Mitä moottoriöljyä Turbodieseliin?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Eki87 kirjoitti:Sillä 18,9 l astiallako?
Kaks pytyllistä kannatti lähettää Matkahuollossa täältä Rautavaaraan, saati ostaa sieltä päästä samaa litkua. Uudempaan (W211) meni tuosta pikkuastiasta, siihen on tihrustettu SAE 10W-40, sopivuudet Mack, Cummins, Daimler-Benz, Volvo, Ford, MAN, Scania, VW. Rautavaaran äijällä nuo on uudessa Hiluxissa pyörimässä.

Tynnyristä meni vanhempaan (W210) ja traktoreihin, (903/1455) siihen on piirreltynä lappuun tekstit: Super-D 3 SAE 10W-30, Catepillar, Cummins, Mack, US.Gov't, Volvo.
"Motor oil for high performance diesel engines in fleet and off-road usage"

Jos noista koodeista joku syvällisemmin ymmärtää vielä niin CI-4,CH-4,CG-4,CF-4,CF/SC koodirivistö oli vielä alapuolella. Tuo 10W-30 vaihtuu uudempaankin seuraavan 15-20tkm päästä, kunhan oli ensikosketuksena jenkkiaineeseen tuo pikkuastia.

Edit: Mercedeksen koneet ei ole niin nirppanenäisiä noista öljyistä, mutta Volkkarilla ilmeisesti se 2.0 TDI ei kuulemma siedä muita kuin niitä huippuhintasia Long Life litkuja, yläkerran voitelu ei toimi kait muilla. Tiedä sitten. Meillä ajettiin raskaan kaluston öljyillä ennen W210 aikaa, mutta sitten vaihdettiin noihin huollon omiin (Mobil) kun piti olla niin hienot laitteet, ettei sinne mitä tahansa sovi laittaa. Nyt mentiin takaisin omiin öljyihin, on turhan hyvä litrahinta sieltä kraanasta verrattuna tuotteen etuihin... Jotka on paremmin mielikuvatasolla.
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Onkohan semmosta riskiä olemassa että nuo kaikki raskaankaluston öljyt ei toimis nopeakäyntisemmissä henkilöauto koneissa?

Semmosen myytin muistan kuulleeni, että huohotin olisi mennyt tukkoon erään konefirman henkilöautoista, kun oli käytetty samaa moottoriöljyä kuin työkoneissakin. :shock:

Voiko öljy esim vaahtoutua kovilla kierroksilla. :?:
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Avatar
Eki87
Perho-ope
Viestit: 394
Liittynyt: 11.12.2006 16:02
Paikkakunta: Siellä sun täällä Pohjois-Savossa

Viesti Kirjoittaja Eki87 »

Mariini kirjoitti:
Eki87 kirjoitti:Sillä 18,9 l astiallako?
Kaks pytyllistä kannatti lähettää Matkahuollossa täältä Rautavaaraan, saati ostaa sieltä päästä samaa litkua. Uudempaan (W211) meni tuosta pikkuastiasta, siihen on tihrustettu SAE 10W-40, sopivuudet Mack, Cummins, Daimler-Benz, Volvo, Ford, MAN, Scania, VW. Rautavaaran äijällä nuo on uudessa Hiluxissa pyörimässä.

Tynnyristä meni vanhempaan (W210) ja traktoreihin, (903/1455) siihen on piirreltynä lappuun tekstit: Super-D 3 SAE 10W-30, Catepillar, Cummins, Mack, US.Gov't, Volvo.
"Motor oil for high performance diesel engines in fleet and off-road usage"

Jos noista koodeista joku syvällisemmin ymmärtää vielä niin CI-4,CH-4,CG-4,CF-4,CF/SC koodirivistö oli vielä alapuolella. Tuo 10W-30 vaihtuu uudempaankin seuraavan 15-20tkm päästä, kunhan oli ensikosketuksena jenkkiaineeseen tuo pikkuastia.

Edit: Mercedeksen koneet ei ole niin nirppanenäisiä noista öljyistä, mutta Volkkarilla ilmeisesti se 2.0 TDI ei kuulemma siedä muita kuin niitä huippuhintasia Long Life litkuja, yläkerran voitelu ei toimi kait muilla. Tiedä sitten. Meillä ajettiin raskaan kaluston öljyillä ennen W210 aikaa, mutta sitten vaihdettiin noihin huollon omiin (Mobil) kun piti olla niin hienot laitteet, ettei sinne mitä tahansa sovi laittaa. Nyt mentiin takaisin omiin öljyihin, on turhan hyvä litrahinta sieltä kraanasta verrattuna tuotteen etuihin... Jotka on paremmin mielikuvatasolla.
Ymmärsinkö nyt oikein, että 200 litran tynnöri tuota 10W-30 Kendalia maksaa apaattiarallaa 250€..?? Mistä ostit..?? Mainosta ihmeessä :shock:
Omat pirssit:
W124 200D -88
W124 200D -88 (taksi malli) käyttöautona

Muut pihassa olevat pirssit:
Volvo 740 GLE Turbodiesel -88
Volvo 164 E -74 3.0 Megasquirt
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Pulttisali Kankaanpää. Transpoint tuo tynnyrin kotia.
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

No nyt on paikallisesta liikkeestä kysytty Nesteen öljyjä:
TURBO LXE 15W-40, 60€
TURBO LXE 10W-30, 68€
TURBO SUPER 10W-40, 86€

LXE:tä ei ollut 10W-40. Onkos hinnat kohdallaan vai viedäänkö tässä taas suomalaista kuin pientä sikaa narussa? :?

Saa myös laittaa mitä vastaavat muunmerkkiset öljyt maksaa tuossa 20 litran pakkauskoossa.

Useasti saa lukea että MB:n nostajat vaatisivat synteettisen öljyn. Onkos tämäkin ihan höpöjä? Jos vaatii, niin miksi? Täällä on ajeltu niin mineraali- ja osasynteettisillä sekä myös synteettisillä öljyillä ilman ongelmia.
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Eikös nämä ketjut voisi vaikka yhdistää saman katon alle kun W124 'moottori' osastossa on 'Öljykeskustelua OM koneisiin' samaa asiaa kuitenkin, vaikka koneitten ikä vaihtelee?
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Eikö nää samat litkut käy VAGin TDI patoihin? Pitää vissiin kaivaa Mobilisti™ esiin ja lueskella sieltä öljyistä kirjoitettu totuus®.
TD power
Viestit: 1
Liittynyt: 06.2.2007 9:56
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja TD power »

Mariini kirjoitti:Pulttisali Kankaanpää. Transpoint tuo tynnyrin kotia.
Taiat puhua höpöjä, soitin sinne pulttisaliin ja sain kendall Super D-3 10W-30:n hinnaksi 920 Euroo/200 litran tynnöri. Iisalmesta kyselin kanssa ja sieltä samainen aine 830 Euroo/200 litran tynnöri. :shock:

Mitähän sinä oot ostellu ja mistä ja minkälaisilla tutun kaupoilla :?:

En millään pahalla
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

TD power kirjoitti:
Taiat puhua höpöjä, soitin sinne pulttisaliin ja sain kendall Super D-3 10W-30:n hinnaksi 920 Euroo/200 litran tynnöri. Iisalmesta kyselin kanssa ja sieltä samainen aine 830 Euroo/200 litran tynnöri. :shock:

Mitähän sinä oot ostellu ja mistä ja minkälaisilla tutun kaupoilla :?:

En millään pahalla
Ei tietenkään, onhan öljytuotteet nykyään niin perhanan hyvissä hinnoissa ja joka paikassa toistetaan, että ihan nahkaa myöten menee, myynnistä ei jää käteen, asiakkaalle myydään sisäänostoa halvemmalla jne... ja kun sanomani hintaero on vielä noin suuri. Ilmeisesti Jarin kanssa asioittit? Hän ei ole itse kauppias, joten ei alennuksia juurikaan anna. Arin juttusille vääntämään kauppaa, mieluusti nenäkkäin. Tuossa 920€:ssa on heti ilmaa satasia pelkkää myyntivoittoa, ei kannata ihan noin vähällä luovuttaa kun pelkästään soittokierroksellasi ennestään tuntemattomista(?) liikkeistä sait samasta 90€ hinnanerotuksen. 27's joulukuuta tilattiin ja 29's toimitettiin, vuoden viimeistä myyntiä, siinä saattaa olla syynsä hintaan.

Tinkaa, tinkaa vaan. Kuten nyt näit, että jos näinkin pienellä määrällä saa heti puhelinsoitolla liki satasen hintaheittoa niin ei sitä ihan nollakatteella voi millään mennä tavaraa ulos myyjiltä. Vertaillen polttoainehintaa jakajasta, saatko kahdellesataa litraa tuon hintaeron ja bensiini on kuitenkin vaan öljynjalostuksen sivutuote...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”