Garretin välyys.

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
WK
Viestit: 237
Liittynyt: 30.9.2005 23:04
Paikkakunta: loimaa

Garretin välyys.

Viesti Kirjoittaja WK »

Tuossa aloin tekee fiat 180-90dt traktoriin suutin remonttia samalla tutkein turboo. Imupuolelta käsin koitettuna tuntu akselissa jonkin verran pystyvälystä.Onko normaalia tai kuinka paljon saapi olla :?:
Pelillä ajettu 4500 tuntia, garretin mallia ei kyl tullu katottua :!:
Petri K
Viestit: 85
Liittynyt: 27.3.2006 10:30

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Jos tarkoitat pystyvälyksellä radiaalivälystä ja kyseessä oleva ahdin on liukulaakereilla saa siellä välystä ollakin.
WK
Viestit: 237
Liittynyt: 30.9.2005 23:04
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja WK »

siis ei akselinsuuntaista. :!:
Petri K
Viestit: 85
Liittynyt: 27.3.2006 10:30

Viesti Kirjoittaja Petri K »

menee vaikka olis pieni akselinsuuntainenkin mutta tuota ei paljoa parane olla ettei ota kompura kiinni koteloon.
Noissa pienissä on kotelon ja siiven välys jotain 0.3 mm suuruus luokkaa joten paljoa ei parane olla akselinsuuntaista.
WK
Viestit: 237
Liittynyt: 30.9.2005 23:04
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja WK »

akselinsuuntasta ei tullu kokeiltuakkaan,ei ainakaan näkyny mitään jälkeä pesässä. Moottorihan oli 8.1 l tilavuudeltaan,mikä lie se turbo olikaan :!:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Akselin suuntaista ei sais olla.Joku just tuntuu luokkaa oleva säteittäisvälys on merkki hyväkuntoisesta turbosta mutta luokkaa noin 2mm alkaa olemaan jo liikaa josta voi olla seurauksena tiivisteiden falskaaminen imu tai pakopuolelle tai sekä että :wink: .Toki turbo toimii suurillakin välyksillä mutta paras mehu siitä on jo mennyt.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”