tehtaan alustamömmöt??
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 07.9.2006 16:12
- Paikkakunta: lahti
tehtaan alustamömmöt??
vm.87 2.3-16v.
mikä tuo aine mitä ne tehtaalla onpi tuonne pohjaan laittaneet?
saako sitä millään helpolla konstilla pois??
harrastepeli ja ajattelin josko pohjan saisi maaliin.
ei o suomi peli.
hollannista kaiketi.
jos tuolla mitään merkitystä?
mikä tuo aine mitä ne tehtaalla onpi tuonne pohjaan laittaneet?
saako sitä millään helpolla konstilla pois??
harrastepeli ja ajattelin josko pohjan saisi maaliin.
ei o suomi peli.
hollannista kaiketi.
jos tuolla mitään merkitystä?
Siksipä sanoinkin ettei onnistu valovirta-kärcherillä.
http://www.suomenvesipiikkaus.fi/korkeapainepesu.htm ja kyllä lähtee
http://www.suomenvesipiikkaus.fi/korkeapainepesu.htm ja kyllä lähtee
I drive an Opel. What's your excuse?
Sen pitäis olla PVC-pohjaista muovimassaa, samanlaista kuin vaikkapa volkkareissa. Eikä tosiaan lähde kuin ruosteella.
Saattaa olla helpompi etsiä sieltä mahdolliset ruosteen alkukohdat ja hoitaa ne ja sitten kunnollinen ruostesuojaus päälle.
Kunnollinen ruostesuojaus menee muuten siten, että ensin hoidetaan kotelot. Porataan siis tarvittavat rieiät, sumutellaan aineet sisään ja väännetään reiät meisselillä takaviistoon. Sitten sumutellaan kontelonsuoja-aineella koko alusta ja lopuksi alusta massalla päälle.
Erityistä huollisuutta kannattaa nähdä pyöränkaarien suojaamisessa.
Saattaa olla helpompi etsiä sieltä mahdolliset ruosteen alkukohdat ja hoitaa ne ja sitten kunnollinen ruostesuojaus päälle.
Kunnollinen ruostesuojaus menee muuten siten, että ensin hoidetaan kotelot. Porataan siis tarvittavat rieiät, sumutellaan aineet sisään ja väännetään reiät meisselillä takaviistoon. Sitten sumutellaan kontelonsuoja-aineella koko alusta ja lopuksi alusta massalla päälle.
Erityistä huollisuutta kannattaa nähdä pyöränkaarien suojaamisessa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 07.9.2006 16:12
- Paikkakunta: lahti
Massa on jotain pvc ja uretaanin sekoitusta
upota asetoniin
sillä ainakin uretaanit irtoavat metallista toinen vaihto ehto polta pois 



mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
PVC-pohjamassa
Jostakin on periytynyt tietoa, että jos ko. pohjamassa palaa, vaikka vain hitsatessa, syntyy prosessissa mm. happoa ja pelti ruostuu takuuvarmasti lähistöltä! Suositus oli, että vain irtonainen massa poistetaan! 

Jos se on samaa kuin noissa W123:sten pohjissa niin joo... Karmeeta kamaa, tosin varmaan tehokasta...
Ja tosiaan, ei kannata jättää palanutta massaa, vaan kunnolla veks ruostepaikan ympäriltä.
Ja miten se lähtee?
Kuumailmapuhaltimella: Kuumenna irroitettava alue kuumaksi, kuitenkaan polttamatta massaa.
Anna hetki jäähtyä, ja raapaise sauma siihen massaan.
Ja sitten pihdeillä tai käsin repimään, lähtee koko lämmitetyltä alueelta näppärästi kunhan on saatu kunnon alku.
Ja tosiaan, ei kannata jättää palanutta massaa, vaan kunnolla veks ruostepaikan ympäriltä.
Ja miten se lähtee?
Kuumailmapuhaltimella: Kuumenna irroitettava alue kuumaksi, kuitenkaan polttamatta massaa.
Anna hetki jäähtyä, ja raapaise sauma siihen massaan.
Ja sitten pihdeillä tai käsin repimään, lähtee koko lämmitetyltä alueelta näppärästi kunhan on saatu kunnon alku.

Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Just täsmälleen samaa menetelmää olen käyttänyt w123 mersua hitsattaessa.Tuota mersun massaa on muuten turha yrittää lastoilla tms kaapia pois ei varmasti lähe niillä vehkeilläeki kirjoitti:Jos se on samaa kuin noissa W123:sten pohjissa niin joo... Karmeeta kamaa, tosin varmaan tehokasta...
Ja tosiaan, ei kannata jättää palanutta massaa, vaan kunnolla veks ruostepaikan ympäriltä.
Ja miten se lähtee?
Kuumailmapuhaltimella: Kuumenna irroitettava alue kuumaksi, kuitenkaan polttamatta massaa.
Anna hetki jäähtyä, ja raapaise sauma siihen massaan.
Ja sitten pihdeillä tai käsin repimään, lähtee koko lämmitetyltä alueelta näppärästi kunhan on saatu kunnon alku.

W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan