Kytkin polin kopsahti pohjaan *KORJATTU*
Kytkin polin kopsahti pohjaan *KORJATTU*
Näin ohrasesti pääsi käymään ku olin lähössä liikenteeseen, hyvin alko lomat
Olisko mahdollista et kytkin olis vetässyt ilmat Säiliö oli vajaa mut nestettä oli
Auto on seissyt viikon tuossa pihalla ja viimeks ku ajoin sillä niin kytkin toimi aivan normaalisti.
Jos kytkin on vetäny ilmat niin onko mahdollista työntää nesteet jarrusylinterin kautta kytkimeen Muistaakseni dealer kirjoitti jossain topicissa kuinka kytkimeen vaihdetaan uudet nesteet tällä tyylillä
Apuja tarvitaan
Hinaan auton tänäiltana halliin sulamaan ja lämpeämään, aamulla rupean tutkimaan tarkemmin mikä siinä vois olla vikana
Olisko mahdollista et kytkin olis vetässyt ilmat Säiliö oli vajaa mut nestettä oli
Auto on seissyt viikon tuossa pihalla ja viimeks ku ajoin sillä niin kytkin toimi aivan normaalisti.
Jos kytkin on vetäny ilmat niin onko mahdollista työntää nesteet jarrusylinterin kautta kytkimeen Muistaakseni dealer kirjoitti jossain topicissa kuinka kytkimeen vaihdetaan uudet nesteet tällä tyylillä
Apuja tarvitaan
Hinaan auton tänäiltana halliin sulamaan ja lämpeämään, aamulla rupean tutkimaan tarkemmin mikä siinä vois olla vikana
Viimeksi muokannut Mika.S, 27.1.2007 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Apuja tarvitaan
Hinaan auton tänäiltana halliin sulamaan ja lämpeämään, aamulla rupean tutkimaan tarkemmin mikä siinä vois olla vikana
_________________
...se on nyt jääny hoidotta,se osotttaaaaa mieltään.
Onhan se vittumainen perjantaina,mutta ku se saa olla
yön yksinään lämpimäs, se voi toimia,sillon kannahtas vaihtaa nesteet sinne kytkimeen,kyllä tuo pitäs diilerin hommia olla ?
MAALAIS JÄRJELLÄ EI yleensä pitkälle mennä,mutta
meilä mennä iiiisssssoooolllllleee,jos vika tuleee....
------- 130 kilooo "VELTTOO" lihooo.... -----
Hinaan auton tänäiltana halliin sulamaan ja lämpeämään, aamulla rupean tutkimaan tarkemmin mikä siinä vois olla vikana
_________________
...se on nyt jääny hoidotta,se osotttaaaaa mieltään.
Onhan se vittumainen perjantaina,mutta ku se saa olla
yön yksinään lämpimäs, se voi toimia,sillon kannahtas vaihtaa nesteet sinne kytkimeen,kyllä tuo pitäs diilerin hommia olla ?
MAALAIS JÄRJELLÄ EI yleensä pitkälle mennä,mutta
meilä mennä iiiisssssoooolllllleee,jos vika tuleee....
------- 130 kilooo "VELTTOO" lihooo.... -----
Huomen aamullahan tuo selviää, olis vaan niin yksinkertainen ja pieni vika et on linjastossa vettä joka on jäätyny nesteet vaihtoonapassi68 kirjoitti:Apuja tarvitaan
Hinaan auton tänäiltana halliin sulamaan ja lämpeämään, aamulla rupean tutkimaan tarkemmin mikä siinä vois olla vikana
_________________
...se on nyt jääny hoidotta,se osotttaaaaa mieltään.
Onhan se vittumainen perjantaina,mutta ku se saa olla
yön yksinään lämpimäs, se voi toimia,sillon kannahtas vaihtaa nesteet sinne kytkimeen,kyllä tuo pitäs diilerin hommia olla ?
MAALAIS JÄRJELLÄ EI yleensä pitkälle mennä,mutta
meilä mennä iiiisssssoooolllllleee,jos vika tuleee....
------- 130 kilooo "VELTTOO" lihooo.... -----
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Nesteen puute eli ilma saa tuon oireen aikaan, muttä jää ei.
Sen verran ajattelin vielä lohduttaa, että ilmausruuvi on oikein hauskassa paikassa ja niin on oikeastaan pääsylinteri kiinnistysruuvitkin. Neuvonkin jo etukäteen varaamaan lenkkipäisiä avaimia, koko taisi olla 13mm pääsylinterin irrotukseen. Pääsylinterin irrotuksessa ainoa toimiva vaihtoehto, ei onnistu räikällä eikä normikiintoavaimella.
Tuli tätä kirjottaessa mieleen, että irroittamalla neljä, ohjausakselin läpiviennin ympärillä olevaa M6-mutteria irtoaa koko poljinhässäkkä ja sen jälkeen kytkimen pääsylinterin irroitus ja asennus on lastenleikkiä.
Sen verran ajattelin vielä lohduttaa, että ilmausruuvi on oikein hauskassa paikassa ja niin on oikeastaan pääsylinteri kiinnistysruuvitkin. Neuvonkin jo etukäteen varaamaan lenkkipäisiä avaimia, koko taisi olla 13mm pääsylinterin irrotukseen. Pääsylinterin irrotuksessa ainoa toimiva vaihtoehto, ei onnistu räikällä eikä normikiintoavaimella.
Tuli tätä kirjottaessa mieleen, että irroittamalla neljä, ohjausakselin läpiviennin ympärillä olevaa M6-mutteria irtoaa koko poljinhässäkkä ja sen jälkeen kytkimen pääsylinterin irroitus ja asennus on lastenleikkiä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
kamasan pienin räikkä on kova sana työsylinterin irroituksessa (se lyhin isolla hammastuksella oleva) ja ei toi nyt niin kummonen homma ole jos se neste putki irtoaa kunnialla ettei tarvi kovin monenlaista erikois työkalua tehdä...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Ilmeisesti työsylinteristä menny tiivisteet, otin sylinterin irti niin valu nesteet syliin Vielä ku sais putken irti niin saa sylinterin pöydälle tutkittavaksi, vähä lämpöö niin kyllä se sieltä lähtee
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Uutta sylinteriä ei taho löytyä mistään näin lauantaina mutta täytyy ostaa varastoon tuo sylinteri jos se korkkaa uudestaanpetska kirjoitti:uusi sylinteri maksaa jotain 25eur ei muuta kun uusi kehiin...
Työsylinteri vuoti nesteet pellolle, vanha pois ja varaosa-autosta uus käytetty tilalle
http://i105.photobucket.com/albums/m238 ... n_0513.jpg
http://i105.photobucket.com/albums/m238 ... n_0515.jpg
Ei tarvinu makoilla hangessa ku ruuvas sylinterin irti
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Niin on ei tarvi tapella hallitunkin kanssa ja maata hangessa selällään noitumassa ku ei mahu alle, hiekat varisee silmiin pohjasta eikä nää mitään Sai olla polvillaan ja ruuvataSampo N. kirjoitti:^ aika kätevä on kyllä tuo kaksipistenosturi
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Kun on vaan sen verta tarkkana, ettei vahingossa nosta liian "ylös" Ei siis jokapojan tunkki, vaan vain ammattilaiskäyttöönMika.S kirjoitti:Niin on ei tarvi tapella hallitunkin kanssa ja maata hangessa selällään noitumassa ku ei mahu alle, hiekat varisee silmiin pohjasta eikä nää mitään Sai olla polvillaan ja ruuvataSampo N. kirjoitti:^ aika kätevä on kyllä tuo kaksipistenosturi
Joo tuossa saa olla tarkkana ku nostaa, alkaa olla tuossa korkeudessa jo lähellä mennä ympäri jos vetää vivusta liian äkäseen, milli kerrallaanveppe kirjoitti:Kun on vaan sen verta tarkkana, ettei vahingossa nosta liian "ylös" Ei siis jokapojan tunkki, vaan vain ammattilaiskäyttöönMika.S kirjoitti:Niin on ei tarvi tapella hallitunkin kanssa ja maata hangessa selällään noitumassa ku ei mahu alle, hiekat varisee silmiin pohjasta eikä nää mitään Sai olla polvillaan ja ruuvataSampo N. kirjoitti:^ aika kätevä on kyllä tuo kaksipistenosturi
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
En edes yrittäny ilmata, ruuvasin sylinterin irti nii nesteet valu syliin aattelin sit et täällä vika ja laitoin varaosa-autosta sylinterin, uus sylinteri olis hyllyssä ku joku laittais paikalleen uus sylinteri makso 28€ nii aattelin sit ostaa uuden nii ei tarvi pelätä millon tuo uus käytetty korkkaaK.puska kirjoitti:No nyt se sitten teki mullakin tuon.
Eli aamula olin lähössä, nii kuulu vain *kops* ja poljin katosi alta
Nyt sen verta viel tästä aiheesta että korjaantuko vain vaihtamalla pääsylinteri? vai menikö vielä ilmaamalla?
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 16.11.2011 9:56