lämppärin motti?
lämppärin motti?
E200D -95, mikä lämppärinmoottori tähän pirssiin on alkuperäisasennettuna? Valeo vai Bosch? Vai onko alkuperäisinä molempia? Mitkä kori- ja vuosimallit ovat samalla motilla ts. kuinka vanhasta pirssistä voisi siirtää toimivan moottorin tähän? Vai meneekö täysin arvailuksi? Ei viitsisi avata ja katsoa ennenkuin toimiva on valmiina paikalla, laiska kun on...
tarkennan...
...vielä että auto on ilman jääkaappikoneistoa.
Nii, taitaapa nykyään olla sama. Yhtä huonolaatusta tavaraa sitä tulee samalta linjalta, oli merkki mikä hyvvää.dealer kirjoitti: Olisiko alunperin Bosch, eikös se ole ihan sama minkämerkkinen ?:
Ovat vaat jotkut todenneet joskus ettei Valeoon kannata koskee pitkällä kepilläkään, Boschin nimeen on vannottu. Mutta niin ennenvanhaan...
Kiitos kuiten infosta.
Jotain rajaa sentään...dealer kirjoitti: Jos aiot vaihtaa pelkän moottorin ilman siivikkoa, sopiva löytyy vaikkapa "korimalleista" Volvo 850 tai jos oikein nuukaksi heittäydyt niin Renault Twingo.
Noni nyt lopetti lämppäri toiminnan, sulakkeet näytti kyllä kaikki ehjiltä, eli olisko moottori tullut tiensä päähän..
Mikä muuten mahtaa olla sulake lämppärin moottorille, olisko kellään kuvaa mistä selviää mikä mikin sulake on?
Ilmeisesti tuo moottorin vaihto onnistuu helposti ulkokautta? Autona -85 250d, ei ilmastointivehkeitä.
Mikä muuten mahtaa olla sulake lämppärin moottorille, olisko kellään kuvaa mistä selviää mikä mikin sulake on?
Ilmeisesti tuo moottorin vaihto onnistuu helposti ulkokautta? Autona -85 250d, ei ilmastointivehkeitä.
Juuri näin,omaani vaihdoin viikko sitten,tunnin homma.Itse moottorin merkkiä en katsonut,mutta behr luki jossain kohtaa...uudessa ja vanhassa.cmb kirjoitti:
Ilmeisesti tuo moottorin vaihto onnistuu helposti ulkokautta? Autona -85 250d, ei ilmastointivehkeitä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Kaikkea sattui olemaan Läpyskä on -87 mallin 300TE:stä,mutta samat sulakkeet on kai kaikissacmb kirjoitti:Olisko kenelläkään ylimäärästä aikaa, sitä alkuperäistä sulakekaaviopahviläpyskää ja skanneria niin jos sais nuo sulakkeet selville?
Eli tuosta löytyy kuva:
http://jamku.laatikko.org/cpg132/albums ... akkeet.jpg
EDIT: kylläpä taas otti koville linkin laittaminen Niin ja tosiaankin tuo 12 paikan sulake on tuolle puhaltimelle.Ota sulake suosiolla irti asti,ei näe välttämättä paikallaan onko rikki/hapettunut.
Vihellyskonsertti on (taas) alkamassa lämppärin moottorissa. Kerran se jo irrotettiin ja rasvattiin. Hiilet ja muut pinnat olivat hyvässä kunnossa.
Auto on siis viimeisiä lankkuja eli -95 ja siinä on manuaali-ilmastointi. Onkohan tuolle moottorille löydettävissä vaihtoehtoja muualta kuin Vehon, KL:n ja Motonetin varastoista? Edellä käytiin jotain keskustelua siitä, että Volvon tms. moottorit olisivat yhteensopivia ja halvempiakin.
Auto on siis viimeisiä lankkuja eli -95 ja siinä on manuaali-ilmastointi. Onkohan tuolle moottorille löydettävissä vaihtoehtoja muualta kuin Vehon, KL:n ja Motonetin varastoista? Edellä käytiin jotain keskustelua siitä, että Volvon tms. moottorit olisivat yhteensopivia ja halvempiakin.
Kaks vuotta sitten vaihdettu moottori ja nyt viheltää varsinkin vasemmalle käännyttäessä ja yli -25 pakkasessa
Ja nelosasento puhaltimessa ei oo toiminut tuossa lavetissa mun aikana lainkaan - mistähän tuohon hakis vikaa
Ja nelosasento puhaltimessa ei oo toiminut tuossa lavetissa mun aikana lainkaan - mistähän tuohon hakis vikaa
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Meneekös tuo kerralla oikein eli jos meen ostamaan vulvan moottorin ilman siipiä, niin onko tuo sitten muuten täydellinen Plug and Play - siivet vain paikoilleen...?dealer kirjoitti:Kaikissa ilmastoimattomissa 124:ssä on sama lämppärin moottori.
Olisiko alunperin Bosch, eikös se ole ihan sama minkämerkkinen ?
Jos aiot vaihtaa pelkän moottorin ilman siivikkoa, sopiva löytyy vaikkapa "korimalleista" Volvo 850 tai jos oikein nuukaksi heittäydyt niin Renault Twingo.
Ai niin, mistä tuollaisen moottorin helpoiten/nopeiten saa?
Hmm, mites tämä käsitepari lämmityslaitteen moottori / irtomoottori oikein menee? KL:ssä myydään " 3297 moottori ILMASTOINTI" 280e ja "11817 irtomoottori edelliseen" 120e.Andy kirjoitti:Jaahas, onkohan siis ainoa vaihtoehto käyttää sopivan hintaista alkuperäisosaa esim. KL:n kautta...
Mitä tuossa 120e:n palikassa ei ole verrattuna koko pakettiin?
Koko moottorihan on tämän näköinen.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Osaisi juu.......
.......................eli vanhasta ne siivet.
.......................eli vanhasta ne siivet.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Edellytyksellä, että ne siivet lähtee ja ehjänä myös Eli ota ensin ne siivet pois ja jos ehjänä lähti, niin sitten irtomoottori Itsellä nimittäin ei lähtenyt sitten millään, vaikka Perttu K:n hyvien ohjeiden mukaan yritin siipeä irrottaa. Vanha moottori on edelleen varaston hyllyllä odottamassa uutta yritystäLucky-Dog kirjoitti:Osaisi juu.......
.......................eli vanhasta ne siivet.
Siiven irrotusohjetta en uskalla tähän naputella, etten neuvo vahingossa rikkomaan siipiä, kun en enää kunnolla muista, kuinka se piti suorittaa Sitäpaitsi tuossahan on noita siipiä kaksi, kun mulla oli vain toisessa päässä (ilman ilmastointia)
Onkos joku onnistunut "oikealla" tavalla rasvaamaan noita laakereita kestävällä tuloksella? Eli eikös tuossa ollut sellaiset messinkiset liukulaakerit jotka pitää keittää öljyssä niin että ne "imee" sitä itteensä? Noitahan on kai turha koittaa jollain WD-40 suihkia...
Oma vinkuu välillä niin perkuleesti ettei sitä jaksa kuunnella. Uuteen moottoriin ei viitsisi nyt investoida kun pitäisi nuo laatikon, perän ja koneen öljyt suodattimineen vaihtaa viikonloppuna ja se tekee jo loven köyhän budjettiin...
Oma vinkuu välillä niin perkuleesti ettei sitä jaksa kuunnella. Uuteen moottoriin ei viitsisi nyt investoida kun pitäisi nuo laatikon, perän ja koneen öljyt suodattimineen vaihtaa viikonloppuna ja se tekee jo loven köyhän budjettiin...
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
Itsekin ostin tuollaisen irtomoottorin ilmastoituun mersuun.Olihan ne vanhat siivet kovassa, vanhasta moottorista tuli ihan entinen kun niitä irrotti.Uuteen kun laittaa siipiä paikalleen kannattaa olla varovainen ettei paina siipiä liian syvälle,eivät nimittäin liiku millään takaisin Mallailee aina välillä paikalleen kun laittelee siipiä...hyvä siitä tulee kun rauhassa tekee
Pronssihelan saa rasvattua siten, että laittaa sen täyteen vaseliinia ja puristaa "peukaloetusormiotteella" helan päistä niin kauan ja niin lujaa, että alkaa otsasuoni pullistumaan ja hela taikka pusla hikoilemaan rasvaa läpi ulkopinnalle.
Messingille tai kuparille ei tämä konsti päde tai pitää olla aika kova puristus.
Messingille tai kuparille ei tämä konsti päde tai pitää olla aika kova puristus.
Jos pyöritettävä puhaltimen katkaisin (ei automaatti ilmastoitu) niin katkaisimen kärkien "viilaus" vois auttaa.XUX63 kirjoitti:Kaks vuotta sitten vaihdettu moottori ja nyt viheltää varsinkin vasemmalle käännyttäessä ja yli -25 pakkasessa
Ja nelosasento puhaltimessa ei oo toiminut tuossa lavetissa mun aikana lainkaan - mistähän tuohon hakis vikaa
Tjaa, mitähän tässä nyt uskois.
Boschin web-tuotekatalogi antaa seuraavat tiedot lämppärin moottorille -95 24v 300deehen:
0 130 703 219 Puhallinmoottori, jäähdytin
Vm. - 07/1993 - Vm. 05/1996
Varusteet Autoihin, joissa ilmastointi
Nooh, yhdestä purkaamosta olis saatavilla purkuosaa autosta, joka on täsmälleen yhtä vanha ilmastoinnilla eli -95 24v 300D. Tarvikesetä sanoi, että mottorin kyljessä on osanro 0130111033. Ja moottorissa lukee, notta Bosch.
Mitä mitä mitä . Tuollaista nroa ei löydy lainkaan Boschin katalogista. Jos etsii kaikkein lähimmän numeron katagolista, niin se on 0130111031, joka on S-mersun (W140) puhallinmoottori.
Ulkoisesti tuo purkuosa mielestäni näyttää täsmälleen samanlaiselta kuin mersussa tällä hetkellä oleva vikisenä lämppäri - siivikkeet on moottorin molemmilla puolilla. Kuuma kysymys kuuluukin, sopiiko tuo purkuosa nykyisen paikalle?
Boschin web-tuotekatalogi antaa seuraavat tiedot lämppärin moottorille -95 24v 300deehen:
0 130 703 219 Puhallinmoottori, jäähdytin
Vm. - 07/1993 - Vm. 05/1996
Varusteet Autoihin, joissa ilmastointi
Nooh, yhdestä purkaamosta olis saatavilla purkuosaa autosta, joka on täsmälleen yhtä vanha ilmastoinnilla eli -95 24v 300D. Tarvikesetä sanoi, että mottorin kyljessä on osanro 0130111033. Ja moottorissa lukee, notta Bosch.
Mitä mitä mitä . Tuollaista nroa ei löydy lainkaan Boschin katalogista. Jos etsii kaikkein lähimmän numeron katagolista, niin se on 0130111031, joka on S-mersun (W140) puhallinmoottori.
Ulkoisesti tuo purkuosa mielestäni näyttää täsmälleen samanlaiselta kuin mersussa tällä hetkellä oleva vikisenä lämppäri - siivikkeet on moottorin molemmilla puolilla. Kuuma kysymys kuuluukin, sopiiko tuo purkuosa nykyisen paikalle?