseen positiivisesti. On vaan aika arvokasta kahden käsittelykerran vaatimuksen myötä, mutta niinhän tosi tehokkaat m-öljytkin ovat ja niissä lisäainetta ostetaan öljyn mukana tietämättä. Vaikutus vain erikseen ostettuna voi olla nopeampaa - vai onko??
Vastaan ainetta kokeilleena.Hannu II kirjoitti: Mites on Melsun mersu muuttunut rvs-käsittelyn jälkeen ja oletko tehnyt sen projektiin kuuluvan toisen käsittelyn uuteen m-öljyyn. Aineenhan pitäisi vaikuttaa moottorin käyntiin ja kulutukseen positiivisesti. On vaan aika arvokasta kahden käsittelykerran vaatimuksen myötä, mutta niinhän tosi tehokkaat m-öljytkin ovat ja niissä lisäainetta ostetaan öljyn mukana tietämättä. Vaikutus vain erikseen ostettuna voi olla nopeampaa - vai onko??
Alkuun tyhjäkäynti nopeutuu ja tasaantuu, saattaapa hiljentyä joku venttiilinnostinkin. Vaikutus katoaa parin öljynvaihdon jälkeen - näin ainakin minun tapauksessani. Kohtuuttoman kallista moskaa etuihin nähden.
Tai mistäs minä tiedän, onko laakeripinnoilla nyt joku kauhia suojapinnoite, mutta skeptikon korvaan kone rapisee entiseen malliin.
Mites on, joskos hankkii tuota halvempaa tuotetta, jota kaupataan vastaavilla vaikutteilla, esim. X-1R,. Litra maksaa a' 64€ ja riittää noin 5 öljynvaihtoon.
Ei "merkki"-synt. öljyä käyttäen tulee samoihin hintoihin kuin joku Mobil 1 RF. Onkohan sekoittelusta mitään muuta hyötyä kuin hyvä mieli l. tykkääkö kone enempi? Onko tullut kokeiltua tätä omatoimista m-öljyn "lisäaineistusta"?
Ei "merkki"-synt. öljyä käyttäen tulee samoihin hintoihin kuin joku Mobil 1 RF. Onkohan sekoittelusta mitään muuta hyötyä kuin hyvä mieli l. tykkääkö kone enempi? Onko tullut kokeiltua tätä omatoimista m-öljyn "lisäaineistusta"?
Noihin lisäaineisiin en kyllä pahemmin usko. Pitäisi ensin osoittaa, että niille olisi jotain tarvetta ja sitten että niistä olisi jotain hyötyä. Sen jälkeen käyttökin olisi perusteltua. Mersun dieselkone kestää 0,5mkm laakeriremontin välin leikiten. Sittenkin laakerit menee yleisemmin vaihtoon väsymisen, eikä voitelun takia. Miksi siis lisäaineita?
Peseviä lisäaineita ei kyllä tarvitse dieselissä, jos käyttää dieselmoottoriöljyjä. Niissä on enemmän peseviä aineita itsessään ja ne pitävät moottorin puhtaana. Osat ovat ainakin moottoria avatessa olleet kirkkaan puhtaat. Ei töhnää yhtään missään.
Tuulilasissa tekivät aikanaa Forte-käsittelyn opeliin. Ei se ilmeisesti ole humpuukia, mutta mitään merkitystä sillä käsittelyllä ei psykologisten vaikutusen lisäksi ollut. Saman summan sijoittamalla johonkin muuhun saa varmasti enemmän lystiä.
Itse pidän halpoja synteettisiä öljyjä lähinnä myrkkyyn verrattavana aineena. Yhden nokka-akselin tuhosin sellaisilla. Parempi vaihtoehto on käyttää ihan oikeasti hyvälaatuista, ei siis välttämättä huippulaatuista, öljyä. Mitä tulee sanaan synteettinen, niin se ei välttämättä ole hyvä, ei ainakaan jos se on halpaa. Mineraaliöljy voi olla parempaa. Laatu ja merkki vaikuttaa paljon enemmän kuin se synteettisyys. Esimerkiksi rallissa käytetään paljon mineraaliöljyjä. Syy on yksinkertainen, synteettisen ominaisuudet ovat yhden kisan jälkeen mennyttä. Tämä on asia, joka ei ole mutua, vaan sitä on ihan testattu.
Sitten noista mobiilin öljyistä. Eivät nekään ole maailmanparhaitan öljyjä. Rally formulasta on kuultu huonojakin juttuja. Itse tosin olen käyttänyt sitä, muttei merkin perässä kannata sokeasti juosta, sehän on vain mielikuva.
Tiileri kiteyttikin yhden öljykeskustelun aika hyvin. "Usein vaaditaan juuri jotain tiettyä huippuöljyä. Sitten jos kysyy, milloin ilmanpuhdistin on vaihdettu...."
Viisain vaihtoehto on pistää sinne koneeseen sitä mitä ohjekirja käskee ja vaihtaa sen silloin kun ohjekirja käskee. Ylimääräisen energian voi purkaa vaihtamalla autoon jarrunesteet, kytkinnesteet, ilmanpuhdistimen ja ruostesuojaamalla autoan. Auto kestää varmaan paremmin ja pitemmän päälle tulee parempi mielikin.
Peseviä lisäaineita ei kyllä tarvitse dieselissä, jos käyttää dieselmoottoriöljyjä. Niissä on enemmän peseviä aineita itsessään ja ne pitävät moottorin puhtaana. Osat ovat ainakin moottoria avatessa olleet kirkkaan puhtaat. Ei töhnää yhtään missään.
Tuulilasissa tekivät aikanaa Forte-käsittelyn opeliin. Ei se ilmeisesti ole humpuukia, mutta mitään merkitystä sillä käsittelyllä ei psykologisten vaikutusen lisäksi ollut. Saman summan sijoittamalla johonkin muuhun saa varmasti enemmän lystiä.
Itse pidän halpoja synteettisiä öljyjä lähinnä myrkkyyn verrattavana aineena. Yhden nokka-akselin tuhosin sellaisilla. Parempi vaihtoehto on käyttää ihan oikeasti hyvälaatuista, ei siis välttämättä huippulaatuista, öljyä. Mitä tulee sanaan synteettinen, niin se ei välttämättä ole hyvä, ei ainakaan jos se on halpaa. Mineraaliöljy voi olla parempaa. Laatu ja merkki vaikuttaa paljon enemmän kuin se synteettisyys. Esimerkiksi rallissa käytetään paljon mineraaliöljyjä. Syy on yksinkertainen, synteettisen ominaisuudet ovat yhden kisan jälkeen mennyttä. Tämä on asia, joka ei ole mutua, vaan sitä on ihan testattu.
Sitten noista mobiilin öljyistä. Eivät nekään ole maailmanparhaitan öljyjä. Rally formulasta on kuultu huonojakin juttuja. Itse tosin olen käyttänyt sitä, muttei merkin perässä kannata sokeasti juosta, sehän on vain mielikuva.
Tiileri kiteyttikin yhden öljykeskustelun aika hyvin. "Usein vaaditaan juuri jotain tiettyä huippuöljyä. Sitten jos kysyy, milloin ilmanpuhdistin on vaihdettu...."
Viisain vaihtoehto on pistää sinne koneeseen sitä mitä ohjekirja käskee ja vaihtaa sen silloin kun ohjekirja käskee. Ylimääräisen energian voi purkaa vaihtamalla autoon jarrunesteet, kytkinnesteet, ilmanpuhdistimen ja ruostesuojaamalla autoan. Auto kestää varmaan paremmin ja pitemmän päälle tulee parempi mielikin.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
toista kertaa en laita,oli se senverta hinnakasta.mutta ehken kone hieman hiljasemmalla äänellä käy,vai kuvittelenko??luultavasti öljykanavat kuitenkin jonkinverran puhdistuivat ihan senkin päätelen vanhojen öljyjen tosi mustasta sävystä.niillä tul ajettua vajaa 8tkm ennen käsittelyä.Hannu II kirjoitti: Mites on Melsun mersu muuttunut rvs-käsittelyn jälkeen ja oletko tehnyt sen projektiin kuuluvan toisen käsittelyn uuteen m-öljyyn. Aineenhan pitäisi vaikuttaa moottorin käyntiin ja kulutukseen positiivisesti. On vaan aika arvokasta kahden käsittelykerran vaatimuksen myötä, mutta niinhän tosi tehokkaat m-öljytkin ovat ja niissä lisäainetta ostetaan öljyn mukana tietämättä. Vaikutus vain erikseen ostettuna voi olla nopeampaa - vai onko??
Noissa "lisäaineissa" on varmaan sama sääntö kuin lääkeantibiooteissa, että kuuri on syötävä loppuun, jotta tauti todella voitetaan eikä vain oireet väisty piiloon! Rvs:llä kuuri vaatii kai kaksi käsittelyä ja on kyllä hinnakas, mutta entäs sen jälkeen...?
Moottorin "pesuaineet" on kehitelty aikoinaan "korvikepolttoaineita" ajatellen ja karstan poistoon. Näitäkin aikoja maailman jossain kolkassa on koettu ja siihen ollaan kai meilläkin menossa... Kehitykselläkin on toki merkitystä ja se kehittyy!
Lisäainekemikaalioita öljyalalle ei tee lopulta moni tehdas maailmassa- onpahan niin kallista! LE-Oils Jenkkilässä on yksi, jonka tiedän, ja on kai "käynyt kuussakin". Näitä tuotteita perusöljysekoitettuna me ostamme ja uskomme erilaisten "sekoittajien" asiantuntemukseen ja olemme joskus "mainosten uhrejakin". Mutta jotain voi kai tehdä -kokeillakin, jos intoa itsellä riittää.
Ostin tuossa luokiteltua mineraaliöljyä, joka maksoi saman kuin täyssynt.markettiöljy. Toista sai litran toista 4 l samalla rahalla. Jostain lisäaineesta varmaan harkiten maksoin? Erot eivät varmaan ole suuria, mutta niitä on, siitä tämä kuulu markkinatalous/kilpailu pitää huolen!
Moottorin "pesuaineet" on kehitelty aikoinaan "korvikepolttoaineita" ajatellen ja karstan poistoon. Näitäkin aikoja maailman jossain kolkassa on koettu ja siihen ollaan kai meilläkin menossa... Kehitykselläkin on toki merkitystä ja se kehittyy!
Lisäainekemikaalioita öljyalalle ei tee lopulta moni tehdas maailmassa- onpahan niin kallista! LE-Oils Jenkkilässä on yksi, jonka tiedän, ja on kai "käynyt kuussakin". Näitä tuotteita perusöljysekoitettuna me ostamme ja uskomme erilaisten "sekoittajien" asiantuntemukseen ja olemme joskus "mainosten uhrejakin". Mutta jotain voi kai tehdä -kokeillakin, jos intoa itsellä riittää.
Ostin tuossa luokiteltua mineraaliöljyä, joka maksoi saman kuin täyssynt.markettiöljy. Toista sai litran toista 4 l samalla rahalla. Jostain lisäaineesta varmaan harkiten maksoin? Erot eivät varmaan ole suuria, mutta niitä on, siitä tämä kuulu markkinatalous/kilpailu pitää huolen!
En oo näihin lisäaineita käsitteleviin topiceihin juuri kommentoinut mutta nyt on lie pakko avata jo sanainen arkku:
Perä hitsattiin jo toisen kerran ja ilmeisesti akseli ei osunut ihan orggiskohtaan tai sitten perä ehti ottaa siipeensä kun metallisilppu kiersi siellä noin 600km matkan. No, hitsauksen jälkeen löin öljyt sisään RVS-TEC:n lisäaineella terästettynä. Perällä on sen jälkeen ajettu noin 20tkm ja kyllä se huutaa edelleen Annoin tuolle tuomion et jos 5tkm kestää niin hyvä on Kyllä tuo litku jotain tekee ainakin perässä ja varmaan myös laatikossa. Automaattiin on sitten omat aineensa jos kitkaa halutaan parantaa - niitä löytyy myös motarien kiihariporukoilta ja motocrosspiireistä
Perä hitsattiin jo toisen kerran ja ilmeisesti akseli ei osunut ihan orggiskohtaan tai sitten perä ehti ottaa siipeensä kun metallisilppu kiersi siellä noin 600km matkan. No, hitsauksen jälkeen löin öljyt sisään RVS-TEC:n lisäaineella terästettynä. Perällä on sen jälkeen ajettu noin 20tkm ja kyllä se huutaa edelleen Annoin tuolle tuomion et jos 5tkm kestää niin hyvä on Kyllä tuo litku jotain tekee ainakin perässä ja varmaan myös laatikossa. Automaattiin on sitten omat aineensa jos kitkaa halutaan parantaa - niitä löytyy myös motarien kiihariporukoilta ja motocrosspiireistä
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Huoltoporukatkin väittävät, että CDi :t pelaavat paremmin kun vähän Fortea löräyttää... Kyllä ne "buurit" osaa tehdä tuhtia ainetta.
Hyvää ei saa halvalla, sanoi joku tässäkin foorumissa, mutta pitääkö hyvä ostaa yhdessä purkissa!
On opastavaa kuulla käyttäjien kokemuksia, eikä vain myyjien kehuja...
Nuo ruuan lisäaineet taitavat olla tehokkaimmat, kuin tiedossa on kain vain yksi hengissä selvinnyt ja Hänkin mekaanisen vahingon kärsineenä...
Tieto lisää tuskaa, mutta koetetaan kestää!!!
Hyvää ei saa halvalla, sanoi joku tässäkin foorumissa, mutta pitääkö hyvä ostaa yhdessä purkissa!
On opastavaa kuulla käyttäjien kokemuksia, eikä vain myyjien kehuja...
Nuo ruuan lisäaineet taitavat olla tehokkaimmat, kuin tiedossa on kain vain yksi hengissä selvinnyt ja Hänkin mekaanisen vahingon kärsineenä...
Tieto lisää tuskaa, mutta koetetaan kestää!!!
Forte kyllä toimii, siis puhdistaa paikat.
Samoin Bardahl tuntuu tehoavan, ainakin se öljyn sekaan laitettava.
Tarve niiden käyttämiselle on sitten eri juttu, jos auto on ollut omassa käytössä pitkään eli tiedossa on esim. se ettei sillä ole ajettu vain / pääasiassa lyhyttä matkaa, öljyt on vaihdettu ajallaan jne ... voi "sisäpesu" olla tarpeeton.
Samoin Bardahl tuntuu tehoavan, ainakin se öljyn sekaan laitettava.
Tarve niiden käyttämiselle on sitten eri juttu, jos auto on ollut omassa käytössä pitkään eli tiedossa on esim. se ettei sillä ole ajettu vain / pääasiassa lyhyttä matkaa, öljyt on vaihdettu ajallaan jne ... voi "sisäpesu" olla tarpeeton.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
http://www.roadmachine.fi/gearoil.htmlXUX63 kirjoitti:En oo näihin lisäaineita käsitteleviin topiceihin juuri kommentoinut mutta nyt on lie pakko avata jo sanainen arkku:
Perä hitsattiin jo toisen kerran ja ilmeisesti akseli ei osunut ihan orggiskohtaan tai sitten perä ehti ottaa siipeensä kun metallisilppu kiersi siellä noin 600km matkan. No, hitsauksen jälkeen löin öljyt sisään RVS-TEC:n lisäaineella terästettynä. Perällä on sen jälkeen ajettu noin 20tkm ja kyllä se huutaa edelleen Annoin tuolle tuomion et jos 5tkm kestää niin hyvä on Kyllä tuo litku jotain tekee ainakin perässä ja varmaan myös laatikossa. Automaattiin on sitten omat aineensa jos kitkaa halutaan parantaa - niitä löytyy myös motarien kiihariporukoilta ja motocrosspiireistä
Kokkeile tuota shockproof heavy:ä perään, rallimiehet tuota suosii ja vissiin meteliä vähentää. Passaa lukon kanssakin.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Bardahlit tuli kerran luirautettua vanhan öljyn sekaan, ja ajeltua noin 100km nättiä maantieajoa ennen öljynvaihtoa.
En osaa sanoa miten paljon puhtaampi tuosta padasta tuon tökötin ansiosta sitten tuli. Polttoöljyllehän tuo ainakin vahvasti haisi.
Venttiilinnostimet ehkä hiljenivät hetkeksi, mutta niinpä nuo yleensäkin öljynvaihdon jälkeen tekevät.
En osaa sanoa miten paljon puhtaampi tuosta padasta tuon tökötin ansiosta sitten tuli. Polttoöljyllehän tuo ainakin vahvasti haisi.
Venttiilinnostimet ehkä hiljenivät hetkeksi, mutta niinpä nuo yleensäkin öljynvaihdon jälkeen tekevät.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Kattoiko joku eilen Maxilta jonkun moottoripyörä ohjelman?
Siinä ne lisäs Fazeriin ja johki hd:n prutkuun jotain lisäainetta.. öljyn sekaan.
Mopot penkitettiin ennen lisäystä, hd:lle saatiin huima 40Kw teho ja Fazerille 90kw.
Sörselit kaadettiin koneeseen ja ajettiin 1000km, jonka jälkeen mopot penkitettiin uudestaan samassa penkissä. Tehojen ollessa 44kw ja 95kw.
Voiko muka jollakin sörsselillä olla tuollainen vaikutus, vai mainostiko saksalainen ohjelma saksalaista tuotetta vain?
Siinä ne lisäs Fazeriin ja johki hd:n prutkuun jotain lisäainetta.. öljyn sekaan.
Mopot penkitettiin ennen lisäystä, hd:lle saatiin huima 40Kw teho ja Fazerille 90kw.
Sörselit kaadettiin koneeseen ja ajettiin 1000km, jonka jälkeen mopot penkitettiin uudestaan samassa penkissä. Tehojen ollessa 44kw ja 95kw.
Voiko muka jollakin sörsselillä olla tuollainen vaikutus, vai mainostiko saksalainen ohjelma saksalaista tuotetta vain?
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Jeep Grand Cherokee 4.7
En kattonut ohjelmaa, mutta kyllä "aineilla" on vaikutuksia.Tabuli kirjoitti: Voiko muka jollakin sörsselillä olla tuollainen vaikutus, vai mainostiko saksalainen ohjelma saksalaista tuotetta vain?
Ensimmäisenä tulee mieleen moottorin sisäinen kitka, sitä pienentämällä saa tehoa.
Ja toinen on palotilan puhdistuminen (polttoaineen lisäaineilla). Runsas karsta pienentää palotilaa, haittaa seoksen pyörtyilyä ja sekoittumista sekä "pehmentää" paineiskuja-->vie tehoa.
Lisäksi karstalla on tapana tukkia ylimmältä männänrenkaalta liikevaran, jolloin rengas "kittaantuu" paikalleen, jolloin sylinterinseinät jää pyyhkimättä öljystä ja toisaalta palojätteet pääsee öljyn sekaan helpommin. Noista on seurauksena öljyn syönti ja/tai männänrenkaiden katkeaminen ja moottoririkko. Tuo männänrenkaiden tukkeentuminen on tietääksi ollut ainakin Scanian R-sarjan moottoriongelmien perimmäinen syy ja aiheuttaja.
Eli kyllä noilla "ihmeaineilla" on erinäisiä vaikutuksia, mutta jokainenhan sen päätöksen tekee itse omilla mielipiteillään.
Eli tarkoititko mitä...?dealer kirjoitti:Forte kyllä toimii, siis puhdistaa paikat.
Samoin Bardahl tuntuu tehoavan, ainakin se öljyn sekaan laitettava.
Tarve niiden käyttämiselle on sitten eri juttu, jos auto on ollut omassa käytössä pitkään eli tiedossa on esim. se ettei sillä ole ajettu vain / pääasiassa lyhyttä matkaa, öljyt on vaihdettu ajallaan jne ... voi "sisäpesu" olla tarpeeton.
Olen kuullut, että kun Suomessa pakkasessakin körötellään hyvin vääntävillä (pintakaasulla) nykyajan hienoilla diesel-moottoreilla ja vielä kohtalaisen lyhyttä matkaa kerrallaan, koneen sisäkalut karstottuu sieltä sun täältä ja huolellinen kuski/huolto pesee auton moottorinkin säännöllisesti sisältäkin. Se voi tuntua jostakin kaalliilta - mutta "elämä on"!