virtalukosta/ohjauslukko 190E 2,0 -88

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
oseidos
Viestit: 4
Liittynyt: 29.10.2006 1:50

virtalukosta/ohjauslukko 190E 2,0 -88

Viesti Kirjoittaja oseidos »

mitenkähän virtalukon saisi irti kun lukko on jumittunut eikä käänny ollenkaan etes siihen lukon irroitus asentoon ja rattilukko on tietysti päällä silloin nin autoa ei voi etes hinata jäi nimittäin kylille. saakohan sen ohjaus lukon poistettua jotenkin muuten kuin avaimesta kääntämällä nin vois hinata auton etes jonnekkin pajalle jossa voisi sitä lukkoa purkaa?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tervetuloa Meselle oseidos. :D Tästä soveltamaan:

http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... on_irrotus

Kertokaa joku viisas, jos 201:n lukon irrotus eroaa kovinkin ratkaisevasti 124:stä.
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

viewtopic.php?t=4131

Koita vaan hermostumatta nitkutella ja kopistella sitä lukkoa. Tarkoitus ei oo tehdä hommaa enää vaikeammaksi katkaisemalla avain sinne pesään. Käännä myös rattia sen verran, ettei rattilukko 'makaa päällä' aiheuttamassa lisäpainetta.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
oseidos
Viestit: 4
Liittynyt: 29.10.2006 1:50

Viesti Kirjoittaja oseidos »

joo nyt on nitkuteltu ja kitkuteltu ei käänny voikohan se rattilukkojumittaa sitä lukkopesää tai virtalukonpohja tms? osaiskohan joku lukkoseppä avatasenlukon? tai ohjauslukonpoispäältä? kun näyttäs että pitää purkaa koko laitos?
oseidos
Viestit: 4
Liittynyt: 29.10.2006 1:50

Viesti Kirjoittaja oseidos »

tietäisikköhän kukaan jos virta lukon ensimmäinen osa kääntyy siihen irroitus asentoon ja puikot saa silloin työnnettyä melko syvälle koloihin mutta meneeköhän ne tarpeeksi syvälle vai vaatiiko irroitus koko lukko paketin kääntymistä?
oseidos
Viestit: 4
Liittynyt: 29.10.2006 1:50

Viesti Kirjoittaja oseidos »

joo elikkäs se lukkopesä ei irtoa jos sitä ei saa kääntymään yhtään vaikka se ensimmäinen lukon "pelti" kääntyisi niiden puikkojen reikien kohdalle sillä pesää pitelee sitä ympäröivä holkki jonka väkäset ovat syvemmällä reijissä kun pesän väkäset. jotka saa käänettyä vastakun lukko pyörähtää kokonaan irroitus reikien kohtaan myös virtalukontöpseli ei irtoa"ei kuitenkaan kaikissa pohjissa"ennen kun lukko liikkuu ja ohjaus putkessa oleva nasta ei painu myöskään. Eli jos lukko on täysin jumissa pitää jotakin särkeä. ite porasin pesää kunnes käänty.
Avatar
jakika
Viestit: 49
Liittynyt: 27.8.2006 19:28
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja jakika »

No nyt se myrkyn lykkäs.... :twisted:
mese ei tykännytkään aamulla startata on ilimeisesti virtalukko p..kana. vähä ottaa ompeleesta... onkohan toi kalliski investointi. :cry:
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

jakika kirjoitti:No nyt se myrkyn lykkäs.... :twisted:
mese ei tykännytkään aamulla startata on ilimeisesti virtalukko p..kana. vähä ottaa ompeleesta... onkohan toi kalliski investointi. :cry:
Noniin toissa yönä vaihoin lukon ja rungon kumpikin jumissa :toks:
puratti mittariston,ratin,viiksen,alasuojat ja ratti putken irti
pyörittelin sen paketin silleen että sain näkyviin virtalukon rungon
sen sahasin poikki valo summerin katkaisijan ratin puolelta poikki
nyt oli lukkorunkoineen erillään ohjaus akselista sieltä ronkin ohjaus lukon osat pois ja loppurunko lähti irti sieltä
enää oli ongelmana virta lukon pohjanirroitus ja lukon ulkokuori
sen ratkaisin sahaamalla lukko rungon poikki sen mustan suojanalta ja näin päsin kääntämään virtalukon pohjaa että sain pistokkeen irti ja purettua pohjan
lukon suja holkkin putsaua onnistui pillillä sulattamalla koska runko on alumini valua
ratti akseli paikoilleen ja lukkorunko ja lopuksi lukkopesä ja holkki

näin vaihoin nuo osan -30*C kaukana virrasta ja paineilmasta
aikaa meni noin 4H tupakkia puoli askia lämmikettä ei pisaraa
mutta kylmä oli :escape:
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 kori”