Miten laakeri kiristetään oikeaoppisesti

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Pyrstötähti
Viestit: 115
Liittynyt: 30.9.2005 22:39
Paikkakunta: Oulandia

Miten laakeri kiristetään oikeaoppisesti

Viesti Kirjoittaja Pyrstötähti »

Nonii fakiirit, miten kiristetään laakeri (etupyörästä) oikeaoppisesti. Ensin niin tiukalle ku metrisellä jatkovarrella saa ja sitte vartti aukiko? :shock:
Ei oo riemulla rajaa ku mesellä ajaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29279
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Riippuu autosta :roll: mutta josko takavetomersusta kyse niin näin:

- Kiristä suht tiukalle
- Löysää vaikkapa kierros
- Kiristä kevyesti niin että renkaasta heiluttaessa tuntuu aavistus välystä.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Jos ihan tarkkana ollaan, niin akselin suuntaan välystä 1-2 satasta mainituissa takavetomersuissa.
Onnistuu heittokellolla+magneettijalalla.
Pro HVM
Pyrstötähti
Viestit: 115
Liittynyt: 30.9.2005 22:39
Paikkakunta: Oulandia

Viesti Kirjoittaja Pyrstötähti »

Joo, jäi malli kertomati, w211hän se on.

Mitenkäs muuten jatkokysymyksenä, uskaltaako tuosta mallista ottaa jarrulevyä satulan välistä veks ollenkaan, vai runttaako sähköjarru palat vastakkain ja se on sitte kättäpäälle ja näkemiin (eli jos vaihtas koko laakerin ensin)?

Josaki muistaakseni on varoteltu vaihtamasta ees jarrupaloja ite just tuon takia, ettei automatiikka tee tepposia.

Vai jospa otanki akun pois, ni loppu jarruista toiminta siihen paikkaan?
Ei oo riemulla rajaa ku mesellä ajaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29279
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tjaa-a, minä saan tuolla avatarissa näkyvällä kapistuksella deaktivoitua W211 jarrut remontin ajaksi niin ei ole tarvinnut miettiä muita konsteja.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Pyrstötähti kirjoitti:Mitenkäs muuten jatkokysymyksenä, uskaltaako tuosta mallista ottaa jarrulevyä satulan välistä veks ollenkaan, vai runttaako sähköjarru palat vastakkain ja se on sitte kättäpäälle ja näkemiin (eli jos vaihtas koko laakerin ensin)?
Jotkut ovat neuvoneet pistämään ovet lukkoon ja viemään avaimet keittiönpöydälle. Jos ovia menee aukomaan, niin jarrutesti voi mennä päälle.

Serkkupoika on omastaan kyllä räplännyt jarruja yms. ilman että sen kummempaa ongelmaa on tullut. Näissäkin taitaa olla erilaista tapausta, riippuen siitä onko jarruihin tehty minkälaisia päivityksiä. Muistan jonkun mersufoorumilla tehneen ereyksen ja jarrut olisivat menneet "yhteen". Hökötyksessä on kuitenkin ilmeisesti joku tunnistin, joka estää mäntien pois pullahtamisen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7180
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

haha.. Kaverille vaihdettiin kaikki etujarruhilut kesällä.. Oli ovet selällään ja rammari pauhasi... :D

vitut se mitään ite jarruttele. :shock:
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Mika.T kirjoitti:haha.. Kaverille vaihdettiin kaikki etujarruhilut kesällä.. Oli ovet selällään ja rammari pauhasi... :D

vitut se mitään ite jarruttele. :shock:
vai kaverille ettei vaan kaverin mersuun... :lol: :lol: :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”