"Ikäneitojen yhteinen taival päättyi..snif.."

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Salmi
Kokkolan kuiskaaja

Viesti Kirjoittaja Salmi »

HVM kirjoitti: anteliaampaa nestepäätä...
Äkkiä voisin kuvitella, että revontulettaren kiintiö anteliaista nestepäistä on täynnä jo, ihan vain foorumin kautta... :halm: :happy:
Länsi-Suomen lääninhäirikkö

W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen

Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
revontuletar
Ihqu...pissis...teinix...blondi

Viesti Kirjoittaja revontuletar »

Salmi kirjoitti:
Äkkiä voisin kuvitella, että revontulettaren kiintiö anteliaista nestepäistä on täynnä jo, ihan vain foorumin kautta... :halm: :happy:
..heh...siis sä olet ennustaja? :? :?:..vai mikä se olikaan se "titteli"...

...oikeesti mietin litkuista tällä hetkellä, et kuin ikinä opin 20:n bensavuoden jälkeen riisseliin? Siin on mun nestepääongelma tässä ja nyt... :) ....

...autokauppias vielä mulle kehtas naureskella, että muista sit jatkossa et DIISSELIÄ...ja muista...et DIISSELI haisee:(... ja diesel-asetta huoltamolla käyttää kaikki rasvaiset rekkakuskit jne. :cry: ANTO MULLE KAUPANTEKIJÄISIKS "tankkaushanskat"...ettei vaan manikyyri mee piloille heti "kättelyssä" :hutsu:
* se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa*
Wireless
Arjen sankari

Viesti Kirjoittaja Wireless »

Siis mitä tuolle carinalle tapahtui? Ulosajoko?
Mersu on filosofinen alku autolle.

Pro-HVM

http://www.udo-online.de/
http://www.clinteastwood.net/
Salmi
Kokkolan kuiskaaja

Viesti Kirjoittaja Salmi »

revontuletar kirjoitti:
Salmi kirjoitti:
..heh...siis sä olet ennustaja? :? :?:..vai mikä se olikaan se "titteli"...

...oikeesti mietin litkuista tällä hetkellä, et kuin ikinä opin 20:n bensavuoden jälkeen riisseliin? Siin on mun nestepääongelma tässä ja nyt... :) ....

...autokauppias vielä mulle kehtas naureskella, että muista sit jatkossa et DIISSELIÄ...ja muista...et DIISSELI haisee:(... ja diesel-asetta huoltamolla käyttää kaikki rasvaiset rekkakuskit jne. :cry: ANTO MULLE KAUPANTEKIJÄISIKS "tankkaushanskat"...ettei vaan manikyyri mee piloille heti "kättelyssä" :hutsu:
Kyllä se tiisselillä ajo siitä alakaa sujua :arrow: Ei oo yhtään sen kummempaa, ko pensakäyttösellä ajokaan.

Eikä se pensa sen paremmalta haise, jos sitä päälleen roiskii...
Raskaan kaluston miehillä on sitte ihan oma tankkauspistoolinsa, on muuten puolta isompi, ko muilla :wink:
Länsi-Suomen lääninhäirikkö

W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen

Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
Jarno.V
Opel - spesialisti

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

revontuletar kirjoitti::D ... ostin Opel Astran turbo-dieselin...farkun...97
Kova peli 8)
Jos se on isuzun(82hv) koneella, pitäs kestää ihan kohtuudella.
Kai se opelinkin(68hv) menee, mut ei ole niin hyvä.
Jos ei kulje niin kromaa se.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jarno.V kirjoitti:
Kova peli 8)
Mitenkäs kun neito meinaa repiä siittä 500++ hv varapyörältä, kestääkö panjo moista menoa? :huh:
revontuletar

wireless kirjoitti:Siis mitä tuolle carinalle tapahtui? Ulosajoko?
...ei sentään...ulosajoa...ihan vaan klassisesti keitti pahemman kerran tonne Turun motarille työmatkan aamuna , jäähdyttimen kansi p##skana...ja käsijarru pitäis huoltaa ennen leimaamista... :x ...
...laskeskelin, et ei kannata enää korjata... :?
.. jos siitä olis vielä talviauton saanut olis lohkolämmitinkin pitäny huoltaa ja kaikkee semmosta pikkuvikaa vielä päälle, et kustannukset alkoi kohota ihan taivaisiin... :cry:

...noh...se menee nyt sitten kuitenkin "uudelle huoltajalle", joka jaksaa vielä laittaa sitä kuntoon...Mulla kun itelläni ei oo aikaa saati taitoa sitä hoitaa kuntoon enää...Parempi antaa "miehen helliin käsiin"...kyl se saa siitä vielä suht pelikoneen...hellästi oon kuitenkin sitä ajellut 8)
Olli Lajunen
Mersutohtori

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Öljyä nuo opelixin moottorit syö, eli tikkua kannattanee vilkuilla hieman useammin. Kaipa se menettelee siinä kuin narinakin. :roll:
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
jari_w123
Mersutohtori

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Bensan ja diisselin hajut on helppo tunnistaa:dieselin hajusta tulee helposti hyvä fiilis mutta bensan hajusta tulee pää kipeäksi :ope:
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Jarno.V
Opel - spesialisti

Olli Lajunen kirjoitti:Öljyä nuo opelixin moottorit syö, eli tikkua kannattanee vilkuilla hieman useammin.
Mitkä niistä?, 8v- koneet harvemmin syö öljyä.
Eikä tuossa välttämättä opelin konetta edes ole.
Olli Lajunen
Mersutohtori

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Jarno.V kirjoitti:
Olli Lajunen kirjoitti:Öljyä nuo opelixin moottorit syö, eli tikkua kannattanee vilkuilla hieman useammin.
Mitkä niistä?, 8v- koneet harvemmin syö öljyä.
Eikä tuossa välttämättä opelin konetta edes ole.
En ole tarkemin syventynyt (onneksi), saattaahan tuo sitten olla vielä vanhaa mallisarjaa vai liekö koneet vaihtunut kopan myötä. Yllä mainituilla moottoreilla tarkoitan ko. ajankohtana valmistettuja turbodieseleitä. Anoppikokelaalla oli 98 arsta turpokiisseli ja se pisteli poskeensa öljyä "totuttua enemmän". Huollon mukaan oli tyyppiominaisuus: kaikki moottorithan tietysti kuluttaa öljyä, toiset enempi toiset vähempi. Konekin on opelin pellin alla, joten miellän sen opelin koneeksi. Osiahan siinäkin on eri valmistajilta. :wink:
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Jarno.V
Opel - spesialisti

Olli Lajunen kirjoitti: Anoppikokelaalla oli 98 arsta turpokiisseli ja se pisteli poskeensa öljyä "totuttua enemmän". Huollon mukaan oli tyyppiominaisuus: kaikki moottorithan tietysti kuluttaa öljyä, toiset enempi toiset vähempi. Konekin on opelin pellin alla, joten miellän sen opelin koneeksi. Osiahan siinäkin on eri valmistajilta. :wink:
Joo g-koppaan tuli -98 se 2.0 16v opelin diiseli, jotka saattaa joskus öljyäkin viedä.
Tuon ominaisuus vastauksen saa kyllä satavarmaan joka merkin merkkiliikkeestä, varsinkin takuuaikaa. esim. vw fsi.
revontuletar

Jarno.V kirjoitti:
Kova peli 8)
...siis tässä ooppelissa on nissanin kone( kysyin asentajalta, kun asiaa mietit :D )...mulle se ei sano tietenkään mitään, mut jos se sulle sanoo jotain niin kerrohan mulle, niin tiedän varautua.

Toisaalta...olen ihan hirveässä tilanteessa kaikkien ajovuosieni jälkeen...EN OSAA AJAA AUTOA :oops: ! Harjoittelen mäkilähtöjä hiljaisilla sivuteillä...yritän kuulostella moottorin hyrinää ( ja se ei kerro mulle mitään :cry: ) ja etsiä kytkintä ja kaasua...ja päästä valoissa jaloista... kun se vaan MATELEE...enkä tiedä mitä teen :? . Jokainen liikkeellelähtö on uusi ahdistuksen aihe...tälleen täti-ihminen nuortuu henkisesti, kun olo on kuin 18v autokoulussa...vielä ilman apuja ajo-opettajalta. :roll:

...kaverit kannustaa...kyllä se siitä...joo, mut en oo ikinä koskaan aiheuttanut minkäänlaisia tilanteita kauppakeskuksen parkkihallissa... nyt oon... :oops: ...

...mut koska oon viksu plonti niin etsin jo vaihtoehtoisen reitin ulos kauppakeskuksesta...sen joka on hiljaisin ja jossa ei ole mäkilähtöä... :D
kondivo
Herrasmies

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Sinähän näyt olevan varsin viksu plonti, kirjotutyyliisi alakaa muistuttaa mese-voorumilaisten tyyliä.

Mikä ihme tuo on ku lukee juttuja!
Harju

Viesti Kirjoittaja Harju »

Asentaja vaikuttaa tietäväiseltä :roll: vai nissanin mylly ei ei kyl se varmaan on izuzusukin tekele :wink:
jari_w123
Mersutohtori

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Dieselillähän pitäisi olla helppo ajaa hyvän alavääntönsä ansiosta (siis auto lähtee hyvin liikkeelle pienellä kaasulla).Ainakin tuolla mun 3:n litran pikku dieselillä on helppo ajaa,siinä on ihan hyvin vääntöä pikku kierroksillakin eli auto lähtee paikoiltaan liikkeelle muuta kuin nostaa kytkimen ylös.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Hemingway
Mr. Alipaine

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Jarno.V kirjoitti: Tuon ominaisuus vastauksen saa kyllä satavarmaan joka merkin merkkiliikkeestä, varsinkin takuuaikaa. esim. vw fsi.
Syö ne öljyä tavallista enemmän, älä yhtään yritä puolustella :evil:

Muutamia opeleita tullut matkanvarrella vastaan, ja useimmat latkii reippaasti öljyä 10tkm matkalla.
124.023
Jarno.V
Opel - spesialisti

Hemingway kirjoitti:Syö ne öljyä tavallista enemmän, älä yhtään yritä puolustella :evil:

Muutamia opeleita tullut matkanvarrella vastaan, ja useimmat latkii reippaasti öljyä 10tkm matkalla.
:lol: Joo no siis varmahan vie 16v bensakone öljyä kun on venttiilinkumit irti :roll: Mutta elekää yleistäkö... :)

Viesti Kirjoittaja ******* »

Jarno.V kirjoitti: :lol: Joo no siis varmahan vie 16v bensakone öljyä kun on venttiilinkumit irti :roll: Mutta elekää yleistäkö... :)
Näin juuri, Jarno.V puhuu vähän mutta asiaa :fu:
Hemingway
Mr. Alipaine

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Jarno.V kirjoitti:
Hemingway kirjoitti:Syö ne öljyä tavallista enemmän, älä yhtään yritä puolustella :evil:

:lol: Joo no siis varmahan vie 16v bensakone öljyä kun on venttiilinkumit irti :roll: Mutta elekää yleistäkö... :)
Ei ne väyrysetkään ruostuisi, jos ne olisi kunnolla maalattu. Ja ei Opelin koneet söisi öljyä, jos ne olisi kunnolla tehty.
124.023
Santeri Alkio

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Hemingway kirjoitti:
Jarno.V kirjoitti:

Ei ne väyrysetkään ruostuisi, jos ne olisi kunnolla maalattu. Ja ei Opelin koneet söisi öljyä, jos ne olisi kunnolla tehty.
Mun faija on kyllä vahvempi, kuin sun faija.... :lol: :lol: :wink:
AM
Mr.Tuning

Viesti Kirjoittaja AM »

Hemingway kirjoitti:
Ei ne väyrysetkään ruostuisi, jos ne olisi kunnolla maalattu. Ja ei Opelin koneet söisi öljyä, jos ne olisi kunnolla tehty.[/quote]

:lol:
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

9v ikää eikä ruosteen pilkkuakaan :?
Eikä ole juuri pesty eikä vahailtu.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Mika.T
Mersutohtori

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Harju kirjoitti:Koska kyseessä nainen joka etsii autoa, sen pitäisi olla kohtuu varmaa kulkine. Joten unohdetaan bensa mersut ja etsitään vaan niitä tojotia :lol:
Tästä olen kyllä samaa mieltä. :D Mersu ei ole koskaan osannut tehdä vanhanakin varmatoimista bensakonetta. :D
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Haikara kirjoitti:
Hemingway kirjoitti:
Jarno.V kirjoitti: :lol: Joo no siis varmahan vie 16v bensakone öljyä kun on venttiilinkumit irti :roll: Mutta elekää yleistäkö... :)
Mun faija on kyllä vahvempi, kuin sun faija.... :lol: :lol: :wink:
*reps* :lol: :lol: :lol:

Tästä puuttuu enään mainoksesta lainattu "mutta meidän äiti tekee teidän kaikkien ruuat" :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”