Dieselin jäätyminen

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Dieselin jäätyminen

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Onko kellään vielä näillä pakkasilla MB jäätynyt siis polttoainejärjestelmä...?Olen lähdössä aamulla vaasaan ja en ole vaihtanut polttoöljysuodatinta 1,5 vuoteen... Tänään kävin kylä Helsingissa eikä ollut mitään ongelmia...
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
JS
Tolokun mies
Viestit: 971
Liittynyt: 30.9.2005 20:45
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

Mersu ei taida olla kovin herkkä jäätymään, mutta polttoaine suodatin olisi kyllä syytä vaihtaa joka vuosi :roll: :roll:
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Ei se suodatin jäädy. w124:ssa polttoaine käy ennen suodatinta termostaatin ohjaamana lämpenemässä lämmityslaitteen letkulähdössä imusarjan luona. Termostaatti huolehtii, että suodattimelle tuleva aina on aina suunnilleen 40 asteista. Lämmityksen toimivuuden voi helposti testata, suodatin on normaalisti ajon jälkeen käden lämpöinen. Muissa merkeissä ei vastaavaa lämmitystä ole ja suodatin onkin hyytävän kylmä. Tosin nykyiset polttoaineet ovat hyvia, eikä hyytymistä pitäisi ilmetä ilmankaan lämmitystä.

Itse olen tankkailut lauhemmilla keleillä jopa kesälaatua, eikä ikinä ole ongelmia ollut.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Perttu K kirjoitti:Ei se suodatin jäädy. w124:ssa polttoaine käy ennen suodatinta termostaatin ohjaamana lämpenemässä lämmityslaitteen letkulähdössä imusarjan luona. Termostaatti huolehtii, että suodattimelle tuleva aina on aina suunnilleen 40 asteista.
Onko bensassa sama juttu?
124.023
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Muissa merkeissä ei vastaavaa lämmitystä ole ja suodatin onkin hyytävän kylmä.
Jos oikein tarkkana ollaan ei ole muissa just samanlaista mutta on sitten sähköllä ja jäähdytysnesteen kierrolla olevia pikkusen erilaisia. Mersussa on tosin aika hieno kun on termarit ja kaikki.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Mul on W123:ssa jysähtäny -15 kiisseli letkuihin -5:ssä.
Tiedän w124:siakin jotka on -20 pakkasella jämähtäneet -25 kestosella kiisselillä.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

Jäätyminen on ihan suhteesa siihen paljonko on syntynyt kondensaatiovettä tankkiin..Talvikiisseli ei nyt semmoisenaan jäädy ihan pikkupakkasilla vaan se vesi siel seassa..Sinistä tenttua vaan tankkiin 8)
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Hemingway kirjoitti:
Perttu K kirjoitti:Ei se suodatin jäädy. w124:ssa polttoaine käy ennen suodatinta termostaatin ohjaamana lämpenemässä lämmityslaitteen letkulähdössä imusarjan luona. Termostaatti huolehtii, että suodattimelle tuleva aina on aina suunnilleen 40 asteista.
Onko bensassa sama juttu?
:D Eihän auto käyttöön tarkoitetut polttoaineet tuommoisia vippaskonsteja tarvi.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

®ÐÐ kirjoitti:Jäätyminen on ihan suhteesa siihen paljonko on syntynyt kondensaatiovettä tankkiin..Talvikiisseli ei nyt semmoisenaan jäädy ihan pikkupakkasilla vaan se vesi siel seassa..Sinistä tenttua vaan tankkiin 8)
Kyllä se dieselkin saattaa sinne putkiin jähmettyä, ihan ilman vettäkin.
Siinä on sitte turha pyristellä ku paskat on housussa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Salmi
Kokkolan kuiskaaja
Viestit: 666
Liittynyt: 30.9.2005 20:36
Paikkakunta: Häppämäki

Viesti Kirjoittaja Salmi »

Heikki H. kirjoitti:
Hemingway kirjoitti:
Perttu K kirjoitti:Ei se suodatin jäädy. w124:ssa polttoaine käy ennen suodatinta termostaatin ohjaamana lämpenemässä lämmityslaitteen letkulähdössä imusarjan luona. Termostaatti huolehtii, että suodattimelle tuleva aina on aina suunnilleen 40 asteista.
Onko bensassa sama juttu?
:D Eihän auto käyttöön tarkoitetut polttoaineet tuommoisia vippaskonsteja tarvi.
Pussillinen pensamersun irtokipinöitä on kuitenki aina syytä olla mukana :wink: :lol:
Länsi-Suomen lääninhäirikkö


W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen

Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

Juu kyllähän se kiisselikin semmoisenaan jähmettyy kun on tarpeeksi pakkasta :lol: mutta ei nyt ihan viel -20 asteen pakkasessa jos tuo kestoraja on se -25 :roll:
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

®ÐÐ kirjoitti:Jäätyminen on ihan suhteesa siihen paljonko on syntynyt kondensaatiovettä tankkiin..Talvikiisseli ei nyt semmoisenaan jäädy ihan pikkupakkasilla vaan se vesi siel seassa..Sinistä tenttua vaan tankkiin 8)
Tenttua ei laiteta dieselin tankkiin...saattaa pumppu leikata.

Diisselin hyytyminen johtuu parafiini kiteytymisestä.Riippuen kesälaadusta kestää max -18astetta.Jos kosteutta jonnekkin kertyy niin suodattimiin ja nehän voi pelkästään tyhjentää.Ei niitä iiiiiihan pakko vaihtaa oo...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Nuo ilmoitetut keston on kyllä sinnepäin, monen puljun kiisseli virtaa vielä alle ilmoitetunkin keston. Kesälaatukin pitäs kestää -15 mutta mulla on parafiini kerran kesälaadulla hyytynyt jo -5:ssä. Talvilaatu -25 kestoinen ei taas pumppautunut enää kaksnaksussa -21 asteessa. Suodattimet oli vaihettu kyllä.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

:oops: meni väärään palstaan.
Viimeksi muokannut Lokkiistiikkapiällikkö, 08.2.2007 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Ei se pelasta mersua jäätymästä toi lämmitys systeemi jos napataan käyntiin eikä yhtään käytetä pihalla lähetään suoraa ajaan niin kuin eräs kaverini niin johan jäsäti 190d2.5td parkkipaikalle....niin ja siitten vähän ajan päästä uusiksi kun oli jäänyt se 3eur esisuodatin vaihtamatta...itellä ei toistaiseksi ole ollut ongelmaa kun olen malttanut käytellä autoa....kuka nyt kylmälle konheelle kenkää viittis antaa :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
Vuke
Tolokun Güntheri
Viestit: 1064
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: Viiinatehtaan varjossa

Viesti Kirjoittaja Vuke »

Viimeksi viime talvena jäätyi erään polttoaine jakeluketjun aine.
Mitä ihmellisintä se ei jäätynyt suodattimiin vaan tankkiin :shock:
* Club Meucow® *
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1022
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Tenulla ei sitä pumppua kyllä kilauta millään, kun se tarvittava määrä on reilu korkillinen pari kertaa talvessa.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Heikki H. kirjoitti:
:D Eihän auto käyttöön tarkoitetut polttoaineet tuommoisia vippaskonsteja tarvi.
Ikinä kertaakaan ei ole diesel jäätynyt.Eikä se jäädykään jos oikeanlaista ainetta tankissa eikä vettä seassa.Eilen kuitenkin jäätyi tuo bensa vekotin, itse bensahan ei jäätynyt,mutta kun on niin neitimäisiä nuo ruiskun laitteet ettei kestä pientä huurtumista :twisted: 30 asteen pakkasessa odotellessa että auto sulaa,olisi voinut tuollainen kommentti herättää voimakkaitakin tunteita 8)
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Taitaa dieselissä olla varmempi puhua vaikkapa hyytymistsestä. Vesi jäätyy jo nollassa ja jos sitä on tarpeeksi loppuu matka siihen.

Itse en lisäaineisiin luota, vaan lasken veden pois vedenerottimesta. Näin sitä ei ainakaan joudu pumppuun.

Hyvin dieselit kestävät pakkasta, syksyllä myytävä kesälaatu on aiheuttanut pientä nykimistä kylmänä vasta 20 asteen pakkasilla ja sekin on moottorin lämmettyä loppunut.

Ikinä en ole dieselin ongelmien takia kävelemään joutunut. Kahdesti on 10v aikana ollut voimanpuutetta ja nykimistä kylmänä, siinä kaikki. Ajeltu on kuitenkin kylmimmillään 42 asteen pakkasessa ja käyntiinkin on mersu laitettu 34 asteesta ilman roikkaa. (Lämmittämättä käynnistäminen johtui lämmitysmahdollisuuden puutteesta, muuten olisin lämmittänyt)


Suodatinta ei muuten ole kovin usein vaihdeltu. Toyotassa, jossa on mahdollisuus laskea vedet pois suodattimesta, on nykyisellä suodattimella ajettu tasan 10v ja 250tkm. Syystalvella tuli hieman ongelmia, koska kesälaatu alkoi hyytyä ja vedot hävitä, mutta sekin ongelma ratkesi lämpimässä tallissa ja seuraavana päivänä pakkanenkin oli jo lauhtunut. Mersulla ei vastaava testiä kannata tehdä, koska suodattimesta ei voi laskea sinne mahdollisesti kertynyttä vettä pois ja se voi joutua pumppuun. Mersun suodatin pitää siis vaihtaa määrä välein.

Dieselin pakkaskestossa on muuten sellainen ilmiö, että jos kesä- ja talvilaatua sotketaan keskenään, ei seos kestäkään niin hyvin pakkasta kuin voisi olettaa. Moni kesälaatua pakkaskeleihin asti käyttänyt on saanut menopelinsä hyytymään lisäämällä siihen talvilaatua. Jos on kova pakkanen, kesälaatu pitäisi mielestäni ajella aika vähiin ennen talvilaadun lisäämistä, muuten voi tankissa oleva seos jämähtää.

Kannattaa tietysti vähän takkailla mitä tankkiin kaataa. Kanistereista ym. voi tulla töhnää tankkiin. Sellaisenkin ilmiön olen kyllä huomannut, että juuri näitä lisäaineita käyttävät kärsivät usein ongelmista dieselin kanssa. Onko ongelmat seurausta lisäaineen käytöstä tai toisin päin, sitä on hankala selvittää. Oma teoria on, että lisäaineet saavat kaiken sakan ym. töhnän liikkeelle. Se joutuu sitten suodattimiin ja matka loppuu siihen.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Suodatinta ei muuten ole kovin usein vaihdeltu. Toyotassa, jossa on mahdollisuus laskea vedet pois suodattimesta, on nykyisellä suodattimella ajettu tasan 10v ja 250tkm.
Samansuuntaisia kokemuksia. Virman vehkeisiin tosin vaihdetaan joka syksy vaikka Toyotia ovatkin.
Dieselin pakkaskestossa on muuten sellainen ilmiö, että jos kesä- ja talvilaatua sotketaan keskenään, ei seos kestäkään niin hyvin pakkasta kuin voisi olettaa.
Tuo on muuten jännä juttu kun saman asian on käytäntö opettanut täälläkin päin. Öljy-yhtiöt kyllä ilmoittavat kylmänkeston menevän seosuhteen mukaisesti. :roll:
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

AM kirjoitti:
Heikki H. kirjoitti:
:D Eihän auto käyttöön tarkoitetut polttoaineet tuommoisia vippaskonsteja tarvi.
Ikinä kertaakaan ei ole diesel jäätynyt.Eikä se jäädykään jos oikeanlaista ainetta tankissa eikä vettä seassa.Eilen kuitenkin jäätyi tuo bensa vekotin, itse bensahan ei jäätynyt,mutta kun on niin neitimäisiä nuo ruiskun laitteet ettei kestä pientä huurtumista :twisted: 30 asteen pakkasessa odotellessa että auto sulaa,olisi voinut tuollainen kommentti herättää voimakkaitakin tunteita 8)
Vai että neitimäisiä? Kyllä ne ruiskuvehkeet huurtumista kestää. Männävuosina kotosalla oli kotosalla tilanne kun 99 saabi oli ainut käyntiin lähtevä auto kovalla pakkaasella, kun diiselit ei lähteny edes roikasta tuliille. Eikä toi k-jetti sen rantumpi ole - tai siis ollut kun ei ole enää kiinni omas autos.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Perttu K kirjoitti: Kannattaa tietysti vähän takkailla mitä tankkiin kaataa. Kanistereista ym. voi tulla töhnää tankkiin. Sellaisenkin ilmiön olen kyllä huomannut, että juuri näitä lisäaineita käyttävät kärsivät usein ongelmista dieselin kanssa. Onko ongelmat seurausta lisäaineen käytöstä tai toisin päin, sitä on hankala selvittää. Oma teoria on, että lisäaineet saavat kaiken sakan ym. töhnän liikkeelle. Se joutuu sitten suodattimiin ja matka loppuu siihen.
Saman ilmiön minäkin olen huomannut! kerran jäänestoa aina jäänestoa :shock:

Vähän niin kuin Isän vanha valmetti

1985 lisävirta riitti käynnistymiseen
1990 lisävirta ja "ilmamäärän säätö" riitti käynnistymiseen
1995 lisävirta ja kosaani riitti käynnistymiseen
2000 lisävirta ja suhaus pilottia riitti käynnistymiseen
2005 lisävirta ja 2 pulloa pilottia riittänee ehkä käynnistymiseen

Eli kerran kun opetat lisäaineille tarvit aina lisäaineita :lol:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Heikki H. kirjoitti:
Vai että neitimäisiä?
Arvasin että kyllä tuohon hieman provoilevaan kommenttiin tartutaan 8) No olenpa vain katkera kun tuo farkku halusi jäätyä kesken matkan.Samaa teki aikoinaan meillä ollut volvo.Dieselillä ei ole minulla koskaan ollut ongelmia,33 asteen pakkasesta pahimmillaan startannut ilman lämmitystä.Kyllähän bensakin käyntiin lähtee pakkasesta, paremmin yleensä kuin diesel.Diesel vaan tuntuu aina olevan sellainen että kun sen kerran saa käyntiin niin mikään ei estä matkatekoa 8)

Suodattimet olen yleensä vaihtanut kerran vuoteen,tosin kilometrejäkin tulee vuosittain(tai tuli) aika reippaasti.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Hyvin on dieselit toimineet täälläkin ilman lisäaineita.

Kerran kyllä hirvitti ajella yösydännä Kittilästä Pokan kautta Inariin,
kun ulkolämpömittari naputteli alle -42 ºC <-> -45 º C -lukemia.
Autossa onneksi oli jäähdytinnestetoiminen polttoaineen esilämmitin.

Muissa peleissä jonkinlainen esilämmitin on ollutkin, paitsi käsittääkseni VW Golfeissa.
Eipä ne hyytyneet nekään.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ari66 kirjoitti:
Muissa peleissä jonkinlainen esilämmitin on ollutkin, paitsi käsittääkseni VW Golfeissa.
Eipä ne hyytyneet nekään.
Vanhoissakin volkkareissa käsittääkseni on ollut noita lämmittimiä,ei tosin kaikissa.
Avatar
Junnu R
Mersutohtori
Viestit: 419
Liittynyt: 29.10.2005 19:57
Paikkakunta: Kaihola

Viesti Kirjoittaja Junnu R »

Kesälaadulla pääsee varsin pitkälle.

Omakohtainen havainto. Testattu juttu. Nimittäin, W124:ssä on mulla nytten tankissa tämän talven ekat talvidiisselit.

Sunnuntaina käynnistin mersun ilman lämmitystä (olosuhteiden pakosta, seisoi huoltoaseman parkiksella) 19 asteen pakkasesta. Kesälaatua oli silloin tankissa (puoli tankkia). Oli se siinä seisonut torstaista lähtien. Hyvin jyrähti käyntiin. Annoin pyöriä jonkun aikaa tyhjäkäynnillä, että moottori lämpenee. Ajattelin että myös suodatin lämpenee juuri tuon yllämainitun nestekierron ansiosta. Mielessä oli että ajoviima sen jäähdyttä ja silloin parafiini kiteytyy sinne.

Noh, aikansa käytyään oli lämmöt nousseet jonkin verran ja lähin ajamaan. Ajoin n. 100 km matkan ja välillä mersun mittarissa oli -25 pakkasta. Hyvin se toimi sillä kesälaadulla. Vasta tuon ajon jälkeen tankkasin talvilaatua päälle.

Tankkaan aina tuollaselta kylmältä asemalta, kun mulla on sellanen "iso D- kortti" (tuosta voi päätellä minkä ketjun polttoainetta tankkaan). Se ketju väittää että niiden kesälaadulla on paras pakkasen kesto. Suodatettavuus on -18 ja samepiste jotain -25.

Periaate on se, että käytän kesälaatua niin paljon kun voin. Hintaeroa niillä ei juurikaan ole, mutta käsitttääkseni kesälaatu on "parempaa" laadultaan. Enemmän parafiiniä jne.

Lisäksi olen ymmärtänyt että kesälaatu olisi pumpulle terveellisempää, mitä talvilaatu. Parempi voitelu sillä.

Jäänestoaineita tulee mielestäni välttää. Tiedän tapauksia että pumppu on rikottu liiallisella jääneston käytöllä (se ei voitele tippaakaan). Tämä auto mistä pumppu oli rikkoontunut oli muuten "viirusilmä" Volvo.
Sinne oli työnnetty ihan älyttömästi sitä jäänestoa. Siitä rikkoontui se matalapaine pumppu. Leikkasi yksinkertaiseti kiinni.

Polttoaineen suodatin kannattaa vaihtaa säännöllisesti. Ite vaihan sen joka syksy.
- Elämä on motoristin parasta aikaa. -
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Mulla oli aamulla kuorma-auto hyhmässä, (-20c) joutu startilla aluks pitämään osittain käynnissä että pyöri sata kierrosta minuutissa, ja moottori on iso, oikea tyhjäkäynti on noin 5-600 kierrosta, tuntu että käy vaan 2 pytyllä sen sata kierrosta, kaasu ei vastannut yhtään kun painoi, polttoaine ei "syttynyt" :shock:

Oli se huiman kuulosta, onneksi oli jäänestoa tonkka mukana, sen hulautin tankkiin, ja auto kävi raakileena sen kun kävi, jos sitä käymiseksi voi edes sanoa, mutta 10 minuutin kuluttua jääneston lisäyksestä "tulppa" hävis :) ja mikä oudointa, tankissa oli talvilaatua, suodattimet oli vaihdettu, ja aina ajetaan täysillä tankeilla, kulutus on kova, 1-2 kertaa viikossa tankkaus, ei se teboilin talvilaatu ainakaan ole mitään oikeata talvilaatua :roll:
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Meillä on ajeltu useita talvia pelkällä kesälaadulla.Nykyään kestävät huonommin pakkasia kuin ennen.En tiedä miksi.Samat autot ja samat pakkaset.Meillä kyllä on talvilaadun lisääminen auttanut kylmänkestoon.Perusteena se että puoli tankkia oli kesälaatua.Olin kajaanissa ja pakkasta -27 pakkasta.Kesälaatua tankissa.Teki totaalisen stopin.25litraa talvilaatua tankkiin.Karkea suodatin puhtaaksi->Hyytyi->karkea suodatin puhtaaksi->hyytyi->karkea suodatin puhtaaksi.Ja sitten alko menemään...sedän volvotkin on alkanu menemään taas jäätymisen jälkeen kun on talvilaatua lisänny tankkiin.En tiedä,mutta tosiaan omien kokemuksien mukaan talvilaatu on auttanu kylmän kestoon...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Minä oon lykännyt bensaa jonkun verran aina joukkoon, joskus kun on diiselipirssi ollu talvella. Kestää kuulemma lutrata 25% seoksellakin, mutta vajaa 10% on riittänyt. Jos voitelunpuute arveluttaa, niin vähän voi lurauttaa 2t-öljyä sekaan.

Bonuksena vielä tuollakin seoksella polttoaine haisee bensalta. Mun entisessä pystärissä ei saanut tankinluukkua lukkoon ollenkaan. Joku mopopoika kävi pöllimässä kerran tankin tyhjäksi, olisi ollut kiva nähdä ilme kun peevee vähän savuttaa. :lol:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Muistelen että jonkin mallin käyttohjekirjassa oli ohjeet että kuinka paljon bensiiniä voi laittaa joukkoon.
Viimeksi muokannut Lokkiistiikkapiällikkö, 08.2.2007 17:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”