Tilataanko Eibach jousisarjoja porukalla ?
Sitä se kyllä on mutta hiukka pintakova tuommoseen jokapäiväisessä käytössä olevaan lavettiin.dealer kirjoitti:H&R on napakka.
Pitää käydä ajatuksen kanssa ajamassa vaikka Roiston farkkua. Hyvä, progressiivinen jousi maltillisella madalluksella niinkuin Roiston auto on nyt. Eli olen kiinnostunut kimppatilauksesta.dealer kirjoitti:Ezkon ja Roiston farkuilla ajettuani olen todennut että Eibach on minulle mieleen, josko tilaisi kevääksi jousisarjan.
Muita kiinnostuneita, kimppatilaus ?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Minä tilasin ihan paikallisen rengasliikkeen kautta. Tuli halvemmaksi kuin tilata Etelä-Suomesta Matkahuollon kautta. Tieten suoraan Saksasta saattaa saada halvemmalla.
Soittele XUX joskus, niin käydään ajamassa. Pitää vain ensin katsoa se takapään koiranluun tilanne, että loppuuko narina sillä vai pitääkö ostaa iskari.
t.
Risto
Soittele XUX joskus, niin käydään ajamassa. Pitää vain ensin katsoa se takapään koiranluun tilanne, että loppuuko narina sillä vai pitääkö ostaa iskari.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Osta gee ja tekase korinvaihtoTarmo kirjoitti:Kävin vähän googlettelemassa, ja päädyin siihen, ettei sitä tavii madaltaa. Vaan, entäpä jos korottaisikin. Vähän niinkuin Audi Allroad tyyliin.Rässi66 kirjoitti:Tuon kysytyn 4matikin etujousien löytämisessä voip olla hommaa.
I drive an Opel. What's your excuse?
Tarkottikohan tuo tiilerin linkki että 215€ olis setti - ei minun mielestä ainakaan mahottoman hintanen Ja madallus olis ainakin speksien mukaan varsin maltillinen Ja TÜV-lipareet kuuluu hintaanRoisto kirjoitti:Minä tilasin ihan paikallisen rengasliikkeen kautta. Tuli halvemmaksi kuin tilata Etelä-Suomesta Matkahuollon kautta. Tieten suoraan Saksasta saattaa saada halvemmalla.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Saksan Ebaysta saa kohtuuhintaan uusia Rapuksen jousia, eikä hintakaan päätä huimaa. Noin niinkuin vaihtoehtona Eibacheille... LINKKI
Tuolta AEV:lta on tullut osteltua varmaan jo toistakymmentä kertaa jos mitä hilkettä,ja kaikki on sujunut varsin mallikkaasti.
Tuolta AEV:lta on tullut osteltua varmaan jo toistakymmentä kertaa jos mitä hilkettä,ja kaikki on sujunut varsin mallikkaasti.
Jotain 280 eypoa taisi olla omat jouset kaikkineen. Voin tarkistaa, kun pääsen kotiin. TÜV-paperit tulee mukana CD:llä ja ne voi tulostaa myös netistä. Sen virallisempaa lapparaista ei tule mukaan. Toisaalta en ole vielä kerinnyt käymään muutoskatsastuksessa...XUX63 kirjoitti:Tarkottikohan tuo tiilerin linkki että 215€ olis setti - ei minun mielestä ainakaan mahottoman hintanen Ja madallus olis ainakin speksien mukaan varsin maltillinen Ja TÜV-lipareet kuuluu hintaan
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Tuota noin, vaikka puuhaatte nyt nuita farkun jousia, niin kaipa sieltä tulisi sedaniinkin samalla hyvät jouset.
Tavoitteena olisi hyvinkin maltillinen madallus. Tällä hetkellä auto on ehkä liiankin matala, vaikka on "nelosen" kumit. Muuten ihan hyvä ajettava, mutta näin talvella hieman kova. Ei tosin raavi eikä hinkkaa missään tilanteessa.
Tuossa pari kuvaa nykyisillä jousilla.
Tavoitteena olisi hyvinkin maltillinen madallus. Tällä hetkellä auto on ehkä liiankin matala, vaikka on "nelosen" kumit. Muuten ihan hyvä ajettava, mutta näin talvella hieman kova. Ei tosin raavi eikä hinkkaa missään tilanteessa.
Tuossa pari kuvaa nykyisillä jousilla.
Ot: Katkeileeko nuo jouset muunkin merkkisistä kulkimista samaan tahtiin kuin mersuista? Melko usein kuullut pätkinä olevista mersun jousista. Itellä ei oo ainakaan aiemmista katkeillu koskaan, mut 124:sesta pasahti eilen etujousi ja näkyy olevan yks pätkä jousen alla jo aiemmin katkenneena. Pitänee tarkastaa muidenkin kunto. Kyseessä ei ole kylläkään alkuperäiset, vaan jotkin matalemmat tarvike vieterit.
Niin on joo, ja aika paljon löysemmät on nuo sitikkaperän jousetRässi66 kirjoitti:Mitenhän tuo nyt mennee kun on tasonsäädöllisiä ja iliman samassa listassa.
Kyllähää nuo on tähä asti omat jousensa ollu molemmille?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Minulla on käynyt sama mielessä tuossa omassa 201 koppaisessa et voisi alustaa hieman jäykistää ja epäilyksenä on että siinä on jo joku tehtaan alustasarja tai joku Eibachin sarja ja on hyvä kyyti rospuutto teillä ...yhtään matalempi ei tarvi olla kaaresta mitattuna edestää 340mm ja takana 320mm mielessä on käynyt et paiskaisi H&R vieterit alle ja säätäisi alus kumeilla auton korkeuden kohdalleen....nyt on etuna sekin että pysyy taka campperit arvoissaan...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Näyttää olevan Eibachillakin samoilla numeroilla sarjat sedaniin ja farkkuun,tasonsäädöstä ei mitään puhetta Ja samalla numerolla jouset 200D-300TDT Eihän ne nyt voi toimia oikein kun noin erilaiset akselipainot jne.... http://www.eibach.fi/tuote.pl?stage2=Mercedes-Benz
Madalluksesta muutama juttu:
1. ADS eli aut. tasonsäätö pitää säätää uudestaan, jos sellainen on
2. Valmistaja ei kaiketi salli vetokoukkua madallettuun sedaniin ilman tasonsäätöä, jos ymmärsin oikein
3. Jos madalluksen kanssa käytetään 17" pyöriä, niin jousituksen liikettä on rajoitettava erityisillä kumeilla
4. 4maticiin saa ainakin AMG:n madallussarjaa
Korjauskäsikirjassa on tarkat ohjeet AMG-sarjan asennuksista ja erikoisvanteiden käytöstä.
Itse en madaltaisi 4maticia, koska madaltamatta sillä voi ajaa huonoilla teillä ilman pohjakosketuksia, esim. jäätyneessä lumessa. Siinä on kaiketi vakiona hiukan tavallista korkeampi maavara.
1. ADS eli aut. tasonsäätö pitää säätää uudestaan, jos sellainen on
2. Valmistaja ei kaiketi salli vetokoukkua madallettuun sedaniin ilman tasonsäätöä, jos ymmärsin oikein
3. Jos madalluksen kanssa käytetään 17" pyöriä, niin jousituksen liikettä on rajoitettava erityisillä kumeilla
4. 4maticiin saa ainakin AMG:n madallussarjaa
Korjauskäsikirjassa on tarkat ohjeet AMG-sarjan asennuksista ja erikoisvanteiden käytöstä.
Itse en madaltaisi 4maticia, koska madaltamatta sillä voi ajaa huonoilla teillä ilman pohjakosketuksia, esim. jäätyneessä lumessa. Siinä on kaiketi vakiona hiukan tavallista korkeampi maavara.
Viimeksi muokannut Jarkko N, 29.1.2007 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Omituista jos näin on, ennemmin normaalikorkuiseen ei pitäisi sallia koukkua ilman tasonsäätöä Madalletussa kun asento ei juurikaan muutu jos kärryn aisapaino vähänkään sitä mitä pitäisi.Jarkko N kirjoitti: 2. Valmistaja ei kaiketi salli vetokoukkua madallettuun sedaniin ilman tasonsäätöä, jos ymmärsin oikein
3. Jos madalluksen kanssa käytetään 17" pyöriä, niin jousituksen liikettä on rajoitettava erityisillä kumeilla
Jos renkaat ovat oikean kokoiset ei mitään ylimääräisiä kumeja tarvita.Esim. 215/45/17 on halkaisijaltaan sama kuin orkkis 185/65/16.Tosin jos autoa haluaa Madaltaa on kumeista poistettava tavaraa jos haluaa että on vielä joustoa
Terve,
Kaikissa tasonsäädöllisissä näyttää olevan samat takavieterit. Etujouset vaihtelevat sitten koneen ja varusteiden mukaan.
BTW:
Narinan syy löytyi ja nyt on osa tilauksessa. Ei ollut mikään perinteinen vika. Arvuuttelen tuolla oman topikin puolella.
t.
Risto
En tiedä, miten pätevät nuo Suomen Eibachin ohjeet ovat mutta Saksan Eibach suosittelee eri vietereitä tasonsäädölle ja ilman. Sivu on viheliäinen, eikä linkittäminen onnistu erikoismerkkien takia – Tinyurl:kaan ei ymmärtänyt osoitetta. Lista löytyy kuitenkin "Application Guide" -> "Manufacturer (M-B)" -> "Modell (E-Class)" -> "Product type (Pro-Kit)"AM kirjoitti:Näyttää olevan Eibachillakin samoilla numeroilla sarjat sedaniin ja farkkuun,tasonsäädöstä ei mitään puhetta Ja samalla numerolla jouset 200D-300TDT Eihän ne nyt voi toimia oikein kun noin erilaiset akselipainot jne.... http://www.eibach.fi/tuote.pl?stage2=Mercedes-Benz
Kaikissa tasonsäädöllisissä näyttää olevan samat takavieterit. Etujouset vaihtelevat sitten koneen ja varusteiden mukaan.
BTW:
Narinan syy löytyi ja nyt on osa tilauksessa. Ei ollut mikään perinteinen vika. Arvuuttelen tuolla oman topikin puolella.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
No hö,se riippuu minkä orkkiskoko kyseessädealer kirjoitti:Jaa no, orkkis 195/65/15 on samankokoinen kuin 225/45/17.AM kirjoitti:Esim. 215/45/17 on halkaisijaltaan sama kuin orkkis 185/65/16.
Joo-o.300TE:ssä näyttää saksan sivut tarjoavan sarjaa E2512-140, kai sitten keula sen verran kevyempi kuin turboDeessä...