w 202 luistonestokysymys
w 202 luistonestokysymys
onko tietoa miten saa -96 c230 kompurasta luistoneston pois päältä?????
Re: w 202 luistonestokysymys
Keskikonsolin nappirivistöstä etsit napin jossa lukee ASR, painat siitä ja kokeilet seuraavassa mutkassa vaikutuksiajaalepp kirjoitti:onko tietoa miten saa -96 c230 kompurasta luistoneston pois päältä?????
Jollei ASR-nappia löydy, niin valitettavasti autossasi ei ole luistonestoa.
Juuri näin.Melody kirjoitti:Keskikonsolin nappirivistöstä etsit napin jossa lukee ASR, painat siitä ja kokeilet seuraavassa mutkassa vaikutuksiajaalepp kirjoitti:onko tietoa miten saa -96 c230 kompurasta luistoneston pois päältä?????
Jollei ASR-nappia löydy, niin valitettavasti autossasi ei ole luistonestoa.
autossasi saattaa olla kylläkin ASD eli lukkoperä
Vilkuuko nopeusmittarin keskellä keltainen kolmio??
ASD:n tai ASR koodi löytyy myös kantakortista
ne voit tarkistaa täältä syöttämällä VIN koodin wdb202.....
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
Se on umpihanki varustus. sanoi eräs ukko joka möi 124 farkkuadealer kirjoitti:Mikäs se ASD on ?
Eikös siinä kuitenkin ole se pohjalla jonkinlainen hengetön kitkalukko, ja sitten se hydraulisesti kytkeytyvä ns. aktiivilukko, eli kyllä kai sitä lukkoperäksi voi sanoa. Luistonesto se ei ole, kun ei se jarruta pyöriä tai leikkaa tehoa.
niin dealer tietää, joutunee asd. kanssa tekemisiin harva se päivä.dealer kirjoitti:Juu juu, minä olen niitä ASD juttuja korjaillut harva se päivä - Håkken kanta asiaan tässä kiinnostaa että mikä se ASD on
Oli nyt miten oli, W202:sta ei varmasti löydy ASD:tä.
Niinkuin sanoin ei se ole lukkoperä.
Perässä on noin 30% kitkalukko, loput hoituu hytraulisesti.
Se ASD systeemi jarruttaa sitä pyörivää pyörää.
W202:seen on saanut ASD:n vuonna 1993
http://www.baureihe201.de/W201/W202/202tab.htm
http://www.w202-freunde.de/technische_daten4.html
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
ASD ei kyllä jarruta yhtään mitään vaan kytkee tarvittaessa 100% lukon päälle.
Kitkalukko toimii kaikissa nopeuksissa, tottakai, 100% lukko alle olikos se 40 km/h.
Eli ASD = lukkoperä.
Ei ole koskaan tullut minulla vastaan ASD.tä 202:ssa, kaipa niitä on sitten saanut.
"jaalepp"in auto on mallia -96.
Kitkalukko toimii kaikissa nopeuksissa, tottakai, 100% lukko alle olikos se 40 km/h.
Eli ASD = lukkoperä.
Ei ole koskaan tullut minulla vastaan ASD.tä 202:ssa, kaipa niitä on sitten saanut.
"jaalepp"in auto on mallia -96.
Jaahas, allekiroittaneella näyttää menevän systeemit sekaisin.dealer kirjoitti:ASD ei kyllä jarruta yhtään mitään vaan kytkee tarvittaessa 100% lukon päälle.
Eli ASD = lukkoperä.
Kiitos selvennyksestä
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
202:ssahan on ollut myös sitä ETS:ää, joka jarruttelee sutivaa pyörää muttei hillitse konetta niinkuin ASR. Liekö ollut jonkinlainen "korvaaja" ASD:lle.Håkke kirjoitti:ASD:n tai ASR koodi löytyy myös kantakortista
ne voit tarkistaa täältä syöttämällä VIN koodin wdb202.....
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Itseltä löytyy myös ASR:llä varustettu w202.. Onhan tuo joissakin tilanteissa hyvä olemassa ..mutta joskus tuntuu olevan enemmän haittaa kuin hyötyä. Olen ymmärtänyt, että sen saa pois käytöstä sulakkeen poistamalla? (omassa kun ei ole sitä nappia..) Voisiko joku asiasta tietävä neuvoa, että mikä sulake on tämän takana?
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
Omasta C200 Kompressor vm. 98 napista ASR pois (keltainen kolmio palaa silloin koko ajan) Mikäs logiikka mersulla näissä oikein on Toisilla nappi toisilla ei Vai onko käyttäjillä selvyyttä siitä mikä järjestelmä autossa on ASR= vetoluiston esto = sutimisen esto, (ei siis lukko= ASD, ei siis ajovakautus=ETS vai ESP) Näin minä luulen, mutta kertokaa tietäjät :!
Tää ETS taitaa olla jokin ASR:n esiaste, eli laitteella ei ole mitään tekemistä esp:n kanssa. ESP:n=ajovakautus järjästelmä yleiseksi nimitykseksi ollaan muuten nykyään kovaa vauhtia ajamassa ESC-lyhennettä, joka tulee sanoista electronic stability control. Lyhenteellä ei ole mitään tekemistä ESC-eurovision song contest lyhenteen kanssa.Cool Hand Saku kirjoitti:... ei siis ajovakautus=ETS vai ESP) Näin minä luulen, mutta kertokaa tietäjät :!
BMW 318d -09