Putki perässä - miksi näin ?
Putki perässä - miksi näin ?
Yleisesti ottaen länsiautoissa on pakoputken pää takana vasemmalla.
Japskeissa ja muissa samansuunnan autoissa putken pää puolestaan sohottaa okealle.
Mikäs se selitys tälle on vai onko vaan nyt sattunut näin ?.
Japskeissa ja muissa samansuunnan autoissa putken pää puolestaan sohottaa okealle.
Mikäs se selitys tälle on vai onko vaan nyt sattunut näin ?.
. . .
No virtalukon sijaintihan juontaa juurensa Ladan menestyksekkäästä Le-Mans historiasta,juoksemalla autolla->auto käyntiin toisella kädellä ja toisella jo vaihdetta silmään.(tietenkin virtalukon sijainti+"väärin"päin aukeava nokkapelti antavat hyvän mahdollisuuden rassata kaasaria samalla kun starttaa)HVM kirjoitti:Vesitän "vasemmanpuoleinen liikenne" -teorian. Ladassa on viemäri oikealla puolen autoa, ja virtalukko vasemmalla puolen rattiputkea.
Pakoputken sijainnin luulen Ladassa taas johtuvan siitä että sillä lämmitetään samalla jalankulkijoiden jalkoja siperian hyytävissä 60 asteen pakkasissa.
Tässä muutamana aamuna on tullut jysäytettyä Lada tulille noin -25-30 -asteen pakkasista ilman roikkaa, liekkö tuossa moista ensinkään?Sivonen kirjoitti: Lada toimii.
Outo vehje - lähtee sitä paremmin käyntiin mitä kylmempi on.
Vaihdatin muuten tänään Lasseen kardaanin uusine ristikoineen jne, samalla säädettiin kytkin varttimailia silmällä pitäen. Nyt on Lasse kovassa iskussa, rikkaat kyykkyyn. Heikki, hold your horses, kyllä se tästä.
Ja olikos jossain englantilaisessa aristokraatissa tankinkorit molemmin puolin, samoin kuin pakoputketkin.MJF kirjoitti:Amerikassa putket on laitettu molemmin puolin ja tankinkorkki keskelle
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
UAZissa on ainakin.jusamb kirjoitti:Ja olikos jossain englantilaisessa aristokraatissa tankinkorit molemmin puolin
Vanhemmissa japseissakin luukku takana keskellä, E28 Bemarissa putki keskellä jne. Ei kai noissa kunnon logiikkaa ole?
Viimeksi muokannut PK, 24.1.2007 21:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Juu ja saattaapa sillä olla auton alustassa tilankäytöllisiä syitäkin.Mika.T kirjoitti:Seuratkaapa autoja tuolla tienpäällä liikkuessanne...
Pakoputki on aina toisella puolella autoa kuin tankinkorkki.
Tällä on ainakin yritetty kmpensoida mahdollista polttoaineen roiskumista kuumalle pakoputkelle ja siten "mahdollista" polttoaine paloa.
Ja Lada vesittää tämänkin säännön:Jiitek kirjoitti:Juu ja saattaapa sillä olla auton alustassa tilankäytöllisiä syitäkin.Mika.T kirjoitti:Seuratkaapa autoja tuolla tienpäällä liikkuessanne...
Pakoputki on aina toisella puolella autoa kuin tankinkorkki.
Tällä on ainakin yritetty kmpensoida mahdollista polttoaineen roiskumista kuumalle pakoputkelle ja siten "mahdollista" polttoaine paloa.
-Tankki on peräkontissa pakoputken (äänenvaimentimen) puolella.
-Samoin täyttöaukko.
No bensa ei toki roisku kuumalle putkelle jos kontin pohja on kunnossa, mutta kumminkin...
Lada vesittää vaikka mitä... Tosin kartanoladassa tankinkorkki on vasemmalla siksi koska pakari on oikealla ja tankki taas auton alla vasemmalla.
Tuli tuosta pakoputkesta ja tankista mieleen eräs sattumus satakaksseiskan kanssa, kun siitä kerran irtaantui takapöntön kannake ja putki kolahti vauhdissa tielle. Toppasin ja mänin kahtomaan niin takapönttö oli liikkunnu vasemmalle ja kiilaantunu tankin ja tien väliin
Meinasi alakuunsa iskeä pikkupaniikki mutta tartuin takapuskuriin ja nostin kippanaa sen verran, että sain potkittua änkkärin tankin alta kohdilleen ja ripustelin jollain tarpeilla takapuskuriin. Tankin pohja jäi lutulle.
Tuli tuosta pakoputkesta ja tankista mieleen eräs sattumus satakaksseiskan kanssa, kun siitä kerran irtaantui takapöntön kannake ja putki kolahti vauhdissa tielle. Toppasin ja mänin kahtomaan niin takapönttö oli liikkunnu vasemmalle ja kiilaantunu tankin ja tien väliin
Meinasi alakuunsa iskeä pikkupaniikki mutta tartuin takapuskuriin ja nostin kippanaa sen verran, että sain potkittua änkkärin tankin alta kohdilleen ja ripustelin jollain tarpeilla takapuskuriin. Tankin pohja jäi lutulle.
Jaguaareissa sellainen ominaisuus kun on kaksi tankkia, se ottaa bensan vain toisesta, eli siellä on siirtopumppu välissä. Ihan täyteen ei kandee tankata muuten tulee bensa yli toisesta. Sama homma PASI:ssa,
Ladat lähtee hyvin käyntiin pakkasella, lämpöäkin riittää. Kyllä osa laatikko ladoista kulkeekin kivasti.
Ladat lähtee hyvin käyntiin pakkasella, lämpöäkin riittää. Kyllä osa laatikko ladoista kulkeekin kivasti.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Haa eli tänkin tankki asian ovat tuolla suuren rapakon takana osanneet paremmin, siis näin:
Kaksi tankkia yks oikealla ja toinen vasemmalla kummalakin oma korkki samalla puolella jossa tankki on.
Konelaudassa vaihto kytkin jolla päätetään kumpaa tankkia käytetään.
Yksi bensamittari joka näytää aina käytössä olevan tankin tilanteen.
ja näin siis -70 luvulla
Kaksi tankkia yks oikealla ja toinen vasemmalla kummalakin oma korkki samalla puolella jossa tankki on.
Konelaudassa vaihto kytkin jolla päätetään kumpaa tankkia käytetään.
Yksi bensamittari joka näytää aina käytössä olevan tankin tilanteen.
ja näin siis -70 luvulla
W123 240D automaagi
ihan ite turbotettu vanha TAKSI rikki! ja paalattu
W123 300 TDT vaihettu CHEVYYN
ihan ite turbotettu vanha TAKSI rikki! ja paalattu
W123 300 TDT vaihettu CHEVYYN