Kytkin polin kopsahti pohjaan *KORJATTU*

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Kytkin polin kopsahti pohjaan *KORJATTU*

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Näin ohrasesti pääsi käymään ku olin lähössä liikenteeseen, hyvin alko lomat :!: :evil: :x :ttu: :shout:

Olisko mahdollista et kytkin olis vetässyt ilmat :?: :? Säiliö oli vajaa mut nestettä oli :shock:
Auto on seissyt viikon tuossa pihalla ja viimeks ku ajoin sillä niin kytkin toimi aivan normaalisti.

Jos kytkin on vetäny ilmat niin onko mahdollista työntää nesteet jarrusylinterin kautta kytkimeen :?: Muistaakseni dealer kirjoitti jossain topicissa kuinka kytkimeen vaihdetaan uudet nesteet tällä tyylillä :roll:

Apuja tarvitaan :!:
Hinaan auton tänäiltana halliin sulamaan ja lämpeämään, aamulla rupean tutkimaan tarkemmin mikä siinä vois olla vikana
Viimeksi muokannut Mika.S, 27.1.2007 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Todennäköisesti jompikumpi kytkinsylinteri alkaa olla tiensä päässä.

Ellei vuoda ulospäin kyseessä lienee pääsylinteri eli se polkimen vieressä oleva.
Kokeile rauhallisesti pumppailla poljinta edestakaisin.

Ilmausohjeet taisi olla Mekka - nimisessä paikassa.
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Katso nouseeko säiliössä pinta kun kytkimen painaa pohjaan.
Jos nousee(näkyvästi) niin poljinsylinteri tohjo.
Jos ei kulje niin kromaa se.
Avatar
apassi68
Viestit: 102
Liittynyt: 17.1.2007 18:10
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja apassi68 »

Apuja tarvitaan
Hinaan auton tänäiltana halliin sulamaan ja lämpeämään, aamulla rupean tutkimaan tarkemmin mikä siinä vois olla vikana
_________________

...se on nyt jääny hoidotta,se osotttaaaaa mieltään.
Onhan se vittumainen perjantaina,mutta ku se saa olla
yön yksinään lämpimäs, se voi toimia,sillon kannahtas vaihtaa nesteet sinne kytkimeen,kyllä tuo pitäs diilerin hommia olla ?
MAALAIS JÄRJELLÄ EI yleensä pitkälle mennä,mutta
meilä mennä iiiisssssoooolllllleee,jos vika tuleee....

------- 130 kilooo "VELTTOO" lihooo.... -----
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

apassi68 kirjoitti:Apuja tarvitaan
Hinaan auton tänäiltana halliin sulamaan ja lämpeämään, aamulla rupean tutkimaan tarkemmin mikä siinä vois olla vikana
_________________

...se on nyt jääny hoidotta,se osotttaaaaa mieltään.
Onhan se vittumainen perjantaina,mutta ku se saa olla
yön yksinään lämpimäs, se voi toimia,sillon kannahtas vaihtaa nesteet sinne kytkimeen,kyllä tuo pitäs diilerin hommia olla ?
MAALAIS JÄRJELLÄ EI yleensä pitkälle mennä,mutta
meilä mennä iiiisssssoooolllllleee,jos vika tuleee....

------- 130 kilooo "VELTTOO" lihooo.... -----
Huomen aamullahan tuo selviää, olis vaan niin yksinkertainen ja pieni vika et on linjastossa vettä joka on jäätyny :arrow: nesteet vaihtoon
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Nesteen puute eli ilma saa tuon oireen aikaan, muttä jää ei.

Sen verran ajattelin vielä lohduttaa, että ilmausruuvi on oikein hauskassa paikassa ja niin on oikeastaan pääsylinteri kiinnistysruuvitkin. Neuvonkin jo etukäteen varaamaan lenkkipäisiä avaimia, koko taisi olla 13mm pääsylinterin irrotukseen. Pääsylinterin irrotuksessa ainoa toimiva vaihtoehto, ei onnistu räikällä eikä normikiintoavaimella.

Tuli tätä kirjottaessa mieleen, että irroittamalla neljä, ohjausakselin läpiviennin ympärillä olevaa M6-mutteria irtoaa koko poljinhässäkkä ja sen jälkeen kytkimen pääsylinterin irroitus ja asennus on lastenleikkiä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Satakaksnelosesta pääsylinterin saa jotenkuten irti, kaksnollaykkösessä on tosi ahdasta.
Pääsylinterin vaihdon jälkeen ilmaaminen onnistuu ihan vaan poljinta painelemalla kunhan kärsivällisyyttä riittää painella tarpeeksi kauan.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

kamasan pienin räikkä on kova sana työsylinterin irroituksessa (se lyhin isolla hammastuksella oleva) ja ei toi nyt niin kummonen homma ole jos se neste putki irtoaa kunnialla ettei tarvi kovin monenlaista erikois työkalua tehdä...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Ilmeisesti työsylinteristä menny tiivisteet, otin sylinterin irti niin valu nesteet syliin :? Vielä ku sais putken irti niin saa sylinterin pöydälle tutkittavaksi, vähä lämpöö niin kyllä se sieltä lähtee :wink:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

uusi sylinteri maksaa jotain 25eur ei muuta kun uusi kehiin...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

petska kirjoitti:uusi sylinteri maksaa jotain 25eur ei muuta kun uusi kehiin...
Uutta sylinteriä ei taho löytyä mistään näin lauantaina :wink: mutta täytyy ostaa varastoon tuo sylinteri jos se korkkaa uudestaan :roll:

Työsylinteri vuoti nesteet pellolle, vanha pois ja varaosa-autosta uus käytetty tilalle :D

http://i105.photobucket.com/albums/m238 ... n_0513.jpg
http://i105.photobucket.com/albums/m238 ... n_0515.jpg
Ei tarvinu makoilla hangessa ku ruuvas sylinterin irti :lol:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

^ aika kätevä on kyllä tuo kaksipistenosturi :shock:
Kein siknatuur
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Sampo N. kirjoitti:^ aika kätevä on kyllä tuo kaksipistenosturi :shock:
Niin on :D ei tarvi tapella hallitunkin kanssa ja maata hangessa selällään noitumassa ku ei mahu alle, hiekat varisee silmiin pohjasta eikä nää mitään :lol: Sai olla polvillaan ja ruuvata :D
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Mika.S kirjoitti:
Sampo N. kirjoitti:^ aika kätevä on kyllä tuo kaksipistenosturi :shock:
Niin on :D ei tarvi tapella hallitunkin kanssa ja maata hangessa selällään noitumassa ku ei mahu alle, hiekat varisee silmiin pohjasta eikä nää mitään :lol: Sai olla polvillaan ja ruuvata :D
Kun on vaan sen verta tarkkana, ettei vahingossa nosta liian "ylös" :shock: Ei siis jokapojan tunkki, vaan vain ammattilaiskäyttöön :D
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

veppe kirjoitti:
Mika.S kirjoitti:
Sampo N. kirjoitti:^ aika kätevä on kyllä tuo kaksipistenosturi :shock:
Niin on :D ei tarvi tapella hallitunkin kanssa ja maata hangessa selällään noitumassa ku ei mahu alle, hiekat varisee silmiin pohjasta eikä nää mitään :lol: Sai olla polvillaan ja ruuvata :D
Kun on vaan sen verta tarkkana, ettei vahingossa nosta liian "ylös" :shock: Ei siis jokapojan tunkki, vaan vain ammattilaiskäyttöön :D
Joo tuossa saa olla tarkkana ku nostaa, alkaa olla tuossa korkeudessa jo lähellä mennä ympäri jos vetää vivusta liian äkäseen, milli kerrallaan :wink: :roll: :)
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

No nyt se sitten teki mullakin tuon.

Eli aamula olin lähössä, nii kuulu vain *kops* ja poljin katosi alta :oops:

Nyt sen verta viel tästä aiheesta että korjaantuko vain vaihtamalla pääsylinteri? vai menikö vielä ilmaamalla? :help:
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

No oli miten oli, mutta nyt on uusi pääsylinteri josta alotan vian etsinnän :wink:
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

K.puska kirjoitti:No nyt se sitten teki mullakin tuon.

Eli aamula olin lähössä, nii kuulu vain *kops* ja poljin katosi alta :oops:

Nyt sen verta viel tästä aiheesta että korjaantuko vain vaihtamalla pääsylinteri? vai menikö vielä ilmaamalla? :help:
En edes yrittäny ilmata, ruuvasin sylinterin irti nii nesteet valu syliin :? aattelin sit et täällä vika ja laitoin varaosa-autosta sylinterin, uus sylinteri olis hyllyssä ku joku laittais paikalleen :roll: :D uus sylinteri makso 28€ nii aattelin sit ostaa uuden nii ei tarvi pelätä millon tuo uus käytetty korkkaa :D
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
K.puska
Viestit: 270
Liittynyt: 21.8.2006 15:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja K.puska »

dudiii, korjaantu jälleen ku korvasi rikkinäisen uudella :) :o
jäpikäinen
Viestit: 48
Liittynyt: 16.11.2011 9:56

Viesti Kirjoittaja jäpikäinen »

...pääsylinteri on helppo vaihtaa..., jos on "piippuavain"..., sa****a mut ilmaamises tuntuu ny olevan ongelmia...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”